Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOuders en weed??

Ouders en weed??

58 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Woon ook in België en inderdaad, je word meteen afgestempeld als een juknie.
Gelukkig heb ik een oudere broer die blowt, dus voor mij was het ietsje gemakkelijker om het te bekennen, ik heb best chille ouders, ze keuren het niet goed maar zolang ik mijn verstand gebrik hebben ze geen problemen met wat ik doe.
E
EitjesLid
01-01-2024, 00:00
#2
nog een tip:
probeer je ouders zoveel mogelijk te vertellen,
ik heb al best wat geprobeerd, en ik vertel mijn ouders het ook gewoon allemaal, deels omdat dat gewoon fijner is, en deels dat ze kunnen ingrijpen als het fout gaat,
maar mijn ouder pakken het daar in tegen ook echt goed op, ze stimuleren het niet maar laten me gewoon mn gang gaan, en mn pa zegt af en toe; "en zoon, hou je het wel allemaal in de gaten?"
waarop ik gelukkig altijd volmondig ja kan zeggen!

cheers
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#3
@ amateurtje, ik ben ook gewoon een Belg hoor. Die junkterm komt meer van mentaliteit dan van land hoor.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#4
ben nu 25 en moet zeggen na 11 jaar bijna dagelijks geblowd te hebben, heb ik het ze afgelopen weekend maar verteld :grin: en het jammerste daarvan ze keken er geeneens van op :P.

komt mijn vader met zo'n slimme opmerking, maar hoe kom je dan aan wiet :grin:.

moet ze op ten duur ook maar andere dingen gaan opbiechten :P
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Haha nou iedereen heeft hier geluk gehad zie ik. Niet dat mijn straf zo erg was; beide mijn broers zijn verslaafd aan een aantal middelen & dus is de visie op drugs van mijn ouders nogal vertroebeld dus ze flipten al toen ik een J rookte.

Als straf belde ze mijn broer op en heeft hij een dikke drieloop met amnesia mogen rollen voor me. Te denken dat ik misschien een of twee jointen daarvoor had gerookt in totaal. Ik heb hem half in de assenbak gelegd en ben om halfzeven gaan slapen die avond haha :stoned:
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dain zei:
@ amateurtje, ik ben ook gewoon een Belg hoor. Die junkterm komt meer van mentaliteit dan van land hoor.
Klik om te vergroten...
spijtig genoeg zijn er in belgië gewoon veeeel mensen met zo'n onozele mentaliteit.
drugs zijn slecht blablabla. Als iedereen af een toe eens wat weeeed rookte, zou de wereld
er volgens mij veeel bter uitzien! :stoned:
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#7
LegalizeIt_ zei:
Als iedereen af een toe eens wat weeeed rookte, zou de wereld
er volgens mij veeel bter uitzien! :stoned:
Klik om te vergroten...

Agreed.
a
afraidtechLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beanhead zei:
Haha nou iedereen heeft hier geluk gehad zie ik. Niet dat mijn straf zo erg was; beide mijn broers zijn verslaafd aan een aantal middelen & dus is de visie op drugs van mijn ouders nogal vertroebeld dus ze flipten al toen ik een J rookte.

Als straf belde ze mijn broer op en heeft hij een dikke drieloop met amnesia mogen rollen voor me. Te denken dat ik misschien een of twee jointen daarvoor had gerookt in totaal. Ik heb hem half in de assenbak gelegd en ben om halfzeven gaan slapen die avond haha :stoned:
Klik om te vergroten...

ik woon inmiddels niet meer thuis dus veel in te brengen heeft ie niet :grin:
j
jennifurtvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hi best friend !
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#10
jennifurtv zei:
Hi best friend !
Klik om te vergroten...
Ooh! ook op't forum x)!
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha heb me ouders nu ook zo ver gekregen 3 plantjes op me kamer neer te zetten.
Spacey :stoned:
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#12
ik zou in ieder geval niet meteen over kweken beginnen, dat gaat dan wel weer erg ver...
K
KermitLid
01-01-2024, 00:00
#13
cropp zei:
ik zou in ieder geval niet meteen over kweken beginnen, dat gaat dan wel weer erg ver...
Klik om te vergroten...

Niet als je ouders er open voor staan en je een overeenkomst kan maken in de aard van maximum 2planten.
L
LegalizeIt_Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kermit zei:
cropp zei:
ik zou in ieder geval niet meteen over kweken beginnen, dat gaat dan wel weer erg ver...
Klik om te vergroten...

Niet als je ouders er open voor staan en je een overeenkomst kan maken in de aard van maximum 2planten.
Klik om te vergroten...

Denk ik ook, ik zou best met 1plant beginnen, eerst eens proberen & ik zie later dan wel.
Ik word 17 in feb, dus denk wel dat mijn moeder het niet zooo heel erg zal vinden. Zeker niet na haar reactie op het weed roken x)!
P
PDD_NOSLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hallo stoners 8D

Ben nieuw op dit forum en zal mijn ervaringen met me ouders en wiet beschrijven.
Ten eerste, mijn ouders zijn tegen roken, wiet en drugs. Dan weten jullie dat alvast x'D

SKIP deze alinea als je niet mijn geschiedenis wilt weten over blowen x'D

Ik ben begonnen met roken op me 15de, aangestoken door vrienden, zoals de meeste rokers. Hier kwam mijn moeder na paar maandjes achter, was ze niet zo blij mee D=. Een maand nadat ik 16 was geworden, hadden ik en me oude[in de zin van, dat het niet meer me vrienden zijn] vrienden intresse in wiet. We hadden er al veel over gehoord in ons dorpje, omdat het gewoon vol zit met junkies. We hadden een dag afgesproken met iemand die wiet voor ons kon regelen en draaien, dit konden wij natuurlijk nog niet. Iedereen betaalde 10 euro voor 3 joints en een deel van een tulp. Ze probeerde ons bang te maken, met dat we skeletten zouden zien lopen etc. Nadat we allemaal een joint hadden gesmoked, gebeurde er niet veel. We zeiden voor de gein dat we dus die skeletten zagen lopen etc. Maar goed wij even fietsen ergens anders naartoe, het zwembad en daar de andere 2 joints op smoken. Nu begon ik me een beetje raar te voelen, maar verder niks. Uiteindelijk wij die tulp opgesmoked, nog steeds geen bizarre gevoelens of andere dingen. Ik dacht dat me 10 euro naar de kl*te was voor niks. MAAR 5 minuten later lag ik gestrekt op de grond. 1 woord: HEERLIJK! ik pleurde zo in slaap. Ik heb daar uiteindelijk 4 uur gelegen, toen me moeder op belde dat we gingen eten. Ik dacht oke relax. Totdat bleek dat mij fietsband lek was. Die oude vrienden hadden er op gereden en zelfs over me heen gereden, maar had er niks van gevoelt. Dus ik zo stoned als ik was gewoon op me velgen naar huis gereden. gelijk aan tafel geschoven. Daar pleurde ik met me hoofd in het eten 0_o. Mijn moeder vroeg of het ging, ik zei ja alleen een beetje moe & ging naar boven. 10 minuten later stond me moeder aan me bed of ik wat had gebruikt. Toen kon ik het niet meer ontkennen en heb ik gewoon de waarheid verteld.

Ik kan me niet meer herinneren hoe me moeder reageerde op het eerste moment. Uiteindelijk de volgende dag gepraat met me moeder erover. en ik kreeg tot mijn verbazing te horen dat ze het niet erg vond als het maar in het weekend bleef. Nu 2 jaar later blow ik elke dag 1 a 2 joints. Ik zei tegen me ouders van: Als mijn schoolwerk er niet onder lijd en ik er rustig van word is het toch geen probleem? En ze stemde daarbij in, nahjah dit jaar nog maar 2 onvoldoendes gehaald dus het zit wel goed =] Daarbij heb ik PDD_NOS [ik ben licht autistisch] Dus de wiet is ook een soort van medicatie voor mij.

PDD_NOS!
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#16
PDD_NOS zei:
Hallo stoners 8D

Ben nieuw op dit forum en zal mijn ervaringen met me ouders en wiet beschrijven.
Ten eerste, mijn ouders zijn tegen roken, wiet en drugs. Dan weten jullie dat alvast x'D

PDD_NOS!
Klik om te vergroten...

Wiet is drugs...
S
SittaManLid
01-01-2024, 00:00
#17
JunkXL zei:
PDD_NOS zei:
Hallo stoners 8D

Ben nieuw op dit forum en zal mijn ervaringen met me ouders en wiet beschrijven.
Ten eerste, mijn ouders zijn tegen roken, wiet en drugs. Dan weten jullie dat alvast x'D

PDD_NOS!
Klik om te vergroten...

Wiet is drugs...
Klik om te vergroten...
nicotine ook...
Waarschijnlijk bedoelde hij ... en andere drug ;P
P
PDD_NOSLid
01-01-2024, 00:00
#18
SittaMan zei:
JunkXL zei:
PDD_NOS zei:
Hallo stoners 8D

Ben nieuw op dit forum en zal mijn ervaringen met me ouders en wiet beschrijven.
Ten eerste, mijn ouders zijn tegen roken, wiet en drugs. Dan weten jullie dat alvast x'D

PDD_NOS!
Klik om te vergroten...

Wiet is drugs...
Klik om te vergroten...
nicotine ook...
Waarschijnlijk bedoelde hij ... en andere drug ;P
Klik om te vergroten...
Ja ik bedoelde harddrugs, maar dan ben je zo stoned dat je dat er vergeet voor te zetten :stoned:
S
SmookeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
mijn ouders hebben er eigenlijk geen problemen mee (:
me vader is zelf ook een gebruiker en heb gister nog samen met hem gesmoked,
Gewoon eerlijk vertellen aan je ouders, maar iedereen heeft andere ouders ...
J
Joint-EvangelistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Kermit zei:
LegalizeIt_ zei:
Als iedereen af een toe eens wat weeeed rookte, zou de wereld
er volgens mij veeel bter uitzien! :stoned:
Klik om te vergroten...

Agreed.
Klik om te vergroten...

"Peace begins with a smile"
en ik vrijheidje blijheidje space met een joint--> why not aye?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."