Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOuders en weed??

Ouders en weed??

58 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#1
zou het gewoon zeggen tegen je ouder heb ik ook gedaan .
goede band met je ouders en je kan doen wat je wilt

heb me vader aan het blowen gekregen :P

voorde rest zeg het nou maar eerlijk heb aan me ouder vertelt over blowen xtc lsd coke noem maar op zolang zei weeten dat je alles eerlijk vertelt kunnen ze niet boos worden
a
ar_masterLid
01-01-2024, 00:00
#2
me oudss vonden et niet ok, ook veel druk van buiten.
schat de situatie in denk je in hoe je et brengt en aller belangrijkst je moet weten dat tegenwoordig veel mensen nog steeds met het beeld rondlopen dat elke blower een junkie ect...ect.
als je vaker high thuis komt en je merkt dat je ouds er lucht van krijgen is het af en toe beter om te bekenen.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#3
Alle soorten drugs worden hier thuis niet getolereerd omdat mijn broers beiden zwaarverslaafd zijn & dus hebben mijn ouders een beetje een fout beeld meegekregen.

Vind ik wel spijtig want ik wil het al langer voorstellen aan men ouders om gewoon een grotere hoeveelheid wiet aan te kopen aan 1€/G (hup groeiers hup). Komen we weer veel goedkoper uit & dan weten zij er ook van :)
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#4
toen ik begon met blowen moest het en zou het zo zijn dat mijn ouders het niet te weten kwamen...

k heb maandenlang mijn best gedaan om dingen achter te houden, maar dat heeft geen zin, ze komen er toch wel achter! Als ik zo terug kijk zou ik eerlijk geweest zijn tegen mijn ouders, had me een hoop moeite en problemen bespaard. Ik snap dat het moeilijk is om eerlijk tegen je ouders te zijn hierover.. ik loog altijd omdat ik bang was voor hun reactie, maarja. Je kunt het beter eerlijk vertellen dan dat ze bongs en wiet op je kamer vinden... Ik kan je vertellen: de reactie van je ouders is beter als je eerlijk bent.

gr
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
spacebilly zei:
k heb maandenlang mijn best gedaan om dingen achter te houden, maar dat heeft geen zin, ze komen er toch wel achter! ( ... ) Je kunt het beter eerlijk vertellen dan dat ze bongs en wiet op je kamer vinden... Ik kan je vertellen: de reactie van je ouders is beter als je eerlijk bent.
Klik om te vergroten...
Als je werkelijk je best had gedaan had je het niet zo op je kamer laten slingeren. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het echt geheim willen houden, dit kan echt wel. Je moet alleen geen steken laten vallen .
J
Jowdy37Lid
01-01-2024, 00:00
#6
SchilDpadDo zei:
spacebilly zei:
k heb maandenlang mijn best gedaan om dingen achter te houden, maar dat heeft geen zin, ze komen er toch wel achter! ( ... ) Je kunt het beter eerlijk vertellen dan dat ze bongs en wiet op je kamer vinden... Ik kan je vertellen: de reactie van je ouders is beter als je eerlijk bent.
Klik om te vergroten...
Als je werkelijk je best had gedaan had je het niet zo op je kamer laten slingeren. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het echt geheim willen houden, dit kan echt wel. Je moet alleen geen steken laten vallen .
Klik om te vergroten...

Jup, inderdaad. ik blow bijna 4 jaar (waarvan minimum 3 jaar intensief). Mijn moeder heeft een jaar of 2 geleden eens een klein beetje wiet op m'n kamer gevonden waar een minimale conversatie aan gekoppeld was ("ik heb iets gevonden op je kamer" - "oh?" - "een zakje wiet. Doe je dat vaak" - "af en toe eens..."). Ook heeft ze een keertje een aansteker in m'n broekzak gevonden (ik ben geen roker). Die was natuurlijk "niet van mij" en heb ik een paar dagen op m'n bureau laten liggen zodat het leek alsof ik hem steeds vergat (en dus niet nodig had). Ik ben er vrijwel zeker van dat ze nu denkt dat ik al lang niet meer blow, mijn vader heeft nog minder door... (ooit knetterstoned thuisgekomen en toen moest ik maar eens een paar dagen wat vroeger in m'n bed kruipen, want ik zag er vermoeid uit...).

Naja, ik zou graag met m'n ouders spreken over m'n druggebruik. Dan mogen ze zelfs weten dat ik af en toe eens harddrugs gebruik. Enkel gaat ze dat (zeker mijn vader) volledig gek maken... Ik ben vrij zeker dat ik er meer mee naar de **** zou helpen dan goed mee doen :( Bovendien zouden ze het me gaan verbieden, en zou ik ook zeer hard gecontroleerd worden (naar waar ik ga, gelduitgaven, als ik thuis kom, ...)
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#7
SchilDpadDo zei:
spacebilly zei:
k heb maandenlang mijn best gedaan om dingen achter te houden, maar dat heeft geen zin, ze komen er toch wel achter! ( ... ) Je kunt het beter eerlijk vertellen dan dat ze bongs en wiet op je kamer vinden... Ik kan je vertellen: de reactie van je ouders is beter als je eerlijk bent.
Klik om te vergroten...
Als je werkelijk je best had gedaan had je het niet zo op je kamer laten slingeren. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen het echt geheim willen houden, dit kan echt wel. Je moet alleen geen steken laten vallen .
Klik om te vergroten...

ja, oke als je echt je best doet dan moet het wel lukken. Ik had het ongeluk dat de schoonmaakster ineens mijn kamer grondig had schoongemaakt terwijl ze er normaal gesproken nooit komt. Toen vond ze dingen die ze aan mn pa liet zien.. minder! haha, kan er nu wel om lachen. Maar om nou al die jaren dingen achter te houden, nee dankje, dan vinden ze het maar..

gr!
S
SeatbeltLid
01-01-2024, 00:00
#8
Me ouders kwamen er op mn 14e achter dat ik blowde.
In het begin flipte ze helemaal, maar toen ze zagen dat ik sinds ik blowde geen gezeik meer gehad op school (daarvoor ging het nooit goed op school) vonden ze het wel ok. Ik moet het alleen wel beperkt houden dus niet vaker dan 2 keer per week, en zorgen dat mn schoolresultaten er niet onder lijden.
Maar ze zijn dr ook wel een beetje blij mee, ik ben eindelijk niet meer zo hyperactief als vroeger :stoned:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Greenlabs zei:
en zou ik ook zeer hard gecontroleerd worden (naar waar ik ga, gelduitgaven, als ik thuis kom, ...)
Klik om te vergroten...
That's the risk .

Wacht anders met vertellen tot je het huis uit bent ?
K
KapiteinPindaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben zelf niet iemand die met regelmaat gebruikt, ik heb het gewoon een aantal keer gedaan. Ik praat er niet over, omdat ik denk dat mijn ouders zich dan alleen maar ten onrechte zorgen gaan maken. Ik heb ze een hele tijd terug wel eens verteld dat ik het vast wel een keer ga proberen, en ik heb ook wel uitgelegd dat het allemaal niet zo schadelijk is als velen denken, maar ouders hebben toch een soort gevoel dat dat tegenspreekt. Ik heb dus nooit gezegd dat ik het heb gebruikt, maar ik heb het ook nooit ontkend.
s
sjaak herremansLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tja mijn ma heeft mij persoonlijk betrapt in de achtertuin met een zelfgemaakte waterpijp en sinds dat moment zijn we gewoon eerlijk over al het drugsgebruik, stuk beter als je het mij vraagt
J
JanDeManLid
01-01-2024, 00:00
#12
Op school hadden wij eens een soort van wietrazzia, die door een paranoïde leerkracht was gestart.
Onze klas was de ergste, van de 13 lln zijn er 9 moeten gaan, waarvan 2 naar de directeur. Dit terwijl niemand ooit echt veel had geblowd. Soms eens op een feestje, of een festival, maar niemand die echt dagelijks of wekelijks blowde :/
Toen zeiden ze dat ze me vader gingen inlichten, en ik de kans kreeg om het eerst zelf uit te leggen.
Mijn vader werkt in Vlissingen, en toen ik het hem vertelde begon hij te lachen en vroeg welke leerkracht erachter zat en of hij mee moest brengen van ze werk. :tongueout:
Nooit gedacht dat hij zo chill zou reageren, maar hij had het zelf ook nog gedaan en voelde zich er niet goed bij, maar zolang ik het niet te veel doet vindt hij het chill. :stoned:

Me moeder daarentegen zou me wss vermoorden :tongueout:
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#13
sjaak herremans zei:
Tja mijn ma heeft mij persoonlijk betrapt in de achtertuin met een zelfgemaakte waterpijp en sinds dat moment zijn we gewoon eerlijk over al het drugsgebruik, stuk beter als je het mij vraagt
Klik om te vergroten...
Mijn moeder had mij ook betrapt ( lagen ''envelopjes'' met verdacht poeder op mijn kamer) . Toen meteen alles opgebeicht.

Helaas zijn ze niet akkoord met gebruik gegaan , en zouden mij van kant maken als ze erachter komen wat toch wel een hobby is geworden ( in de zin van wat het met je doet, ook boeken e.d. lezen, en soms eens wat proberen).

Maarja, dat was toch wel een goede ''wake-up call'' om eens even grondig schoon te maken en alles op een veiligere manier te stallen.
K
KarstenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ben 18 jaar, smoke al een tijdje, maar heb het gewoon tegen m'n ouders verteld. Mijn ouders rookte vroeger ook wel is een jointje en zagen het ook altijd meteen aan me, dus ik moest het wel vertellen :P Maar ik zeg liever dat ik gestopt ben, ik weet niet, maar ik vind het spannend als je ouders het niet weten, kan je lekker sneaky doen :P
A
ArlonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn vader weet dat ik blow, niet precies in welke mate maar hij weet wel dat ik het regelmatig doe! Mijn moeder daar in tegen denkt dat ik het af en toe doe. Het rare is ik heb een hele goede band met mijn moeder en ik was ook bang om het te vertellen.,, maar een keer aan het eten was mijn broertje een verhaal aan het vertellen dat hij met een spel aan 3 vreemde mensen moest vraag waar de coffeeshop was.,, toen begon het "drugs gesprek".
Mama: je gebruikt toch geen drugs
broertje: nee hoor
mama: jij dan A.
ik: nou ik rook af en toe wel eens een jointje
mama: Pas op dat je niet verslaafd word he want zo begint het allemaal
ik: nou dat zal vast wel mee vallen als je af en toe in het weekend een jointje rookt
mama: jaa maar je tante is ook verslaafd geweest en die zit nou nog steeds in de shit
ik: mam denk je nou echt dat ik onverstandig met drugs omga?
mama: nee dat ook weer niet maar ja pas wel op!

dus toen dacht ik YES! ik ben eindelijk eerlijk geweest, maar ondertussen is het wiet gebruik van mij aardig gestegen en probeer ik op dit moment alweer te minderen. maar toch wil ik een keer eerlijk zijn tegen mijn ma en vertellen dat ik een poos elke dag blowde. maar durf het toch niet goed :flushed:
A
AndrewLid
01-01-2024, 00:00
#16
Alcohol, sigaretten en cafeïne zijn de enige drugs die geaccepteerd worden hierzo, de rest is SLECHT! SLECHT!!
f
funky_skunk_junkyLid
01-01-2024, 00:00
#17
PIEP
A
ArlonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
funky_skunk_junky zei:
Eigenlijk ben ik nu op het punt gekomen dat het me eigenlijk niet boeit als ze erachter komen,
zou het alleen maar fijn vinden eigenlijk. Maar ben zelf te pussy om het te vertellen :P
Klik om te vergroten...

haha dat heb ik ook >,<
A
AntowLid
01-01-2024, 00:00
#19
gewoon eerlijk zijn en je niet late leide door je drug gebruik ...
kzit aan het unief en ik rook al 6 jaar iedere dag (sinds 2008 weten mijn ouders dit ook)
Je kan beter eerlijk zijn aan de start dan dat je je eruit moet gaan lullen iedere keer als je pakje lange vloeitjes of een boekje tipkes opduikt ... not cool

Verder kan je over andere middelen best je mondje houden,
zo denken mijn ouders ook dat ik buiten mijn dagelijkse spliff niks doe
weten zij veel :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."