Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsElke dag wiet, hoe houden jullie het vol?

Elke dag wiet, hoe houden jullie het vol?

55 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Er is natuurlijk nog wel een verschil met elke dag de hele dag blowen of elke dag een of twee blowtjes aan het eind van de dag blowen. dat laatste is best te doen.
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
langdurig, dagelijks blowen is knetterdom. Je wordt een bleek, mager (of juist erg dik), introvert, ongeconcentreerd en luie vreemde vogel van.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#3
cropp zei:
ik heb ongeveer een jaar lang iedere dag 2 gram gerookt met veel alcohol erbij

ik kon niet meer slapen als ik nuchter was

nou blow ik een of twee keer per week en ik voel me weer gezond, ik kan smorgens mijn bed uit, heb geld over, ben niet meer zo duf en zo en ik ben nog nooit zo relaxt stoned geweest, ook van 2 jointjes

ik kan het iedereen aanraden :wave:
Klik om te vergroten...

Ga ik ook doen bij deze!
Heb het ook wel beetje gezien na teveel jaar..
Altijd goed deze berichten te horen :)
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mja als je in de prostitutie werkt hou je het wel vol hoor.. Misschien is dat een idee?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#5
Van de negentien jaar dat ik blow, heb ik er ongeveer dertien-veertien dagelijks geblowd. Tegenwoordig is het gemiddeld 1 à 2 jointjes op een dag, meestal één. Omdat ik ook veel alcohol gebruik, is het voor mij een goed middel om eerder te kunnen slapen en wordt op die manier ook minder "verrot" wakker.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hmm nou, eh eigenlijk niet. Ik heb 14 jaar veel geblowd waarvan de laatste jaren hele dagen door. uiteindelijk is het eigenlijk maar zonde. Het leuke effect is er niet meer uiteindelijk, maar wel de behoefte steeds meer te roken. dat schiet eigenlijk niet op.

ik heb daarom een aantal weken niet gerookt en ben toen alle dingen zonder smoken gaan doen die ik anders met smoken had gedaan. Na een week of 6 ben ik weer begonnen en ben toen eerst puur gaan roken. Vanaf dat moment rook ik meerdere dagen in de week maar niet allen en soms een weekje niet. Ik rook bijna niet meer overdag en kan er nu veel beter van genieten. ik kan nu ook weer roken met tabak, maar merk wel dat ik dan sneller de behoefte heb om het vaker en meer te doen. Dit stimuleert me dan om het juist niet te doen.
R
RizayLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je elke dag wiet rookt dan word je veel minder sociaal wat naar mijn mening ernstig is.
Je wilt alleen maar vrijheid hebben en geen zin in werk en school of andere verplichtingen.
Je vrienden kring word al heel snel een blowers-groep.
enz.

Door maar gewoon afentoe in de weekend en ook niet elke weekend wat voor mij meer dan genoeg is nu.
K
Koning IllyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik ben op mijn 16e begonnen met :stoned: .
Toen hadden we aan 1 blowtje met zijn 5en genoeg.
Deze fase hadden we echter al snel doorlopen en al snel rookten we de hele dag door.
Dit is nu nog steeds het geval, als we een chillavondje bij iemand thuis hebben gaan er makkelijk 10-15 joints in een paar uur doorheen.

Gelukkig doen we dit enkel in het weekend zodat we doordeweeks gewoon helder zijn. :mrgreen:
S
SoftCruiseLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik kon smoken alsof jonkows sigaretten waren en drinken erbij geen probleem xtc erbij geen probleem, totdat ik 1 dag 1 motherfocked up ervaring heb beleeft en ik nu geen wiet meer aanraak . Ik heb er nog ckr zin in maar ik heb het onlangs nog geprobeerd en het lijkt wel of ike en flash back krijgt op die nare ervaring. Heel vervelend dus voor mij maar goed !! het komt goed :grin: for sure !!
M
MoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik blow elke dag, niet heel veel dus heb er verder ook geen last van. Blow ook niet voor het werk maar alleen 's avonds. Ik slaap heerlijk na een jointje :hearteyes:
j
jonas123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ik was 13 toen ik begon met smoren.
ik rookte af en toe een jointje maar steeds meer en meer.
tot vorig jaar (toen was ik14) toen rookte ik elke dag
in de zomer vakantie rookte ik samen met vrienden ongeveer 15 joints per dag.
en tijdens schooldagen 4-5 joints
maar dat is nu gedaan ik ben aan het stoppen ik heb al 2 weken niets gerookt (behalve sigaretten dan)
het is moeilijk om te stoppen maar ik hou het vol :)
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#12
Goed bezig Jonas, besef wel dat twee weken niks is. Je verslavingsperiode was veel langer...
G
GoodEveningInfadelsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja elke dag wiet, hou houden jullie het vol?
Nou, niet dus. En het is ook zeker geen 'prestatie' ofzo om het vol te houden. Ik heb de afgelopen twee jaar dagelijks geblowd, niet zoveel als anderen hier maar ongeveer 2-3 jointjes per dag. Het maakte ook niet zoveel uit of het nou weekend of schooldag was, dan blowde ik maar even in de pauze en na een tijdje kreeg ik ook al snel zoiets van: Waarom uberhaupt nog naar school gaan? Heel veel gespijbeld en ontzettende problemen met school gekregen maar het kon me eigenlijk niet zoveel schelen. Ik had toch mijn wiet. Maar na een tijdje werd ik helemaal niet meer lekker stoned van een jointje --> Paranoia was setting in. Echt de ongelovelijkste complottheorieen in me hoofd gehaald; op een gegeven moment was ik er zelfs van overtuigd dat iemand me in mijn slaap een soort computerchip in me hoofd had gezet en via een WLAN verbinding al mijn gedachten op zijn iPhone kon zien. :tearsofjoy:
Nou dat was me wel de drempel en ik ben nu sinds twee maanden alleen nog heel af en toe in het weekend met een joint in me hand te vinden. Het gaat me goed af, het verlangen is onderhand ook heel erg veel minder geworden, alleen soms als ik langs me stamshop loop, is het ff moeilijk eraan voorbij te gaan maar voor de rest gaat het goed. School gaat beter en ik ga waarschijnlijk ook nog eens WEL over dit jaar! :rock:
J
JeWistHetLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lekker in het weekend houden! Heb voor 1,5 jaar dagelijks geblowt, ben er een soort van mee opgegroeid. Veel mensen in m'n omgeving deden het en ben het toen, mede door stress, ook dagelijks gaan doen. Ben er ook erg vrij in opgevoed en moet zeggen dat ik dat erg prettig vond omdat ik het anders toch wel op straat met vrienden had geprobeert. Bij me pa wist ik tenminste dat hij goed voor me zorgden :)

Nu ben ik gestopt omdat het gewoon niet meer ging, paniek aanvallen en hartkloppingen lieten me ermee stoppen. Maar er voor altijd vanaf blijven zou ik zeker niet doen!

Dus; Ja, ik hielt het daadwerkelijk vol. Maar het is niet aan te raden. Heb een hoop verneukt, en de poster boven mij heeft 100% gelijk!
e
edblok2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
niet lang. Als je stoned gaat slapen krijgt je lichaam geen rust (dus geen herstel van bijv. sport, vermoeidheid) en je blokkeert het verwerken van emoties door het minimaliseren van dromen. Beiden zorgen ervoor dat het een ware uitputtingslag wordt voor je lichaam die je op ten duur gewoon gaat verliezen.
J
JeWistHetLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zag dit net langs komen op NU.nl: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks (http://www.nu.nl/binnenland/2553350/drie-blowers-gebruikt-dagelijks.html)
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#17
JeWistHet zei:
Zag dit net langs komen op NU.nl: Een op de drie blowers gebruikt dagelijks (http://www.nu.nl/binnenland/2553350/drie-blowers-gebruikt-dagelijks.html)
Klik om te vergroten...

Had het ook gelezen aardig wat blowers dus, maar dat wisten we al min of meer denk ik zo :)
j
jonas123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Svali zei:
Goed bezig Jonas, besef wel dat twee weken niks is. Je verslavingsperiode was veel langer...
Klik om te vergroten...
ondertussen al meer dan een maand verder en niet meer geblowt.
en het gaat steeds beter altijd minder zin in een joint.
ik hoop dat ik het volhoud
N
NoorderLid
01-01-2024, 00:00
#19
flipkonijn zei:
Ik snap niet hoe mensen zoveel kunnen blowen, ik doe het terug rustiger aan en hou het bij een paar jointjes per week :wave:
Klik om te vergroten...

Houden zo, is prima toch? Iedereen is anders en reageerd verschillend.
En je bent 17... we praten wel verder als je wat ouder bent, misschien denk je er dan wel heeel anders over. :smoke:
M
MachineLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb sinds begin december 2010 iedere dag (met uitzondering van een aantal vakanties) echt stevig geblowd. Op dagen dat ik vrij ben eigenlijk gewoon non-stop hele dagen. Wanneer ik naar school moet dan blow ik gewoon voor of na college. Ik ben studerende en met mijn huisgenoten in de buurt betekent het dat er altijd wel joints in de roulatie zijn.

Gelukkig heb ik een voordeel, ik kan goed presteren wanneer ik high (tot op een bepaald niveau uiteraard) ben. Ik ben van mezelf een erg actief en druk persoon, en wanneer ik smoke dan ben ik gewoon iets minder actief en druk. Ik schrijf mijn essays en bereid mijn presentaties voor de universiteit voor wanneer ik high ben, en krijg daar prima voldoendes voor terug.

De laatste tijd begin ik echter wel te merken dat het blowen misschien iets te ver doorgezet is. Ik rook joints als sigaretten, non-stop, de hele dag door. Kost kapitalen, en ik betrap mezelf erop dat ik wiet en hasj helemaal niet meer als een drug zie maar als een gewoonte. Ik kan het desondanks nogsteeds ontzettend waarderen. Probleem is alleen wel dat wanneer ik er een keertje harddrugs tegenaan gooi en daarna door blijf smoken ik het risico loop in een soort van 'duffe mood' te blijven hangen. Het is dan bijna alsof ik permanent high ben.

Gelukkig heb ik een oplossing gevonden voor dat probleem: een paar dagen nuchter! Gewoon een paar dagen (2 of 3) even geen marihuana producten consumeren, en ik ben weer helemaal scherp. Zoals ik dus kan genieten van onder invloed zijn geniet ik nu ook van nuchter zijn! Daarbij komt dat de eerste joint na 2 of 3 dagen niet blowen weer voelt alsof je jaren niet hebt geblowd :stoned:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."