Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWies er al gestopt met coke?

Wies er al gestopt met coke?

248 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
T
Tony MontanaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu net gestopt. :stoned:


Volgend weekend gaan we weer verder. :mrgreen:
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#2
nou ik heb de magische woorden nu ook gezegt ik ga stoppen heb de nummers van de dealers al verwijdert geen zin meer erin te veel geld te kort effect
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#3
dutch-lycan zei:
SneeuwWitje zei:
dutch-lycan zei:
al 26 dagen geen sos op :grin: :(
Klik om te vergroten...

Ik al 34 dagen :beer: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

cool cool :grin:

ik nu al 29 dagen :stoned:
denk alleen niet de 2 maanden te redden
Klik om te vergroten...

nou heb de 2 maanden niet gered
gister weer op :):(:):(
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#4
dutch-lycan zei:
dutch-lycan zei:
SneeuwWitje zei:
dutch-lycan zei:
al 26 dagen geen sos op :grin: :(
Klik om te vergroten...

Ik al 34 dagen :beer: :mrgreen:
Klik om te vergroten...

cool cool :grin:

ik nu al 29 dagen :stoned:
denk alleen niet de 2 maanden te redden
Klik om te vergroten...

nou heb de 2 maanden niet gered
gister weer op :):(:):(
Klik om te vergroten...

Niet opgeven, probeer nu weer 2 maanden.
D
Detroit303Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Topics zoals dit, kom je toch het gemakkelijkst tegen op het cocaïne forum. Ik vind het afschrikwekkend om dan te weten, dat er zoveel mensen het doen. Hier in antwerpen is de afzetmarkt erg groot, je komt het elke week tegen in discotheken ed.
Ik ben erg benieuwt naar coke, en zou het graag eens proberen, maar als ik dit hier lees, gaat m'n zin toch weg.

Nog veel succes aan de stoppers!
M
Mr. GrievesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kom net uit een opname in een ontwenningskliniek. Ben daar ongeveer 8 weken geweest. Mijn laatste gebruik dateert van 04/12/07, daarvoor heb ik ongeveer 12 jaar gebruikt (snuiven en basen) waarvan de laatste 4 jaar zeer problematisch. Ben nu dus terug (én nuchter) in het echte leven en de confrontatie is hard, zeer hard. Besef nu pas wat ik allemaal ben kwijtgespeeld (vriendin, werk, geld, enz...) en de zin om te gebruiken is er nog steeds. De problemen die zich rondom mijn persoontje hebben opgestapeld gedurende al die jaren (gerechtelijk, financieel en relationeel) zijn bijna niet te overzien, wat de zin om te gebruiken nu alleen maar doet toenemen natuurlijk. Maar ik geef niet op. Ik ben het eerste weekend 'in vrijheid' goed doorgekomen en daarop wil ik verder bouwen. Ik kon wel tientallen redenen bedenken om mijn dealer te bellen voor een paar grammetjes, maar, en nog veel belangrijker, ik had één reden om het niet te doen: Ik wil leven!!! En geloof me of niet maar coke doet je langzaam dood! Tijdens de laatste 8 nuchtere weken heb ik emoties bij mezelf ontdekt waarvan ik het bestaan niet eens meer vermoedde. Genieten van een zonsondergang of van de lach van mijn neefje. Het echte geluk zit hem in de kleine dingen en het zijn net die dingen waar coke je als eerste blind voor maakt. Ik durf het haast niet te zeggen maar ik denk dat het me deze keer echt gaat lukken...
D
DeliriumLid
01-01-2024, 00:00
#7
^ Mooie post! Heel veel succes er mee. Zo te horen heb je alles op een rijtje gekregen, hopelijk houd je hier aan vast :)
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Choose life! Mooi gezegd :) Ik hoop echt dat het je lukt, je motivatie is in ieder geval gebaseerd op de goede dingen. Het leven kan zo mooi zijn, dat besef krijg ik ook steeds meer terug. Sporten is trouwens ook echt een aanrader. Het werkt voor mij in ieder geval om weer doorzettingsvermogen te krijgen, en mijn beloningscentra weer in evenwicht te krijgen.

Als je van lezen houd is a million little pieces van James Frey, trouwens een goeie. Gaat over een jongen die in een afkickkliniek terecht komt na jarenlang basen/coke en nog meer middelen. Jouw verhaal doet me een beetje denken aan het boek, en je kunt er zeker iets aan hebben. Hij zet door, en ziet ook steeds meer de mooie kleine dingen weer in het leven. My friend Leonard, is het vervolg en ook zeker de moeite waard!!

Hold on! :wave:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben gestopt op mijn 17de na een lichtelijke verslaving aan het anuspoeder. Das nu alweer 20 jaar terug tyfus !!

Het is gewoon een kutdrugs, te duur en te onzuiver.

Stonie
i
it's_meLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ben nu 1,5 maand geleden gestopt met alles, sos, speed. En 3 weken met de wiet...Valt me allemaal zwaarder dan ik had gedacht. Moet wel zeggen dat toen ik eenmaal gestopt was ik wel na een kort tijdje zag hoeVEEL ik eigenlijk gebruikte van alles. Speed bijna iedere dag, blowen deed ik iedere dag. en de sos ongeveer 2 a 3 keer in de week.Verschillend van 0.5 tot 1.5 gram per keer. Maakte niet uit hoe veel ik haalde, het ging altijd op...Ben nu samen met een vriend gestopt, maar kan nog steeds niet helemaal leven met de gedachte NOOIT meer iets te gebruiken. Mss kan ik ooit een recreatief gebruiker worden maar ik ben bang dat dat mijn terugval wordt....Dus ik laat het maar even zo....
Ben momenteel ook druk bezig de schulden die ik heb gemaakt terug te betalen grrrrr....
f
flaflipLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben nu ongeveer anderhalf jaar gestopt met coke, gebruikte merrmalen per week, verschillende hoeveelheden,dit zo'n 8 jaar Dit deed ik nooit op momenten dat ik bv moest werken ed.
Achteraf gezien heb ik het misschien niet zo moeilijk gevonden, je moet alleen even het vertouwen krijgen dat het mogelijk is. Wanneer je het iedere week probeert, en het gaat steeds mis, zakt je zelfvertrouwen tot een dieptepunt. Dat moet je weten te doorbreken.
De trek heb ik op zijn tijd echt nog wel, alleen heb afstand genomen van een bepaald sociaal wereldje, dus echt weer aan lager wal raken zal denk ik niet meer gebeuren...bij een mistap is er ook nog geen man overboord....alleen moet het wel bij die misstap blijven....gelukkig nog geen misstap gehad:) Het irriteerd me soms wel mateloos dat je altijd "verslaafd" blijft, dus op zijn tijd trek ervaart...

Het leukste na het gestopt zijn vond ik het geld dat ik overhield, iedere week dat ik niet gebruikte hield ik een hoop geld over, en had ik een soort gevoel van "ik heb een geldprijs gewonnen"...dat voor ogen houdende was ook een zeer goede motivatie....na een half jaar ook maar van dat geld een reis naar zuid-afrika gemaakt......
Nu vriendin, uni-studie alsnog afgemaakt....en best tevreden.

Incidenteel coke gebruik wil ik helemaal niet veroordelen, denk alleen dat het er niet vaak bij blijft....bij mij niet in ieder geval


groetjes
H
HDALid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben 3 jaar gestopt met coke en cannabis. En anderhalf jaar geleden ook met nicotine.

Ik moet zeggen dat ik na 3 jaar nog altijd soms zin heb in een lijntje, en mocht ik mijn vriendin niet hebben van wie ik zielsveel hou en mocht ik allemaal snuivende vrienden rond me hebben, ik zou al lang een terugval gekend hebben !

Maar I'll be strong and I'll be good :grin:

Ik snap best hoe moeilijk het is om van de coke te blijven. Dus voor de mesen die het op dit moment aan het proberen zijn : Hang on in there !! You can do it ! Stel jezelf een doel en hoe je er aan. En bovenal : blijf eerlijk tegenover jezelf en de anderen !
(ik zou nog moeten sloganschrijver worden voor de bond zonder naam ! :P )
R
RendeoLid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb eens een middag aan zee gezeten en in 4 uur had ik 4 lijnen gesnoven, vol euforie enzo, dus vorige week mijn eigen grammetje gekocht, was er op een dag door maar dat euforisch gevoel kreeg ik maar niet terug, dat was dan ook mijn laatste keer
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#14
Anderhalf jaar geleden gestard met sneeuwruimen. Al die tyd 2x in de maand gebruikt. Meestal een grammetje per nacht. Het meeste na het feesten/uitgaan 's ochtends vroeg opgesnoven. Altijd stevig bij gedronken, alles wat in huis te zuipen viel ging dan op. Die hele periode wel elke dag de buurt opgezocht waar de snowboys wonen in de hoop ze toevallig tegen te komen. Alsof mijn fiets de merkwaardige gewoonte bezit om daar heen te rijden... Vreemd ritueel want ik kan gewoon aanbellen en geld is ook het probleem niet. Had er elke dag zin in maar gaf er niet aan toe.

Recent begon het een beetje te escaleren: 2x in de maand werd 2x in de week. Toen begon er een alarmbel te rinkelen en heb ik me bij de CA aangesloten.( http://www.ca-holland.org )Voelde dat er een moment aangebroken was waarop alles giagantisch uit de hand kon gaan lopen. Cocaine Anonymous biedt voor mij geen oplossing want daar heerst voornamelijk angst voor de cocaine. Angst is een slechte voedingsbodem en sosa is mijn vijand niet: heeft me great times opgeleverd. No regrets maar aan alles komt een eind, dus ook aan die heerlijke uitstapjes naar die geile rushworld :P

Ga nu regelmatig babbelen met een psychotherapeut die zelf 35 jaar aan de horse en de coca geweest is. Vreemd genoeg heb ik sindsdien geen trek meer. Hij vindt dat helemaal niet raar want er is volgens hem een fundamenteel verschil tussen nadenken over het stoppen en tot concreet handelen overgaan. Als je besluit samen met een profi een gevaarlijke gewoonte te gaan veranderen in iets positiefs, dan treden er eerder concrete gedragswijzigingen op dan in je eentje te vechten met je wilskracht. Dat is tenminste mijn ervaring. En je moet geluk hebben dat er een klik is tussen jou en de ervaringsdeskundige die je helpende handen en woorden toesteekt. I'm lucky in dat opzicht. Mijn respect en vertrouwen in hem levert tot nu toe goede resultaten op: Een makker van me kwam langs en haalde een blikje met het beste van het beste uit zijn zak. :openmouth: Voor mij was het echter slechts een bergje stof. Zonder de craving en de obsessieve gedachten die me al die tijd voortgedreven hebben is het gemakkelijk om nee te zeggen. :wink: Ook natuurlijk door de support van iemand die zelf op de bodem van de afgrond gelegen heeft en zelf toont dat het mogelijk is om weer een leven voorbij cocaine op te bouwen :)

Kan na enkele weken vanzelfsprekend niet zeggen dat ik gestopt ben. Pas over een half jaar misschien. Als ik dan nog steeds geen trek heb weet ik dat ik niet meer afhankelijk ben van dat verduveld lekkere goedje :beer:

Hoop dat het voor allen op dit forum die er mee willen kappen een successtory wordt :) :tearsofjoy: :)
s
stuikeuhLid
01-01-2024, 00:00
#15
mehehe ben gestopt simpelweg omdat coke een kut drug is
E
EnsenataLid
01-01-2024, 00:00
#16
J0rrit zei:
Heel veel mensen die coke gebruiken blijven in dit gebruik hangen. Veel mensen worden verslaafd. Dit hoor je althans, of dit echt zo is weet ik niet. Ken wel een aantal mensen die zijn blijven hangen, maar ook een aantal die net als ik gestopt zijn. Bedoeling van dit topic is om te beschrijven hoelang en hoeveel je ongeveer gebruikt(e), en of je daadwerkelijk gestopt bent of niet.

Na mijn 1e keer coke heb ik het in de maand erna nog 3 keer gedaan, steeds op vrijdag toevallig bij een vriend thuis, hij had het. Daarna ging het snel. ik ging al snel met een 2-tal vrienden op vrijdags en zaterdags naar iemand thuis ( had eigen kamer ) en door de week ook nog 1 of 2 keer. Gebruikte dus zeker zon 3 keer per week coke ( we haalden meestal een halve met zn 3en of 4en ofzo, heel weinig natuurlijk maar op het begin nog satisfying genoeg ). Toen mijn geld echt op was en ik van mijn ouders ging stelen ervoor kwam ik tot inzien, heb het toen beperkt tot het weekend, alleen vrijdag en/of zaterdag dus nog. Kwam na nog 2 maanden tot inzien dat ik er echt vanaf moest, want een vrijdah/zaterdag - avond zonder coke was niet meer voor te stellen.

Ben nu al zeker zon 4 maanden gestopt, doe het ook nooit meer denk ik.
Dat is best iets om trots op te zijn. Heb ook zo mijn nachten gehad dat ik om 3 en 5 en 7 uur sochtends!!! nog naar mijn coke dealer ben gegaan voor meer.

Hoe zit het met jullie?
Klik om te vergroten...

Vaak mensen die wat problemen hebben met zichzelf of wat verlegen zijn en die gaan coke gebruiken, hebben kans er aan verslaafd te raken omdat het je het gevoel geeft van "ik kan de hele wereld aan" of iets in die trant. Dan kunnen ze coke gebruiken om "zichzelf" niet te zijn.

Bij mij werkte coke niet zo, ik voelde me wat anders, maar vond het gewoon super saai. Het leukste vond ik spelen met het poeder (figuurtjes maken) op de spiegel en het snuiven zelf, het gevoel was niets bijzonders.
Volgende keer dus gewoon tube'tje poedersuiker op een spiegel gooien en een avondje plezier met poedersuiker hebben. :grin:

Ik heb veel liever drugs die mijn zintuigen overuren laat draaien en me rare dingen laat zien.
L
Love_FulfilledLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb het de afgelopen 2 maanden (vakantie) wekelijks gebruikt, maar nu de vakantie voorbij is ga ik het beperken tot de grote feesten. Maar helemaal stoppen vind ik op dit moment niet nodig, zolang ik de controle kan houden en er verantwoordelijk mee om kan gaan, wil ik het mezelf niet verbieden.
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb nu al iets meer dan ander halve maand niks meer gesnoven, en het bevalt me prima!
wel elke keer als ik aan een biertje zit prikt het sos poppetje me in de zij, en schreeuwt HEE!! vergeet je niet iets!
heb wel tering last van me neus nu ik niet meer snuif, komen grotere bloed bonken uit als nooit te voren.? weet iemand waarom?
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik was wel degelijk verslaafd aan Coke. Zo een halfjaartje maar toen werd het wel 2gr per nacht soms dagen achter elkaar.. dagen wakker.

Dan gewoon fuck it gezegd en cold turkey gestopt. Niets meer gehaald sindsdien.
Natuurlijk denk ik er soms aan , maar ach ik ben nu al bijna 6 maanden clean en je voelt je beter :).
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik had in het begin ook goed last van me strot maar dan kwam ook door 2 weken vakantie, ik kreeg het hoeste deels weg door thee met honing.

en idd laat het sosa poppetje maar lullen :mrgreen:

:wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7891011...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."