Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWies er al gestopt met coke?

Wies er al gestopt met coke?

248 antwoorden
50 weergaven
18-5-2026
V
VidaLoCaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik was wel degelijk verslaafd aan Coke. Zo een halfjaartje maar toen werd het wel 2gr per nacht soms dagen achter elkaar.. dagen wakker.

Dan gewoon fuck it gezegd en cold turkey gestopt. Niets meer gehaald sindsdien.
Natuurlijk denk ik er soms aan , maar ach ik ben nu al bijna 6 maanden clean en je voelt je beter :).
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#2
ik had in het begin ook goed last van me strot maar dan kwam ook door 2 weken vakantie, ik kreeg het hoeste deels weg door thee met honing.

en idd laat het sosa poppetje maar lullen :mrgreen:

:wave:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#3
werd vachtond wakker doordat ik hoestend bloed lag te spuwen. :kots:
meteen naar arts gegaan & die constateerde zware logontsteking :angry:
antibiotica gekregen. is meteen goed aangeslagen. hoef nu bijna niet meer te hoesten :)
vroeg of kou vatten oorzaak kon zijn. hij zei dat het meer een bateriale infectie was.
iemand enig idee of dit door onhygeinisch behandelde cocaine kan komen. vermoed zelf van wel.
meer mensen dit soort tyfuservaringen?? :confused:

wat het topic-item betreft. de lust om nog eens een buisje in de neus te steken wordt me hierdoor wel compleet ontnomen. kan me der even niets meer bij voorstellen. misschien beter als dat ook na de genezing van mijn longen zo blijft :wink:
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ben nooit begonnen. In 2005 m'n eerste lijntje gesnoven omdat ik vaak naar feesten ging maar altijd de belofte wou houden om maar maximaal 4 keer per jaar Xtc te doen.

Coke was een super vervanger en had er geen moeite mee om ook nee te zeggen, vaak begon ik ook pas bewust om 3 uur om het tot 7 uur 's ochtends vol te houden en dan had ik het ook wel gezien. Echt communicatief werd ik er dan niet meer van.

T/m 2007 het gebruikt op feesten en soms tijdens het uitgaan. Daarna kwam GHB en daar had ik wel verslavingsproblemen mee, eigenlijk was dit grotendeels te danken aan de porno die ik er altijd bij keek. Nuchter was en is porno nooit echt denderend voor me en soms ook gewoon afstotelijk. Maar met een scheut G op griste ik m'n broekriem open en werd er gelijk naar het einde doorgespoeld. Vanuit mezelf altijd op zoek naar erotiek, maar nu zocht ik vaker een vleesfabriek op.

Coke is nooit een problematische drug voor me geweest. Crack overigens ook niet, kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die zich voornemen om 'lekker te gaan basen'. Wat een rotzooi is dat zeg. 10 minuten plezier voor 2 dagen dikke gaarheid en het gevoel een emmer stront te zijn.
i
ikpiknietallesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ben na 2 jaar intensief gebruik (3/4 keer per week)
van de 1 op de andere dag ermee gestopt.
Was er echt klaar mee.


Sindsdien nu 11 maanden gestopt.
Begin was het wel wennen maar het is me vrij goed afgegaan.
Heb hier ook wel een training voor gevolgd om trek momenten te verminderen en bepaalde dingen te vermijden zodat je niet in de verleiding komt.
Het bevalt me prima dat ik gestopt ben met coke.

Doe nu op zn tijd een pilletje of een keer een lijntje speed maar daar blijft het ook bij ik heb geen behoefte om dit wekelijks/dagelijks te doen.

Coke maakt veel kapot als je er mee in doorgaat het sluipt erin maar dat is algemeen bekend en ik kan het ook bevestigen ben blij dat ik er vanaf ben maar goed er zijn ook mensen die er wel mee om kunnen gaan maar dat is voor mij niet weggelegd.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#6
ikpiknietalles zei:
Ben na 2 jaar intensief gebruik (3/4 keer per week)
van de 1 op de andere dag ermee gestopt.
Klik om te vergroten...

Knap gedaan man! Diep respect!

Je schrijft dat je wel een training gevolgd hebt om trek momenten te verminderen en bepaalde dingen te vermijden zodat je niet in de verleiding komt.
Kan je daar misschien iets meer over vertellen? Als je naar concrete informatie hierover op het web gaat zoeken is de oogst namelijk erg schraal.
T
TokkelboerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou ik ben nu sinds september 2007 gestopt. en dat bevalt me redelijk. Denk er nog wel vaak aan. Maar er is een kleine opkomst dus laten we het snuiven maar vergeten.
Heb net wel 50 zaadjes besteld voor af en toe een bakkie lekkere thee..(zal het eerste kopje dus pas over een jaar kunnen drinken) :hearteyes:
i
ikpiknietallesLid
01-01-2024, 00:00
#8
yeti zei:
ikpiknietalles zei:
Ben na 2 jaar intensief gebruik (3/4 keer per week)
van de 1 op de andere dag ermee gestopt.
Klik om te vergroten...

Knap gedaan man! Diep respect!

Je schrijft dat je wel een training gevolgd hebt om trek momenten te verminderen en bepaalde dingen te vermijden zodat je niet in de verleiding komt.
Kan je daar misschien iets meer over vertellen? Als je naar concrete informatie hierover op het web gaat zoeken is de oogst namelijk erg schraal.
Klik om te vergroten...

Het belangrijkste is die leegte die je hebt met iets op te vullen je moet eigenlijk iets zoeken waar jij je op kan gaan richten ik ben toen begonnen met draaien en dat kwam wel heel goed uit heb 3 jaar knie blessure gehad daarvoor vrij hoog gevoetbalt door die blessure is het ook een beetje begonnen het klinkt raar maar je mist toch iets in je leven en gaat andere dingen zoeken. En in die tijd dat ik wou stoppen werd mn knie weer beter dus kon ik me ook bezig houden met voetbal (1 wedstrijd en 2 keer trainen in de week) dan ben je toch lekker bezig en denk je niet zo aan het coke gebruik.


Plus wat heel belangrijk is bepaalde vrienden die jou in de verleiding kunnen stellen vermijden ook als is dat soms kut als het echte vrienden zijn moeten ze dat kunnen begrijpen en als jij jezelf echt wilt stoppen moet je zeker bepaalde vrienden vermijden want met vrienden begint het vaak. En dat is dan puur voor jezelf omdat ik wil stoppen.
En dat is een keuze voor jezelf maar het is niet dat je die vrienden helemaal negeert je trekt er gewoon niet zoveel meer mee op. Maar je kan beter bezig zijn om zelf te stoppen dan dat je vrienden er ook in mee te trekken dat werkt toch niet ze moeten het echt zelf willen.
En het wilt niet zeggen dat die vrienden verkeerd zijn integendeel maar voor je eigen best wil kan je beter stapje terug nemen puur voor je eigen.

En ik wil echt niet zeggen dat helemaal gestopt ben met gebruiken neem op zn tijd nog wel een pilletje of wat speed maar ik heb het gevoel dat ik daar beter mee om kan gaan ook omdat dat drugs is wat is niet dagelijks wil en kan doen. maar absoluut geen coke meer!!
Heb er ook totaal geen behoefte aan.
W
WorstenjongenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Is het gevoel zo goddelijk dat jer niet af kan blijven :openmouth: ?
J
JohnnyQLid
01-01-2024, 00:00
#10
ach dat wil je gewoon niet weten.

Worstenjongen zei:
Is het gevoel zo goddelijk dat jer niet af kan blijven :openmouth: ?
Klik om te vergroten...
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik had een pauze ingelast voor onbeperkte tijd ongeveer halverwege de zomer nadat ik merkte dat ik afhankelijk begon te worden van het goedje en minder lol had zonder cocaïne. Op 11 oktober heb ik mezelf toegestaan een half grammetje te halen, niet opgemaakt die avond. In totaal iets van 4 nakjes genomen, ik vond er simpelweg niet zoveel aan. Ik had er super zin in, lekker een avondje los, maar ik voelde me alleen maar rot. Zonde van m'n 20 euro, zonde van de leuke contacten die ik had kunnen hebben, gewoon zonde van m'n avond. Het was echt heel gezellig in de kroeg, alleen ik merkte er eigenlijk weinig van. Rond 1 uur was ik ook al thuis.

En nu ligt het al anderhalve week in m'n la te verrotten. Ik heb gewoon geen zin om het te gebruiken, ik laat niet nog een keer een avond verpesten wat een leuke avond had moeten worden.
Wie weet maak ik dit laatste beetje nog wel op, wie weet gooi ik het binnenkort door de wc, wie weet laat ik het wel eeuwig verrotten in m'n la. Enniewee, voor mij is de lol eraf.
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#12
Tokkelboer zei:
Nou ik ben nu sinds september 2007 gestopt. en dat bevalt me redelijk. Denk er nog wel vaak aan. Maar er is een kleine opkomst dus laten we het snuiven maar vergeten.
Heb net wel 50 zaadjes besteld voor af en toe een bakkie lekkere thee..(zal het eerste kopje dus pas over een jaar kunnen drinken) :hearteyes:
Klik om te vergroten...

zaadjes wat? wiet?
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben gestopt met cocaine toen ik een man werd.
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik stop elke keer als het op is :stoned:
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
ik ga weer beginnen mag dat ook ?

:hearteyes:

:wave:
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#16
lysergine25 zei:
ik ga weer beginnen mag dat ook ?

:hearteyes:

:wave:
Klik om te vergroten...

Daar open je maar een nieuw topic voor. :wink:
P
Paddo100Lid
01-01-2024, 00:00
#17
heb het paar keer gebruikt, was me 1e drugs die ik gebruikte na wiet dan...

vond het wel chill eerst tot ik me 1e pilletje nam en sinds dien neem k alleen nog af en toe een pilletje :wink:
2
2C-G-5Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Very Evil White snow!
ben er zelf een half jaar verslaafd aan geweest, dat ik smiddags van werk thuis kwam,
en er zo veel zin in heb, en er uiteindelijk toch weer gehaald moet worden terwijl je met zelf afspraken hebt gemaakt of er probeerd mee te stoppen.

maar nu sinds ik probeer te stoppen zelf!! en er gemotiveerd voor ben, lukt het me prima. :grin:
het is echt een drugs waar je geestelijk sterk voor moet zijn om er van af te blijven. :)
je moet er niet aan beginnen als je het nog niet heb geprobeerd of je zelf er aan over geven, coke is de wittemotor :grin: maar ook de wittesloper :grin:
C
CDDLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ah, The Great White.

Ben zelf behoorlijk zwaar verslaafd geweest aan de coke, van m'n 17 tot m'n 23e echt wel veel te veel gesnoven en gebased, meerdere malen per week, soms dagen na elkaar.
Heb m'n leven zwaar gehypothekeerd met dat spul. Justitionele, sociale en financïele problemen (tegenwoordig nog steeds 20.000€ schulden openstaan). Ben ook 43x opgenomen geweest in een ontwenningskliniek, telkens voor korte periodes omdat ik niet beter vond dan drugs binnen te smokkelen, wat ze natuurlijk niet kunnen hebben. Vooral op crimineel vlak is het zwaar fout gelopen, inbreken, overvallen, diefstallen allerhande, dealen, noem maar op.

Tegenwoordig heb ik het behoorlijk goed onder controle, maar het gebeurt toch nog wel zeker 1x per maand ofzo, dan koop ik een gram of 3-4 en base ik die lekker op op een avondje, totaal waus daarna, dat wel.

Ach, volledig stoppen hoop ik allang niet meer op, maar zoals het tegenwoordig gaat kan ik er wel mee leven. Misschien als ik ooit 'ns een deftige vriendin vind ofzo.
s
solidsoundLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ben al jaren verslaafd aan cocaine eerst free basen dan shotten."Coke is vooral een drug die verslavend is op het moment van gebruiken, een momentum zet zich in gang. Ik zou iedereen aanraden het op een freebasen of shotten te zetten, voor je het weet loop je om de haverklap naar de geldautomaat om te pinnen, net zolang tot er geen cent meer te makken is, daarna verdwijnt de craving naar wéér opnieuw, wéér opnieuw weer vrij snel en denk je: had ik maar beter wat anders gekocht of de huur betaald.

Ten onrechte bestaat er een zeker romantisch beeld mbt cokegebruik, de Jaguar onder de drugs, maar verloedering en geestelijke achteruitgang (paranoia) en fysieke aftakeling gaan veel sneller dan bij heroïnegebruik kan ik U verzekeren. Het gekke met coke is dat je nooit (niet met basen of shotten) de perfecte satisfactie bereikt (de flash is heftig maar is erg kort) en je daardoor net als een gokker aan de kast maar door en door blijft gaan.

Ik heb overigens nog nooit een freebaser of shotter ontmoet die verantwoord met z'n coke kon omgaan, wel snuivers, een handjevol, totdat ze gingen basen...

Wél kom je er over het algemeen niet zo moeilijk van af, omdat het niet lichamelijk afhankelijk maakt en het verslavende zich voornamelijk uit in de craving. Je kan dus goed zonder als je er geen geld (meer) voor hebt.

Verder is het 'type' werking bepalender dan de persoonlijkheid v/d gebruiker. En op moment van spuit- of basegebruik heb je als persoonlijkheid nog weinig te vertellen over de cocaïne. Eigenlijk alleen wanneer je de keuze hebt bij al dan niet aanvangen. Daarna, tijdens gebruik, wil je alleen maar meer en weer...
Als je apen leert zich intraveneus coke toe te dienen, gaan ze net zolang door tot ze er dood bij neervallen."
Greetz

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...8910111213
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."