Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Leuk om te lezen... Een goed idee trouwens om met alcohol te stoppen/minderen want dat tast je hersens echt aan. Eens in de 2 dagen is best veel vind ik. Goed dat je je moeders wens respecteert! Ik denk dat hij dat bedoelt, dat zijn moeder dat graag wilde. En voor de rest; neem gewoon af en toe een pilletje op een feestje dan blijft het leuk. Toch denk ik wel dat het op langere termijn ook schadelijk is voor je hersens maar is dat nog niet bekend. Dat zal pas over een tiental jaren bekend zijn wanneer de eerste gebruikers uit de jaren 90 klachten krijgt helaas.. Ik vind dat iedereen lekker moet doen wat hij zelf wil maar er is nog niet veel bekend over de schade die het aan je hersens toebrengt. Dat je dingen gaat zien en alles anders beleeft dat heeft toch te maken met dat je hersens anders gaan functioneren. Zelf heb ik het nog nooit gebruikt, angst voor die hallucinaties en controleverlies. Ik had door blowen al last van blackouts en vage gedachtes/angsten. Ik hou het gewoon bij een drankje af en toe. Ook niet veel meer. In mijn puberteit dronk ik ook nogal wat. Zo zes flesjes voor het uitgaan en dan nog een aantal glazen in de kroeg. Toen zag ik er ook geen kwaad in Maar een pilletje af en toe kan geen kwaad. Als je dat wekelijks doet ben je ook niet goed bezig. Amen (geintje)"
"sjaaktrekhaak zei: dania zei: Controleverlies is ook totaal niet aan de orde als je een normale dosis MDMA (XTC) gebruikt, maar goed. Beetje zinloos om dat aan iemand uit proberen te leggen die drugs als MDMA op voorhand veroordeelt. Klik om te vergroten... Klik om te vergroten... De enige die hier iemand veroordeelt ben jij. Als je goed leest, lees je dat ik zeg dat iedereen moet doen wat hij of zij zelf wil. Ik noemde de jaren 90 omdat je het toen veel zag, het was voor mijzelf de eerste keer dat ik ervan hoorde, in de tijd van de houseparty's. Maar begin jaren 80 werd het al veel gebruikt. Ga lekker lopen mierenneuken zeg. En er is wel degelijk onderzoek geweest naar de schade die het kan toebrengen. Evenals alcohol. Maar mensen die dat juist niet willen horen, die lezen ook alleen wat het beste in hun eigen straatje past Hier een link over een onderzoek wat gedaan is, een van de vele http://www.drugsinfoteam.nl/actueel/Ond ... senen.html"
"Ik kom hier via google terecht. Mijn vriend heeft in het verleden gebruikt maar de laatste tijd vermoed ik toch dat hij weer coke gebruikt of in ieder geval gebruikt heeft. Hij is al een tijdje snel opvliegend, agressief. In juli/aug is hij een avond weg gebleven en heeft geld opgenomen volgens hem om te gokken. Wat het is, hij had altijd wel een verklaring en zijn woordje klaar. Zelfs in het verleden toen hij nog gebruikte. Volgens hem gebruikte hij alleen om fit te worden als hij had gedronken. Nu is hij sinds drie weken gestopt met drinken. Na de zoveelste ruzie hierover. Omdat hij de dag erna altijd erg chagrijnig en opvliegend is. Nu lees ik jullie verhalen over de combinatie drank en coke en denk BINGO. Misschien is dat het wel, krijgt hij altijd als hij drinkt die drang om weer te gebruiken. Eens in de zoveel tijd was hij namelijk erg onrustig op zaterdag en moest en zou dan de deur uit. Wat ik denk is dat hij dan die drang heeft om coke te nemen. Op zo'n avond heeft hij toen hij weg was een jongen gebeld die zeker weten gebruikt of zelfs dealt. En dit is nog een paar keer voorgekomen. Ik ben dus bang dat hij zijn verslaving niet de baas was. Maar ik heb hem zo vaak de kans gegeven om eerlijk te zijn, zeker nu we een kindje samen hebben. Wat het is. Als hij gebruikt dan is het maar af en toe en geen grote hoeveelheden. We hebben 1 rekening en er verdwijnen geen grote bedragen. Wel eens een eurootje of 20 maar meer niet. Waarom zet ik hier mijn verhaal neer? Ik wil graag jullie reactie of wat jullie er van denken. In het verleden heeft hij huurachterstand en andere schulden gehad. Door mij is dat allemaal goed gekomen. Toch ben ik bang dat hij nooit helemaal over de verslaving heen is. Volgens hem is hij in 1x gestopt. Dat lijkt me wel vreemd gezien alle ervaringen hier. Toen ik er laatst over begon zei hij dat hij daarna toch nog wel eens gebruikt had. Maar verder... hij is er niet eerlijk in. Hij weet alle sporen donders goed uit te wissen. Nu ik dus toch zijn telefoonrekening op heb gevraagd (omdat ik het gevoel heb dat er iets niet klopt) zie ik dat hij een bepaalde jongen idd een paar keer gesmst heeft in het weekend als ik al boven lag te slapen. En ook is er een jongen gesmst in een weekend in augustus toen we zo'n ruzie kregen dat hij een nacht wegbleef. Achteraf gezien denk ik dat de ruzies juist onstaan door zijn zucht naar coke. Dat hij dan een reden zoekt om weg te gaan ofzo. Herkent iemand dit? Ik wil niemand veroordelen, ik ben zelf antidrugs behalve dan dat ik in mijn jeugd wel regelmatig blowde. Maar ik heb altijd open gestaan voor een goed gesprek hierover. Waar ik bij hem ook bang voor ben, dat hij gebruikt om de verkeerde redenen, wat je vaak leest over coke. Het is gewoon rotzooi als je het zo bekijkt. Geestelijk erg verslavend. Maar hoe krijg ik hem zover dat hij het wel bekent? Ik heb dus geen bewijs, meer een gevoel. En dat gevoel is eigenlijk onze hele relatie blijven bestaan. Soms te stiekem gedrag, onrustig, ruzie maken om niks. En als hij dan weg ging liet hij een nacht niks van zich laten horen. De dag erna leek hij zich erg schuldig te voelen etc. Maar ja ik kan het niet bewijzen. Het gaat er niet om wie er gelijk heeft maar ik zou hem willen helpen. Want als het zo is dan voelt hij zich toch ook klote? Of hij moet niet willen stoppen natuurlijk. Tsja dan is het toch echt einde relatie. Daar kan ik niet mee leven. Een kind wil ik niet zo op laten groeien"
"Het is dus niet zo dat hij dagelijks gebruikt anders zou ik het weten. We hebben maar 1 rekening. In de weekenden dat hij eens weg was is er 60 a 70 euro opgenomen en dat heeft hij zogenaamd opgemaakt aan drank en gokken. Ik geloof dat niet zo maar bewijs heb ik niet. Ik weet het dus niet zeker maar mijn gevoel zegt dat het niet klopt. Hij lijkt altijd iets te verbergen. Is onrustig, op zijn hoede. En de laatste weken had hij altijd zijn telefoon bij zich. Een affaire kan ook nog maar dat lijkt me onwaarschijnlijker dan dat het over drugs gaat. Tsja hoe kom ik er dan achter als hij niet eerlijk is. Misschien ziet hij zelf niet in dat hij ook wel degelijk een probleem heeft. Als het dus zo is he. Maar waarom zou ik anders dat gevoel hebben. En er waren iets teveel toevalligheden de laatste tijd. Nu sinds drie weken niet meer, sinds hij gestopt is met drinken. Maar er wordt wel eens 20 euro opgenomen zonder dat ik precies weet waar het voor is. Kijk als hij dat verleden niet had maakt het mij geen moer uit waar iemand het verder aan uitgeeft. Maar op een of andere manier klopt er iets niet"
"Ik weet niet wat het is maar ik vind hem gewoon stiekem doen. Het is mij te toevallig. Ik kom net thuis, zit ie net aan zijn jas. Hij zocht zijn shag zei hij. Wel vreemd want hij is verder niet meer de deur uit geweest vanmiddag dus het zat niet in zijn jas. meestal weet hij dat ook wel dondersgoed. Hij leek wel te schrikken dat ik er aan kwam... Tsja of ik ben para en dan lijkt alles ook zo. Ik weet het gewoon niet. Het zijn te vaak van die kleine dingen dat ik denk hmmmm. Maar erover praten dan gaat hij gelijk in de verdediging en zoek ik dus overal wat achter. En nu is hij chagrijnig. Ik blijf gewoon het idee houden dat er wat is maar ik kom er zo toch niet achter. En als het niks is tsja dan is mijn vertrouwen dus blijkbaar op een heel laag peil... Kijk als je m nooit betrapt kan er bijna ook niks zijn. Had ik hem maar betrapt dat zou ik minder erg vinden dan deze onzekerheid. Wat het ook is, ik durf er ook moeilijk in te geloven, bang voor weer een teleurstelling. Dat kan ik niet nog een keer aan"
"anoniempje zei: ja das erg lastig maar voor 20 euro komt die niet zover als die coke wil hebben. daar krijg je zo weing voor als ze het al voor 20 euro verkopen, daar ben je echt niet de hele nacht zoet mee. En je intuitie je gevoel klopt meestal wel hoor! Maar de vraag is als het echt aan de coke ligt , heeft hij vroeger ook wel andere drugs gebruikt? mischien is die met iets anders aan het experimenteren? Klik om te vergroten... Ja hij heeft van alles gedaan; speed, xtc, paddo's. Maar de laatste jaren eigenlijk niet meer. Hij zegt zelf echt dat hij nooit meer coke gebruikt. Volgens hem gebruikte hij het alleen om fit te worden onder invloed van alcohol, hij dacht dat hij het niet eens nuchter heeft gebruikt ooit. Dus misschien zit ik er toch naast maar het is allemaal net te toevallig of te stiekem. Hij heeft overal wel een verklaring voor en word daarna boos dat ik hem wantrouw. Tsja als het echt waar is wat ie zegt is dat ook zo. Waarom twijfel ik dan zo? Misschien toch door ons verleden waarin hij zoveel heeft gelogen. Ik durf het niet meer te vertrouwen. En toen hij dus zo opgefokt deed dacht ik gelijk aan drugs. Ik heb ook eens een lepel zien liggen op tafel toen ik beneden kwam. Dacht gelijk dat hij misschien dan wel iets rookte. Hij rookt shag namelijk. Toen kwam ik onverwacht binnen s avonds laat. Hij rookt niet binnen maar buiten hoor maar toen dacht ik nog wat doet die lepel daar. Je kan toch ook een soort van cocaine verhitten? Heroine gebruikt ie zeker weten niet en zal ie ook nooit doen. Toen hij nog coke gebruikte vond ik wel eens zo'n wit envelopje (pony pak ofzoiets) in zijn autosleutelhoesje of hoe je dat maar noemt. Dat aan de sleutels zit, zo'n leren ding. Maar dat is jaren terug. Nu heb ik nooit iets gevonden. Ik heb hem ook wel eens verdacht dat hij pennen gebruikte en daar dus de vulling uit haalde. Dus om te snuiven. Toen hij echt nog regelmatig gebruikte was zijn pinpas helemaal aan gort en werden er cd hoesjes gebruikt. Ik heb er wel bij gezeten toen anderen snoven. Maar goed wat ie nu zou doen, ik weet het niet. Hij wordt boos en verder kan ik er niet met hem over praten. Hij is daarna boos en geeft mij een schuldgevoel. Ik wil hem ook zeker niet onterecht beschuldigen."
"Hij zegt toch echt dat hij dat allang niet meer doet dus ik moet hem voorlopig maar het voordeel van de twijfel gunnen. Misschien is het niet eens drugs maar wat anders. Hij lijkt gewoon niet lekker in zijn vel te zitten de laatste tijd. We hebben vaak ook ruzie om niks. Dus misschien zijn het wel gewoon relatieproblemen, ik weet het niet. Ik geef het de tijd. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt 'm wel Meestal dan he."
"anoniempje bedankt. Ja ik zou er wel over willen praten maar dan word hij geirriteerd. Maar wat het nu is... Ik zag dat hij donderdag 20 euro had opgenomen en vrijdag 10 euro. Niet veel op zich. Dus ik vroeg naar die twintig euro. Toen zei hij (aan de telefoon) dat hij 15 euro in de tank van zijn moeders auto had gegooid (die had ie die dag geleend omdat ik de auto nodig had). En voor de rest had hij op het werk gesnackt. Ook van die 10 euro. Hij had nog zo'n 10 euro over, ik mocht wel in zijn portemonnee kijken als ik het niet geloofde. Nu heb ik dat gister dus stiekem gedaan. Nu zat er in het kleine vakje nog een paar euro maar er zat dus nog wel een hele 20 euro in zijn portemonnee... En dat vind ik dus vreemd. Bij dat verhaal over het tanken haperde hij wat toen ik doorvroeg. Er klopt iets gewoon niet. Dus of hij wilde er wel iets voor kopen maar heeft dat niet gedaan. Of hij moet nog schulden aflossen bij die jongens en doet dat in delen zodat het niet opvalt... Misschien is het dus niet coke maar iets anders. Iets wat wel stimulerend werkt maar niet zo opvalt. Het is gewoon allemaal te toevallig. Ik bedoel.. als ik het verhaal van iemand anders zou lezen zou ik denken nou dat is toch duidelijk. Ik weet gewoon niet wat ik er mee aanmoet. Kan ik hem een drugstest laten doen? Wel iets wat allerlei soorten kan aantonen want ik weet niet wat hij gebruikt natuurlijk. Ik heb gewoon een paar keer gedacht dat hij wat vreemd uit zijn ogen keek en dat het leek of hij met dubbele tong praatte zonder dat hij alcohol had gehad. Dan vroeg ik of ie gedronken had en werd ie pissed off. Maar op een of andere manier zag hij er dan anders dan anders uit. En hij gedraagt zich dus regelmatig op een of andere manier "stiekem" en net of hij met zijn hoofd er niet bij is. Het kan ook een affaire zijn maar ja dan lijkt me nog minder waarschijnlijk dan drugs. Wat een gedoe zeg. Ik wil gewoon de waarheid weten! Maar ik weet dan nog niet wat ik ga doen hoor. Want ik heb hem zo vaak de kans gegeven om eerlijk te zijn en als hij dan blijft liegen/bedriegen moet ik toch echt voor mezelf en nu ook ons kindje kiezen. Het is geen slechte vader, zeker niet maar als hij wel gebruikt dan heeft hij toch echt een probleem. Hij is al 31 dus wel een leeftijd waarop je verantwoordelijkheid mag verwachten"
"Nee blowen is het niet. Dat vind ik ook niet zo erg, wel als ons kindje dan nog verzorgd moet worden. Dat merk je wel. En daar word je meestal wat rustig van, relaxed. Juist sloom ipv opgefokt Ik weet gewoon niet wat het is. Misschien is hij ook wel opvliegend van zichzelf. Maar dat hij ergens over liegt is gewoon duidelijk. Ik durf er niet eens over te beginnen want hij raakt dus gelijk geirriteerd. Misschien moeten we er maar hulp bij zoeken. Maar als hij altijd maar liegt is het vertrouwen gewoon zoek en dan weet ik niet of ik er nog in wil investeren."
"Hey, bedankt voor jullie meedenken. Ik weet het niet hoor wat het dan wel is. Ik denk dat hij deze zomer wel eens coke heeft gebruikt toen hij een avondje weg was. Toen 70 euro opgenomen en later nog eens 20. Het opvliegende zit altijd wel wat in zijn karakter maar leek de laatste tijd wat erger. speed zie je toch, ik dacht dat je dan zo raar met je mond ging doen. En van die grote pupillen kreeg. Bij hem vond ik ze dan eerder wat kleiner ofzo. GHB heeft hij nog nooit geprobeerd volgens mij. Dus wat het dan wel is. Misschien liegt hij wel over wat anders... Maar coke kan wel voor 1 keertje he. Hij heeft vriendjes waardoor hij er makkelijk aan kan komen en voor een scherp prijsje. Maar oke 20 euro is dan wel heel weinig. Misschien is het onze relatie ook wel. We hebben beide twijfels (gehad). Hij lijkt er soms met zijn hoofd niet bij te zijn. Maar het is geen type dat praat. Ik heb het idee dat er meer achter zit. Jammer dat hij dan niet eerlijk is want op deze manier wil ik niet nog jaren doorleven. Misschien kan ik hem eens een brief schrijven, op papier zetten hoe ik me voel. En dat ik toch het gevoel heb dat er wat is. Ik heb een erg sterk ontwikkeld intuïtie. Soms zelfs dingen aangevoeld van tevoren. Daarom raak ik ook zo in de war, ik weet niet meer wat het nu is. Bedankt voor jullie antwoorden en als ik erachter ben laat ik het zeker weten. Goed van jullie dat jullie proberen te stoppen of al gestopt bent! Niemand heeft het nodig om zich goed te voelen, voor velen is het een uitvlucht van het dagelijks bestaan. Iedereen is geboren met wilskracht om dingen zelf voor elkaar te krijgen zonder de invloed van drugs of alcohol. Zelf heb ik jaren best veel gedronken tijdens het uitgaan maar nu drink ik nauwelijks meer. Ik kon niet uitgaan zonder alcohol, anders was er geen bal aan om het zo maar te zeggen. Toen ik zwanger werd heeft dat mijn ogen geopend. Dat ik het ook deed om me wat zekerder te voelen (ik voel stemmingen en gevoelens van mensen soms aan) en me af te sluiten. Alcohol verdooft ook maar ik was de dag erna altijd erg ziek. Mijn lichaam kan er slecht tegen haha. Natuurlijk kunnen een paar drankjes geen kwaad maar momenteel drink ik helemaal niet. Kan ook niet met een kleine. Ik hoop maar dat mijn zoon later geen drugs of overmatig alcohol gaat gebruiken. Nu hij in mijn leven is denk ik heel anders over dingen. Zelf ook een moeilijke jeugd gehad maar ik ben er trots op dat ik nu zo in het leven sta zonder dat ik drugs of alcohol nodig heb. En er is maar 1 liefde voor altijd in mijn leven en dat is mijn zoon. Dat is onvoorwaardelijk gaat nooit kapot. Misschien dat ik daarom ook niet meer tevreden ben met de gang van zaken. We hebben nu een verantwoordelijkheid erbij en voor hem wil ik het beste."