Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWies er al gestopt met coke?

Wies er al gestopt met coke?

248 antwoorden
52 weergaven
18-5-2026
j
junkie XSLid
01-01-2024, 00:00
#1
woehoe

kprobeer te stoppen maar ben nu zo gek als een deur :wave:
s
space scientistLid
01-01-2024, 00:00
#2
nog steeds clean, scheelt niet veel, maar nog steeds clean
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
ik ben weer gestopt :grin:
d
duhhhLid
01-01-2024, 00:00
#4
sinds mn 16e tot nu (40) word tijd dat ik is iets anders ga zoeken
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bijna een half jaar niks meer gesnoven. *volhouden*
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel veel mensen die coke gebruiken blijven in dit gebruik hangen. Veel mensen worden verslaafd. Dit hoor je althans, of dit echt zo is weet ik niet. Ken wel een aantal mensen die zijn blijven hangen, maar ook een aantal die net als ik gestopt zijn. Bedoeling van dit topic is om te beschrijven hoelang en hoeveel je ongeveer gebruikt(e), en of je daadwerkelijk gestopt bent of niet.

Na mijn 1e keer coke heb ik het in de maand erna nog 3 keer gedaan, steeds op vrijdag toevallig bij een vriend thuis, hij had het. Daarna ging het snel. ik ging al snel met een 2-tal vrienden op vrijdags en zaterdags naar iemand thuis ( had eigen kamer ) en door de week ook nog 1 of 2 keer. Gebruikte dus zeker zon 3 keer per week coke ( we haalden meestal een halve met zn 3en of 4en ofzo, heel weinig natuurlijk maar op het begin nog satisfying genoeg ). Toen mijn geld echt op was en ik van mijn ouders ging stelen ervoor kwam ik tot inzien, heb het toen beperkt tot het weekend, alleen vrijdag en/of zaterdag dus nog. Kwam na nog 2 maanden tot inzien dat ik er echt vanaf moest, want een vrijdah/zaterdag - avond zonder coke was niet meer voor te stellen.

Ben nu al zeker zon 4 maanden gestopt, doe het ook nooit meer denk ik.
Dat is best iets om trots op te zijn. Heb ook zo mijn nachten gehad dat ik om 3 en 5 en 7 uur sochtends!!! nog naar mijn coke dealer ben gegaan voor meer.

Hoe zit het met jullie?
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#7
was gestopt maar gister terugval gekregen weer helenacht en ochtend door gesnoven
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
raizeredge zei:
was gestopt maar gister terugval gekregen weer helenacht en ochtend door gesnoven
Klik om te vergroten...

ai ai, das niet best...

on-topic: ik hoop dat ik altijd van die troep zal afblijven! Ben goed op weg!
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
ben nu een maand clean

Deed het eerst 1x per week, soms een paar weekjes niet
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#10
eenmaal verslaafd altijd verslaafd, ook al ben je dr gestopt, blijf je verslaafd daar is niks aan te doen
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#11
heb het vroeger dagelijks/wekelijks gedaan deed het vroeger altijd met ''gestolen '' geld , dus haalde zoiezo meer meestal 150 euro in 1 keer en dat 2 keer per maand zo'n half jaar lang maar met 150 euro aan sos deed ik wel een week over.

zaten wel eens weken bij dat ik niets deed of minder haalde.
toen was ik anderhalf jaar gestopt.
en derna ben ik gestopt met werken waar ik afentoe wat'' leende ''
en na die anderhalf jaar deed ik het wel eens.
het is nu een week geleden dat ik gedaan heb.
dus jah ben nog steeds verslaafd maar heb het tog wel een beetje onder controle
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een half jaar lang ongeveer 3 keer per week gebruikt. Dan nam ik tussen een halve en hele gram per keer. Na dat half jaar heb ik een jaar geen enkele drugs meer aangeraakt (na twee maanden alleen weer begonnen met alcohol).

Daarna ben ik begonnen met xtc, wat zich een half jaar later uitbreidde naar van alles en nog wat... Ook heb ik toen weer een keer coke gedaan. Die eerste keer was zo geweldig, echt fantastisch mijn hele lijf leek zich te herinneren waarhet zo lang op had gewacht. Die week elke dag gebruikt, en toen tot het besef gekomen hoe dom ik bezig was.

Paar maanden gestopt, en toen weer es gedaan, en tot aan nu gebruik ik t denk gemiddeld eens per maand, maar dat echt sterke verlangen is weg, omdat ik weet hoe snel het kan gaan...

Nog even een aanvulling: eigenlijk is dat verlangen niet helemaal weg, en als iemand nu een lijn op tafel legt zeg ik geen nee, maar ik heb het wel een stuk beter in de hand... Ook omdat ik stel dat ik weer 3 gram per week zou moeten kopen, ik mn studie weer ga verkloten, omdat ik dan fulltime moet gaan werken, en een jaar verkloot vind ik genoeg... Dus dankzij die goede motivatie lukt het me... maar als ik het geld had... :confused:
S
SneeuwWitjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben sinds ehm 9-12-06 gestopt met het gebruik van cocaine.
Ik gebruikte het die paar maanden ervoor redelijk vaak. Naja ongeveer 1 gram per week.. dat was voor mij vrij vaak om zow maar te zeggen.
Ik kon ook niet meer zonder.

Het begon eigelijk vanaf februari 2006 eens een halfje in de maand.. en maart en april, mei, juni.. iets vaker en juli besefte ik dat ik verlsaafd begon te worden en kapte toen 2 maanden.. daarna werd het dus erger en gebruikte ik nog meer en nog vaker.. ook door de weeks wilde ik gaan gebruiken.. Helaas? had ik er het geld niet voor..
Toen kwam ik mijn vriendje(ex) tegen en kapte ik. Ook deze poging duurde 2 maanden.. in februari 2007 had ik 2x een terug val..
Sinds 15 februari 2007 ben ik tot nu toe clean gebleven.. dat is nu dus al bijna 11 maanden geleden.

...Hoelang ik het nu nog ga volhouden weet ik niet..
Ik heb genoeg geld, en nu het uit is met mijn vreindje kan ik makkelijk gaan doen wat ik wil als toen ik nog een relatie met hem had..
M
MiriamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben al een paar keer gestopt maar na een tijdje komter een klad in en begin ik langzaam weer elk weekend. nooit echt zware terug vallen het sluipt gewoon weer terug die 3 dagen. gelukkig heb ik nu een wederhelftde zwaar tegen is en mij daardoor helpt. maar toch zo nu en dan neem ik stiekum ff een lijntje
C
ColeLid
01-01-2024, 00:00
#15
hmm
19 februari was de laatste keer dat'k gebruikt had. Snoof toen 1-1.5 gram dagelijks. 21 februari 2006 staat toch ff in mn geheugen gegrifd.
Huiszoekingsbevel + arrestatie. ( 2 februari 17 jaar geworden )
Niets van coke gevonden maar uiteindelijk heb ik alles bekend van mn coke verslaving, + gebruik weed en xtc. Oorzaak van deze huiszoeking was het overvallen van mensen op straat omdat mn geld opwas en ik geen coke meer kon kopen. Was verslaafd en werd gemanipuleerd.
Hierdoor dus op het nippertje ontlopen om 3 maand in de gemeenschapsinstelling te gaan. Leven gebeterd, geen drugs meer gebruikt
Terug ontopic :grin:
Ergens in oktober , paar maand geleden , terug een gram gekocht. Al mn drugscontroles waren voorbij en was eindelijk volledig vrijgesproken
smorgens begonnen int school , tegen 4 uur was de coke op , altijd kleine lijntjes gelegd
en toen voelde ik me al slecht omdat de coke begon uit te werken. Toen wist'k dat ik nooit geen coke meer wou doen. Zo'n verslavend kutspul :)

edit : maar zoals technora ...
moest ik nu miljonair zijn zou het me niets uitmaken :grin:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zo'n drie/vier jaar geleden, gebruikte ik driekwart jaar lang ongeveer drie keer per week coke (varierend van een halve tot een hele gram per keer). Ik kon haast niet meer zonder coke op uitgaan, anders vond ik het niet leuk. Ook kon ik met coke op, veel meer alcohol verdragen wat ik destijds ook wel prettig vond.
Van de ene op de andere dag, ben ik er mee gestopt. Ten eerste vind ik de uitwerking van coke namelijk enorm KUT, ik word er tijdens gebruik ook altijd enigszins opgefucked van en uiteraard voelde ik het ook wel aan mijn portomonnee. Ik had het gewoon gehad met die shit.
Moet wel toegeven dat ik toen ook de speed weer herontdekte. Daar voelde ik me dan ook wel errug lekker bij, het is een stuk goedkoper, ik had/heb veel minder daar van nodig en ook de uitwerking van speed vind ik helemaal niet zo naar. Dat speedgebruik is toen ook flink uit de hand gelopen naar dagelijks gebruik. Maar goed, ook dat heb ik inmiddels wel weer onder controle. Ik gebruik het nog maar een of twee weekenden per maand.
Coke doe ik dus eigenlijk nooit meer. Zo'n eens per half jaar komt het nog wel eens voor dat ik een half grammetje met iemand deel. Meestal omdat ik dan met vrienden ben die het willen doen en er niet zo vies van zijn als ik. Wel altijd weer met als resultaat dat ik een beetje fucked up word en de uitwerking weer als een hel ervaar. Voor mij dan weer genoeg bewijs dat coke helemaal mijn ding niet is en ik het weer makkelijk links kan laten liggen.
Toen ik het een periode zoveel deed, ben ik achteraf gezien toch nooit echt verslaafd geraakt. Het was meer iets wat gebeurde onder een soort van groepsdruk en wat een dwangmatige gewoonte werd. Totdat ik me realiseerde dat ik het gewoon eigenlijk helemaal niet lekker en leuk vind voor zoveel geld. Het was enkel een kwestie van het telefoonnummer van mijn dealer wissen en verder gaan met mijn leven. Voor een tijd lang op de speed welliswaar, maar goed ook daar drastisch mee geminderd dus! Ik ben ondertussen toch ook wel wat volwassener geworden en ieder weekend stappen, hoeft van mij ook niet meer zo nodig...
d
dutch-lycanLid
01-01-2024, 00:00
#17
nou ik heb beloofd om nu minimaal 2 maanden te stoppen met snuiven...
vind het nu al moeilijk heb er te veel trek in
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik inmiddels ook.
M
Mister SosaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dag drie is achter de rug :rolleyes:
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#20
ik ben al meerdere keren gestopt maar als je niet wil veranderen dan lukt het niet

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."