Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWies er al gestopt met coke?

Wies er al gestopt met coke?

248 antwoorden
44 weergaven
18-5-2026
s
shakesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Clean voor een paar weken na 4 jaar heel veel coke gebruik (meerdere malen per week). Ik ben in 4 jaar tijd nog nooit zolang clean geweest! Eindelijk lekker veel geld en bijna alle drugs-schulden afbetaald! :grin: :grin:
b
barryLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een vraagje! Ik heb een paar keer tijdens het uitgaan sos gebruikt, allemaal heel
relakst. Vooral die zelfvertrouwen boost was geweldig. Maar nu heb ik binnenkort een paar belangrijke presentatie voor school en zou wat sos zeer van pas komen om overtuigender over te komen maar denken jullie dat dit mijn concentratie vermogen aantast.

Oftewel ben ik nog in staat een presentatie te doen onder invloed?
(heb geen geld meer om het te testen )
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#3
barry zei:
Oftewel ben ik nog in staat een presentatie te doen onder invloed?
(heb geen geld meer om het te testen )
Klik om te vergroten...

Slecht plan want uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat er tijdens intellectuele inspanningen onder invloed van cocaine een hoop kleine fouten gemaakt worden die de gebruiker zelf niet opvallen.
De kans is dus erg groot dat je presentatie stuntelig of zelf erg beroerd zal worden.

Zelfvertrouwen is iets dat je beetje bij beetje op dient te bouwen in je leven. Net zo als een huis dat in de loop van de bouwwerkzaamheden een krachtig gefundeerde vorm krijgt.

Cocaine is een smerige bedrieger: aanvankelijk schenkt ze je een groeiend gevoel van zekerheid maar na een tijdje zal je een onzeker wrak er door worden. Angst en zelftwijfel zullen je cocainevrije periodes kenmerken.
G
GhanzibaldhiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik merk er vrij weinig van als ik nuchter ben... Gewoon zonder sos doen man, bewaar dat voor t weekend anders ga je dat misschien wel vaker doen doordeweeks en dan heb je HELEMAAL nooit meer geld.
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik






















































NIET :beer:
L
Liaan33Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben jaren verslaafd geweest aan coke, LSD, speed, etc.. Gelukkig nu al meer dan 4 jaar clean en totaal geen last gehad van afkickverschijnselen en ik gebruikte flink.
De methode die ik toen gebruikte lees ik ook terug in dit forum. De pijn die het doet om te gebruiken (de spiegel...) is de trigger om te stoppen. Die methode gebruik ik nu met succes ook op andere mensen die verslaafd zijn en ze kunnen binnen 2 uur ervan af. De knop gaat om en je hoeft het nooit meer...Tieds.nl is mijn instituut.
S
ShitsFuckedUpLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elke keer dat ik bier drink en als ik wat aangeschoten begin te worden, als ik het geld ter beschikking heb, ja dan is het geld weg en me neus vol.

Als je wilt stoppen met coke moet je ook stoppen met Alcohol, of je moet al heel erg sterk zijn. Als je al een beetje aangeschoten-voller wordt gaat dat zo moeilijk.

Altijd denk ik: ik doe het niet meer, maar toch...
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#8
knolselderij zei:
klaas we zijn trots op je
Klik om te vergroten...

Ergens rond oud en nieuw niet meer :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo man, doe wel een beetje voorzichtig haha, die weekjes zijn echt een grote stap in de foute richting, bij mij dan toch :P
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Oom Klaas zei:
knolselderij zei:
klaas we zijn trots op je
Klik om te vergroten...

Ergens rond oud en nieuw niet meer :P
Klik om te vergroten...

:grin:
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#11
2de kerstdag vet feestje, 30 dec verjaardag :sunglasses: , 31 december het feest van m'n verjaardag x10 overtreffen en 1 januari vanaf een uur of 4 borrelen tot in de late uren.

Daar past maar 1 ding echt goed bij :beer:
S
S0s_90Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb nu al.... uhm ff denken, 6 a 7 weken niks meer gepakt.
Misschien dat ik ga voor de "witte" kerst :wink:
j
junkie XSLid
01-01-2024, 00:00
#13
woehoe

kprobeer te stoppen maar ben nu zo gek als een deur :wave:
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#14
hannus zei:
heb wel tering last van me neus nu ik niet meer snuif, komen grotere bloed bonken uit als nooit te voren.? weet iemand waarom?
Klik om te vergroten...

Yo Hannes,

ben iets minder lang clean en zit met dezelfde problematiek, al is het in mijn geval meer taai slijm dan bloed (zitten wel rode slierten doorheen) dat naar buiten komt.
ik vermoed dat de neus-en bijholten door het wegblijven van nieuwe porties coca zichzelf gaan reinigen. maar dat gaat niet zo snel omdat er nog allemaal agressieve troep (versnijdingsrestanten) in de slijmvliezen vastzit en de slijmvliezen zelf ook nog moeten herstellen van de beschadigen die ze door de sosa opgelopen hebben. forceer het niet, ga er niet in zitten wroeten en pulken en ga er geen klinische schoonmaaksprays inspuiten zoals zoutoplossingen, want dan betstaat de kans dat het allemaal nog erger wordt.
gun je lichaam de tyd, het komt vanzelf wel goed :)

zelf ben ik bang dat ik door al dat hevige gesnuif schade aan mijn luchtwegen opgelopen heb. snoof vooral als ik ver heen was met volle kracht de nieuwe lijnen naar binnen en voelde het regelmatig mijn luchtpijp en verder inschieten. hoest me al een week de longen uit het lijf. kan soms een kwartierlang niet stoppen met hoesten en stik dan bijna. moet van de dokter forse doses codeine slikken om de boel rustig te krijgen maar dat helpt niet. wordt van dit opiaat enkel goed high, dus zo clean ben ik bij nader inzien ook weer niet. en die codeineroes houdt maar een half uurtje aan en dan beginnen die verstikkende hoestsalvo's weer dus graai ik dan maar iets uit de benzobox om te kunnen pitten en van die metazepan en oxa's loop je ook een flink deel van de volgende dag nog te chillen. heb zo totaal geen trek meer in sosa maar dat noodgedwongen gebruik van die downers bevalt me wel. damn, zo krijg ik nooit mijn volgende medaille bij de cokes anonymus. :grin:
heeft er nog iemand een tip hoe ik van die hoest afkom? :confused:
zit de heledag allerlei stophoestsnoepjes te eten en drop. keel met honing in te smeren. trachitol-keelpijnpillen waar lidocaine inzit fyn te stampen en er een papje van te maken waarmee ik mijn keel in probeer te smeren maar zodra je je vinger daarin steekt moet ik behalve hoesten ook nog eens kotsen. :kots:
ben really desperate amigo's. liep vandaag een dealer tegen het lijf en vroeg hem of ik een grammetje lidocaine kon kopen. hij keek me aan of hy water zag branden en liep snel door. :tearsofjoy:

denk dat die geiriteerde luchtpijp met zijn trilhaarjes alle sosaslijm naar boven aan het douwen is. als mijn body dit tempo aanhoudt, dan ben ik ergens in november wel uitgehoest en gesnotterd en is de boel op oudejaarsdag wel schoon genoeg om nog een afscheidssnuif bij de champagne te nemen. :rolleyes: maar mischien heb maak ik een foute inschatting en heb ik gewoon een hele lelijke kou gevat :flushed:
laat dat stemmetje bij je biertje maar uit zijn nek lullen Hannes: hoop dat onze ongestelde neuzen snel weer opgeknapt zullen zijn :beer:
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bijna een half jaar niks meer gesnoven. *volhouden*
J
J0rritLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heel veel mensen die coke gebruiken blijven in dit gebruik hangen. Veel mensen worden verslaafd. Dit hoor je althans, of dit echt zo is weet ik niet. Ken wel een aantal mensen die zijn blijven hangen, maar ook een aantal die net als ik gestopt zijn. Bedoeling van dit topic is om te beschrijven hoelang en hoeveel je ongeveer gebruikt(e), en of je daadwerkelijk gestopt bent of niet.

Na mijn 1e keer coke heb ik het in de maand erna nog 3 keer gedaan, steeds op vrijdag toevallig bij een vriend thuis, hij had het. Daarna ging het snel. ik ging al snel met een 2-tal vrienden op vrijdags en zaterdags naar iemand thuis ( had eigen kamer ) en door de week ook nog 1 of 2 keer. Gebruikte dus zeker zon 3 keer per week coke ( we haalden meestal een halve met zn 3en of 4en ofzo, heel weinig natuurlijk maar op het begin nog satisfying genoeg ). Toen mijn geld echt op was en ik van mijn ouders ging stelen ervoor kwam ik tot inzien, heb het toen beperkt tot het weekend, alleen vrijdag en/of zaterdag dus nog. Kwam na nog 2 maanden tot inzien dat ik er echt vanaf moest, want een vrijdah/zaterdag - avond zonder coke was niet meer voor te stellen.

Ben nu al zeker zon 4 maanden gestopt, doe het ook nooit meer denk ik.
Dat is best iets om trots op te zijn. Heb ook zo mijn nachten gehad dat ik om 3 en 5 en 7 uur sochtends!!! nog naar mijn coke dealer ben gegaan voor meer.

Hoe zit het met jullie?
r
raizeredgeLid
01-01-2024, 00:00
#17
was gestopt maar gister terugval gekregen weer helenacht en ochtend door gesnoven
-
-spaceman-Lid
01-01-2024, 00:00
#18
raizeredge zei:
was gestopt maar gister terugval gekregen weer helenacht en ochtend door gesnoven
Klik om te vergroten...

ai ai, das niet best...

on-topic: ik hoop dat ik altijd van die troep zal afblijven! Ben goed op weg!
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
ben nu een maand clean

Deed het eerst 1x per week, soms een paar weekjes niet
y
yellowmoonLid
01-01-2024, 00:00
#20
eenmaal verslaafd altijd verslaafd, ook al ben je dr gestopt, blijf je verslaafd daar is niks aan te doen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...13
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."