Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums"AFKICKEN"

"AFKICKEN"

174 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
V
VanadesseLid
01-01-2024, 00:00
#1
Serenity zei:
Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:
Klik om te vergroten...
Hij had inderdaad wel altijd vet humoristische dingen :grin:
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
TrippyShit zei:
Laten we met zijn allen een horloge om onze pols tatoëren.
Klik om te vergroten...

Ik ken een gast die een horloge op 4:20 op zn pols getatoeëerd heeft.. haha :mrgreen:
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Serenity zei:
Klopt, maar ze krijgen wel nazorg he. :) Ze worden wel enigzins geholpen nadat het programma afgelopen is. Ik vind het derhalve wel debiel dat de kliniek niks heeft gedaan aan hun 'thuissituatie'. Sommige hadden nog hoge schulden inderdaad, of vrienden die het niet begrepen en nog steeds gebruikten. Of werkloos waardoor ze dus niks te doen hadden.

Dennis is inderdaad weer gaan basen, echt heel zonde. Kon altijd wel om hem lachen, vooral met die waterspuit :grin:
Klik om te vergroten...


Weer gaan basen? Hij deed toch alleen snuif voor de afkick?
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zazuu. zei:
Misschien zelfs paddo's of LSD, kijken wat dat nu met je doet op lange termijn.
Klik om te vergroten...

Het geeft je het leven weer terug. Je komt erachter dat je bent grootgebracht in plaats van opgegroeid.
t
tramadolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sorry niet goed gelezen dacht Dennis uit aflevering 2 foutje :flushed:
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Naam: Niels
Leeftijd: 27 jaar
Verslaving: GHB

Niels gebruikt al speed, XTC en softdrugs sinds zijn twaalfde. Hij kwam met drugs in aanraking via hangjongeren, school en houseparty’s. Hij was een moeilijk opvoedbaar kind en kwam via de jeugdbescherming al snel terecht op internaten en open en gesloten jeugdinrichtingen. Hij was lastig en agressief en vernielde allerlei dingen. Daardoor is hij ook regelmatig in aanraking gekomen met politie en justitie. Sinds zijn achttiende heeft hij niets crimineels gedaan. Wel is hij twee jaar zijn rijbewijs kwijt geweest omdat hij met een fles GHB achter het stuur was aangetroffen. :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:
Op zijn zeventiende is hij begonnen met GHB en coke. Hij doet nu drie dagen over een halve liter GHB en drinkt het de hele dag door. Coke gebruikt hij vooral als hij alcohol drinkt.
Niels heeft veel kapot gemaakt door zijn drugsgebruik. Het is uit met zijn vriendin, een relatie van tien jaar. Met haar heeft hij een dochtertje van 1,5 jaar. Zijn dochter heeft hij elke woensdag en om het weekend. Als zij er is gebruikt hij geen drugs, tenminste als ze wakker is.

Staat op de site van afkicken .... wtf!
Nou je hoort het mensen het is dus niet crimineel!

Gewoon doen dus. :P
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zo, heb me wel verkeken op die Gert Jan moet ik zeggen, toch vrij treurig als je al die levensverhalen hoort.
z
zommesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nick de Neger zei:
Verder mag ik die Gert-Jan absoluut niet. Zo'n omhoog gevallen pief die gewoon nogsteeds ontiegelijk verwaand is. Verder is het bullshit dat die een prijs wint en dan ook nog naar huis mag bellen... hij zou alleen al fucking blij met die prijs moeten zijn, maar nee hij mag ook nog even ze liefje bellen. Ook heel grappig dat dit stukje net werd uitgezonden nadat er juist gezegd was dat iedereen die eenzaamheid moest overwinnen. Verder was die nog begonnen met blowen omdat die zo'n verwend persoon was en omdat ze familie zo hoog aangeprezen was. Gaat die nu blowen omdat die ook op TV verwend word?
Klik om te vergroten...

Wie is 'die'? Hij heeft een aantal andere redenen genoemd waarom hij begonnen is met blowen.

Vind het wel een grappig programma, leedvermaak is het beste vermaak. Jammer dat die dikke gast weggestuurd is.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#9
^Ja jammer idd, die gast had droge opmerkingen :)
M
MindgamerLid
01-01-2024, 00:00
#10
K.nurft zei:
Zo, heb me wel verkeken op die Gert Jan moet ik zeggen, toch vrij treurig als je al die levensverhalen hoort.
Klik om te vergroten...
Met mijn pink haalde ik een traantje weg bij de klanken van Gert Jan toen hij zijn geschreven woorden omzette in emotiezang wat werdt opgevangen door mijn hoorzintuig.
Het was moeilijk om mijn emoties aan de kant te schuiven en op het rationele pad te blijven, zodat ik 100% achter mijn gesproken woorden kan staan.
Emotie is de viool, souvenir is de strijkstok die beide een facet van jouw werkelijke ik symboliseren waaruit mensen mogelijk oordelen als een rechter met kiespijn.
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#11
@ Britt, het is niet zo dat Gert-jan en z'n moeder hier komen om dit topic te lezen he... Als je wat tegen hun wilt zeggen kun je denk ik beter naar de website van afkicken zelf gaan.
www.afkicken.bnn.nl
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#12
heftig programma, ik ga het voortaan iig volgen.
n
noizeferatuLid
01-01-2024, 00:00
#13
hoe kan jij daar nu over orrdelen flaffie :tearsofjoy: idioot
K
K.nurftLid
01-01-2024, 00:00
#14
zommes zei:
Vind het wel een grappig programma, leedvermaak is het beste vermaak. Jammer dat die dikke gast weggestuurd is.
Klik om te vergroten...
Idd hij zorgde wel voor wat actie daar :tearsofjoy:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Heb er tot nu toe slechts flarden van gezien. Ik krijg af en toe iets te veel het idee dat het een soort Big Brother is. Het mag wel iets meer gaan over het afkicken zelf wat mij betreft in plaats van de problemen als je een groep verslaafde bij elkaar zet.

Raar, maar wel heel dapper dat die jongeren aan dat programma meedoen. Ga er maar eens zitten dat je voor heel Nederland je verhaal mag gaan vertellen. Ik denk niet dat het er makkelijker op wordt dat je weet dat je bekeken wordt.

Die brief van die moeder gister was wel erg lomp. Ik had ook op zijn minste wel verwacht dat die moeder aan het einde ging zeggen altijd van hem te blijven houden en te hopen dat hij afkickt waarna hij weer terug in het gezin wordt opgenomen. Nu heeft hij er zelf voor gekozen te gaan stoppen en dan krijgt hij daar ook nog even zo'n shitload over zich heen.
k
kate_25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
C
Chris PontiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
kate_25 zei:
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
Klik om te vergroten...
jij kent gert-jan in het "echte" leven ook ?
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#18
plantenbak zei:
kate_25 zei:
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
Klik om te vergroten...
jij kent gert-jan in het "echte" leven ook ?
Klik om te vergroten...
Dat gevoel krijg ik ook bij het antwoord :P
Waarschijnlijk weten alleen Gert-Jan en de familie hoe het verhaal echt zit, dus kunnen wij er moeilijk iets over zeggen.
Ik had alleen wel een andere brief als motivatie verwacht, wat een hard wijf is die moeder zeg :openmouth:
h
hodgepodgeLid
01-01-2024, 00:00
#19
kate_25 zei:
Uit bepaalde reacties blijkt wel dat sommige mensen geen idee hebben hoe een verslaving een gezin/familie kapot kan maken!
De brief van die moeder was heel goed. Gert-Jan liegt en bedriegt al 10 jaar lang! Hij draait alle gebeurtenissen helemaal om, dit is ook bekent van verslaafde mensen. Hij heeft heel veel mensen pijn gedaan.

Hij heeft zijn kind vanaf dag 1 in de steek gelaten, dat is de waarheid, wie gelooft nou de waarheid van een verslaafde?
Zijn ouders hebben werkelijk alles voor hem gedaan, hem altijd uit de shit geholpen! Maar op een gegeven moment is het klaar, als de familie zelf eraan kapot gaan!
Hij is een aandachttrekker en neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn kind! Dat is de waarheid! Hij kijkt niet naar zijn familie om en gebruikt zijn famillie wanneer het hem uitkomt!
Zijn ouders zijn aardige goede mensen die alles doen voor hun kinderen!
Gert jan zit vast in een wereld van zijn eigen leugens!

En die Dennis dan, wat een zorg voor zijn ouders/familie!Dat moet ook zwaar voor ze zijn geweest! En Ries zijn verhaal was erg indrukwekend.

Laterzzzzzz
Klik om te vergroten...
Zoals ik al zei heb ik slechts flarden gezien van dit programma en ken die personen dus helemaal niet. Maar wat iemand hierboven ook zegt had ik een meer motiverendere brief verwacht.

En ik kan me wel inleven hoe kut het is voor zo'n gezin. Natuurlijk is/was het ook een waardeloze drol, maar je zit daar toch om te veranderen. Die moeder wilde eerst geen brief schrijven, maar heeft dit toch gedaan. Het zal me niks verbazen als er 1 of andere therapeut mee die brief heeft geschreven en zo'n beetje de aard van de brief heef bepaald, dus ik ga echt niet zeggen dat ik dat een slechte moeder vind ofzo. Ik schrok alleen echt van de grofheid van die brief. Is natuurlijk ook de bedoeling geweest en onderdeel van die behandeling.
F
FlaffieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb net even de nieuwe aflevering van afkicken gekeken online.
Ik vond die niels eerst wel grappig, is tie nog steeds maar wat een eikel zeg.
Die vriendin van hem snap ik ook niet hoor.
Als je een kind hebt wil je toch dat ie een goede vader heeft, Ik heb zo'n gevoel dat niels dat nooit zal worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."