Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Wat een suffe vraag eigenlijk en dat er mensen op antwoorden, incl mezelf. Of LSD beter bewaard kan blijven in een zakje waar wel of geen wiet in heeft gezeten, dat antwoord weet je ook. Of het kwaad kan, tja, dat is een eindeloze discussie die alleen meetbaar is met lab tests. Waarschijnlijk had je op dat moment geen betere keus om de LSD in te doen, anders had je daar wel voor gekozen. Dit soort vragen zijn meer het bevredigen van een mentaal vraagstuk waarbij het antwoord niet eens belangrijk is, 'mental masturbation' noemt men dat."
"gamezz zei: persoonlijk is er maar 1 ding ongezond aan LSD voor mij. hoe meer ik trip (op LSD of andere middelen) hoe minder graag ik op deze kutplaneet rondloop. hoe meer ik trip hoe harder ik tot de conclusie kom dat de huidige maatschapij niet werkt en hoe harder ik inzie wat er allemaal foutloopt in de wereld. eigenlijk is het niet de planeet waarop ik niet graag verblijf maar is het de klotemaatschapij waarin ik niet wil leven. Klik om te vergroten... Alle moeilijkheden in deze wereld zijn terug te brengen op slechts 2 dingen: "of je wil iets dat er niet is, of er is iets dat je niet wil." In jouw geval snap ik niet waarom je zou trippen. Ik herken jouw verhaal, maar dat is in mijn geval juist door (oa) LSD veranderd. Zeiken en klagen is makkelijk, inzien dat dit leven een wonder is, inclusief jouw kutmaatschappij en dat je dat aanpakt en zorgt dat je gelukkig bent, omdat dit moment je enige kans is, dat is weggelegd voor mensen met wat meer ruggegraat."
"Flameon zei: De kans dat je in een lsd trip kan blijven hangen! Klik om te vergroten... geloof je daar zelf in?"
"Flameon zei: vaarklaas zei: Flameon zei: De kans dat je in een lsd trip kan blijven hangen! Klik om te vergroten... geloof je daar zelf in? Klik om te vergroten... Yep, ken iemand via het werk die erin hangt Klik om te vergroten... Ik werk in de psychiatrie, ik ken genoeg mensen die ergens in hangen. Het is jammer dat dat soort mensen die verhalen over lsd de wereld in brengen.."
"Einstein zei: Tripper zei: De wetenschap heeft bewezen dat er een bewustzijn bestaat. Quantummechanica! Klik om te vergroten... De quantummechanica gaat over extreem kleine deeltjes, golffuncties en de beschrijving van meetonzekerheden bij metingen op zeer kleine schaal als fundamenteel onderdeel van de natuurkunde. Ik ben nu best wel benieuwd wat dat met bewustzijn te maken heeft, vooral omdat je het over bewijs hebt en niet over wat zweverige aannames van Chinese hippies. Klik om te vergroten... Ik wil niet wijs overkomen alsof ik het mysterie des levens in pacht heb, maar toch kan ik het niet laten. Alles in dit leven en in jouw hoofd vindt plaats binnen het bewustzijn. Dat kan je spontaan ontdekken, of door meditatie, yoga, of o.a. LSD en andere 'geest verruimende' middelen. Dit inzicht kan tot je komen als de denkgeest stilvalt en er een enorme ruimte ontstaat waarbinnen mogelijk is dat bewustzijn bewust wordt van zichzelf waaruit je de conclusie kan trekken dat jij bewustzijn bent en dat alles, inclusief jouw gedachten, lichaam, de wereld, binnen dat bewustzijn plaatsvindt. Kortom; bewustzijn kan nooit wetenschappelijk bewezen worden omdat de wetenschap binnen dat bewustzijn plaatsvindt. Volg je het nog? Je kan iets niet kaderen en be-'grijpen', als hetgene wat begrepen wil worden alles omvat. Je kan er ook niet over nadenken omdat het denken ook daarbinnen plaatsvindt, het denken is daarom beperkt, bewustzijn is oneindig. Bewustzijn kan alleen ervaren worden, zelfs erover praten zoals ik nu doe is eigenlijk onzin. Denk er maar niet verder over na, heb je toch niks aan.."
"Wat ik bedoel te zeggen, is dat er iets anders aan de hand is als iemand "ergens in blijft hangen". De LSD is de trigger, en volgens de psychiatrie dus de oorzaak, maar het middel zelf doet dit niet, dat geldt voor elk middel. Elke middel heeft invloed op iemands hersenen en zenuwstelsel, maar de hersenen zijn dusdanig ontwikkeld dat andere delen van de hersenen die veranderingen kunnen opvangen. Tenzij er schade is aangebracht wat niet meer te herstellen is, zoals het korsakov syndroom, dementie, etc. Zelfs schade bij hersenbloedingen kunnen zich (deels) herstellen. Als er psychiatrische ziektebeelden ontstaan door een middel/ drugs, zoals psychoses, schizofrenie, hppd, allerlei stoornissen, dan is er of iets in de hersenstructuur vanaf de geboorte anders, dan hoeft een stressvolle situatie dat alleen maar te triggeren. Of iets wordt in de hersenstructuur veranderd door herhaalde psychoses, angsten, drugs, dan zou je ook "ergens in kunnen blijven hangen", maar dat kan ook cocaine zijn. Oftewel, na 1 LSD trip ergens in blijven hangen is er iets bij die persoon aan de hand wat LSD slechts getriggerd heeft. En dus jammer dat men LSD daardoor een slechte naam geeft."
"ten eerste, ik kan het blijven zeggen, je kan niet in LSD blijven hangen, LSD kan iets triggeren wat elke andere situatie ook kan doen. Hij krijgt nu een uitkering omdat hij schizofrenie heeft, hij is namelijk in een stressvolle baan blijven hangen en hangt er nog steeds in . Dat is hetzelfde principe. Bij (tijdelijke) psychoses en de combinatie met drugs, in dit geval LSD, gaat het met name wat voor stress/ angst/ spanning, gepaard gaat met die situatie die kan leiden tot een psychose. Een LSD ervaring kan gepaard gaan met veel angst, angst om de controle te verliezen, angst voor de situatie. Angst en dus een hoge mate van spanning op je zenuwstelsel kan een soort kortsluiting in je hoofd veroorzaken. Afhankelijk van je draagkracht en bepaalde gevoeligheid ervoor. Coke en Speed staan ervoor bekend dat zij veel vaker psychoses triggeren dan LSD. Een LSD ervaring is wel heel intens, ben je angstig aangelegd dan moet je het gewoon niet nemen. Mijn punt is dus vooral, kijk niet naar het middel alleen. Kijk naar je eigen draagkracht, de setting waar je de middelen tot je neemt, de mensen die er zijn en de mate van prikkels die er zijn. LSD moet je daarom eigenlijk altijd thuis nemen met een paar vrienden die je goed vertrouwd. In een opgeruimd huis, wat kaarslicht, uitgekozen muziek. Chillen maar."
"^ yeps"
"luchtigtoetje zei: Dus wat vaarklaas eigenlijk zegt is dat ik voor eeuwig besta, alleen ben ik me door door mijn fysieke lichaam en geest me er nog niet van bewust? Ik vraag me dan af waarom ik als bewustzijn er ooit voor heb gekozen om mij te beperken in een lichaam?? Klik om te vergroten... omdat je anders nooit deze vraag zou stellen."
"Je hebt 'goed voelen' en gelukkig zijn, dat zijn twee hele verschillende dingen. Maar als je gelukkig bent is de kans aannemelijk dat je je goed voelt. Drugs kunnen ervoor zorgen dat je je 'goed' voelt, puur een chemische wisselwerking wat geforceerd en gepushed wordt door bepaalde middelen. Heeft totaal niks met gelukkig zijn te maken. Drientje zei: lipsticknmascara zei: Maar echt gelukkig zijn dat doe ik zelf, niet de drugs Klik om te vergroten... Dat dus. Klik om te vergroten... Precies Ook al kunnen bijv psychedelica bepaalde inzichten geven die kunnen leiden tot geluk. Het is nog steeds de persoon die klaar is voor dergelijke inzichten en nog belangrijker, dat er ook daadwerkelijk wat mee gedaan wordt. En dan nog wat wijze woorden er tegen aan smijten (niet van mij): "Het leven is een gedachteloze herhaling--het blijft als een wiel op dezelfde manier doordraaien tot op het moment dat je opmerkzaam wordt. Daarom wordt het door de boeddhisten het rad van leven en dood genoemd--het rad van de tijd. Het beweegt zich als een wiel: op de geboorte volgt de dood, op de dood volgt de geboorte; op liefde volgt haat, op haat volgt liefde; op succes volgt falen en op falen volgt succes. Let maar eens op! Als je het een paar dagen kunt gadeslaan zul je zien dat er zich een patroon aftekent, een patroon in de vorm van een wiel. De ene dag, op een mooie ochtend, voel je je zo lekker en zo gelukkig; de volgende dag ben je zo mat en duf dat je aan zelfmoord gaat denken. En gisteren was je nog zo vol leven, zo intens gelukkig dat je God ervoor dankte, dat je je innig dankbaar voelde, en vandaag kun je niets dan klagen en vind je je leven geen zin hebben... En zo gaat het door, maar je ziet het patroon niet. Als je het patroon eenmaal ziet kun je eruit stappen.""