Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo iedereen Ik ben Daniel 13 jaar en ik had een vraagje. Sinds een paar van mijn vrienden mij ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken over het onderwerp 'drugs' heeft het daar toe geleden dat wij dus ook een keertje een trip willen meemaken. Nu was ik van plan om paddo's te gaan kweken maar omdat ik nogal bezorgd ben over mijn gezondheid mentaal en fysiek zat ik met het volgende in m'n achterhoofd: Welke drugs kunnen wij het best gebruiken voor een lichte maar goede trip? Misschien hebben jullie een idee?"
"Goedenavond beste mede-trippers. ik kijk al een tijdje rond op Drugsforum en had mezelf voorgenomen om nog een keer te schrijven over mijn vreselijke badtrip van een jaartje terug. Ik was in die tijd 14 (ben nu 15). Ik had dus met wat vrienden afgesproken om met z'n allen naar Op de toffel te gaan (Klein festival in Venray), hierop verheugde we ons natuurlijk erg op. Na afijn, een weekje voor de grote dag kwamen we met het idee om daar te gaan blowen, ik had op die leeftijd amper/geen ervaring met wiet, afgezien van een aantal hijsjes. Maar met m'n stomme kop ging ik akkoord en betaalde mee aan het goedje. We kwamen aan bij het festival, en het eerste wat me opviel was de lekkere muziek die er speelde en de sfeer. En uiteraard niet te vergeten het zonnetje wat lekker scheen. A. stelde voor om eerst een hapje te eten voordat we begonnen aan de eerste joint, Ik ging akkoord en snel nadat we de vette hap bij de snackbar (3,60 voor een klein kutfrietje!) op hadden begonnen we met het draaien van de eerste joint. We hadden in totaal ong. 12 gram voor 5 mensen. iedereen had dus ongeveer 2 gram om op te roken. Afijn, ik nam voor om rustig aan te doen en begon met een jointje van een halve gram. Ohh, wat voelde ik me toen heerlijk Ik voelde me blij en warm, en kon alleen maar lieve/aardige opmerkingen maken op alles en iedereen. Mijn ogen werden langzamerhand steeds zwaarder en ik voelde me goed. 'Mijn dag kan nietmeer stuk' dacht ik dus. En toen maakte ik een vreselijke fout, Ik stak zelfverzekerheid nog een jointje op waar ongeveer 1 á 2 gram in zat. Ik weet dat de meeste van jullie dat natuurlijk niks vinden, maar mijn gevoel zei wat anders. Toen de joint bijna opwas voelde ik ineens een vreselijk koude rilling over me heen lopen. Ik werd misselijk en stond snel op en strompelde naar een hoekje om vervolgens mijn hoofd tegen een muurtje te laten rusten. Iedereen wist begod niet wat er aan de hand was en snelde naar mij toe. Wat ik heb meegekregen was dat ik wallen had van hier naar tokio en dat ik lijkbleek was. Ik besloot mezelf voor me kop te slaan en gewoon positief te denken. 'ik ga niet bad!' Het probleem was was dat ik op een begeven moment nietmeer kon denken. Ik had de eerste paar stappen terug naar het podium gezet en ik viel neer. Ik heb toen ongeveer een uur gezeten met mijn hoofd tussen mijn knieeen. Alles wat er om me heen gebeurde en gezegd werd kon me geen flikker schelen. Ik wou rust, 'Ik kan niks meer horen of zien, want dan ga ik dood' dacht ik. Mijn vrienden boden hulp en vroegen of ze mijn moeder moesten bellen. Dat wou ik natuurlijk niet en uit angst rende ik naar de wc's toe, was toen zonder te betalen een van de hokjes binnen gestrompeld, en heb daar 2 uur met mijn kop tegen de deur aan gezeten. Ik kon niks meer, ik had het gevoel alsof ik dood ging. Nadenken deed pijn, luisteren deed pijn, kijken deed pijn, en boven alles maakte mijn vrienden zich vreselijke zorgen en probeerde de wc deur open te krijgen. Uiteindelijk heeft A. mij naar het station gedragen met een andere vriend, en was toen naar huis gegaan, in bed gedoken en viel meteen in slaap. De volgende ochtend kon ik wel janken om mezelf. Dat ik zo stom was geweest om te gaan blowen. Het was werkelijk de vreselijkste dag van mijn leven. Heb toen voor een half jaar geen wiet meer aangeraakt, en als ik er weer mee in aanraking kwam was het eerste wat ik deed de situatie inschatten. Om te voorkomen dat ik bad kon gaan. Dat dit alles heeft kunnen gebeuren met maar anderhalve gram snap ik tot op de dag van vandaag niet. Hierbij sluit ik mijn (vreselijk) lange tripreport af."
"Dutchf4g zei: 2 gram voor 15 euro, vertel mij waar je je shit haalt. Voor n beetje qualiteit haze betaal je al snel 13 tot 14 de gram. Ik denk dat je 0.1 en 0.2 gram bedoeld, das n stuk geloofwaardiger. En geloof me ik heb mensen bad zien gaan op 3 hits van n lichte joint :P Klik om te vergroten... Ik denk in totaal had ik 1 gram opgesmoked. Het was trouwens kutwiet van de plaatselijke turk."
"Dutchf4g zei: Azeox zei: Dutchf4g zei: 2 gram voor 15 euro, vertel mij waar je je shit haalt. Voor n beetje qualiteit haze betaal je al snel 13 tot 14 de gram. Ik denk dat je 0.1 en 0.2 gram bedoeld, das n stuk geloofwaardiger. En geloof me ik heb mensen bad zien gaan op 3 hits van n lichte joint :P Klik om te vergroten... Ik denk in totaal had ik 1 gram opgesmoked. Het was trouwens kutwiet van de plaatselijke turk. Klik om te vergroten... Als onervaren smoker kan je getalen moeilijk inschatten dat geloof ik best, maar beginnelingen horen ook niet 1gram te roken. Jullie hadden 12 gram gehaald zij je, hoeveel heb je hier voor betaald? en ook al is het kut wiet van een plaatselijke turk je bent ontzettend bad gegaan volgens jezelf, en neem aan dat anderen wel meer ervaring hadden als jou want iemand moet ze draaien, je hebt van 2 joints meegerookt. Heb je ook gezien hoe die gedraaid werden? Klik om te vergroten... Ik had 1 joint zelf gedraaid, ik rook(te) altijd shag dus draaien was voor mij geen probleem. 12 gram? ik zou het begod niet meer weten, ik denk dat ik er nu zon 45 a 60 euro voor betaal. maar ieder had op dat moment z'n eigen zakje."
"KoxBox zei: Azeox zei: eXeCuze zei: Heej Daniel, Ten eerste vind ik het al heel netjes van je dat je jezelf toch even wilt inlezen voordat je ergens aan begint. Dat zijn er maar weinig die dat doen, en dat dan al op 13 jarige leeftijd. Ook vind ik het knap van je dat je het toch nog even links kunt laten liggen dus ook in ziet dat het toch nog vrij jong is om te gaan trippen. Het is allemaal leuk "speelgoed" maar heeft zeker consequenties en vooral op jonge leeftijd zijn die groter. Toch vind ik dat leeftijd vrij relatief is, ik was bijvoorbeeld op mijn 14e al veel volwassener als sommige vrienden van 16 jaar waar ik mee om ging. In ieder geval, probeer het een keer op een latere leeftijd als je er zeker van bent dat je er klaar voor bent dan hou je het ook leuk. En wie weet heb je die behoefte dan al niet eens meer om drugs te gebruiken. Maare petje af jonge ik vind dat iedereen hier wel respectvol op had mogen reageren. Gr Klik om te vergroten... Haha, bedankt voor je reactie Wou bijna de conclusie trekken dat mijn nieuwsgierigheid voor 'drugs' hier wordt afgekraakt door drugs gebruikers zelf (hoewel er zeker nuttige posts bijzitten hoor) Maar ik denk dat het bij fantaseren blijft sinds ik de komende tijd niet van plan ben om nog een drug te gebruiken. Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben' Klik om te vergroten... Het is/was zeker mijn bedoeling niet om je af te kraken. Ik wou gewoon duidelijk maken dat het echt niet goed is om op zo jonge leeftijd drugs te gebruiken. En ja het is behoorlijk hypocriet van me omdat ik zelf op die leeftijd ben begonnen met wiet roken, maar dat is nog altijd heel andere koek dan LSD/paddo's/truffels/etc... Als je het echt meent dat je het nog even op zij gaat zetten dan is dat zeer opmerkelijk en dat kan alleen restecp verdienen! Zeker die laatste zin:"Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben." Vind ik echt een zeer positieve houding van je, en je hebt ook gelijk. Je zal zelf wel merken wanneer je er klaar voor bent. Je moet je echt niet laten opjagen door vrienden van je, je bent echt geen minder goed persoon ofzo als je geen drugs wil gebruiken. Integendeel, dat spreekt in jouw voordeel! Klik om te vergroten... Met afkraken bedoelde ik zeker niet jou posts, integendeel, hoe dacht je anders dat ik erachter ben gekomen dat mijn 'paddo idee' echt fuckingdom was? Maar om nou een beetje hysterisch te doen over het idee dat de jeugd van tegenwoordig 'téveel aandacht stopt in drugs/ roken etc' dat vind ik hysterisch en nutteloos, waar in jou dus niet bij betrek. Maar dat opzij zetten heb ik dus van dit topic geleerd"
"Na een gesprek over drugs op school waar iedereen dus vrijwel een heel verkeerd beeld hadden van drugs (ikzelf zit er ook weleens naast) weddenschap, praat praat, je weet hoe dat gaat. Dat bedoelde ik dus met 'ertoe gedwongen' voordat je een verkeerd beeld ervan krijgt"
"KoxBox zei: Ik weet natuurlijk niet hoe het er in Nederland aan toe gaat. Maar hier in België gaat het gewoon van kwaad naar erger. Dat is mooi, dat je door dit topic (forum in het algemeen) je ideeën herzien hebt. Klik om te vergroten... Wow, in Belgie de omstandigheden op het gebied van Drugs 'erger?' Had ik dus een verkeerd beeld van Belgie (wat drugs betreft dan)"
"KoxBox zei: Azeox zei: Na een gesprek over drugs op school waar iedereen dus vrijwel een heel verkeerd beeld hadden van drugs (ikzelf zit er ook weleens naast) weddenschap, praat praat, je weet hoe dat gaat. Dat bedoelde ik dus met 'ertoe gedwongen' voordat je een verkeerd beeld ervan krijgt Klik om te vergroten... Door het woord "weddenschap" krijgen we sowieso al een verkeerd beeld... Neem nooit drugs voor een weddenschap, dat kan alleen maar fout aflopen. Klik om te vergroten... ik bedoel weddenschap in de zin van een goed beeld over drugs, anders gezegd: Piet: paddos zijn ongevaarlijk Jan: Wel Piet: Niet Jan: Als ik zo thuiskom print ik het wel even uit (In grove lijnen hierboven vertoont maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel)"
"Niet doen! Echt waar als je 13 bent moet je echt niet beginnen trippen! Denk eens na, komaan zeg. Rook dan een joint als het echt moet. Ik ben er vrij zeker van dat geen enkele 13 jarige daar klaar voor is, echt niet doen! Wacht op zijn minst nog een jaar of 3 (als het echt moet). Klik om te vergroten... Wat zijn bijvoorbeeld de risico's dan? Sneller in de hallucinaties zitten ofzo Ik heb zelf de risicos van drugs nagelezen maar nooit iets ontdekt waar ze de risicos vergeleken met je leeftijd"
"KoxBox zei: Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was. Klik om te vergroten... De kinderlijke nieuwsgierigheid wellicht Waarschijnlijk probeer deze zomer een hijsje voor een keer kijken hoe dat bevalt. Hoezo opmerkelijk? Ga maar eens kijken bij de vmbo om de hoek, die kijken echt niet op van een lijntje cocaïne."