Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums13 jaar en dan al drugs?

13 jaar en dan al drugs?

151 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
weyoun22 zei:
KoxBox zei:
Ik vind het nogal opmerkelijk dat je al aan trippen denkt op die leeftijd... Ik wist toen zelf niet eens wat dat was.
Klik om te vergroten...


Ze weten nu ook nog niet wat het is hoor, maar ze zijn al wel ver genoeg om de jargon van hun stoere experimenterende oudere broer to kopieren :P

Je weet toch pas wat trippen is als je het een keer gedaan hebt :grin:
Klik om te vergroten...
Daar zit een kern van waarheid in. Maar het is dan toch aan die broer om zijn kleinere broer daar zo lang mogelijk van te weerhouden.

Het hangt inderdaad af van hoe "volwassen" je bent op een bepaalde leeftijd. Maar een 13jarige, hoe "volwassen" die zich ook gedraagt zou zich daar niet aan mogen wagen.

Vanaf 16-17 jaar kan ik er in komen (omdat ik dat ook op die leeftijd gedaan heb) maar 3-4 jaar jonger gaat toch echt wel te furr vind ik.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet natuurlijk niet hoe het er in Nederland aan toe gaat. Maar hier in België gaat het gewoon van kwaad naar erger.

Dat is mooi, dat je door dit topic (forum in het algemeen) je ideeën herzien hebt.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Azeox zei:
Hallo iedereen :grin:
Ik ben Daniel 13 jaar en ik had een vraagje.k zat ik met het volgende in m'n achterhoofd:
Welke drugs kunnen wij het best gebruiken voor een lichte maar goede trip?
Misschien hebben jullie een idee?
Klik om te vergroten...
Hey, een lichte trip; je kan beginnen met een lichte wiet jointje te roken, thai wietje of zo.
Zou zeker niet met paddo's beginnen.

Je kan je afvragen waarom niet een paar jaartjes kan wachten. Kan je iig zeer gedegen research doen en onderzoeken naar wat voor gevoel je precies op zoek bent. Dan kan je ook het goede middel daarbij zoeken.

Succes met je zoektocht en neem de tijd!! :grin:
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
KoxBox zei:
Azeox zei:
eXeCuze zei:
Heej Daniel,

Ten eerste vind ik het al heel netjes van je dat je jezelf toch even wilt inlezen voordat je ergens aan begint. Dat zijn er maar weinig die dat doen, en dat dan al op 13 jarige leeftijd.

Ook vind ik het knap van je dat je het toch nog even links kunt laten liggen dus ook in ziet dat het toch nog vrij jong is om te gaan trippen.

Het is allemaal leuk "speelgoed" maar heeft zeker consequenties en vooral op jonge leeftijd zijn die groter. Toch vind ik dat leeftijd vrij relatief is, ik was bijvoorbeeld op mijn 14e al veel volwassener als sommige vrienden van 16 jaar waar ik mee om ging.

In ieder geval, probeer het een keer op een latere leeftijd als je er zeker van bent dat je er klaar voor bent dan hou je het ook leuk.

En wie weet heb je die behoefte dan al niet eens meer om drugs te gebruiken.

Maare petje af jonge ik vind dat iedereen hier wel respectvol op had mogen reageren.

Gr
:stoned: :stoned:
Klik om te vergroten...
Haha, bedankt voor je reactie :grin:
Wou bijna de conclusie trekken dat mijn nieuwsgierigheid voor 'drugs' hier wordt afgekraakt door
drugs gebruikers zelf (hoewel er zeker nuttige posts bijzitten hoor)
Maar ik denk dat het bij fantaseren blijft sinds ik de komende tijd niet van plan ben om nog een drug te gebruiken. Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben'
:wink:
Klik om te vergroten...

Het is/was zeker mijn bedoeling niet om je af te kraken. Ik wou gewoon duidelijk maken dat het echt niet goed is om op zo jonge leeftijd drugs te gebruiken.

En ja het is behoorlijk hypocriet van me omdat ik zelf op die leeftijd ben begonnen met wiet roken, maar dat is nog altijd heel andere koek dan LSD/paddo's/truffels/etc...

Als je het echt meent dat je het nog even op zij gaat zetten dan is dat zeer opmerkelijk en dat kan alleen restecp verdienen!

Zeker die laatste zin:"Maar een joint blijf ik zeker in mijn achterhoofd houden 'als ik eraan toe ben." Vind ik echt een zeer positieve houding van je, en je hebt ook gelijk. Je zal zelf wel merken wanneer je er klaar voor bent.

Je moet je echt niet laten opjagen door vrienden van je, je bent echt geen minder goed persoon ofzo als je geen drugs wil gebruiken. Integendeel, dat spreekt in jouw voordeel!
Klik om te vergroten...

Met afkraken bedoelde ik zeker niet jou posts, integendeel, hoe dacht je anders dat ik erachter ben gekomen dat mijn 'paddo idee' echt fuckingdom was? :grin:
Maar om nou een beetje hysterisch te doen over het idee dat de jeugd van tegenwoordig 'téveel aandacht stopt in drugs/ roken etc' dat vind ik hysterisch en nutteloos, waar in jou dus niet bij betrek.
Maar dat opzij zetten heb ik dus van dit topic geleerd :grin:
l
langemanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Azeox zei:
Sinds een paar van mijn vrienden mij ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken over het onderwerp 'drugs' heeft het daar toe geleden dat wij dus ook een keertje een trip willen meemaken.
Klik om te vergroten...

Hoe moet dat 'ertoe hebben gedwongen om eens een flinke research te maken' precies gezien worden?
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na een gesprek over drugs op school waar iedereen dus vrijwel een heel verkeerd beeld hadden van drugs (ikzelf zit er ook weleens naast) weddenschap, praat praat, je weet hoe dat gaat. :rolleyes:
Dat bedoelde ik dus met 'ertoe gedwongen'
voordat je een verkeerd beeld ervan krijgt :grin:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Azeox zei:
Na een gesprek over drugs op school waar iedereen dus vrijwel een heel verkeerd beeld hadden van drugs (ikzelf zit er ook weleens naast) weddenschap, praat praat, je weet hoe dat gaat. :rolleyes:
Dat bedoelde ik dus met 'ertoe gedwongen'
voordat je een verkeerd beeld ervan krijgt :grin:
Klik om te vergroten...
Door het woord "weddenschap" krijgen we sowieso al een verkeerd beeld...
Neem nooit drugs voor een weddenschap, dat kan alleen maar fout aflopen.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil wedden dat ik meer vuvuzela's aan bier leeg kan drinken dan jij! :rockband:
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Angramar Temenos zei:
Ik wil wedden dat ik meer vuvuzela's aan bier leeg kan drinken dan jij! :rockband:
Klik om te vergroten...
Pfffhahahha, jij weet duidelijk niet tegen wie je het hebt. :beer:
A
AzeoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
KoxBox zei:
Ik weet natuurlijk niet hoe het er in Nederland aan toe gaat. Maar hier in België gaat het gewoon van kwaad naar erger.

Dat is mooi, dat je door dit topic (forum in het algemeen) je ideeën herzien hebt.
Klik om te vergroten...

Wow, in Belgie de omstandigheden op het gebied van Drugs 'erger?'
Had ik dus een verkeerd beeld van Belgie (wat drugs betreft dan)
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
- 13 jaar.
- Door vrienden gedwongen.
- Zomaar even willen trippen.
- Niet zeker zijn over mentale gezondeheid.

Zeggen deze punten niet genoeg voor jezelf? :rolleyes:
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#12
Sublimo zei:
gamezz zei:
op je 16 ontwikkelen je hersens zich ook noch.
maar je kan jezelf wel klem zuipen vanaf die leeftijd, een positieve invloed zal dit niet hebben.
Klik om te vergroten...

Dat heeft ook geen positieve invloed, het is gewoon maatschappelijk geaccepteerd.
Klik om te vergroten...

Kinderen die elk weekend drinken verneuken hun school over het algemeen niet en die worden geen alcoholist op hun achttiende. Ik heb er althans nog nooit iets over gehoord.

Met al die teringpaddestoelen en zo is het anders. Daar word je op jonge leeftijd zo gestoord van dat je niks meer kan, dan word je een langharige werkschuwe blower.
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sublimo zei:
Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij een hele grote duim.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#14
tomzor zei:
Sublimo zei:
gamezz zei:
op je 16 ontwikkelen je hersens zich ook noch.
maar je kan jezelf wel klem zuipen vanaf die leeftijd, een positieve invloed zal dit niet hebben.
Klik om te vergroten...

Dat heeft ook geen positieve invloed, het is gewoon maatschappelijk geaccepteerd.
Klik om te vergroten...

Kinderen die elk weekend drinken verneuken hun school over het algemeen niet en die worden geen alcoholist op hun achttiende. Ik heb er althans nog nooit iets over gehoord.

Met al die teringpaddestoelen en zo is het anders. Daar word je op jonge leeftijd zo gestoord van dat je niks meer kan, dan word je een langharige werkschuwe blower.
Klik om te vergroten...

Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
tomzor zei:
Sublimo zei:
Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij een hele grote duim.
Klik om te vergroten...

Ze hebben mij al verteld dat met jou in discussie gaan zinloos is omdat je te zielig bent.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Angramar Temenos zei:
Oh en, ik denk dat blowen op die leeftijd je nog meer kan verneuken. Als in, verslaving.. Ik ken zoveel mensen van 14-17 die chronisch blowen en daardoor alles links laten liggen... Aan psychedelics kan je niet verslaafd raken, aan blowen wel.
Klik om te vergroten...
Het is heel leuk dat acid jouw psychose "genezen" heeft, maar de gemiddelde 13-jarige knakker zou toch redelijk verknipt uit een trip kunnen komen. Dat verslaving bij acid geen rol zal spelen lijkt me vrij onbelangrijk. Belangrijker zijn de risico's dat het fout gaat, en die zijn op die leeftijd zeker aanwezig.

Lekker afblijven dus.

Olle
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#17
Marla Singer zei:
Ik betwijfel alleen of de ts wel echt 13 is...
Klik om te vergroten...

Waarom zou dat niet zo zijn dan?
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sublimo zei:
tomzor zei:
Sublimo zei:
Er zijn genoeg "kinderen" die elk weekend drinken en daarmee hun hele schoolcarrière verneuken.
Klik om te vergroten...

Volgens mij heb jij een hele grote duim.
Klik om te vergroten...

Ze hebben mij al verteld dat met jou in discussie gaan zinloos is omdat je te zielig bent.
Klik om te vergroten...

Waarom merk ik godverredomme ALTIJD dat losers die merken dat ze ongelijk hebben met dit soort argumenten komen? Als je gelijk had zou je hier wel op in gaan.

Jij wil je eigen gebruik goedpraten en daardoor kom je met dit soort vreselijk domme uitspraken die nergens goed voor zijn en onzekere pubertjes aanzetten tot gebruik en het verpesten van hun leven. Echt afschuwelijk om te lezen.

Ik wil wel even bronnen noemen. Eigenlijk overbodig want elk weldenkend mens kan het zien.

Jellinek:
Cannabisgebruik op jonge leeftijd leidt tot mindere schoolprestaties.
Klik om te vergroten...

Trimbos:
Frequent cannabisgebruik is een risicofactor voor spijbelen, een geringere schoolmotivatie, verminderde schoolprestaties en schooluitval.
Klik om te vergroten...

Bij alcohol wordt bij schoolprestaties alleen gesproken over dagelijks gebruik. Maar welke fucking 13-jarige drinkt er nou elke dag? Met blowen is het anders. Als je het vergelijkt met alcohol en dus een weekenddrinkende 13-jarige zegt dat een joint wel kan ben je gewoon ziek. Punt.
Denk de volgende keer goedverredoemme eens na voordat je zoiets zegt tegen een 13-jarige.
A
ArizonaLid
01-01-2024, 00:00
#19
tomzor zei:
Waarom merk ik godverredomme ALTIJD dat losers die merken dat ze ongelijk hebben met dit soort argumenten komen?
Klik om te vergroten...
Ws. omdat jouw reacties kant noch wal raken.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... b=33&c=116
ga jij maar lekker alcohol drinken zodra je 13 jaar bent :-P
t
tomzorLid
01-01-2024, 00:00
#20
Arizona zei:
tomzor zei:
Waarom merk ik godverredomme ALTIJD dat losers die merken dat ze ongelijk hebben met dit soort argumenten komen?
Klik om te vergroten...
Ws. omdat jouw reacties kant noch wal raken.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... b=33&c=116
ga jij maar lekker alcohol drinken zodra je 13 jaar bent :-P
Klik om te vergroten...

Die 2 dagen herstel is bullshit. Tenzij de jongere in kwestie 40 glazen drinkt. Coma en dergelijke risico's vinden ook enkel bij misbruik plaats.
Maar dat heeft niks met alcohol te maken. Er gebeuren ook veel scooterongelukken. Dat is niet omdat scooters gevaarlijk zijn, maar omdat ze te hard rijden. Domheid dus. Maar daar heb ik het niet over.

Zo kan je alles wel vergelijken. Echter, de context waarin sublimo het zegt kan een 13-jarige (ja, 13-jarige) doen geloven dat hij even slecht bezig is als hij een slokje alcohol van zijn vader krijgt als dat hij begint met blowen. Dat is wat me stoort.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...8
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."