Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in drankje?

Drugs in drankje?

35 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
HareMajesteit zei:
Hoi, om niet weer een onderwerp te moeten starten over "wat zat er in mijn drinken", schrijf ik het hier maar bij.

Vorig weekend: personeelsfeest. Ongeveer 15 mensen en zo'n grote fles champagne, daar ga je normaal niet van over de kop... Dat feest was wel in een discotheek, maar omdat we met een groep waren heb ik mijn drinken af en toe laten staan op een tafeltje om bvb. naar het toilet te gaan enzo. Die champagne ging nog allemaal goed, maar na 3 glazen (ongeveer 1,5u later) trakteerde een collega op een fles wodka met frisdrank. Hierna ging het fout, en met bijna iedereen, dus als er iets in is gekapt was het waarschijnlijk rechtstreeks in de fles.

Oké...
Mijn tijd klopte niet meer, mis denk ik geen stukken maar de volgorde is wazig...

* 3 glazen champagne.
* 21u: 2 wodka met frisdrank.
* 2 collega's teruggekust... die niet eens zo speciaal leuk zijn. Normaal drink ik zonder problemen een halve fles wodka op m'n eentje en kan ik nog steeds nee zeggen, dus vreemd.
* Water, water, veel dorst, maar ik proefde niets meer dus weet niet zeker of het water was. Nog steeds "zat" terwijl ik daar normaal snel van ontnuchter. Water smaakte vreemd, maar kan dus ook doordat smaakvermogen was aangetast.
* +/-23u: Niet in staat om nog water te vragen, gewoon leegdrinken wat mij aangereikt wordt door collega, weet niet meer wie. Voelde me precies te "lui" om iets anders te vragen. Wodka-redbull smaakte naar water... Minder zoet, maar kan ook omdat hij sterk was.
+/-1u: na, naar mijn gevoel heel lange tijd, denk sinds 23u eigenlijk, met de baas te hebben zitten kussen, ben ik er vanonderuit gemuisd en een taxi naar huis genomen, gezond verstand kreeg even terug de overhand. Word normaal trouwens niet geil van drank, alleen knuffelig, nu dus niet alleen knuffelig...

Eenmaal thuis: plots misselijk, even snel weer over.

's Anderendaags: moe, maar geen kater. Nog steeds niet helemaal in orde, "zweefde" nog een beetje.
Tegen de avond ook opvliegend tegen huisgenoten maar weet niet of dat daar mee te maken heeft.

Nu: nog steeds een vreemd gevoel in mijn hoofd.


Geen idee wat dat allemaal was, maar ik vond het eigenlijk wel een leuk stofje, heb mij nog nooit zó vrolijk en ... weet geen ander woord ... "donzig" gevoeld in m'n hoofd. :grin: Weet iemand wat dit kan zijn of wat dezelfde kenmerken veroorzaakt? Heb mij altijd alleen tot wiet beperkt, en dat ook maar sporadisch, maar nu ben ik nieuwsgierig...


PS: collega die maar 1 champagne, 1 wijntje en 1 wodka-redbull op had is alles kwijt sinds 21u... Verder nog een hoop dingen gebeurd die niet kunnen tussen collega's en die normaal ook nooit zouden zijn gebeurd.
Klik om te vergroten...

Klinkt als een personeelsfeestje wat een beetje uit de hand is gelopen en mensen die niet willen toegeven dat ze wat meer gedronken hebben.

De kans is heel klein dat er drugs door je drankje zit, dat gebeurt namelijk zelden. Meestal denken mensen dat omdat ze bijvoorbeeld weinig gegeten hadden en moe waren en daarom extra snel aangeschoten/dronken waren, of ze schamen zich om toe te geven dat ze wat meer hebben gedronken.

Het kan, maar het is heel onwaarschijnlijk dus.
L
Lady_StupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,

Ik denk dat iemand drugs in mijn drank heeft gegooid, kan iemand deze drugs na beschrijving herkennen? Dit is het verhaal.

We waren naar de kroeg gegaan, heel gezellig allemaal. Ongeveer 7 wijntjes op, waar je misschien aangeschoten van word maar meer niet. Wij zijn wel meer alcohol gewent, en ik heb nooit eerder iets als dit meegemaakt. Ik weet het dat stom is, maar ik raakte aan de praat met een aantal jongens aan de bar en heb mijn drankje zo nu en dan laten staan. Ik kan me na dit drankje met die jongens bijna niets meer herinneren.

Het schijnt dat ik met niemand meer contact had: als mensen tegen me praten drong het niet meer tot me door. Ik heb heel veel gespuugd, wat veel donkerder was. Ik ben knock out gegaan waar ik heel af en toe van bij kwam. Het was dan alsof ik half boven mezelf zweefde. De politie heeft ons thuis gebracht en er kwam zelfs een ambulance. Eenmaal in bed gebracht en uitgekleed door een ander ben ik tot s’morgens in coma geraakt. Het voelde als een droom totdat ik de emmer naast mijn bed zag staan. Volgende dag wou ik alles weten, ik vroeg over mijn jas en of we wel hadden betaald, erg alert. Ik was voor de rest niet brak of hoofdpijn, geen kater. Wel had ik geen honger en voelde mijn maag af en toe draaien. Nu 2 dagen laten voel ik me nog steeds anders. Ik kan niet precies omschrijven hoe.

Ik schaam me een beetje omdat ik daar out ben gegaan, midden in de kroeg en mensen mij aankijken alsof het mijn eigen schuld is geweest. ‘Goh in rotterdam kunnen ze ook niet tegen een drankje’ Dus ik wil graag wat info!

Groetjes.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#3
wow, grellig verhaal.
GHB kan het al niet zijn , want dat zou je zeker en vast hebben geproeft (zout smaak)
een pilleke denk ik ook niet want die lossen niet echt op in water,.. misschien dat je het zou hebben ingeslikt maar dat zou je waarsschijnlijk ook wel gevoeld hebben.
LSD kan ook maar dan in vloeibare vorm(smaakloos),
verder heb je misschien kans dat je gewoon te veel had gedronken. waarschijnlijk is het dat,
maar dat weet ik dus nie 100% zeker he.
in iedergeval succes :rock:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#4
niet toevallig ibuprofen of andere pijnstillers van te vooren genomen?

klinkt erg als wat een vriendin van mij 2 jaar terug had: 2 ibuprofen + 2 whisky = bloedkotsen + ambulance laten komen (overgins allemaal weer goed gekomen, ambulancebroeder zei: ''gewoon uitkateren'' en heeft er laten liggen in het huis waar we waren) Iig, bij haar. Heb het niet zelf geprobeerd :mrgreen:
L
Lady_StupLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee ik had vantevoren geen pijnstillers of iets ingenomen, ook gewoon goed gegeten, en ik had absoluut niet te veel op, ik weet dat er iets in is gegooid, maar de vraag is wat!

Maar bedankt voor de reactie's voor zo ver!
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#6
misschien kan het toch GHB of rohypnol zijn.

de hier onder gegeven link gaat over GHB in een drankje,tijdelijke coma,...
misschien weet je hierdoor iets meer.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... in_drankje
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch wel raar, als er drugs zoals GHB, XTC, .., ingegooid zou zijn, zou je het echt moeten proeven! Mss was je wat zwakjes en ging je daarom out van de alcohol? Lijkt me ook het logische eigelijk.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#8
GHB kan je best niet proeven als je al een beetje aangeschoten bent en het bv in een zoet drankje is gedaan. Een vriend van mij proefde de GHB is zijn drankje zelfs niet toen hij nuchter was en er is maar een paar ml voor nodig om iemand die al een beetje aangeschoten is out te laten gaan als je licht en klein en een meisje bent. Zoals je het beschrijft klinkt het wel als GHB. Als het dat is zal je er geen blijvende schade aan overhouden hoor.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#9
misschien heel gek hoor...maar denk je dat je die jongens nog eens tegen zal komen? als dat zo is, erop af stappen en gewoon vragen wat er is gebeurd of dat zij van meer weten. ze zullen, als ze wat hebben gedaan, vast niet eerlijk zijn maar dat zie je wel aan iemand.

niemand hier kan je vertellen wat er in je drankje heeft gezeten. ik vind het trouwens wel gek dat de ambulance je niet mee heeft genomen. ik bedoel je ging out! een ambulancebroeder of zuster zou je dan toch op zijn minst even kunnen onderzoeken.

ook dat zou je kunnen proberen; in contact komen met de ambulancemedewerkers en vragen wat zij ervan denken en ervan vinden. zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen dan wij. ik dit geval dan, zij waren er namelijk bij.

als nou blijkt dat er wat in je drankje heeft gezeten? wat dan?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt als Ghb. :rolleyes:
p
pandaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#11
hangt natuurlijk ook af van de glazen wijn. Ik haal er max 5 uit een fles. Dus dan zou 7 glazen wijn anderhalve fles zijn.Er zijn wel meer mensen die daar dronken van zijn. kan natuurlijk ook gbh zijn. maar ghb in iemand anders zijn (of eigenlijk vooral haar) drankje doen, ik geloof er eigenlijk echt niet in.
1/ het is verspilling van eigen ghb
2/ risky business, zeker in combinatie met alcohol. voor je het weet leg je iemand in het ziekenhuis
3/ kotsende, comateuze vrouwen zijn niet ZO aantrekkelijk om mee te lokken
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
LSDmathXtc zei:
GHB kan het al niet zijn , want dat zou je zeker en vast hebben geproeft (zout smaak)
Klik om te vergroten...

Na een bepaalde hoeveelheid alcohol raken je smaakpupillen (gedeeltelijk) verdoofd waardoor je GHB minder goed proeft. Daarbij hebben bepaalde wijnen best een dominante smaak als ik me niet vergis, en zal er als je al alcohol op hebt niet veel GHB nodig zijn om iemand in coma te laten gaan.

Iets met benzo's (rohypnol lijkt me onwaarschijnlijk omdat daar bijna niet meer aan te komen is) zou ook kunnen; ik heb wel eens mensen precies zo zien reageren op temazepam 20mg nadat ze gedronken hadden. Maar een temazepam of andere benzo slik je normaalgesproken niet in zonder het te merken, en ze lossen neit op in drinken. Daarbij is GHB makkelijker aan te komen en makkelijker in iemands drinken te gooien.

Dat het LSD is geweest is trouwens bullshit, daar reageer je heel anders op. + dat vloeibare lsd zo zeldzaam is dat het voor zover ik weer alleen in de binnenste kringen psychonauten verkrijgbaar is, en geloof me een beetje psychonaut bewaart zijn liquid lsd voor een heftige trip - niet om bij iemand in het drinken te gooien in een bar
S
SomaLid
01-01-2024, 00:00
#13
LSDmathXtc zei:
wow, grellig verhaal.
GHB kan het al niet zijn , want dat zou je zeker en vast hebben geproeft (zout smaak)
een pilleke denk ik ook niet want die lossen niet echt op in water,.. misschien dat je het zou hebben ingeslikt maar dat zou je waarsschijnlijk ook wel gevoeld hebben.
LSD kan ook maar dan in vloeibare vorm(smaakloos),
Klik om te vergroten...

:confused:

G is op zich wel zout, maar eens je het in een drankje smijt, proef je het al veel minder. En al zeker als je smaakpapillen verdoofd zijn door de alcohol. Omdat je zegt dat je je de dag erna ook niet raar voelde ofzo ben ik er vrij zeker van dat het GHB was. Van benzo's ben je de dag erna meestal wel nog suf.

En vloeibare LSD kan het al zeker niet geweest zijn, dat is gewoon absurd, hoe kom je daar in godsnaam bij LSDmathXtc :confused:. Als het LSD was dan zou ze gewoon niet out zijn geweest, maar gewoon beginnen trippen. En dan zou ze op z'n minst toch al trippend zijn wakker geworden..
d
dainLid
01-01-2024, 00:00
#14
LSDmathXtc zei:
wow, grellig verhaal.
GHB kan het al niet zijn , want dat zou je zeker en vast hebben geproeft (zout smaak)
een pilleke denk ik ook niet want die lossen niet echt op in water,.. misschien dat je het zou hebben ingeslikt maar dat zou je waarsschijnlijk ook wel gevoeld hebben.
LSD kan ook maar dan in vloeibare vorm(smaakloos),
verder heb je misschien kans dat je gewoon te veel had gedronken. waarschijnlijk is het dat,
maar dat weet ik dus nie 100% zeker he.
in iedergeval succes :rock:
Klik om te vergroten...

Niet zo'n dingen posten zonder bronnen aub.

On topic:
LSD is het sowieso NIET, een trip duurt langer en je zou niet gewoon neergegaan zijn.
over GHB weet ik persoonlijk niet zo veel dus ga ik me niet over uitlaten.

Dus als er effectief iets in je drankje zat en ik moest een gokje wagen zou ik gokken op Rohypnol of iets dergelijk. Hier heb ik persoonlijk ook niet veel mee te maken.

ik citeer van Wikipedia over rohypnol(flunitrazepam)

Rohypnol versterkt de remmende werking van de neurotransmitter GABA. Hierdoor wordt de overdracht van prikkels in verschillende onderdelen van de hersenen geremd. Na ca. 10-20 minuten begint het middel te werken, het wordt dus erg snel opgenomen. De bijwerkingen zijn slaperigheid overdag, spierzwakte, duizeligheid, verwarring, moeheid en dubbelzien. Geheugenverlies kan ook optreden. Bij overdosering wordt de ademhaling onderdrukt en kan men in coma geraken.
Klik om te vergroten...

Het middel werd ingenomen waarna men na inname probeerde wakker te blijven om in een soort droomtoestand te komen. Gebruikers voelden zich verdoofd maar merkten ook dat zij na afloop zich niet meer konden herinneren wat er gebeurd was.
Klik om te vergroten...

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Flunitrazepam
en wat erowidlinks die je kan doornemen:
http://www.erowid.org/pharms/flunitraze ... epam.shtml
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=25817

Natuurlijk is dit allemaal al min of meer gezegd en ik neem het van Spor graag aan dat dit niet zo goed te verkrijgen is, maar er zullen genoeg soortgelijke dingen zijn op de markt.

Je kan altijd bij een arts langsgaan moest je je zorgen maken, maar ik vrees dat als alles uit je bloed enzo is dat je het nooit zult weten. Een les voor de volgende keer dus om je drankje altijd bij te houden, dan valt het alleen nog maar op dronken zijn te steken :grin:

Even tussen haakjes kan ik trouwens niet begrijpen welke sicko's op de wereld zoiets zouden doen, naar mijn mening zullen er ook wel genoeg van deze verhaaltjes ontstaan door te dronken mensen die zich hebben overschat, maar voor de echte gevallen kan ik er met m'n hoofd niet bij.
... waarom? Om wat meisjes te verkrachten? Damn,foute boel.
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#15
pandalicious zei:
hangt natuurlijk ook af van de glazen wijn. Ik haal er max 5 uit een fles. Dus dan zou 7 glazen wijn anderhalve fles zijn.Er zijn wel meer mensen die daar dronken van zijn. kan natuurlijk ook gbh zijn. maar ghb in iemand anders zijn (of eigenlijk vooral haar) drankje doen, ik geloof er eigenlijk echt niet in.
1/ het is verspilling van eigen ghb
2/ risky business, zeker in combinatie met alcohol. voor je het weet leg je iemand in het ziekenhuis
3/ kotsende, comateuze vrouwen zijn niet ZO aantrekkelijk om mee te lokken
Klik om te vergroten...

hier sluit ik me bij aan?

andere factoren...
had je goed gegeten? goed geslapen? is er iets anders voorgevallen?

ik hoor vaak dat ik veel drink en ik vind 7 glazen wijn op een avond meer dan genoeg hoor
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Laat nooit je drankje onbeheerd achter en neem niets van niemand aan ....
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#17
lysergine25 zei:
Laat nooit je drankje onbeheerd achter en neem niets van niemand aan ....
Klik om te vergroten...

dat zowiezo, voorkomen is beter als genezen
k
kiekertLid
01-01-2024, 00:00
#18
Denk eens goed na: Wat zou de reden zijn voor die jongens om iets in je drankje te gooien?

Ik geloof pertinent NIET in die verhalen. Waarschijnlijk is je alcohol gewoon verkeerd gevallen.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wil niet zeggen dat het nooit kan gebeuren ofzo, maar ik ben wel overtuigd dat 95% van de mensen die denken dat er iets in hun drankje gedaan is niets byzonders hebben binnen gekregen.

Coma zeg je ? nadat je ondanks de ambulance toch gewoon thuis ben gekomen ? en in coma heb je een emmer volgekotst ?

Dat je de volgende dag alleen de eerste 7 glazen nog herinnerd is ook normaal toch ? Ik ben ook wel eens extreem dronken geweest dat ik het niet meer wist de volgende dag. Toch weet ik alleen nog de eerste 5 bier en dat daarna het woord tequilla is gevallen....

Als je het echt zeker wilt weten, ga je naar het ziekenhuis een bloedtest laten doen.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#20
dain zei:
LSDmathXtc zei:
wow, grellig verhaal.
GHB kan het al niet zijn , want dat zou je zeker en vast hebben geproeft (zout smaak)
een pilleke denk ik ook niet want die lossen niet echt op in water,.. misschien dat je het zou hebben ingeslikt maar dat zou je waarsschijnlijk ook wel gevoeld hebben.
LSD kan ook maar dan in vloeibare vorm(smaakloos),
verder heb je misschien kans dat je gewoon te veel had gedronken. waarschijnlijk is het dat,
maar dat weet ik dus nie 100% zeker he.
in iedergeval succes :rock:
Klik om te vergroten...

Niet zo'n dingen posten zonder bronnen aub.

On topic:
LSD is het sowieso NIET, een trip duurt langer en je zou niet gewoon neergegaan zijn.
over GHB weet ik persoonlijk niet zo veel dus ga ik me niet over uitlaten.

Dus als er effectief iets in je drankje zat en ik moest een gokje wagen zou ik gokken op Rohypnol of iets dergelijk. Hier heb ik persoonlijk ook niet veel mee te maken.

ik citeer van Wikipedia over rohypnol(flunitrazepam)

Rohypnol versterkt de remmende werking van de neurotransmitter GABA. Hierdoor wordt de overdracht van prikkels in verschillende onderdelen van de hersenen geremd. Na ca. 10-20 minuten begint het middel te werken, het wordt dus erg snel opgenomen. De bijwerkingen zijn slaperigheid overdag, spierzwakte, duizeligheid, verwarring, moeheid en dubbelzien. Geheugenverlies kan ook optreden. Bij overdosering wordt de ademhaling onderdrukt en kan men in coma geraken.
Klik om te vergroten...

Het middel werd ingenomen waarna men na inname probeerde wakker te blijven om in een soort droomtoestand te komen. Gebruikers voelden zich verdoofd maar merkten ook dat zij na afloop zich niet meer konden herinneren wat er gebeurd was.
Klik om te vergroten...

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Flunitrazepam
en wat erowidlinks die je kan doornemen:
http://www.erowid.org/pharms/flunitraze ... epam.shtml
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=25817

Natuurlijk is dit allemaal al min of meer gezegd en ik neem het van Spor graag aan dat dit niet zo goed te verkrijgen is, maar er zullen genoeg soortgelijke dingen zijn op de markt.

Je kan altijd bij een arts langsgaan moest je je zorgen maken, maar ik vrees dat als alles uit je bloed enzo is dat je het nooit zult weten. Een les voor de volgende keer dus om je drankje altijd bij te houden, dan valt het alleen nog maar op dronken zijn te steken :grin:

Even tussen haakjes kan ik trouwens niet begrijpen welke sicko's op de wereld zoiets zouden doen, naar mijn mening zullen er ook wel genoeg van deze verhaaltjes ontstaan door te dronken mensen die zich hebben overschat, maar voor de echte gevallen kan ik er met m'n hoofd niet bij.
... waarom? Om wat meisjes te verkrachten? Damn,foute boel.
Klik om te vergroten...

als je iets vrder leest dan zie je dat ik op mijn eerste post ben trug gekomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."