Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs in drankje?

Drugs in drankje?

35 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#1
HareMajesteit zei:
Hoi, om niet weer een onderwerp te moeten starten over "wat zat er in mijn drinken", schrijf ik het hier maar bij.

Vorig weekend: personeelsfeest. Ongeveer 15 mensen en zo'n grote fles champagne, daar ga je normaal niet van over de kop... Dat feest was wel in een discotheek, maar omdat we met een groep waren heb ik mijn drinken af en toe laten staan op een tafeltje om bvb. naar het toilet te gaan enzo. Die champagne ging nog allemaal goed, maar na 3 glazen (ongeveer 1,5u later) trakteerde een collega op een fles wodka met frisdrank. Hierna ging het fout, en met bijna iedereen, dus als er iets in is gekapt was het waarschijnlijk rechtstreeks in de fles.

Oké...
Mijn tijd klopte niet meer, mis denk ik geen stukken maar de volgorde is wazig...

* 3 glazen champagne.
* 21u: 2 wodka met frisdrank.
* 2 collega's teruggekust... die niet eens zo speciaal leuk zijn. Normaal drink ik zonder problemen een halve fles wodka op m'n eentje en kan ik nog steeds nee zeggen, dus vreemd.
* Water, water, veel dorst, maar ik proefde niets meer dus weet niet zeker of het water was. Nog steeds "zat" terwijl ik daar normaal snel van ontnuchter. Water smaakte vreemd, maar kan dus ook doordat smaakvermogen was aangetast.
* +/-23u: Niet in staat om nog water te vragen, gewoon leegdrinken wat mij aangereikt wordt door collega, weet niet meer wie. Voelde me precies te "lui" om iets anders te vragen. Wodka-redbull smaakte naar water... Minder zoet, maar kan ook omdat hij sterk was.
+/-1u: na, naar mijn gevoel heel lange tijd, denk sinds 23u eigenlijk, met de baas te hebben zitten kussen, ben ik er vanonderuit gemuisd en een taxi naar huis genomen, gezond verstand kreeg even terug de overhand. Word normaal trouwens niet geil van drank, alleen knuffelig, nu dus niet alleen knuffelig...

Eenmaal thuis: plots misselijk, even snel weer over.

's Anderendaags: moe, maar geen kater. Nog steeds niet helemaal in orde, "zweefde" nog een beetje.
Tegen de avond ook opvliegend tegen huisgenoten maar weet niet of dat daar mee te maken heeft.

Nu: nog steeds een vreemd gevoel in mijn hoofd.


Geen idee wat dat allemaal was, maar ik vond het eigenlijk wel een leuk stofje, heb mij nog nooit zó vrolijk en ... weet geen ander woord ... "donzig" gevoeld in m'n hoofd. :grin: Weet iemand wat dit kan zijn of wat dezelfde kenmerken veroorzaakt? Heb mij altijd alleen tot wiet beperkt, en dat ook maar sporadisch, maar nu ben ik nieuwsgierig...


PS: collega die maar 1 champagne, 1 wijntje en 1 wodka-redbull op had is alles kwijt sinds 21u... Verder nog een hoop dingen gebeurd die niet kunnen tussen collega's en die normaal ook nooit zouden zijn gebeurd.
Klik om te vergroten...

Klinkt als een personeelsfeestje wat een beetje uit de hand is gelopen en mensen die niet willen toegeven dat ze wat meer gedronken hebben.

De kans is heel klein dat er drugs door je drankje zit, dat gebeurt namelijk zelden. Meestal denken mensen dat omdat ze bijvoorbeeld weinig gegeten hadden en moe waren en daarom extra snel aangeschoten/dronken waren, of ze schamen zich om toe te geven dat ze wat meer hebben gedronken.

Het kan, maar het is heel onwaarschijnlijk dus.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#2
oh haha, hij kwam naar boven omdat Yolo erop reageerde. Niet gezien dat ie zo oud was :P

Ik blijf erbij dat we topics moeten sluiten als ze zo oud zijn. Dan gebeurt dit niet!
H
HareMajesteitLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi, om niet weer een onderwerp te moeten starten over "wat zat er in mijn drinken", schrijf ik het hier maar bij.

Vorig weekend: personeelsfeest. Ongeveer 15 mensen en zo'n grote fles champagne, daar ga je normaal niet van over de kop... Dat feest was wel in een discotheek, maar omdat we met een groep waren heb ik mijn drinken af en toe laten staan op een tafeltje om bvb. naar het toilet te gaan enzo. Die champagne ging nog allemaal goed, maar na 3 glazen (ongeveer 1,5u later) trakteerde een collega op een fles wodka met frisdrank. Hierna ging het fout, en met bijna iedereen, dus als er iets in is gekapt was het waarschijnlijk rechtstreeks in de fles.

Oké...
Mijn tijd klopte niet meer, mis denk ik geen stukken maar de volgorde is wazig...

* 3 glazen champagne.
* 21u: 2 wodka met frisdrank.
* 2 collega's teruggekust... die niet eens zo speciaal leuk zijn. Normaal drink ik zonder problemen een halve fles wodka op m'n eentje en kan ik nog steeds nee zeggen, dus vreemd.
* Water, water, veel dorst, maar ik proefde niets meer dus weet niet zeker of het water was. Nog steeds "zat" terwijl ik daar normaal snel van ontnuchter. Water smaakte vreemd, maar kan dus ook doordat smaakvermogen was aangetast.
* +/-23u: Niet in staat om nog water te vragen, gewoon leegdrinken wat mij aangereikt wordt door collega, weet niet meer wie. Voelde me precies te "lui" om iets anders te vragen. Wodka-redbull smaakte naar water... Minder zoet, maar kan ook omdat hij sterk was.
+/-1u: na, naar mijn gevoel heel lange tijd, denk sinds 23u eigenlijk, met de baas te hebben zitten kussen, ben ik er vanonderuit gemuisd en een taxi naar huis genomen, gezond verstand kreeg even terug de overhand. Word normaal trouwens niet geil van drank, alleen knuffelig, nu dus niet alleen knuffelig...

Eenmaal thuis: plots misselijk, even snel weer over.

's Anderendaags: moe, maar geen kater. Nog steeds niet helemaal in orde, "zweefde" nog een beetje.
Tegen de avond ook opvliegend tegen huisgenoten maar weet niet of dat daar mee te maken heeft.

Nu: nog steeds een vreemd gevoel in mijn hoofd.


Geen idee wat dat allemaal was, maar ik vond het eigenlijk wel een leuk stofje, heb mij nog nooit zó vrolijk en ... weet geen ander woord ... "donzig" gevoeld in m'n hoofd. :grin: Weet iemand wat dit kan zijn of wat dezelfde kenmerken veroorzaakt? Heb mij altijd alleen tot wiet beperkt, en dat ook maar sporadisch, maar nu ben ik nieuwsgierig...


PS: collega die maar 1 champagne, 1 wijntje en 1 wodka-redbull op had is alles kwijt sinds 21u... Verder nog een hoop dingen gebeurd die niet kunnen tussen collega's en die normaal ook nooit zouden zijn gebeurd.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Immo zei:
Klinkt als Ghb. :rolleyes:
Klik om te vergroten...

+1

Ik proefde GBL nauwelijks in mijn fruitsap dus ik vind het heel aannemelijk dat je na 7 wijntjes die GHB er niet in zou proeven.

Het kan natuurlijk ook iets zijn als flunitrazepam maar ik gok toch op GHB. Hetzelfde voor bovenstaand verhaal trouwens.
Y
Yolo2000Lid
01-01-2024, 00:00
#5
HareMajesteit zei:
Hoi, om niet weer een onderwerp te moeten starten over "wat zat er in mijn drinken", schrijf ik het hier maar bij.

Vorig weekend: personeelsfeest. Ongeveer 15 mensen en zo'n grote fles champagne, daar ga je normaal niet van over de kop... Dat feest was wel in een discotheek, maar omdat we met een groep waren heb ik mijn drinken af en toe laten staan op een tafeltje om bvb. naar het toilet te gaan enzo. Die champagne ging nog allemaal goed, maar na 3 glazen (ongeveer 1,5u later) trakteerde een collega op een fles wodka met frisdrank. Hierna ging het fout, en met bijna iedereen, dus als er iets in is gekapt was het waarschijnlijk rechtstreeks in de fles.

Oké...
Mijn tijd klopte niet meer, mis denk ik geen stukken maar de volgorde is wazig...

* 3 glazen champagne.
* 21u: 2 wodka met frisdrank.
* 2 collega's teruggekust... die niet eens zo speciaal leuk zijn. Normaal drink ik zonder problemen een halve fles wodka op m'n eentje en kan ik nog steeds nee zeggen, dus vreemd.
* Water, water, veel dorst, maar ik proefde niets meer dus weet niet zeker of het water was. Nog steeds "zat" terwijl ik daar normaal snel van ontnuchter. Water smaakte vreemd, maar kan dus ook doordat smaakvermogen was aangetast.
* +/-23u: Niet in staat om nog water te vragen, gewoon leegdrinken wat mij aangereikt wordt door collega, weet niet meer wie. Voelde me precies te "lui" om iets anders te vragen. Wodka-redbull smaakte naar water... Minder zoet, maar kan ook omdat hij sterk was.
+/-1u: na, naar mijn gevoel heel lange tijd, denk sinds 23u eigenlijk, met de baas te hebben zitten kussen, ben ik er vanonderuit gemuisd en een taxi naar huis genomen, gezond verstand kreeg even terug de overhand. Word normaal trouwens niet geil van drank, alleen knuffelig, nu dus niet alleen knuffelig...

Eenmaal thuis: plots misselijk, even snel weer over.

's Anderendaags: moe, maar geen kater. Nog steeds niet helemaal in orde, "zweefde" nog een beetje.
Tegen de avond ook opvliegend tegen huisgenoten maar weet niet of dat daar mee te maken heeft.

Nu: nog steeds een vreemd gevoel in mijn hoofd.


Geen idee wat dat allemaal was, maar ik vond het eigenlijk wel een leuk stofje, heb mij nog nooit zó vrolijk en ... weet geen ander woord ... "donzig" gevoeld in m'n hoofd. :grin: Weet iemand wat dit kan zijn of wat dezelfde kenmerken veroorzaakt? Heb mij altijd alleen tot wiet beperkt, en dat ook maar sporadisch, maar nu ben ik nieuwsgierig...


PS: collega die maar 1 champagne, 1 wijntje en 1 wodka-redbull op had is alles kwijt sinds 21u... Verder nog een hoop dingen gebeurd die niet kunnen tussen collega's en die normaal ook nooit zouden zijn gebeurd.
Klik om te vergroten...

Klinkt als Xtc of mdma maar weet het niet zeker. Waren je pupillen extreem groot????
En van Mdma of Xtc word je inderdaad extreem geil
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Yolo2000 en @SkittlesAndMe , jullie weten dat die post ruim zeven jaar oud is..? :wink:

EDIT: @Yolo2000 Aangezien je gisteren postte dat je nog nooit MDMA gebruikt hebt en er niets van afweet (https://drugsforum.nl/threads/1ste-xtc-doen.61310/) kun je hier misschien beter geen advies over gaan geven aan andere mensen. Het is maar een idee :rolleyes:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoezo reageer je op een post van 7 jaar oud Skittles? Valt me een beetje van je tegen hoor dit.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Yolo zijn maat heeft nu wel ervaring hahahah! Er was xtc pil in zijn drankie gegooit...... En heeft ie niet geproeft. Knap!
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
SkittlesAndMe zei:
oh haha, hij kwam naar boven omdat Yolo erop reageerde. Niet gezien dat ie zo oud was :P
Klik om te vergroten...
Geef anderen maar de schuld :tonguewink:
L
Lady_StupLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hallo,

Ik denk dat iemand drugs in mijn drank heeft gegooid, kan iemand deze drugs na beschrijving herkennen? Dit is het verhaal.

We waren naar de kroeg gegaan, heel gezellig allemaal. Ongeveer 7 wijntjes op, waar je misschien aangeschoten van word maar meer niet. Wij zijn wel meer alcohol gewent, en ik heb nooit eerder iets als dit meegemaakt. Ik weet het dat stom is, maar ik raakte aan de praat met een aantal jongens aan de bar en heb mijn drankje zo nu en dan laten staan. Ik kan me na dit drankje met die jongens bijna niets meer herinneren.

Het schijnt dat ik met niemand meer contact had: als mensen tegen me praten drong het niet meer tot me door. Ik heb heel veel gespuugd, wat veel donkerder was. Ik ben knock out gegaan waar ik heel af en toe van bij kwam. Het was dan alsof ik half boven mezelf zweefde. De politie heeft ons thuis gebracht en er kwam zelfs een ambulance. Eenmaal in bed gebracht en uitgekleed door een ander ben ik tot s’morgens in coma geraakt. Het voelde als een droom totdat ik de emmer naast mijn bed zag staan. Volgende dag wou ik alles weten, ik vroeg over mijn jas en of we wel hadden betaald, erg alert. Ik was voor de rest niet brak of hoofdpijn, geen kater. Wel had ik geen honger en voelde mijn maag af en toe draaien. Nu 2 dagen laten voel ik me nog steeds anders. Ik kan niet precies omschrijven hoe.

Ik schaam me een beetje omdat ik daar out ben gegaan, midden in de kroeg en mensen mij aankijken alsof het mijn eigen schuld is geweest. ‘Goh in rotterdam kunnen ze ook niet tegen een drankje’ Dus ik wil graag wat info!

Groetjes.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#11
wow, grellig verhaal.
GHB kan het al niet zijn , want dat zou je zeker en vast hebben geproeft (zout smaak)
een pilleke denk ik ook niet want die lossen niet echt op in water,.. misschien dat je het zou hebben ingeslikt maar dat zou je waarsschijnlijk ook wel gevoeld hebben.
LSD kan ook maar dan in vloeibare vorm(smaakloos),
verder heb je misschien kans dat je gewoon te veel had gedronken. waarschijnlijk is het dat,
maar dat weet ik dus nie 100% zeker he.
in iedergeval succes :rock:
t
timmaniacLid
01-01-2024, 00:00
#12
niet toevallig ibuprofen of andere pijnstillers van te vooren genomen?

klinkt erg als wat een vriendin van mij 2 jaar terug had: 2 ibuprofen + 2 whisky = bloedkotsen + ambulance laten komen (overgins allemaal weer goed gekomen, ambulancebroeder zei: ''gewoon uitkateren'' en heeft er laten liggen in het huis waar we waren) Iig, bij haar. Heb het niet zelf geprobeerd :mrgreen:
L
Lady_StupLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nee ik had vantevoren geen pijnstillers of iets ingenomen, ook gewoon goed gegeten, en ik had absoluut niet te veel op, ik weet dat er iets in is gegooid, maar de vraag is wat!

Maar bedankt voor de reactie's voor zo ver!
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#14
misschien kan het toch GHB of rohypnol zijn.

de hier onder gegeven link gaat over GHB in een drankje,tijdelijke coma,...
misschien weet je hierdoor iets meer.
http://www.volkskrant.nl/archief_gratis ... in_drankje
g
geoxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toch wel raar, als er drugs zoals GHB, XTC, .., ingegooid zou zijn, zou je het echt moeten proeven! Mss was je wat zwakjes en ging je daarom out van de alcohol? Lijkt me ook het logische eigelijk.
E
ElfquestLid
01-01-2024, 00:00
#16
GHB kan je best niet proeven als je al een beetje aangeschoten bent en het bv in een zoet drankje is gedaan. Een vriend van mij proefde de GHB is zijn drankje zelfs niet toen hij nuchter was en er is maar een paar ml voor nodig om iemand die al een beetje aangeschoten is out te laten gaan als je licht en klein en een meisje bent. Zoals je het beschrijft klinkt het wel als GHB. Als het dat is zal je er geen blijvende schade aan overhouden hoor.
n
nicolaiLid
01-01-2024, 00:00
#17
misschien heel gek hoor...maar denk je dat je die jongens nog eens tegen zal komen? als dat zo is, erop af stappen en gewoon vragen wat er is gebeurd of dat zij van meer weten. ze zullen, als ze wat hebben gedaan, vast niet eerlijk zijn maar dat zie je wel aan iemand.

niemand hier kan je vertellen wat er in je drankje heeft gezeten. ik vind het trouwens wel gek dat de ambulance je niet mee heeft genomen. ik bedoel je ging out! een ambulancebroeder of zuster zou je dan toch op zijn minst even kunnen onderzoeken.

ook dat zou je kunnen proberen; in contact komen met de ambulancemedewerkers en vragen wat zij ervan denken en ervan vinden. zij kunnen je waarschijnlijk meer vertellen dan wij. ik dit geval dan, zij waren er namelijk bij.

als nou blijkt dat er wat in je drankje heeft gezeten? wat dan?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Klinkt als Ghb. :rolleyes:
p
pandaliciousLid
01-01-2024, 00:00
#19
hangt natuurlijk ook af van de glazen wijn. Ik haal er max 5 uit een fles. Dus dan zou 7 glazen wijn anderhalve fles zijn.Er zijn wel meer mensen die daar dronken van zijn. kan natuurlijk ook gbh zijn. maar ghb in iemand anders zijn (of eigenlijk vooral haar) drankje doen, ik geloof er eigenlijk echt niet in.
1/ het is verspilling van eigen ghb
2/ risky business, zeker in combinatie met alcohol. voor je het weet leg je iemand in het ziekenhuis
3/ kotsende, comateuze vrouwen zijn niet ZO aantrekkelijk om mee te lokken
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
LSDmathXtc zei:
GHB kan het al niet zijn , want dat zou je zeker en vast hebben geproeft (zout smaak)
Klik om te vergroten...

Na een bepaalde hoeveelheid alcohol raken je smaakpupillen (gedeeltelijk) verdoofd waardoor je GHB minder goed proeft. Daarbij hebben bepaalde wijnen best een dominante smaak als ik me niet vergis, en zal er als je al alcohol op hebt niet veel GHB nodig zijn om iemand in coma te laten gaan.

Iets met benzo's (rohypnol lijkt me onwaarschijnlijk omdat daar bijna niet meer aan te komen is) zou ook kunnen; ik heb wel eens mensen precies zo zien reageren op temazepam 20mg nadat ze gedronken hadden. Maar een temazepam of andere benzo slik je normaalgesproken niet in zonder het te merken, en ze lossen neit op in drinken. Daarbij is GHB makkelijker aan te komen en makkelijker in iemands drinken te gooien.

Dat het LSD is geweest is trouwens bullshit, daar reageer je heel anders op. + dat vloeibare lsd zo zeldzaam is dat het voor zover ik weer alleen in de binnenste kringen psychonauten verkrijgbaar is, en geloof me een beetje psychonaut bewaart zijn liquid lsd voor een heftige trip - niet om bij iemand in het drinken te gooien in een bar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."