Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAutisme en drugs...

Autisme en drugs...

40 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
T
TechNoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
^Domme lui heb je ook... pff, en dat zijn dan de mensen die je moeten helpen. Maargoed, je weet zelf wel beter, en dat is het allerbelangrijkste.
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zijn inderdaad veel overlappingen tussen verschillende stoornissen. Zo ook tussen hoogbegaafdheid en autisme. (Voor zover je hoogbegaafdheid een stoornis kunt noemen natuurlijk) Goed dat je je niet vol hebt laten stoppen met medicijnen.

Verder is het volgens mij onzin dat autisten minder gevoelig zouden zijn oid. Het is alleen zo dat ze minder goed in staat zijn om op een sociaal gewenste manier te handelen, binnen bepaalde situaties. Ze kunnen niet zo goed deel nemen aan de 'toneelstukjes' die 'normale' mensen opvoeren. Hoe waardevol die vaak ook zijn, begrijp me niet verkeerd.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bizar zeg, dat zijn dan de 'elite' van het land, stelletje freaks die je gewoon wat drugs voorschrijven en klaar is het probleem. :P Maar goed beter dat je daar snel vanaf bent gekomen, Kattekoning :P
i
iRationalLid
01-01-2024, 00:00
#4
Volgens mij zijn er überhaupt geen medicijnen voor autisme, wel voor angststoornissen.

Ik denk eigenlijk niet dat je autistische stoornissen op een manier kan generaliseren van wel of niet gevoelig voor drugs. Deze stoornissen kunnen zó veel verschillende vormen hebben. Ik denk vooralsnog dat het gewoon sterk verschilt per individu, bijvoorbeeld mensen met Asperger kunnen vaak slecht tegen verranderingen (ik ook) maar ik hou van wiet en paddo's was al helemaal de shit.

Mijn advies aan autisten met betrekking tot drugs is dus, try it and see for yourself! Maar voor de zekerheid niet meteen de volle dosis nemen want wie weet..
D
DR.TH-Chill-25Lid
01-01-2024, 00:00
#5
ik heb ook een lichte vorm van autisme,en voor zover ik weet hebben alle drugs ongeveer dezelfde effect op mij als bij niet-autistische mensen.
Van wiet heb ik een beetje meer psychedelische effect als gewoon(niets zwaar,als ik geluk heb,vage closed eye visuals)
Van tripmiddelen krijg ik zin om te communiceren,maar vergeet ik alles weer,halverweg mijn zin.
MDMA lijkt me de meest positieve effecten te hebben op autisme,het is bijna als een tijdelijke genezing.

Als je autistisch bent en interesse hebt in tripmiddelen is 2C-b een aanrader.
S
SnuifdoosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb Asperger, ook een autisme-vorm, en ik denk niet dat ik drugs anders ervaar dan anderen. Ik heb wel een zware voorkeur voor speed, wat de meeste van mn vrienden dan niet hebben. Als ik speed genomen heb, dan verdwijnen mijn sociale beperkingen die ik heb door Asperger. MDMA vind ik ook niet slecht, maar ik ben dan meestal niet in staat om nog vlot te 'socializen' =P
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Razar zei:
Met autisme bedoel ik ook niet de stereotype autist hé.
Ik heb het over mensen met het syndroom van asperger, of PDDNOS, of iets dergelijk.
Tis niet omdat je licht autistisch bent dat je je compleet afzondert.
Ik zit bvb aan de universieteit in gent, derde jaar criminologie, ondanks die lichte vorm van autisme.
Mensen met licht autisme hebben zelf soms een hoger IQ dan gemiddeld .
( en een zeer zwak EQ uiteraard waar ik van kan meespreken :angry: )
Klik om te vergroten...

ik vind het zelf apart dat ze autisme als 1 psychische aandoening omschrijven, ik heb mijn vorige stage op een voorgezet speciaal ondewijs gelopen, en kan nu wel degelijk zeggen dat autisme eigenlijk een heleboel aandoeningen kunnen zijn, die gewoon gemakklijk onder 1 naam gezet worden, ik heb autisten gehad die met een iq van minder dan 70 daar zaten, en er zijn zo velen die ook zwak begaafd zijn, autisme is zo ongelovelijk breedt, ik zou maar opassen met drugs, space lekker met het spul wat je al eerder gedaan hebt en wat je goed bevallen is maar probeer ook liever niet voor jou onbekende drugssoorten, praat iedergeval eerst met je psychiater of huisarts, mischien hebben deze concrete info.

greetz
c
cobhcLid
01-01-2024, 00:00
#8
een maat van me heeft asperger en die is gewoon niet te handhaven
die mensen daar kun je geen afspraken mee maken
en met drugs?ooh waarom niet elke dag blowen ? dan ben je toch fokking stoer voor je niet autistische vrienden
.
.+.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
ik ben ook een PDD-NOS'er
van wel een gemiddelt iq
maar ik heb het wel degelijk sociale situaties zijn daarom ook altijd wel erg moeilijk en stressvol.(behalve een op een dat gaat altijd goed maar groepen en ov etc.)
maar drugs hebben op ieder individu toch wel een verschillend effect
maar autisten en niet autisten hebben denk ik wel gewoon bijna dezelfde reactie op drugs
alcohol vind ik wel erg fijn doordat ik er socialer door word
wiet is ook erg relaxed omdat het de chaos in men hoofd wel wat vermindert
ritalin heeft op mij een behoorlijk sterk effect best euforisch maar niet rustgevend.
mdma laat me bijna net zo erg trippen als paddo's maar dan vind ik sociale situaties altijd wel wat enger dat vermijd ik dan ook net als bij paddo's.
tja dat was men zegje hehe(weet niet hoe ik het moet afsluiten:P)
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik meld me ook als PDD-NOS'er. diagnose is ergens groep 6~7 gesteld.. Heb er vrij weinig last van eerlijk gezegt.. Ik persoonlijk vind 1 op 1 gesprekken meestal moeilijker dan groep.. Ik heb ook het gevoel nooit zo veel te vertellen te hebben.. eerste 20 min, en dan valt het dood.. Alcohol maakt me idd ook opener dan normaal.. maarja dat is ook een van de effecten, het zet je zelf kritiek systeem op een laag pitje. Verder heb ik een half jaartje geleden mijn IQ laten meten, ik scoorde 130. Terwijl ik op de basisschool gemeten ben op 101.. Ik demk dat ik het laatste testresultaat te danken heb aan 8 keer paddo's.

Op drugs reageer ik denk ik normaal, alleen heb ik bij wiet en hasj altijd het gevoel dat ik nog veel te nuchter ben.. Toch kan ik niet meer smoken... Hele joint op, voel ik wel.. maar niet echt hard. ik ben nog voor meer dan 50% van me hersenen bij de wereld.. Ik kan mezelf ook niet ver weg smoken, als ik grip verlies op de realitijd ga ik kotsen..
m
musafaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb asperger en toen ik voor de eerste keer xtc probeerde, duurde het echt bijna 2 uur voor ik iets voelde. Toen het eenmaal begon, was het wel heel intens. Ligt het aan mijn autisme dat het zo lang duurde voor ik iets voelde?
F
FairyponyLid
01-01-2024, 00:00
#12
jaja zei:
'T lijkt me niet waarschijnlijk autisten op een forum te treffen.
Klik om te vergroten...
Wat is dat nou voor een idiote opmerking. Alsof autisten geen contact hebben met mensen. En denk dat je ze juist eerder op een forum treft omdat praten in real life vrij veel energie kost.

Groetjes van een autist. (Die wel mensen aankijkt, empathisch vermogen heeft en dus ook op fora zit.) Joe!
F
FairyponyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Razar zei:
Met autisme bedoel ik ook niet de stereotype autist hé.
Ik heb het over mensen met het syndroom van asperger, of PDDNOS, of iets dergelijk.
Tis niet omdat je licht autistisch bent dat je je compleet afzondert.
Ik zit bvb aan de universieteit in gent, derde jaar criminologie, ondanks die lichte vorm van autisme.
Mensen met licht autisme hebben zelf soms een hoger IQ dan gemiddeld .
( en een zeer zwak EQ uiteraard waar ik van kan meespreken :angry: )
Klik om te vergroten...
Ik ben autistisch en reageer inderdaad anders op middelen dan de mensen om me heen. Speed, coke, xtc reageer ik allemaal vrijwel hetzelfde op. Xtc is wel iets anders dan speed en coke, maar ik reageer exact hetzelfde op speed als op coke. Enige verschil is dat ik zwaar depressief word van cocaïne, terwijl ik bij speed nergens last van heb. Precies het tegenovergestelde van de meeste mensen. Heel apart. Ik heb ook vaak veel meer van een middel nodig dan iemand anders, terwijl ik heel klein ben..
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nou ik heb gisteren mijn diagnose gekregen, bij de psychiater.
Ik zou een vorm van autisme hebben, een lichte welliswaar.
Dus na 3 maand zoeken heb ik dan eindelijk een diagnose,

maar dan zeggen ze dat er geen enkel medicijn tegen bestaat,
wat een afknapper...

Maar met mijn ervaring weet ik wel dat ik na een MDMA-avondje toch een aantal weken van mijn ' autisme-symptomen' verlost ben.
Van een trekje cannabis wordt ik helemaal gek, en van speed en coke gewoon rustig zonder meer.

Zijn er hier nog mensen met autismespectrumstoornissen op dit forum?
ZO ja, heb je aanraders op gebied van drugs die positief werken bij autisme ( want naar het schijnt reageren mensen met autisme helemaal anders op middelen dan gewone mensen ).
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ikzelf heb het niet, maar der is hier wel een of andere gek op het forum die na het LSD avondje met mij zich een stuk beter voelde !

LSD schijnt voor meer mensen therapeutisch te helpen, dit is echter geen garantie dat het bij jou ook zo zou werken
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Voor zover ik weet niet op dit forum, of beter gezegd: daar heb i geen idee over. Maar ik ken(de) wel twee mensen met lichte vormen, een van hen blowt dagelijks en heeft erg veel verschillende dingen geprobeerd waarvan veel met succes (hoewel tripmiddelen hem niet altijd goed vielen).

Volgensmij is het van persoon tot persoon heel verschillend, hoe je op dingen reageert.
j
jajaLid
01-01-2024, 00:00
#17
'T lijkt me niet waarschijnlijk autisten op een forum te treffen.
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dan is jou definitie van autisme denk ik niet correct.
R
RazarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Met autisme bedoel ik ook niet de stereotype autist hé.
Ik heb het over mensen met het syndroom van asperger, of PDDNOS, of iets dergelijk.
Tis niet omdat je licht autistisch bent dat je je compleet afzondert.
Ik zit bvb aan de universieteit in gent, derde jaar criminologie, ondanks die lichte vorm van autisme.
Mensen met licht autisme hebben zelf soms een hoger IQ dan gemiddeld .
( en een zeer zwak EQ uiteraard waar ik van kan meespreken :angry: )
J
JadiLid
01-01-2024, 00:00
#20
*meld zich als PDD-NOSser

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."