Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

Hoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

73 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
15, wiet
16, alcohol
17, allemaal dingen
18, nog niets (nieuws dan).
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Op mijn 15e begon interesse te wekken om bier te drinken. Mijn ouders deden altijd heel moeilijk over drank en wilden dat ik tot mijn 18e wachtte met drinken, wat voor mij dus de nieuwsgierigheid opwekte. Vlak voordat ik mijn eerste biertje dronk kwam ik in aanraking met wiet. Had toen buiten op een bouwterrein met vrienden een paar kleine hijsjes genomen uit een pijpje maar voelde niet echt effect. Enkele weken later voor het eerst dronken geworden.
Toen op mijn 16e voor het eerst stoned geworden van een pure voorgedraaide wiet. Wist niet zo goed wat ik ervan moest vinden en heb het niet vaak gedaan. Misschien eens in het half jaar.
Op mijn 18e begon ik veel te blowen en heb ik 2 keer spacecake gedaan. Heb zeker een jaar elke dag geblowd totdat ik deze zomer (nu 20) een pauze hield van 1,5 maand. Daarna weer begonnen met blowen totdat ik een heftige badtrip kreeg en voor altijd ben gestopt.
Op mijn 19e voor het eerst harddrugs gebruikt in de vorm van XTC. Daarna 2-CB en microdoseringen LSD gedaan.
Op mijn 20e heb ik de eerste keer benzodiazepinen gebruikt dmv oxazepam. Gezien benzo's heel snel verslavend kunnen zijn heb ik deze alleen gebruikt toen ik last van paniekaanvallen had en totaal maar 4 keer met een tussenpauze van zeker een week. Recreatief gebruik van benzo's zou ik sowieso niet zo snel doen gezien ik het effect niet zo heel lekker vind.
N
NeohippieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tabak 12 en gestopt op mn 22ste
Alcohol 14
Wiet 23
Alle andere drugs zoals een aantal research chemicals, xtc, ketamine enz sinds een 2 jaar ongeveer, dus vanaf mijn 31ste pas.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Alcohol op 5 jarige leeftijd, wiet 15, etc 16 MDMA rest 18+

De alcohol kreeg ik vroeger als ik niet kon slapen
V
VaagLid
01-01-2024, 00:00
#5
Alcohol 19
Cannabis 21
mdma 21

Dat is het zo een beetje
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roken 13
Alcohol 13 (shandy) :tearsofjoy:
Wiet 15
Speed 15 (een keer een daarna niet)
Mdma 16
Cocaïne 23
Ghb 32
Ketamine 32
Lachgas 32
Lsd 32
4-Ho-Met 32
Mxe 32
Dmt 32
2-cb 32
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Roken, drinken en blowen: 15
2cb: 21(1x)
Mdma, speed, ghb, keta, paddo's enz.: 40
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natozlato zei:
Mdma, speed, ghb, keta, paddo's enz.: 40
Klik om te vergroten...

Laatbloeier :innocent:
Ik ook op mijn 32ste pas alles gaan gebruiken.
Is ook beter denk ik...
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Revolutionair zei:
Laatbloeier :innocent:
Ik ook op mijn 32ste pas alles gaan gebruiken.
Is ook beter denk ik...
Klik om te vergroten...

Ja dar geld voor mij wel. Ik moet het wel plannen en haal nooit meer dan 1 nacht door. Maar goed dat ik vroeger niks gebruikte toen daar veel meer ruimte voor was, dan was het mss wel uit de hand gelopen.
Ik merk wel duidelijk verschil in mijn geheugen, dat is er wel op achteruit gegaan door drugs.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#10
Natozlato zei:
Ik merk wel duidelijk verschil in mijn geheugen, dat is er wel op achteruit gegaan door drugs.
Klik om te vergroten...

Gelukkig nog geen last van.
Ik haal hem wel 3 dagen door.
Slaap ook daarna 14 uur lang dan weer een paar uur wakker en dan weer 14 uur lang.
Het is dat ik het me kan permitteren door zelfstandig te zijn met werk etc.
Maar ze zeggen slaap haal je nooit meer in..
Maar ik ben het levende bewijs dat het wel kan :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
ISlaap in halen?
Volgens mij kan dit niet...wat wel kan, is bij slapen! Is natuurlijk bijna hetzelfde, maar...
Ik moet voor een nacht doorhalen, wel 2 tot 3 nachten "bij" slapen.
Naarmate je ouder wordt, gaat dat bijslapen steeds moeilijker.
In mijn teenager tijd was een nachtje helemaal geen slaap krijgen, geen probleem.
Maar nu? Nu....dus wel helaas.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#12
Legio Patria Nostra zei:
ISlaap in halen?
Volgens mij kan dit niet...wat wel kan, is bij slapen! Is natuurlijk bijna hetzelfde, maar...
Ik moet voor een nacht doorhalen, wel 2 tot 3 nachten "bij" slapen.
Naarmate je ouder wordt, gaat dat bijslapen steeds moeilijker.
In mijn teenager tijd was een nachtje helemaal geen slaap krijgen, geen probleem.
Maar nu? Nu....dus wel helaas.
Klik om te vergroten...

Komt op het zelfde neer.
Het is iets wat ik al 20 jaar lang doe.
Een ander soort ritme dan andere mensen.
Waar je lichaam aan went.
Nu bijna 40 en zonder problemen of moe te worden kan ik wakker blijven.
Daarna een kleine slaap marathon en ik ben weer goed. Zie er niet vermoeid uit.
Ook geen last wallen.
Het lichaam past zich aan in de loop de tijd terwijl ik vroeger juist snel moe werd en het maximaal 1 dag volhield.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
nikkiebenz zei:
Tabak 14
Alcohol 15
lachgas 15
wiet/hasj 15
Daar komt ie....
Oxycodon 16
2cb 17
Coke 17
Klik om te vergroten...
Je ne t er heel erg vroeg bij met al die zware drugs. Pas op hoor, denk aan jezelf. Zeker aan je hersenen en je ontwikkeling. Het kan je echt in je toekomstige ontwikkeling (mentaal, focus en sociaal leven) belemmeren. Zou zo zonde zijn. Wacht nog even een jaar of 3 á 4.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#14
12:
- tabak
- alcohol

13:
- wiet
- hasj
- niet voorgeschreven ritalin

14
- speed
- ketamine
- xtc
- ghb
- lean
- codeïne pillen
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#15
lise zei:
12:
- tabak
- alcohol

13:
- wiet
- hasj
- niet voorgeschreven ritalin

14
- speed
- ketamine
- xtc
- ghb
- lean
- codeïne pillen
Klik om te vergroten...

Be carefull...
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi @lise

Welkom op het forum! We doen in het algemeen niet te kinderachtig over drugsgebruik op dit forum maar ik schrik wel van de leeftijd waarop je al hele zware drugs gebruikt. Zijn je ouders hiervan op de hoogte of heb je iemand waarmee je kunt praten over je drugsgebruik?
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben het met Eik eens.
Maar als je zulke zware middelen gebruikt op jou leeftijd dan denk ik niet dat wilt dat iemand je de les leest en het waarschijnlijk verborgen houd.
In dat geval is het iig goed dat je naar dit forum bent gekomen.
Dan kun je jezelf goed inlezen, dat is belangerijk.
Ik ben bijna 3x zo oud als jij en leer nog steeds dingen over drugs (voornamelijk op dit forum).
Dus het zou verstandig zijn om dit forum te blijven gebruiken als je blijft gebruiken.
✌🏼
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sinds ik 18 ben alleen clonazolam geprobeerd. Minder bijzonder dan verwacht. Verder nog L-Tyrosine maar dat is meer caffeine categorie.
l
liseLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik zei:
Hoi @lise

Welkom op het forum! We doen in het algemeen niet te kinderachtig over drugsgebruik op dit forum maar ik schrik wel van de leeftijd waarop je al hele zware drugs gebruikt. Zijn je ouders hiervan op de hoogte of heb je iemand waarmee je kunt praten over je drugsgebruik?
Klik om te vergroten...

Mijn ouders weten dat ik heb gerookt, geblowd, gedronken en xtc heb gebruikt. Ik probeer alles geheim te houden.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hoi @lise

Mijn persoonlijke mening is dat je echt (veel) te jong bent voor dit soort drugs en mijn advies is om er mee te stoppen totdat je wat ouder bent. Maar omdat ik vermoed dat je dit advies niet op gaat volgen heb ik liever dat je op dit forum informatie ophaalt dan dat je helemaal zonder kennis verder gaat.

Zou je ons misschien kunnen vertellen waarom je zoveel drugs gebruikt op jouw leeftijd? Dan kunnen we je misschien, naast veiliger met drugs omgaan, met je meedenken en ander advies geven. Er zitten op dit forum mensen met allerlei verschillende achtergronden en kennis. Maak daar gebruik van zou ik zeggen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."