Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

Hoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

73 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#1
Alcohol 14
Tabak - 14
Wiet/Hasj 16
MDMA/XTC - 19
Truffels - 19
Lachgas - 19
2C-B - 24
4-FMP - 24
Coke/Pep - 24
Benzo's - 26
6-APB - 28

Even globaal gezien dan..
M
Mappie88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Op m’n 15e kreeg ik een breezertje van m’n ouders, vond het niet te drinken en ook nooit echt van alcohol gaan houden :tearsofjoy:

Op m’n 16e keer een blowtje gerookt maar pas 4 jaar geleden (27 jaar) de eerste keer xtc
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi @lise

Mijn persoonlijke mening is dat je echt (veel) te jong bent voor dit soort drugs en mijn advies is om er mee te stoppen totdat je wat ouder bent. Maar omdat ik vermoed dat je dit advies niet op gaat volgen heb ik liever dat je op dit forum informatie ophaalt dan dat je helemaal zonder kennis verder gaat.

Zou je ons misschien kunnen vertellen waarom je zoveel drugs gebruikt op jouw leeftijd? Dan kunnen we je misschien, naast veiliger met drugs omgaan, met je meedenken en ander advies geven. Er zitten op dit forum mensen met allerlei verschillende achtergronden en kennis. Maak daar gebruik van zou ik zeggen!
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien kan iemand duidelijk uitleggen waarom drugs niet goed zijn voor hersenen in ontwikkeling, en wat de invloed ervan is op deze jonge hersenen.
@Neo-Shulginist?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Natozlato zei:
Misschien kan iemand duidelijk uitleggen waarom drugs niet goed zijn voor hersenen in ontwikkeling, en wat de invloed ervan is op deze jonge hersenen.
@Neo-Shulginist?
Klik om te vergroten...

Dat hangt sterk af per middel.

De 'waarom' vraag kan je zo complex maken als je zelf wil. Simpel gezegd wordt de groei van hersenen bepaald door hormonen en neurotransmitters. Drugs grijpen in op die processen in het lichaam, waardoor de groei ook anders is. Aangezien hersenen en ontwikkeling nogal complex zijn, is 'anders' meestal niet goed.

Zo belemmert alcohol het aanmaken van nieuwe verbindingen tussen hersencellen. Ook is de hippocampus, een deel van het brein dat betrokken is bij korte termijngeheugen en ruimtelijke ordening, kleiner bij mensen die in hun jeugd veel alcohol hebben gedronken. Hevig alcoholgebruik kan daardoor leiden tot vermindering van het leervermogen en een slechter geheugen.
Er zijn ook andere stoornissen met de ontwikkeling in verband gebracht met alcohol. Zo kunnen meisjes last krijgen van menstruatiestoornissen, kan de ontwikkeling van botten minder goed verlopen waardoor de kans op botbreuken groter is en raakt de motoriek verstoord.

Veel en vaak cannabis tijdens de adolescentie kan ook leiden tot een kleinere hippocampus, wat geassocieerd wordt met geheugenproblemen. Ook kan chronisch cannabisgebruik meespelen bij het ontwikkelen van schizofrenie (bij mensen die daar een genetische aanleg voor hebben), psychose of depressie.

Een andere belangrijke risicofactor bij drugsgebruik op jonge leeftijd is verslaving. Hoe vroeger jongeren beginnen met gebruiken, des te groter de kans ois dat ze verslaafd raken (later in hun leven). Mensen die op vroege leeftijd drugs zijn gaan gebruiken hebben ook vaak meer moeite om af te kicken en clean te blijven. Dat komt omdat pubers tussen hun 14e en 18e levensjaar de verwerking van emoties ontwikkelen. Als jongeren in die periode drugs gaan gebruiken dan leren ze minder goed om te gaan met emoties. Daardoor kan vluchtgedrag ingebakken raken in de persoonlijkheid van iemand.
Op dezelfde manier kan overmatig gamen of gokken op vroege leeftijd bijdragen aan verslavingsgevoeligheid van die personen op latere leeftijd.
S
Special KLid
01-01-2024, 00:00
#6
14 jaar begonnen met wiet en alcohol, vanaf 15 beginnen experimenteren (bijna alles maar 1 keer): speed, keta, paddos, allerlei zware pijnstillers, antidepressiva, antipsychotica, rilatin, codeine, morfine, en nog wat vanalles waar ik me niet al te veel van kan herinneren, voornamelijk impulsieve beslissingen maar binnenkort ga ik xtc proberen en ik kijk ernaar uit! (Ik ben bijna 16 btw)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Alcohol niet meegenomen was ik 19 en m’n eerste keer drugs was een beste portie paddo’s. Tikje overmoedig als je nog nooit zelfs maar een trekje van een joint hebt gehad, maar die soms wat onhandige neiging heb ik van nature met ‘eerste keren’.

De rest van het gezelschap had veel minder genomen dus ik herinner me dat ik diezelfde avond alleen in bed op m’n studentenkamertje belandde, gedesoriënteerd, wat rest-visuals, lichte hartkloppingen... maar een extreem gevoel van fascinatie, ‘dafuq just happened’.
d
ddigLid
01-01-2024, 00:00
#8
18 jaar, wiet, joints. marhiuana, geen heftige dingen, wel gewoon chill en relaxt. Na een 'bad trip' (ik keek met een maat een horror film, evil death) een poos niks, nada, en later weer een paar keer wel gedaan, wat wel gewoon weer leuk was. Mijn ervaring is vooral dat je voor een super klein bedragje een hele leuke avond had. Lachen, vet, top, en geen enkele vorm van kater wat dan ook.

<edit> dan vergeet ik eigenlijk 'gewoon' nicotine (shag, sigaretten) - vanaf mijn 14e tot mijn 30e, en een licht alcohol roesje, daar dompel ik mezelf incidenteel in onder. Echt 1 x in de paar weken ga ik even te ver misschien, en terwijl ik dit typ heb ik ook een biertje en wijntje teveel op. Niks ernstigs, maar wel net even too much. Dat realiseer ik mij wel.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alcohol: erg jong. Reeds als hummels kregen mijn gezusters en gebroeders alsmede ikzelf bij bijzondere gelegenheden slokjes whisky of kleine glaasjes sneeuwwitje. Ik begon zelf langzaamaan met (sociaal) drinken toen ik tien, elf was.

Tabak: elf jaar oud. Ik had weinig vrienden en alle coole kinderen (de meeste ouder dan ik) rookten, dus ging ik ook maar roken.

Wiet: twaalf, misschien dertien.

Een paar maanden voor mijn zestiende verjaardag stopte ik met roken en smoken. Ik was negentien toen ik weer begon met roken.

XTC/MDMA: 21
Truffels: 21 (twee dagen later)

De rest van mijn lijst over de afgelopen vier jaar.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik was een jaar of 13 toen ik voor het eerst wiet rookte, waren een paar hijsjes en that's it. Alcohol ben ik nooit een fan van geweest, hooguit een glaasje zo nu en dan, weet niet hoe oud ik was. Verder heb ik veruit de meeste middelen geprobeerd toen ik 16 en 17 was. Dat was echt mijn "experimentele fase". Leuke momenten gehad hoor, maar vind het nu wel veel te jong. Maar ja, op die leeftijd voel je je al heel oud en heel wat natuurlijk 😂 Achteraf had ik mijn huidige leeftijd een mooiere leeftijd gevonden om te beginnen met experimenteren. Zeker als het gaat om psychedelica. Hoe oud was ik nou eigenlijk toen ik aan de DMT zat... 17? Vind dat persoonlijk echt heel onverantwoord op die leeftijd, ondanks dat het een super mooie ervaring was.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Achteraf bezien, is rijk worden geen kunst.
Jazeker!
N
NeocortexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was 16 toen ik m'n eerste jointje rookte. Wist toen nog niet wat voor'n lekkers er nog meer op de markt is. Dit met uitzondering van alcohol uiteraard (die noem ik er voor de vorm nog maar even bij.
P
PollewopLid
01-01-2024, 00:00
#13
16 met alcohol af en toe in de disco
20 met roken, af en toe een sigaretje voor de leuk en op een Feestje
32 met XTC
Tegenwoordig gestopt met roken, behalve in onze empathy weekend dan gaat er een bigpack door in een paar uurtjes
Alcohol is maar een paar keer per keer per jaar zo een wijntje, limoncello of scroppino op het terras.
Empathy weekenden zijn elke 3 maanden, een zaterdag doorhalen thuis met alle toeters en bellen.
42 voor het eerst 2CB gebruikt, was het niet, zit nog in dubio om een hogere dosis te proberen.

Tijdens festivals (hardstyle) gebruik ik niet. Heel jong was ik niet toen ik ging gebruiken, maar kan wel de drugs appreciëren, wil ook echt weten, voelen en zien wat het met me doet. Niet alleen maar kapot gaan op een feest.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
17. xtc pil op masters of hardcore. Weet niks meer van die nacht/feest. Goed teken
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
16 - Alcohol
21 - Wiet
23 - MDMA, 2-CB, Truffels, LSD.

Sinds die ene keer MDMA was de drempel om een andere HD te nemen ineens een stuk lager..
G
Generaal_GrafsteenLid
01-01-2024, 00:00
#16
12- Ephedra (Sportstackers maar illegaal), Nicotine, Blow
15- XTC, 2-CB, Ketamine
16- MDMA, Speed, Cocaïne, Kratom
17- Truffels, Paddo's, LSD

ik ben vast iets vergeten ergens maarja afstervende breincellen en slechte gezinsomgeving hé
K
KarigeKaterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blowen sinds 14e. Doe ik nu niet zo veel meer. Ben nu 23.

Helaas jong begonnen met overmatig XTC gebruik. Rond 16e begonnen, en toen dik een jaar lang elk weekend met een hele vriendengroep zeker 2/3 snoepjes gepakt. Soms ook 2 dagen per weekend. Het heeft mij een heel ander persoon gemaakt, en heb er zonder twijfel hersenbeschadiging aan overgehouden (depressiviteit, heel vergeetachtig etc..)

17 begonnen met coke helaas en ook daar helemaal in doorgedraaid.

Laatste jaren wat rustiger aan.
f
freaker076Lid
01-01-2024, 00:00
#18
12: Alcohol

13: THC & nicotine

15: poppers

17: speed, mdma(pil, poeder & kristal) & coke

18: 2-cb, 2-ci, 2-ce, 4-fa, 4-fma, 4-fmp, 4-mmc, 6-apb, veel verschillende soorten benzo's waar ik de benamingen niet meer van weet bestelde vrijwel wekelijks legale en illegale zooi online. Ik was vaste klant van silkroad op het darkweb. Crack, crystal meth, ketamine, klein beetje truffels, paddo's & salvia.

19: DMT & methoxetamine

23: slaappillen(alleen na gebruik wat nog zelden voor komt.)

24: 3-mmc(kreeg het van een dealer en ik was blij want ik verwarde het met 4mmc oftewel miauw. Godverdomme wat een troep is 3mmc. NOOIT MEER.)

Ik zal nog wel een aantal rc's vergeten zijn want door de jaren heen heb ik ook verschillende rc varianten op die in de buurt kwamen van lsd & 2-cb. Ik heb ook ooit een rc op die gebaseerd is op crystal meth.

Geen aanrader!!
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
freaker076 zei:
15: poppers(ik wist niet dat het homo spul was
Klik om te vergroten...
Gast, krijg de **

Zielige opmerking vriend
V
VchipLid
01-01-2024, 00:00
#20
6: alcohol
8: antipsychotica
10: nicotine
12: wiet
16: xtc, speed, sosa
17: tripmiddelen
23: heroine, basecoke
29: koud douchen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."