Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"SneeuwStorm zei: Een kwestie van geloof, geloof ik. Ik geloof er niks van. Klik om te vergroten... Dat is voor iedereen weer anders natuurlyk, maar ik geloof er wel in. want hoe zou je geesten enzv dan kunnen verklaren?"
"SneeuwStorm zei: Ik geloof ook niet in geesten. Klik om te vergroten... Okeoke maar geloof me maar maat ze zijn er wel man maarja iedere zin eigen he"
"Mindless zei: Je kunt je er ook voor afsluiten denk ik. Ik geloof wel dat het fenomeen bestaat, maar heb er verder geen interesse in. Het is mijn mening maar, maar ik denk dat je ofwel ontvankelijk moet zijn voor zulke dingen, of er angst voor moet hebben. In beide gevallen trek je het aan. Klik om te vergroten... Ahh op die manier Jaaa dat zou idd kunnen, maar wie me gelooft of niet ik heb 1 keer iets gezien en weet dat ze bestaan. En ik ben er ook bang voor maarja wat ik er dan weer mooi aan vind is dat je dan weet dat er meer is."
"Snap hier nu geen3n3 Mrloverdj zei: Daar was ooit zo'n boek over(of film.. vraag me al meer dan 10 jaar af welke het was) Volgens mij over een jongetje dat alleen als een soort geest bleef bestaan als mensen nog aan hem dachten. Als je helemaal vergeten was verdween je. Ik kan mij niet meer herinneren of het dan ook de bedoeling was dat je uiteindelijk verdween..iig vond ik het maar een akelig idee. Het kwam op mij over dat je best nog een leuke tijd kon hebben er na, zolang je maar memorabel of geliefd genoeg was om gemist te worden. Klik om te vergroten... Het zou maar echt zo zijn, dat zou vaag zijn zeg shitt. Maar stiekem hoop ik wel dat er idd wat is na die tijd lijkt me ook zo raar en een beetje eng je bent ineen keer weg bijvb, je kan niks meer niet denken(wat ze zeggen dan he) zulke dingen maarja weetje Ik denk zelf dat hier nooit een goed antwoord op zou komen."
"Mindless zei: Dat zou je kunnen zeggen, dat het 'hier' een punt is. Dat het ego het middelpunt is. Je hele wereld draait om dat middelpunt. Het bijzondere is, dat overal waar je gaat, het 'hier' is. Je arriveert nooit 'daar'. Maar als het 'hier' overal is, is het ook niet echt een punt te noemen, want waar bestaat dit punt ten opzichte van iets anders? Het is overal. Elk punt is het middelpunt van alles. Het is een cirkel met het middelpunt overal en de omtrek nergens. Klik om te vergroten... Ik snap er beetje bij beetje steeds meer van. maar je blijftme toch verbazen met je verhalen, en ik geloof er wel steeds meer in dat wel. maar het is soms toch lastig dat soort dingen te geloven vindik, omdat het niet is bewezen tenminste denkik. Hetzelfde bijvoorbeeld als het hiernamaals er zijn zoveel mooie dingen over te lezen enzv en als het echt zo zou zijn/gaan, is er geen angst meer tenminste voor mij en vele anderen denkik. Maar hoe weet je of het waar is snapje k wou maar dat ik daar achter kon komen."
"Martinus zei: Geloven is iets waar je mee uit moet kijken. Als je het zelf niet kan inzien of ervaren dan kun je maar beter sceptisch blijven. Klik om te vergroten... Ja, licht er aan waar je in gelooft vindik. Maar had t liefst echt bewijs gezien van zulke dingen want voor zover ik kan verdiep ik me erin in zulke dingen. Want vind het wel mooi om dingen te zien, over te lezen enzv."
"Mindless zei: Maar het is bewijs. Het is alleen niet het soort bewijs dat je waarschijnlijk gewend bent. Je verstand wil bewijs zien dat het kan begrijpen middels redenatie. Maar het verstand gaat deze zaken nooit begrijpen. Dat is ook wat het zo moeilijk maakt voor mensen om deze dingen in te zien. Omdat we proberen dit met ons verstand te begrijpen. Maar het bewijs is experiëntieel, niet mentaal. Ofwel je ziet het feit, ofwel je ziet het niet. Meestal is het verstand op volle toeren bezig om het intellectueel te proberen te begrijpen en daarom zie je het niet. Ik zal proberen om het misschien wat meer duidelijk te maken waarom 'daar' nooit onze ervaring is: Kies een object dat verderop is. Bijvoorbeeld huizen aan de overkant van de straat die je door je raam ziet. Maakt niet uit wat het is, als het maar een stukje verderop is. Hoe ver zijn deze huizen van jou vandaan? Je antwoord zal waarschijnlijk zijn: een X aantal meters. Om dit te weten, raadplegen we ons verstand, dat gaat rekenen/schatten vanaf jouw lichaam tot aan dat object, bijvoorbeeld dat huis aan de overkant van de straat. Als antwoord krijg je dan bijvoorbeeld 20 meter. Je antwoord is geredeneerd door het verstand. Maar verander de vraag eens in: Hoe ver zijn deze huizen van jouw bewustzijn vandaan? Kom je dan op een afstand in meters? Of zelfs centimeters of millimeters? Uiteraard is er geen afstand tussen dat wat je ziet en jouw bewustzijn. Jouw bewustzijn ís wat je ziet. Daarom bestaat 'daar' in de werkelijkheid niet, alleen 'hier'. Voor bewustzijn is álles even intiem dichtbij. "Dichtbij" is al teveel gezegd. Alles wat je ervaart ís bewustzijn zelf. Dus daar zit het verschil tussen je verstand ofwel je bewustzijn vragen naar existentiële zaken als tijd en ruimte. Het verstand komt tot een antwoord middels redenatie en daarnaast hebben we ons geïdentificeerd met ons lichaam. Dus rekenen we alle afstanden in relatie tot ons lichaam. Maar vragen we bewustzijn, dan is er geen redenatie, maar slechts het heldere zien dat afstand (en ook tijd) een illusie is. Er is helemaal geen afstand tussen onszelf (bewustzijn) en dat wat we zien (bewustzijn). Er is voor bewustzijn geen 'daar', alleen 'hier'. Het mag misschien lijken dat dit allemaal heel ingewikkeld is, maar het tegenovergestelde is waar. Dit alles is simpeler dan simpel. Het probleem is alleen dat we gewend zijn álles aan ons verstand te vragen, zelfs existentiële vragen. Maar kijk je gewoon zonder te denken, dan zie je deze feiten zonder redenatie: Alles is hier, alles is nu. Maar in de praktijk zul je deze dingen waarschijnlijk gewoon steeds weer moeten onderzoeken, totdat het kwartje valt. En dan zie je ineens hoe ultiem simpel deze dingen zijn. Je hoeft hier niet slim voor te zijn. Sterker nog, heel slimme mensen zullen hier waarschijnlijk de meeste moeite mee hebben omdat ze zo gewend zijn over alles na te denken. Pfff, hele post weer, maar zoals je ziet ben ik gefascineerd door deze dingen. Klik om te vergroten... Ja ik merk het haha maar vind ik altijd wel leuk om te lezen hoor datwel.en je hebt met je laatste zin van moeite wel gelijk dat ceker maar,je weet hoe ik ben he k geloof niet alles zo snel omdst ik er nooit een verklaring voor vindt."
"Recursion of limbo was het maar zon feest"
"Hallo vraagje heeft iemand wel eens iets qua geesten meegemaakt.? Tenminste als je er in gelooft. ik wel net zo als ik geloof in een leven na de dood. Of dat je mischien zelf contact zocht Met een overledende. En dat lukte ? Heb zelf wel een keer meegemaakt dat de lichten heel raar uit en aan gingen op de plek waar iemand was overleden. En gehoord dat bekenden van mij wel eens een familielid voor zich zagen of ermee konden praaten enzv. ben benieuwd"
"Wat n verhaal zeg damm dan ga je ceker anders denken enhoe. ik heb ook weleens van goeie bekenden gehoord of van mijn moeder of vader dat ze soms dingen zagen dus er is sowieso iets naar maar ik heb t helaas 1 keer heel kort meegemaakt maar wel heel mooi lijkt me."