Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

Hoe oud was je, de eerste keer " on drugs?"

73 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gympie zei:
homo's zijn ook groot fan van.. mdma.. speed.. tripmiddelen......weed, en alchol.
ik verklaar jou bij deze genezen van dat al!..
snapte?
Klik om te vergroten...

Opzich heeft hij een punt. Maar hij verwoord zich verkeerd, beter had geweest :

" Blijkbaar is dit populair in de homo wereld"
My 2 cents
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
freaker076 zei:
15: poppers(ik wist niet dat het homo spul was).
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Opzich heeft hij een punt. Maar hij verwoord zich verkeerd, beter had geweest :

" Blijkbaar is dit populair in de homo wereld"
My 2 cents
Klik om te vergroten...

dit was al genoeg.
f
freaker076Lid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Opzich heeft hij een punt. Maar hij verwoord zich verkeerd, beter had geweest :

" Blijkbaar is dit populair in de homo wereld"
My 2 cents
Klik om te vergroten...
Excuses aan iedereen in ieder geval. Had het inderdaad beter anders kunnen verwoorden...😅
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Zoals ik dus zei, hij kon zich beter verwoorden. We maken allemaal fouten, toch?
Klik om te vergroten...

ja en ja, lol.

mijns inziens indicatief voor een bepaalde zienswijze..
plus de uitleg..in tweede instantie ( ezel/steen)..paraphrase: ' als ik geweten had dat homo's het gebruikte had ik het nooit gedaan.'

btw, de eerste en enige keer dat ik het gebruikte was bij een homo thuis.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#5
freaker076 zei:
Excuses aan iedereen in ieder geval. Had het inderdaad beter anders kunnen verwoorden...😅
Klik om te vergroten...

gewaardeerd.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
freaker076 zei:
"Poppers veroorzaken een verhoogde hartslag en een monomane roes die de seksuele beleving versterkt. Omdat het middel de bloeddruk verlaagt kan het echter ook een negatieve uitwerking op de erectie hebben. Doordat het de bloedvaten verwijdt, kunnen tijdelijk ook andere stoffen, zoals drugs, gemakkelijker door de hersen-bloed-barrière dringen en een heviger roes veroorzaken. Alkylnitrieten doen glad spierweefsel, waaruit onder andere kringspieren bestaan, ontspannen. Om deze reden zijn poppers onder andere populair onder mensen die anale seks beoefenen, omdat het anale penetratie vergemakkelijkt."

Het word vooral in de gayscene gebruikt aangezien het fijner is bij anale seks. Dus ja, het word vooral door homo's gebruikt. En dat je dat slecht op vat is jouw ding want zo bedoel ik het totaal niet. Maar voor mij was het in ieder geval gelijk de laatste keer na dat ik alles er over had gelezen.
Klik om te vergroten...
Je stuurde wanneer je het voor het eerst hebt gedaan, gevolgt door: "ik wist toen nog niet dat het voor homo's was". Dus als je dat wel had geweten had je het niet gedaan omdat jij geen homo bent lees ik daaruit op. Het is niet voor homoseksuelen, en je opmerking voegde niks toe. Straight mensen hebben ook anale seks en vinden poppers hartstikke leuk. Ik ben hartstikke straight, maar kan niet tegen dit soort onderliggende homofobie.

Als je zegt "jij vat het zo op", wil ik graag van jou horen wat die opmerking betekende en waarom je dat benoemde zonder enige reden. Ik kan mij namelijk niks anders bedenken dat dat je daarmee zei dat als je dat had geweten je het niet had gedaan.
f
freaker076Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Stonologie zei:
Je stuurde wanneer je het voor het eerst hebt gedaan, gevolgt door: "ik wist toen nog niet dat het voor homo's was". Dus als je dat wel had geweten had je het niet gedaan omdat jij geen homo bent lees ik daaruit op. Het is niet voor homoseksuelen, en je opmerking voegde niks toe. Straight mensen hebben ook anale seks en vinden poppers hartstikke leuk. Ik ben hartstikke straight, maar kan niet tegen dit soort onderliggende homofobie.

Als je zegt "jij vat het zo op", wil ik graag van jou horen wat die opmerking betekende en waarom je dat benoemde zonder enige reden. Ik kan mij namelijk niks anders bedenken dat dat je daarmee zei dat als je dat had geweten je het niet had gedaan.
Klik om te vergroten...
Ik bedoel het ook daadwerkelijk dat ik het anders niet had gedaan als ik weet waar het normaal gesproken voor gebruikt word. En ik heb niks tegen homo's. Me vriendin zou t best van me mogen pakken heb ik er profijt van. maar mijn kringspier blijft dicht.✌️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Potverdikke
Is hier al een topic over?
Dan heb ik daar overheen gekeken.
Ik zag alleen maar één oud topic, over coke.
Dit Is bedoeld voor a l l e drugs.
Toch wel een ander topic dit, dus....!
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Alcohol - 15
Spacekeek - 16 (1e en laatste keer wiet)
XTC - 18
Speed - 19
2CB - 20

That’s it:upsidedown:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik merk, dat er toch wel erg jonge mensen hier op DF behoorlijk aan de zware middelen zitten...
Maar, zomaar een vraag:

Hoe oud was je, toen je de eerste keer drug(s) tot je nam?



Tabak: ik was 12. Als brugpieper begonnen, en de domste beslissing ooit, die ik genomen heb. Hier begon het allemaal mee....
Alcohol: de eerste keer dat ik laveloos was, gebeurde op mijn 16 e.
De eerste keer een joint was op mijn 17 e levensjaar.
Nooit geweten, dat cannabis een zo grote rol zou gaan spelen in mijn leven.
Dat geldt in mindere mate voor de alcohol.
Dat liep een jaar of 6 mis, maar cannabis?
Ruim 17 jaar. En flink, óók .
En dit middel heeft mij enorm veel gekost.
Een relatie van 6 jaar, een bak met geld, en depressiviteit.
Dit kreeg ik er gratis bij.

De vraag dus:
Hoe oud waren jullie, en hoe ging dat?
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#11
Te vroeg, mijn lieve neef introduceerde pep in mijn leven voordat ik ook maar een pilsje had geproefd.
Kon er daarna natuurlijk niet meer veel aankomen maar het heeft wel een poort van nieuwsgierigheid in mij losgemaakt.

Rond mijn 15de samen met vrienden teveel drugs gedaan. Denk aan dagen lang pep snuiven en dan met zijn allen naar ponypark slagharen gaan. En elk weekend ergens anders een feestje met mdma/meph/x. Altijd wel mee gedaan maar nooit echt te gek gedaan.

Na een verhuizing ben ik in een betere situatie gekomen. Waar alleen gedronken werd en voornamelijk gewoon normaal gedaan werd. Als je er niet aan kan komen is het voor mij wel makkelijk om er vanaf te blijven. Maar als ik iemand zie die het heeft roep ik DELEN!

Op mijn 21ste begonnen met blowen na een periode overmatige alcohol consumptie. Uiteindelijk gestopt omdat mijn lichaam het niet meer trok. Maagklachten na maagklachten, alcohol is opeens niet meer mijn ding.

22 jaar en gestopt met blowen het mag 3 jaar duren voordat ik er weer 1 op steek. Tot op de dag van vandaag blow ik nog. Harddrugs gebruik ik niet meer omdat ik de laatste keer pep zo heb misbruikt dat ik in een psychose ben beland.

Bijna 30 jaar en hoop vanaf dan een sober bestaan te leven. De transitie naar de spirituele wereld is real :sunglasses:.
L
LoveSexDreamsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hier was toch al een topic voor?
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tabak 13
Alcohol 13
Wiet 13
Coke/speed 15
Mdma 16
En meer!
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#14
Op mijn 15e begon interesse te wekken om bier te drinken. Mijn ouders deden altijd heel moeilijk over drank en wilden dat ik tot mijn 18e wachtte met drinken, wat voor mij dus de nieuwsgierigheid opwekte. Vlak voordat ik mijn eerste biertje dronk kwam ik in aanraking met wiet. Had toen buiten op een bouwterrein met vrienden een paar kleine hijsjes genomen uit een pijpje maar voelde niet echt effect. Enkele weken later voor het eerst dronken geworden.
Toen op mijn 16e voor het eerst stoned geworden van een pure voorgedraaide wiet. Wist niet zo goed wat ik ervan moest vinden en heb het niet vaak gedaan. Misschien eens in het half jaar.
Op mijn 18e begon ik veel te blowen en heb ik 2 keer spacecake gedaan. Heb zeker een jaar elke dag geblowd totdat ik deze zomer (nu 20) een pauze hield van 1,5 maand. Daarna weer begonnen met blowen totdat ik een heftige badtrip kreeg en voor altijd ben gestopt.
Op mijn 19e voor het eerst harddrugs gebruikt in de vorm van XTC. Daarna 2-CB en microdoseringen LSD gedaan.
Op mijn 20e heb ik de eerste keer benzodiazepinen gebruikt dmv oxazepam. Gezien benzo's heel snel verslavend kunnen zijn heb ik deze alleen gebruikt toen ik last van paniekaanvallen had en totaal maar 4 keer met een tussenpauze van zeker een week. Recreatief gebruik van benzo's zou ik sowieso niet zo snel doen gezien ik het effect niet zo heel lekker vind.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."