Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerveling: coke, hero of iets anders?

Verveling: coke, hero of iets anders?

198 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#1
Avoicc zei:
De reden is dat ik toch erg benieuwd ben naar de meest verslavende drug in de wereld. Het voelt als een soort overwinning om heroïne eenmalig te proberen in mijn leven.
Klik om te vergroten...
Het voelt ook als een soort overwinning als je nog snel onder de slagboom door springt en met een lineaal-lengte afstand voorbij de trein weet te huppelen.

Dan heb je niet hoeven wachten tot hij gepasseerd was, maar was het ‘t risico nou waard?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flualhamdulillam zei:
Uhmm, ja… Ja dat klinkt zeker als iemand die met een hoop problemen te worstelen heeft. Ik praat het ook niet goed hè, maar ik denk gewoon niet dat het helpt om er op zo’n manier op te reageren.
Klik om te vergroten...
Ik vind het kwalijk te noemen dat iemand die zelf worstelt met heroïne iemand die op het punt staat heroïne te gebruiken en al een beetje van het idee af leek te zijn, nog net even over de streep trekt.

En dan vervolgens ineens weer verdwijnen hier en niet je best doen de TO te waarschuwen niet dezelfde fout te maken als jezelf. Ik zou daar een schuldgevoel bij hebben. Wat speelt hier dan, misery loves company? Of gewoon complete onverschilligheid?

Natuurlijk is het ook niet leuk voor benzzzy om zo diep in de shit te zitten.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Avoicc zei:
Het gaat mij om zowel de verveling als het overwinnen. Daarom wil ik het ook eenmalig ervaren en ga ik de rest sowieso wegspoelen!
Klik om te vergroten...
Je kunt beter naar de forumleden luisteren en nooit aan heroine beginnen.... bewijs jezelf eerst maar eens dat je coke kan gebruiken met regelmaat. Er zijn duizenden mensen op dit moment met hun kop tegen de muur aan het bonken en liggen te draaien in hun bed van de buikkrampen terwijl ze heel hun maag leegkotsen omdat ze van iets af proberen te komen wat ze in het begin maar 1x wouden proberen😨

En dan nog wat, de eerste keer dat je heroine of morfine gebruikt is de kans heel groot dat je lichaam het afstoot en niet moet hebben dan word je niet euforisch maar ziek dus om heroine een keertje uit te proberen is nutteloos...
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ik vind het kwalijk te noemen dat iemand die zelf worstelt met heroïne iemand die op het punt staat heroïne te gebruiken en al een beetje van het idee af leek te zijn, nog net even over de streep trekt.
Klik om te vergroten...
Ik vind het absoluut ook kwalijk, ik dacht dat dit wel duidelijk was.
Het is eveneens duidelijk dat hij door zijn verslaving verschrikkelijk instabiel is en dat is te zien aan zijn uitingen op het forum. Dit praat zijn echt kwalijke gedrag nooit goed, maar om er nou bij hem in te wrijven dat het allemaal zijn schuld is lijkt me niet bevorderlijk voor de situatie 😕
Mrloverdj zei:
Maar iemand aan de hero helpen terwijl die dat uiteindelijk niet wil. Dat wil. Je toch niet..niks tegen benzzzy maar laat dat iig stoppen.
Klik om te vergroten...
☝🏻 Precies.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Flualhamdulillam zei:
Ik vind het absoluut ook kwalijk, ik dacht dat dit wel duidelijk was.
Het is eveneens duidelijk dat hij door zijn verslaving verschrikkelijk instabiel is en dat is te zien aan zijn uitingen op het forum. Dit praat zijn echt kwalijke gedrag nooit goed, maar om er nou bij hem in te wrijven dat het allemaal zijn schuld is lijkt me niet bevorderlijk voor de situatie 😕

☝🏻 Precies.
Klik om te vergroten...
Als ervaringsdeskundige telt zijn stem wellicht zwaarder dan die van ons. Hij had en heeft misschien de mogelijkheid om TO het uit zijn hoofd te praten.

En als iemand zich zo gedraagt vind ik het helemaal niet raar dat daar wat van gezegd wordt. Het gaat er niet om er iets in te wrijven. Ik wens het Benzzzy ook toe uit de shit te komen, maar als je weet hoe klote dat is, kun je dan als je hier toch bent niet een klein beetje moeite doen zodat een ander die op het punt staat het te proberen dat kan voorkomen?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Flualhamdulillam zei:
Ik vind het absoluut ook kwalijk, ik dacht dat dit wel duidelijk was.
Het is eveneens duidelijk dat hij door zijn verslaving verschrikkelijk instabiel is en dat is te zien aan zijn uitingen op het forum. Dit praat zijn echt kwalijke gedrag nooit goed, maar om er nou bij hem in te wrijven dat het allemaal zijn schuld is lijkt me niet bevorderlijk voor de situatie 😕

☝🏻 Precies.
Klik om te vergroten...
Ik deed het bewust en sta erachter. Ik zie het als een spiegel voorhouden met de keiharde waarheid. Dit zal ik nooit doen als mensen ermee worstelen. Ja hij riep weleens om hulp. Maar dat staat in het niets in het opscheppen over gebruik, een dagboek willen bijhouden maar op niemand reageren, alsnog geen poging tot stopen heeft gedaan (ja door de wc spoelen en niet veel later dat hij iets anders gebruikt, tips vragen voor meer gebruik.
.
Ik kan verslavingsgedrsg nu wel goed voorspellen. Maar dat komt niet overeen met benzy..ga geen doktertje spelen of speculeren waarom hij hier zo is

Ik heb ook absoluut niets tegen hem. Maar ben wel eerlijk tegen zijn manier van gebruiken . En hoe hij n zijn topic is geweest ..

Meningen heb ik. Een oordeel over Benzzzy als persoon niet.
.-wat me wel stoort is dat TO helemaal geen advies vroeg over gebruik . Benzzyy leest niet. Geeft geen advies. Verdedigt zich door te zeggen. Slechts te antwoorden maar TO vroeg dat niet eens. Pure drugspromotie hij iemand met hoger risicogehalte.

TO zag eindelijk in dat hero 1 x als soort overwinning geen goed idee was godzijdank.

En toen kwam Bennnzy.

Zonder bennzzy was TO van de hero afgeblevdn.ten niet door het toe te dienen maar door te idealiseren
.waarom ik mij er dan zo over opwind.?:

Bennzzy werk aan jezelf en blijf reageren met respect en advies obv harm reduction.

. Ik heb postings van je gelezen dat je zo klaar was met gebruik wanhoop tot suïcidegevoel aan toe...ik en misschien anderen ook denk dat je in deze periode niet naar anderen leden moet posten hoe lekker drugs is.en welke.opties er zijn als er niet specifiek naar gevraagd word. Het is niet op de man af. Maar niet voor niets zijn de mensen die goed helpen. Profs, exverslaafden. Of recreatief gebruikt maar met nuchter en functionernd.een verslaafde kan pas een ander helpen als die zichzelf geholpen heeft. Bovendien gebruik je veel door elkaar heen. De hero kan ook lekkerder zijn door een combi
dat soort postings (meestal ) omgevraagde adviezen zonder in te lezen, te onderbouwen of risico's.uitleggen kunnen hele levens overhoop halen.

Maar het gevolg.nu en wat nog kan komen...Dat vind ik laat ik het netjes zeggen..bijzonder onverstandig en risicovol

Ik wou dat er scherper beleid op Df was. Vragen over gebruik +antwoord..top!
eervaringen delen passend in het topic of als triprapport. Top!

Maar iemand met een stoornis wat heel moeilijk samengaat met drugs, weinig ervaring, verkeerde redenen. Gewoon hoppakkee..zonder te lezen ongevraagd het gebruik idealiseren en TO is over de brug.TO schrijft het zelf..in.de trant van dat TO dat effect van benzy ook wil.voelen.


Extra gevaarlijk.want dit is geen realistisch beeld bij de 1e keer


benzzy ik heb een rotgevoel over deze posting naar jou, maar ik doe het niet om je te blackmailen.ik hen hierboven de feitelijke onderbouwing gezet om je echt te vragen..stop met anderen de verkeerde kant op te duwen . Reageer dan niet. Ik wens je het beste.maar dat wens ik TO en andere leden ook. Ik hoop dat je niet wil dat twijfelde mensen aan de heroïne gaan..dus stuur een ander niet het pad op wat kan eindigen in een hel.

Hier laat ik het bij . Weer ontopic

Toevoeging ps dit keer geen puntjes olé maar veel spelfouten. Excuus als het moeilijker leest mijn fijne motoriek is de ene dag beter dan de ander
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Avoicc Hoe is het nu met je? Er ontstond wat discussie. Dit was geen aanval naar jou. Soms botst iets en je had even de pech dat het in dit topic gebeurd.

Tuurlijk heb je ook rot reacties en oordelen. Of mensen die niet meer reageren als je wel gebruikt maar. Wat ik tot nu toe hier heb meegemaakt is dat eerlijkheid ook al ga je tegen de meeste adviezen in gewaardeerd word! Dat zal je vanzelf merken aan de reacties .

Dus blijf vooral zo als je nu bent eerlijk en open.
Wat betreft hero heb je al gebruikt en hoe was het.

Zo nee, ongevraagde tip..op internet kan je veel betere informatie vinden over de effecten en gebruik van hero.. als t t dan toch doet dat met juiste en uitgebreide voorlichting toch.

Heb je iemand waarmee je dit kan delen privé?
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#8
Van verveling word ik juist creatief! Meestal zie ik geen reden om door verveling drugs te gaan gebruiken, daar pak ik bepaalde momenten voor. Maar dat er soms op verveelde momenten drugs word gebruikt daar is wel iets van te zeggen. Verveling duidt er op dat er iets ontbreekt in je leven maar dat is niet altijd iets slechts. Wanneer ik bijvoorbeeld een paar dagen niet zo veel te doen heb of sterk het gevoel heb dat er iets ontbreekt dan heb ik even tijd om na te denken, muziek is dan het eerste waar ik aan denk en het genre verschilt nogal, door die bepaalde flow van muziek en gedachte krijg ik vaak een bepaald moment waar ik mezelf uitdaag en heel sterk de neiging krijg om te bewijzen dat ik bepaalde dingen ga proberen die ik niet of nauwelijks ken. Verveling heeft mij er toe geleid dat ik de hele winter lang ben gaan zwemmen in de vrije natuur en bijzonder veel rotzooi uit het water heb gevist! Man die euforie die je ervaart dat kan drugs maar slecht evenaren. En juist door de bepaalde muziek dan blijf je jezelf weer uitdagen om ermee door te gaan, betrek teksten op jezelf en je omgeving.

je wil niet in verval geraken door dingen te doen die de maatschappij of jezelf kwetsen en/of zelfs schadelijk zijn. Drugs gebruik is wel een probleem om te gebruiken tijdens verveling, ik verveel mij behoorlijk als ik weer naar de lidl moet om boodschappen te doen voor de hele week, maar om daar nou iedere keer iets voor te nemen dat zie ik ook niet zo zitten, moet er namelijk wel elke week naartoe.
je begrijpt denk ik wel mijn punt hierin!

Om een lang verhaal kort te maken, drugs zijn geen middel om verveling tegen te gaan, in tegendeel zelfs. Op de lange termijn ga je jezelf onder invloed stierlijk vervelen.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
@Avoicc Hoe is het nu met je? Er ontstond wat discussie. Dit was geen aanval naar jou. Soms botst iets en je had even de pech dat het in dit topic gebeurd.

Tuurlijk heb je ook rot reacties en oordelen. Of mensen die niet meer reageren als je wel gebruikt maar. Wat ik tot nu toe hier heb meegemaakt is dat eerlijkheid ook al ga je tegen de meeste adviezen in gewaardeerd word! Dat zal je vanzelf merken aan de reacties .

Dus blijf vooral zo als je nu bent eerlijk en open.
Wat betreft hero heb je al gebruikt en hoe was het.

Zo nee, ongevraagde tip..op internet kan je veel betere informatie vinden over de effecten en gebruik van hero.. als t t dan toch doet dat met juiste en uitgebreide voorlichting toch.

Heb je iemand waarmee je dit kan delen privé?
Klik om te vergroten...

Hi, sorry voor de afwezigheid. Ik was van plan hero op vrijdag te gebruiken met een (nieuwe) vriendin. Ik had in de tussentijd iets gelezen over salvia en wilde dat proberen. Resultaat:

Eerste ervaring salvia extract 40x 1,5gr: trauma

Wie: alleen ik Wat: salvia extract 40x (3 zakjes van 0,5gr) Waar: thuis Wanneer: gisteren 28 juni rond 23.00 uur. Oke. Ik heb een aantal weken geleden truffels gebruikt: vergelekem met vandaag was dat prettig https://drugsforum.nl/threads/truffels-nachtmerrie.69944/ Ik was in de smartshop en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Nadat ik salvia had gebruikt boeide het me allemaal niet zo veel en de hero was al thuis dus een paar uur later heb ik al een deel van de hero gebruikt (chinezen, ik ga echt niet injecteren).

Hoe ik me voelde? Ik werd doodziek en heb mijn hele maag zitten leegkotsen. Ik snap niet hoe mensen verslaafd raken aan hero. Helaas heb ik afgesproken om het samen met die nieuwe vriendin te gebruiken, waardoor ik het vrijdag weer moet gebruiken.

Nu ik die hero spul zo ken denk ik niet dat ik verslaafd ga raken aan zo iets vies. Ik ga vrijdag nog een keer gebruiken en dan gooi ik het weg (of geef het mee aan haar)!
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#10
Avoicc zei:
Nu ik die hero spul zo ken denk ik niet dat ik verslaafd ga raken aan zo iets vies. Ik ga vrijdag nog een keer gebruiken en dan gooi ik het weg
Klik om te vergroten...

Avoicc zei:
Hoe ik me voelde? Ik werd doodziek en heb mijn hele maag zitten leegkotsen. Ik snap niet hoe mensen verslaafd raken aan hero. Helaas heb ik afgesproken om het samen met die nieuwe vriendin te gebruiken, waardoor ik het vrijdag weer moet gebruiken
Klik om te vergroten...
and so it began.
1 keertje en nooit meer zal wel lukken..
Zonde.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avoicc zei:
Hi, sorry voor de afwezigheid. Ik was van plan hero op vrijdag te gebruiken met een (nieuwe) vriendin. Ik had in de tussentijd iets gelezen over salvia en wilde dat proberen. Resultaat:

Eerste ervaring salvia extract 40x 1,5gr: trauma

Wie: alleen ik Wat: salvia extract 40x (3 zakjes van 0,5gr) Waar: thuis Wanneer: gisteren 28 juni rond 23.00 uur. Oke. Ik heb een aantal weken geleden truffels gebruikt: vergelekem met vandaag was dat prettig https://drugsforum.nl/threads/truffels-nachtmerrie.69944/ Ik was in de smartshop en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Nadat ik salvia had gebruikt boeide het me allemaal niet zo veel en de hero was al thuis dus een paar uur later heb ik al een deel van de hero gebruikt (chinezen, ik ga echt niet injecteren).

Hoe ik me voelde? Ik werd doodziek en heb mijn hele maag zitten leegkotsen. Ik snap niet hoe mensen verslaafd raken aan hero. Helaas heb ik afgesproken om het samen met die nieuwe vriendin te gebruiken, waardoor ik het vrijdag weer moet gebruiken.

Nu ik die hero spul zo ken denk ik niet dat ik verslaafd ga raken aan zo iets vies. Ik ga vrijdag nog een keer gebruiken en dan gooi ik het weg (of geef het mee aan haar)!
Klik om te vergroten...
En daar begon je verslaving.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben zelf ook constant verveeld. De enige oplossing is constant nieuwe dingen proberen. Je ben hier in het leven om wat te doen. Als je brein zegt ga wat doen. En je gaat vervolgens gedrogeerd niksen.. dan los je ook niks op. Dan zit je straks 24/7 wiet te roken.

En zelfs dat word oud. Het gebruiken van middeltjes laat je niet veel ervaren wat de moeite is om ook maar te onthouden. Je ben dan net een zombie. Een lopend lijk.

Heb gister lego gekocht. Das mijn huidige bezigheids therapie. Mn vriendin vind dat ook leuk dus kunnen we dat samen doen.

De drug waarbij ik mij het minst verveel is 1p-LSD. Dan ben ik vaak totaal tevreden. Maar daar kun je ook bad op gaan.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Avoicc zei:
Hi, sorry voor de afwezigheid. Ik was van plan hero op vrijdag te gebruiken met een (nieuwe) vriendin. Ik had in de tussentijd iets gelezen over salvia en wilde dat proberen. Resultaat:

Eerste ervaring salvia extract 40x 1,5gr: trauma

Wie: alleen ik Wat: salvia extract 40x (3 zakjes van 0,5gr) Waar: thuis Wanneer: gisteren 28 juni rond 23.00 uur. Oke. Ik heb een aantal weken geleden truffels gebruikt: vergelekem met vandaag was dat prettig https://drugsforum.nl/threads/truffels-nachtmerrie.69944/ Ik was in de smartshop en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Nadat ik salvia had gebruikt boeide het me allemaal niet zo veel en de hero was al thuis dus een paar uur later heb ik al een deel van de hero gebruikt (chinezen, ik ga echt niet injecteren).

Hoe ik me voelde? Ik werd doodziek en heb mijn hele maag zitten leegkotsen. Ik snap niet hoe mensen verslaafd raken aan hero. Helaas heb ik afgesproken om het samen met die nieuwe vriendin te gebruiken, waardoor ik het vrijdag weer moet gebruiken.

Nu ik die hero spul zo ken denk ik niet dat ik verslaafd ga raken aan zo iets vies. Ik ga vrijdag nog een keer gebruiken en dan gooi ik het weg (of geef het mee aan haar)!
Klik om te vergroten...
Je was er ziek van en vond het niks, toch nog een x gebruiken. Zo creëer je een verslaving.
Nu weg gooien is beter…
b
bossenaar567Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind dit vervelende berichten om te lezen, Avoicc ik raad je echt aan om toch nog een keer verschillende sporten te gaan proberen, andere hobbys, wandelen met podcasts die je interessant vind. Dit zal je op de korte en de lange termijn zoveel meer brengen.

Jouw visie op drugs is simpelweg totaal verkeerd, ik ben zelf ook totaal niet heilig, maar het moet altijd een toevoeging blijven en geen invulling worden.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Avoicc zei:
Hoe ik me voelde? Ik werd doodziek en heb mijn hele maag zitten leegkotsen. Ik snap niet hoe mensen verslaafd raken aan hero. Helaas heb ik afgesproken om het samen met die nieuwe vriendin te gebruiken, waardoor ik het vrijdag weer moet gebruiken.
Klik om te vergroten...
Je moet helemaal niks. Je kan ook tegen haar zeggen sorry man maar het is echt niks voor mij en ik blijf verstandig bij dat spul uit de buurt nu. :handok1:
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Avoicc zei:
Hi, sorry voor de afwezigheid. Ik was van plan hero op vrijdag te gebruiken met een (nieuwe) vriendin. Ik had in de tussentijd iets gelezen over salvia en wilde dat proberen. Resultaat:

Eerste ervaring salvia extract 40x 1,5gr: trauma

Wie: alleen ik Wat: salvia extract 40x (3 zakjes van 0,5gr) Waar: thuis Wanneer: gisteren 28 juni rond 23.00 uur. Oke. Ik heb een aantal weken geleden truffels gebruikt: vergelekem met vandaag was dat prettig https://drugsforum.nl/threads/truffels-nachtmerrie.69944/ Ik was in de smartshop en...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Nadat ik salvia had gebruikt boeide het me allemaal niet zo veel en de hero was al thuis dus een paar uur later heb ik al een deel van de hero gebruikt (chinezen, ik ga echt niet injecteren).

Hoe ik me voelde? Ik werd doodziek en heb mijn hele maag zitten leegkotsen. Ik snap niet hoe mensen verslaafd raken aan hero. Helaas heb ik afgesproken om het samen met die nieuwe vriendin te gebruiken, waardoor ik het vrijdag weer moet gebruiken.

Nu ik die hero spul zo ken denk ik niet dat ik verslaafd ga raken aan zo iets vies. Ik ga vrijdag nog een keer gebruiken en dan gooi ik het weg (of geef het mee aan haar)!
Klik om te vergroten...
Ik snap je maar ..
Voordat je dit gaat lezen ik oordeel niet! Het enige wat ik doe is de feiten opsommen. Niet om je zwart te maken! ik prijs nog steeds je eerlijkheid

Komt ie

- je wilde drugs gebruiken tegen verveling,uiteindelijk zocht je geen vermaak maar prikkels

-je hebt niet onderzocht op welke manieren je wel jezelf kan prikkelen zonder drugs

-door dit topic en goed met jezelf in gesprek te gaan..zag je in dat hero geen oplossing was. 3 opties konden namelijk gebeuren:
1 je word ziek.
2 het is fantastisch. Dat was het en de verveling is er weer. Psychische cravings zijn een feit.
3de verslaving begint en je neemt een 2e keer.

4bennzzy poste hoe fantastisch hero kon zijn, dat maakte dat je terugkwam op je beslissing en als reden zei je dat 1.x gebruik als een overwinning moest voelen. Het onderwerp verveling speelde heen rol.meer.

Nu ga ik dezelfde lijst maken. Wederom niet om je in een kwaad daglicht te zetten. Dit forum is geen sprookjes. Niemand doet het altijd perfect..

1je vertelde over je ijzeren discipline van je opvoeding? Je wist 100% zeker dat het bij 1 keer bleef
2na 1 x gebruik zou je het door de wc spoelen
3 je hebt gebruikt met iemand anders(tip alleen doen als die ander juist steun is.. dus zelf de hero had weggedaan na de 1e x)
4 jii of jullie werden heel ziek.helaas niet dat bennzy gevoel (geloof me dat bestaat niet meer tenzij je wilt gaan injecteren en blijven proberen als junk)
5zijn vroeg of jij met haar nog een keer hero wild doen je gaat akkoord voor vrijdag

Wat vind je van deze opsomming(klopt het?) confronterend.. vervelend..of deed je niets..alleen jij weet het antwoord
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#17
Avoicc zei:
Nu ik die hero spul zo ken denk ik niet dat ik verslaafd ga raken aan zo iets vies. Ik ga vrijdag nog een keer gebruiken en dan gooi ik het weg (of geef het mee aan haar)!
Klik om te vergroten...
Precies dit.
Waarom laat je het niet bij 1 keer?
Nu komt er een tweede keer…en wie weet een 3e keer etcetera.
Precies volgens de voorspellingen.
Tip: als je sterk bent doe je het vrijdag niet; of wil je voor je lol weer ziek worden?
Hoe dan ook: bedankt voor je eerlijkheid om je bericht te plaatsen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Niemand hier raad je aan hero te begrijpen. Ik probeer je te begrijpen zolang jij het oke vind.
Ik heb een paar vragen.wil je die beantwoorden mag ook per pb? Voel je niet verplicht

1 ees dit niet als een verwijzende vraag: en voor.mij bestaan foute antwoorden ook niet tenzij je niet eerlijk bent komt ie:

Op welk moment kwam het begin
Van je beslissing dat het niet door de wc ging maar je een 2e.keer ging doen. Even los van je vriendin. De reden dat ik vraag naar her begin is omdat een beslissing altijd begint met een gedachte een twijfel... baalde je?

Ik vind het vervelend te zeggen maar toen ik het las dacht ik eerst..zie je..die heeft dus geen discipline. Mijn excuus daarvoor. Ook ik maak fouten. Want misschien ervaar jij nog steeds dat je die sterke discipline hebt en daarom juist een 2e keer aandurft. Klopt dat of wil je het zelf uitleggen?

2 Waarom heb je ervoor gekozen het met een vriendin te doen ?
(ik wil je antwoord niet beïnvloeden maar nogmaals.alleen met iemand die je helpt met aan je eigen afspraken te houden.. 2 gebruikers gaan heel vaak meer gebruiken)

3 Je schrijft dat je helaas vrijdag weer gaat gebruiken.nu hoop.ik dat ik echt even mag graven in je eerlijkheid..kan het onbewust ook zo zijn dat je zelf een 2e keer wilde maar het meer laat overkomen alsof je er niet onderuitkomt.
Als je vriendin niet meer wilt, ga jij dan wel een 2e keer gebruiken?

4 discipline en macht zijn 2 verschillende dingen
Discipline om van de drugs af te blijven of wat andersnis aangeleerd..karakter. maar macht...daar ben je aan overgeleverd
En heroïne heeft heel veel macht . Zoveel macht zelfs dst na een mislukte 1e keer er een zaadje in je brein zit dst je nog een keer moet.

Als je van de hero af wilt blijven.dan is dit
het moment om je discipline te tonen. App haar desnoods dat je het niet wil. Vertel haar ook dat je geen hero.meer wilt.of ze daar rekening mee wilt houden.


Mocht je willen antwoorden heel veel dank wees vooral eerlijk. Dan nu even m'n laatste post
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Avoicc
Als verslaving een ladder is sta je al op de 2e trap. Het is een misverstand dat je een verslaving altijd voelt opbouwen. De 1e stap van verslaving is gebruik. De 2e stap is nog een keer omdat je geen nee kan zeggen.

En daar ben je beland. Even heel hard..dit heeft niets met zelfdiscipline te maken of je vriendin..want je kan ook kiezen om de hero weg te gooien en je vriendin de waarheid te zeggen.


Ik zeg absoluut niet dat je fout bent. Ik vind wel dat je 2 verkeerde keuzes hebt gemaakt,een gebruikersvriendin erbij en het nog een keer doen.

Maar dat was toen. Nieuwe dag.nog lang geen vrijdag.wat ik je op je hart wil.drukken
Iedereen kan verslaafd raken. Wist je dat allen in het weekend ook een verslaving kan zijn? Verslaving draait niet om het gebruik maar de dope of drank die jou net zo lang beïnvloed tot je zwicht. Of dat nou 1 x per week is of 10 x per dag

Als je wilt weten of je verslaafd aan het raken vent kijk dan niet naar hoevaak je gebruikt maar of je nog controle hebt. Wees eerlijk naar jezelf..dat je nu de controle kwijt bent om niet meer te gebruiken.

Ik ben berucht om.te lange teksten dus ik kom later terug of liever iemand anders op het gevaar van gebruikersvrienden en het proces.

Maat hoe vaak je het ook gaat doen wees altijd eerlijk naar jezelf en hopelijk hier ook.
Zeg tegen jezelf..(dit zijn fictieve voorbeelden TO) ik gebruik hero en het is handig dat ik.mjnn vriendin mede de schuld kan geven.

En als je gaat gebruiken doe het alleen! Als iemand echt om.je geeft. Dan had ze die hero weggegooid. Maar je ziet..ook zij is in de macht van bero.

Dit is de waarheid en erken het..schrijf het op zeg jhet hardop dat kan helpen om.escalatie te voorkomen.

"Ik heb heroïne gebruikt en ga het weer doen . Ik zeg dat ik discipline heb en geloof in mijzelf. Maar ik sta al aan de rand van een verslaving. De heroïne was sterker dan ik.


En als je dat kan toegeven. Dan kan je aan de slag om te stoppen met bero. Hopelijk terug naar bet probleem..prikkels zoeken.

Elke verslaafde, gebruiker of misbruikers zal het beamen..zodra je stopt met eerlijk zijn word er een groot afzetlint voor het goede pad gespannen..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."