Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerveling: coke, hero of iets anders?

Verveling: coke, hero of iets anders?

198 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#1
Blyatman zei:
Als je eenmaal drugs gaat koppelen aan verveling, ga je vrijwel alles wat je indirect koppelt aan de bezigheden tijdens je ‘verveling’ en zul je onnodig triggers gaan maken voor jezelf. Ik zie het vaak ook bijvoorbeeld bij mensen die gebruiken, en dan uren gaan gamen, als dat herhaaldelijk gedaan wordt creëren ze de indirecte verbinding tussen gamen en drugs, want zonder drugs is die videogame opeens saai geworden.

Zoveel andere redenen om drugs te gebruiken, en zoveel andere bezigheden om
tijd te doden. Waarom je eigen valkuilen willen graven om vervolgens met open ogen er in te gaan vallen?
Klik om te vergroten...
Ik geloof namelijk niet dat ik valkuilen heb. Ik functioneer gewoon prima, plezier in games etc maar ik mis dat 'extratje' wat mijn kijk op de wereld zo veranderd. Ik weet niet hoe ik 'dat extratje' moet beschrijven, maar na het gebruik van bijvoorbeeld wiet heb ik het gevoel dat de wereld voller/interessanter is oid. Heel lastig uit te leggen
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#2
Avoicc zei:
Welke substanties zou je aanraden (nja, niet aanraden maar je snapt wat ik bedoel:tongueout: )
Klik om te vergroten...
Ik zou niemand snel iets aanraden… Mijn zwaktes waren Ketamine en GHB. Met Ketamine heb ik mijn gezondheid op het spel gezet voor dit goedje, niet echt aan te raden dus. Ik ben een lang traject in herstel moeten ingaan en mag van geluk spreken dat ik hulp gezocht heb en herstelt ben. Eindelijk na een jaar strugglen.

Ik zou het lekker bij een wietje houden.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Avoicc zei:
Is dat het moment dat je verslaafd bent?
Klik om te vergroten...

Ja dat kan je wel stellen.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spyro zei:
Drugs gaan ook vervelen als je het zo vaak doet… Probeer het voor speciale momenten te bewaren. Dat is veel waardevoller. (Ik ben ook niet heilig, verre van) maar ik ben er wel ingetrapt en dat is niet altijd even makkelijk.
Klik om te vergroten...
Ik wil dus dat ik alles als speciale momenten ervaar:hearteyes:.

Verslavingen etc gaan mij waarschijnlijk niet gemakkelijk overkomen. Indien ik een verslaving voel aankomen, stop ik uiteraard ook (koste wat kost) met het gebruik
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sheaira zei:
Drugs tegen verveling lijkt me geen goed idee maar iets zegt mij als je dat toch gaat doen dat je het dan beter gewoon bij wiet kan laten. Zal niet naar zwaardere middelen grijpen uit verveling.
Klik om te vergroten...
True, wiet helpt idd bij mij wel tegen de verveling maar ik merk dat ik wel echt neig naar andere drugs
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Avoicc zei:
Ik wil dus dat ik alles als speciale momenten ervaar:hearteyes:.

Verslavingen etc gaan mij waarschijnlijk niet gemakkelijk overkomen. Indien ik een verslaving voel aankomen, stop ik uiteraard ook (koste wat kost) met het gebruik
Klik om te vergroten...
Dat zei ik ook… 2 keer afgekickt van Ketamine en 4 keer van GHB. Het lijkt misschien makkelijk maar de praktijk is vaak toch anders. Maar jij kent jezelf het beste!
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spyro zei:
Ik zou niemand snel iets aanraden… Mijn zwaktes waren Ketamine en GHB. Met Ketamine heb ik mijn gezondheid op het spel gezet voor dit goedje, niet echt aan te raden dus. Ik ben een lang traject in herstel moeten ingaan en mag van geluk spreken dat ik hulp gezocht heb en herstelt ben. Eindelijk na een jaar strugglen.

Ik zou het lekker bij een wietje houden.
Klik om te vergroten...
Gefeliciteerd! Ik ga zo even googlen naar de effecten van ketamine en ghb
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#8
Avoicc zei:
Verslavingen etc gaan mij waarschijnlijk niet gemakkelijk overkomen. Indien ik een verslaving voel aankomen, stop ik uiteraard ook (koste wat kost) met het gebruik
Klik om te vergroten...
Mooie theorie en ik geloof dat je sterk bent.
De praktijk is toch echt anders.
En als ik jouw reacties lees onderschat je echt de gevaren. Sommige drugs bepalen je wil, dat ken je nog niet en wees blij.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#9
Avoicc zei:
Gefeliciteerd! Ik ga zo even googlen naar de effecten van ketamine en ghb
Klik om te vergroten...
Hahahaha… Goed inlezen is een goed begin. Kijk vooral naar de schade die Ketamine teweeg brengt bij langdurig gebruik… En de lichamelijke verslaving van GHB zit er ook zo in zonder dat je het door hebt en dan is het te laat.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Mooie theorie en ik geloof dat je sterk bent.
De praktijk is toch echt anders.
En als ik jouw reacties lees onderschat je echt de gevaren. Sommige drugs bepalen je wil, dat ken je nog niet en wees blij.
Klik om te vergroten...
Ik hoorde dat hero #1 verslavend is. Ik twijfel om een aantal keer hero te chinezen zodat ik (net niet) verslaafd raak en er dan voor de rest van mn leven mee stop. Dan weet ik van mezelf zeker dat ik ook niet aan andere drugs makkelijk verslaafd raak/ er snel van af kan komen
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avoicc zei:
True, wiet helpt idd bij mij wel tegen de verveling maar ik merk dat ik wel echt neig naar andere drugs
Klik om te vergroten...
Zou het toch lekker laten bij wiet. Natuurlijk is af en toe keertje iets anders gebruiken geen ramp maar doe het alsjeblieft niet uit verveling want elke keer als je je dan verveeld denk je ach beetje coke/pep/heroïne/etc kan ik dan ook wel weer nemen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Avoicc zei:
Ik geloof namelijk niet dat ik valkuilen heb. Ik functioneer gewoon prima, plezier in games etc maar ik mis dat 'extratje' wat mijn kijk op de wereld zo veranderd. Ik weet niet hoe ik 'dat extratje' moet beschrijven, maar na het gebruik van bijvoorbeeld wiet heb ik het gevoel dat de wereld voller/interessanter is oid. Heel lastig uit te leggen
Klik om te vergroten...
Het is niet zo zeer dat jij een echt extra’tje mist. Wat het eerste in mijn gedachten op komt is: “Okay, goed functioneren, heeft het stabiel onder controle” maar toch iets missen. Is dat perse een toevoeging nodig vanuit drugs, of is dit een bepaalde prikkels die teweeg blijven? Zo te horen wordt het niet genoeg geprikkeld als stimulans.

Maar mijn vraag is: heb je hier werkelijk een middel als GHB/Heroïne voor nodig? Vind het nogal vrij heftig dat je naar deze 2 specifieke substanties neigt. Terwijl voor deze zijn er genoeg andere middelen, en al helemaal met de designer drugs om (als je echt iets wilt gebruiken) iets laagdrempelig te gebruiken.

Het zit deels ook in het brein, en dan jezelf overtuigen dat GHB of Heroïne hier aan gaat toevoegen, is nog maar de vraag hoe je dit onder controle gaat houden.

Sound a bit like chasing the dragon.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#13
Avoicc zei:
Ik hoorde dat hero #1 verslavend is. Ik twijfel om een aantal keer hero te chinezen zodat ik (net niet) verslaafd raak en er dan voor de rest van mn leven mee stop. Dan weet ik van mezelf zeker dat ik ook niet aan andere drugs makkelijk verslaafd raak/ er snel van af kan komen
Klik om te vergroten...
Ik snap je gedachten gang… Maar aub, begin er niet aan. Je hebt echt geen idee van wat je je op de hals haalt
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Want dan heb je straks een paar keer Hero gedaan, en dan? Verveling is er nog steeds. Je stelt het alleen uit…
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Avoicc zei:
Ik hoorde dat hero #1 verslavend is. Ik twijfel om een aantal keer hero te chinezen zodat ik (net niet) verslaafd raak en er dan voor de rest van mn leven mee stop. Dan weet ik van mezelf zeker dat ik ook niet aan andere drugs makkelijk verslaafd raak/ er snel van af kan komen
Klik om te vergroten...
Het lijkt alsof ik tegen een muur praat. Je overziet echt niet wat je allemaal bedenkt.
Vraag je ons om advies, luister dan goed naar de leden hier.
Veel leden hier hebben zoveel nare ervaringen gehad met afkicken: hele levens hebben op z’n kop gestaan!
Anders kun je gewoon beter doen wat je voor ogen hebt en geen advies inwinnen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Avoicc zei:
Ik hoorde dat hero #1 verslavend is. Ik twijfel om een aantal keer hero te chinezen zodat ik (net niet) verslaafd raak en er dan voor de rest van mn leven mee stop. Dan weet ik van mezelf zeker dat ik ook niet aan andere drugs makkelijk verslaafd raak/ er snel van af kan komen
Klik om te vergroten...
Bij 1 hit van Heroïne kan je al verslaafd zijn met een beetje pech. Jij hebt verslaving niet uit te kiezen, verslaving zoekt zijn gastheer/vrouw.

Best wel een beetje naïef om te denken “ik ga dit middel exact zoveel keer gebruiken want dan raak ik niet verslaafd”

Als dat zo in de realiteit zou werken, zou er een wereld open gaan voor een hoop mensen. Je hebt het niet voor het kiezen en zeker niet met de twee middelen die je benoemd. Jezelf bewust expres op glas ijs gaan plaatsen, ga ik zeker geen suggesties doen welke drugs je zou kunnen gebruiken.

We zijn hier voor informatie, en in het achterhoofd harm reduction. En het aanbevelen van genoemde 2 middelen voor iemand die zich gewoon verveelt en prikkels mist nogal vrij heftig.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blyatman zei:
Het is niet zo zeer dat jij een echt extra’tje mist. Wat het eerste in mijn gedachten op komt is: “Okay, goed functioneren, heeft het stabiel onder controle” maar toch iets missen. Is dat perse een toevoeging nodig vanuit drugs, of is dit een bepaalde prikkels die teweeg blijven? Zo te horen wordt het niet genoeg geprikkeld als stimulans.

Maar mijn vraag is: heb je hier werkelijk een middel als GHB/Heroïne voor nodig? Vind het nogal vrij heftig dat je naar deze 2 specifieke substanties neigt. Terwijl voor deze zijn er genoeg andere middelen, en al helemaal met de designer drugs om (als je echt iets wilt gebruiken) iets laagdrempelig te gebruiken.

Het zit deels ook in het brein, en dan jezelf overtuigen dat GHB of Heroïne hier aan gaat toevoegen, is nog maar de vraag hoe je dit onder controle gaat houden.

Sound a bit like chasing the dragon.
Klik om te vergroten...

Ik word inderdaad niet genoeg geprikkeld als stimulans. Dat merk ik mijn hele leven al en komt volgens de psychiater ook door mijn anti sociale persoonlijkheidsstoornis (psychopathie). Zij vertelde me dat het normaal is dat ik constant naar prikkels neig en snel verveeld raak.

Wat betreft je vraag: het is niet per se ghb of heroïne, ik neig naar andere drugs die de verveling kunnen wegnemen. Cocaine ga ik zeker wel proberen. Ghb twijfel ik, maar het kwam spontaan in me op.

Hero wil ik gebruiken om te kijken of ik verslaafs raak/snel van verslaving afkom.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spyro zei:
Want dan heb je straks een paar keer Hero gedaan, en dan? Verveling is er nog steeds. Je stelt het alleen uit…
Klik om te vergroten...
Jaa maar dan weet ik van mezelf dat ik om kan gaan met heroine (en dus met minder verslavende drugs)

Ik merk dat mijn redenering heel dom over kan komen, excuses daarvoor, maar het klink voor mij erg logisch
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#19
Avoicc zei:
Ik word inderdaad niet genoeg geprikkeld als stimulans. Dat merk ik mijn hele leven al en komt volgens de psychiater ook door mijn anti sociale persoonlijkheidsstoornis (psychopathie). Zij vertelde me dat het normaal is dat ik constant naar prikkels neig en snel verveeld raak.
Klik om te vergroten...
Hoeveel alarm bellen wil je nog meer hebben ???
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
Ik had er denk ik overheen gelezen omdat ik het niet echt kende, maar aan het eind van het typen van m’n reactie drong tot me door dat je een antisociale persoonlijkheidsstoornis hebt. Wederom, ik ben er niet echt inhoudelijk mee bekend maar kwam dit tegen als eerste zoekresultaat:

Bekijk bijlage 24935
Waar haal jij het idee dan vandaan dat je wel groter zal zijn dan een potentiële drugsverslaving? Ik denk namelijk dat dat idee eerder een product is van je APS dan van logisch beredeneren…

Ik hoop niet dat ik als een complete lul overkom, maar dit is echt wel een van de slechtste ideeën die ik hier op het forum voorbij heb zien komen… Sorry maar als ik kijk naar het rijtje hierboven en dat koppel met middelengebruik waar de kans op verslaving cht sterk aanwezig is… Ik denk dat je jezelf ongelofelijk overschat man.

Omdat het misschien handig kan zijn voor iemand anders (en het anders zonde vind van m’n tijd hahaha) gooi ik hieronder mijn originele reactie. Maar je moet weten, dat deze absoluuuut niet bedoelt was voor mensen met een APS. Jij moet gewoon uit zelfbescherming ver wegblijven van harddrugs om je verveling wat draaglijker te maken. Ik hoop dat je het niet opvat als aanval, maar de zorgen van mij en de rest wel begrijpt. Ik wilde je in eerste instantie (toen ik niet doorhad dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt) bijstaan, er wordt naar mijn mening soms te snel een oordeel getrokken over een ietwat gewaagde vraagsteller. Iedereen weet dat drugs tegen verveling flink wat risico’s met zich meebrengt en dan nog moet het benadrukt worden! Maar wanneer het risico duidelijk en benadrukt is, lijkt het mij nuttiger als je gewoon de opvattingen krijgt waar je om vroeg… Maar ik vind het moeilijk om het forumleden kwalijk te nemen. Je moet weten dat hier veel mensen zitten die ervaring hebben met een verslaving en hoe je erin sluipt. Mensen geven aan dat dit soort gebruik hen nou precies richting een verschrikkelijke afhankelijkheid heeft gestuurd. Iedereen heeft het beste met je voor, know that! 😉

Spoiler: originele comment
Je bent echt lang niet de enige die drugs gebruiken uit verveling, ik doe het zelf ook uit een (naar mijn idee gezonde) mix van interesse, en verveling. Als je jezelf goed kent, zoals ik denk dat ik mezelf aardig ken, dan denk ik niet dat dit per definitie een valkuil is. Alleen feit is, ik kan jouw zelfkennis en verslavingsgevoeligheis niet beoordelen vanaf m’n schermpje. Daarom laat ik het aan jou maar bekijk jezelf even kritisch, dat kan nooit kwaad 😋.

Zelf vind ik het heel belangrijk dat ik alleen drugs gebruik als ik me verveel en er zin in heb, ik moet me niet gaan vervelen om drugs te gebruiken. Dit houdt wederom in: ken jezelf goed, én de trucjes die drugs kunnen uithalen om je in een verslaving te lokken. Neem echt de tijd om de werking van een drug goed te onderzoeken, weet wat je naar binnen werkt en wat het binnen met je doet (voor zover bekend). Als je dit door desinteresse in zulke informatie (wat heel goed kan, niet iedereen is geïnteresseerd in de wetenschap erachter) niet doet, of als je de informatie niet begrijpt (wederom, zou ik goed snappen!), dan zou ik zelf 4 keer nadenken voor ik drugs zou gebruiken als invulling van verveling… Door onwetendheid ga je geheid inschattingsfouten maken, en die wil je vooral met iets gevoeligs en ingrijpends als drugsverslaving écht voorkomen man. Als je zelf al heroïne en coke voorstelt puur om te gebruiken als je je verveelt, betwijfel ik of je genoeg weet over de risico’s (maar again: oordeel hier zelf pas over nadat je kritisch hebt gekeken naar jezelf en je situatie). Ik zou iets minder leuks zoeken, prima om de verveling wat te sussen maar de effecten van heroïne lijken me echt overkill… Zoals je voor een blauwe plek geen morfine zou slikken, moet je voor simpele verveling ook niet zo’n intense drug met een hoge verslavingspotentie gaan doen. Onnodig risico.

Ik ben zelf niet echt onder de indruk van wat ik over de coke high heb gehoord van anderen, maar dat i.c.m. de korte werkingsduur en hoge prijs maakt het niet echt aantrekkelijk in mijn ogen. Ik zou het vast ‘wel leuk’ vinden, maar waarschijnlijk niet waard (al helemaal geen verslaving waardig 🥲).

Beter geen drugs en alles lekker natural natuurlijk, maar ik wijd ook verveling toe aan (eigenlijk voornamelijk de frequentie van) mijn drugsgebruik. Verveling is lang niet de grootste drijfveer voor mijn gebruik, als dit bij jou wel het geval is: hou het op een wietje ofzo want dat is echt een recept voor afhankelijkheid… Wiet is ook niet fijn om verslaafd aan te zijn, maar echt een ander kaliber dan heroïne! Onderschat het niet en doe niets uit opwelling, dat is vaak geen goed idee.
Klik om te vergroten...
Niets aan toe te voegen helemaal waar.
En als je het echt niet kan laten. Er zo zoo veel soorten drugs maar de uppers & downers absoluut niet doen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."