#1
Wat zijn stims?Werken als je hero op hebt...vergeet 't maar. Gaat echt niet lukken. Als je perse drugs wilt kan je beter een keer een stim proberen.(ook al blijf ik t je afraden)
Ken je stims?
Wat zijn stims?Werken als je hero op hebt...vergeet 't maar. Gaat echt niet lukken. Als je perse drugs wilt kan je beter een keer een stim proberen.(ook al blijf ik t je afraden)
Ken je stims?
Niets aan toe te voegen helemaal waar.Ik had er denk ik overheen gelezen omdat ik het niet echt kende, maar aan het eind van het typen van mān reactie drong tot me door dat je een antisociale persoonlijkheidsstoornis hebt. Wederom, ik ben er niet echt inhoudelijk mee bekend maar kwam dit tegen als eerste zoekresultaat:
Bekijk bijlage 24935
Waar haal jij het idee dan vandaan dat je wel groter zal zijn dan een potentiĆ«le drugsverslaving? Ik denk namelijk dat dat idee eerder een product is van je APS dan van logisch beredenerenā¦
Ik hoop niet dat ik als een complete lul overkom, maar dit is echt wel een van de slechtste ideeën die ik hier op het forum voorbij heb zien komen⦠Sorry maar als ik kijk naar het rijtje hierboven en dat koppel met middelengebruik waar de kans op verslaving cht sterk aanwezig is⦠Ik denk dat je jezelf ongelofelijk overschat man.
Omdat het misschien handig kan zijn voor iemand anders (en het anders zonde vind van mān tijd hahaha) gooi ik hieronder mijn originele reactie. Maar je moet weten, dat deze absoluuuut niet bedoelt was voor mensen met een APS. Jij moet gewoon uit zelfbescherming ver wegblijven van harddrugs om je verveling wat draaglijker te maken. Ik hoop dat je het niet opvat als aanval, maar de zorgen van mij en de rest wel begrijpt. Ik wilde je in eerste instantie (toen ik niet doorhad dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt) bijstaan, er wordt naar mijn mening soms te snel een oordeel getrokken over een ietwat gewaagde vraagsteller. Iedereen weet dat drugs tegen verveling flink wat risicoās met zich meebrengt en dan nog moet het benadrukt worden! Maar wanneer het risico duidelijk en benadrukt is, lijkt het mij nuttiger als je gewoon de opvattingen krijgt waar je om vroeg⦠Maar ik vind het moeilijk om het forumleden kwalijk te nemen. Je moet weten dat hier veel mensen zitten die ervaring hebben met een verslaving en hoe je erin sluipt. Mensen geven aan dat dit soort gebruik hen nou precies richting een verschrikkelijke afhankelijkheid heeft gestuurd. Iedereen heeft het beste met je voor, know that! š
Spoiler: originele commentJe bent echt lang niet de enige die drugs gebruiken uit verveling, ik doe het zelf ook uit een (naar mijn idee gezonde) mix van interesse, en verveling. Als je jezelf goed kent, zoals ik denk dat ik mezelf aardig ken, dan denk ik niet dat dit per definitie een valkuil is. Alleen feit is, ik kan jouw zelfkennis en verslavingsgevoeligheis niet beoordelen vanaf mān schermpje. Daarom laat ik het aan jou maar bekijk jezelf even kritisch, dat kan nooit kwaad š.
Zelf vind ik het heel belangrijk dat ik alleen drugs gebruik als ik me verveel en er zin in heb, ik moet me niet gaan vervelen om drugs te gebruiken. Dit houdt wederom in: ken jezelf goed, Ć©n de trucjes die drugs kunnen uithalen om je in een verslaving te lokken. Neem echt de tijd om de werking van een drug goed te onderzoeken, weet wat je naar binnen werkt en wat het binnen met je doet (voor zover bekend). Als je dit door desinteresse in zulke informatie (wat heel goed kan, niet iedereen is geĆÆnteresseerd in de wetenschap erachter) niet doet, of als je de informatie niet begrijpt (wederom, zou ik goed snappen!), dan zou ik zelf 4 keer nadenken voor ik drugs zou gebruiken als invulling van verveling⦠Door onwetendheid ga je geheid inschattingsfouten maken, en die wil je vooral met iets gevoeligs en ingrijpends als drugsverslaving Ć©cht voorkomen man. Als je zelf al heroĆÆne en coke voorstelt puur om te gebruiken als je je verveelt, betwijfel ik of je genoeg weet over de risicoās (maar again: oordeel hier zelf pas over nadat je kritisch hebt gekeken naar jezelf en je situatie). Ik zou iets minder leuks zoeken, prima om de verveling wat te sussen maar de effecten van heroĆÆne lijken me echt overkill⦠Zoals je voor een blauwe plek geen morfine zou slikken, moet je voor simpele verveling ook niet zoān intense drug met een hoge verslavingspotentie gaan doen. Onnodig risico.
Ik ben zelf niet echt onder de indruk van wat ik over de coke high heb gehoord van anderen, maar dat i.c.m. de korte werkingsduur en hoge prijs maakt het niet echt aantrekkelijk in mijn ogen. Ik zou het vast āwel leukā vinden, maar waarschijnlijk niet waard (al helemaal geen verslaving waardig š„²).
Beter geen drugs en alles lekker natural natuurlijk, maar ik wijd ook verveling toe aan (eigenlijk voornamelijk de frequentie van) mijn drugsgebruik. Verveling is lang niet de grootste drijfveer voor mijn gebruik, als dit bij jou wel het geval is: hou het op een wietje ofzo want dat is echt een recept voor afhankelijkheid⦠Wiet is ook niet fijn om verslaafd aan te zijn, maar echt een ander kaliber dan heroïne! Onderschat het niet en doe niets uit opwelling, dat is vaak geen goed idee.
Been there, done that. En het gaat je niets goeds opleveren⦠Ik heb hierdoor na het stoppen nog meer moeite gekregen om verveling te accepteren en mezelf te vermaken zonder drugs. (Wat echt nog niet altijd luktā¦) Maar ik zou hier echt voor waken⦠Zoek een leukere hobby oidDit dus. Drugs tegen verveling gaat meer verveling brengen. Zoveel verveling dat het zonder drugs enkel nog vervelend zal zijn.
Beste drugs tegen verveling? Voor mij is dat sporten, muziek maken, of iets met kunst doen.Hoi,
Ik ben iemand die best snel verveeld raakt. Ik gebruik dan meestal alcohol of wiet/hasj om het leven enigszins boeiend te houden.
Ik wil nieuwe drugs gebruiken om de verveling tegen te gaan, ik heb truffels (baaaadtrip), xtc, wiet/hasj gebruikt.
Ik wil nieuwe drugs gebruiken, wil gewoon als het ware en starterskit kopen met verschillende soorten drugs.
Deze drugs zouden moeten helpen tegen de verveling en zitten al in mijn boodschappenlijstje:
-cocaine
-ghb
Ik twijfel om heroĆÆne ook toe te voegen aan mijn boodschappenlijstje. Mensen met ervaring over hero? Helpt t tegen de verveling?
Hebben jullie nog andere soorten drugs die ik op mijn lijstje moet hebben?
Drugs uit verveling is vragen om problemen⦠Be careful
Normaliter drink/dronk ik alcohol uit verveling. Ik dronk het in periodes van maanden de hele dag door en kon gewoon normaal functioneren (werd zelfs gezelligerDit lijkt me geen verstandig uitgangspunt. Ik zou voorzichtig doen.
Gebruik het alleen bij bijzondere momenten, zoals een super feest, festival oid.
Om het als invulling voor verveling te gebruiken is gevaarlijk, je rolt zo een verslaving in.
Is dat het moment dat je verslaafd bent?Dit dus. Drugs tegen verveling gaat meer verveling brengen. Zoveel verveling dat het zonder drugs enkel nog vervelend zal zijn.
Dat je niet verslaafd bent geraakt aan alcohol, wil niet zeggen dat je je drug of choice niet nog tegen gaat komen en dan ben je hooked. Onderschat het niet⦠Alle verslaafde dachten niet verslaafd te worden.Normaliter drink/dronk ik alcohol uit verveling. Ik dronk het in periodes van maanden de hele dag door en kon gewoon normaal functioneren (werd zelfs gezelliger).
Ik weet niet meer hoe/waarom ik stopte, maar van de een op andere dag dronk ik geen alcohol meer en had er letterlijk geen last van. Ik denk persoonlijk dat ik niet zo gevoelig ben voor verslavingen.
Ik heb echt heel veel verschillende hobbys geprobeerd (van fitness, tot hockey, zwemmen als zaalvoetbal) maar na een week of 2 verveelt dat ook weer..Been there, done that. En het gaat je niets goeds opleveren⦠Ik heb hierdoor na het stoppen nog meer moeite gekregen om verveling te accepteren en mezelf te vermaken zonder drugs. (Wat echt nog niet altijd luktā¦) Maar ik zou hier echt voor waken⦠Zoek een leukere hobby oid
Sporten heb ik geprobeerd, kunst en muziek is echt niks voor mij helaasBeste drugs tegen verveling? Voor mij is dat sporten, muziek maken, of iets met kunst doen.
Drugs zou je kunnen zien als zout op een eitje. Een toevoeging en niet als een invulling.
Drugs gaan ook vervelen als je het zo vaak doet⦠Probeer het voor speciale momenten te bewaren. Dat is veel waardevoller. (Ik ben ook niet heilig, verre van) maar ik ben er wel ingetrapt en dat is niet altijd even makkelijk.Ik heb echt heel veel verschillende hobbys geprobeerd (van fitness, tot hockey, zwemmen als zaalvoetbal) maar na een week of 2 verveelt dat ook weer..
Welke substanties zou je aanraden (nja, niet aanraden maar je snapt wat ik bedoelIk zou gewoon lekker de drugs onderzoeken als je je goed voelt en niet voor je verveling. Leer wat nieuwe substanties kennen, maar probeer jezelf ook te kunnen vermaken zonder. Voor je het weet zit je met een GHB/Hero verslaving en dat is alles behalve fijn kan ik je vertellen.
Drugs is nog veel minder leuk dan sporten, kunst en muziekā¦.Sporten heb ik geprobeerd, kunst en muziek is echt niks voor mij helaas
Ik geloof namelijk niet dat ik valkuilen heb. Ik functioneer gewoon prima, plezier in games etc maar ik mis dat 'extratje' wat mijn kijk op de wereld zo veranderd. Ik weet niet hoe ik 'dat extratje' moet beschrijven, maar na het gebruik van bijvoorbeeld wiet heb ik het gevoel dat de wereld voller/interessanter is oid. Heel lastig uit te leggenAls je eenmaal drugs gaat koppelen aan verveling, ga je vrijwel alles wat je indirect koppelt aan de bezigheden tijdens je āvervelingā en zul je onnodig triggers gaan maken voor jezelf. Ik zie het vaak ook bijvoorbeeld bij mensen die gebruiken, en dan uren gaan gamen, als dat herhaaldelijk gedaan wordt creĆ«ren ze de indirecte verbinding tussen gamen en drugs, want zonder drugs is die videogame opeens saai geworden.
Zoveel andere redenen om drugs te gebruiken, en zoveel andere bezigheden om
tijd te doden. Waarom je eigen valkuilen willen graven om vervolgens met open ogen er in te gaan vallen?
Ik zou niemand snel iets aanraden⦠Mijn zwaktes waren Ketamine en GHB. Met Ketamine heb ik mijn gezondheid op het spel gezet voor dit goedje, niet echt aan te raden dus. Ik ben een lang traject in herstel moeten ingaan en mag van geluk spreken dat ik hulp gezocht heb en herstelt ben. Eindelijk na een jaar strugglen.Welke substanties zou je aanraden (nja, niet aanraden maar je snapt wat ik bedoel)
Is dat het moment dat je verslaafd bent?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."