Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerveling: coke, hero of iets anders?

Verveling: coke, hero of iets anders?

198 antwoorden
31 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Avoicc zei:
Hoi,

Ik ben iemand die best snel verveeld raakt. Ik gebruik dan meestal alcohol of wiet/hasj om het leven enigszins boeiend te houden.

Ik wil nieuwe drugs gebruiken om de verveling tegen te gaan, ik heb truffels (baaaadtrip), xtc, wiet/hasj gebruikt.

Ik wil nieuwe drugs gebruiken, wil gewoon als het ware en starterskit kopen met verschillende soorten drugs.:grin:

Deze drugs zouden moeten helpen tegen de verveling en zitten al in mijn boodschappenlijstje:
-cocaine
-ghb

Ik twijfel om heroïne ook toe te voegen aan mijn boodschappenlijstje. Mensen met ervaring over hero? Helpt t tegen de verveling?

Hebben jullie nog andere soorten drugs die ik op mijn lijstje moet hebben?
Klik om te vergroten...
Vast mosterd na de maaltijd, maar wat op de lange termijn helpt tegen verveling zijn creatieve, productieve hobby's. Iets waar je beter in wordt, iets waar je resultaat van hebt, iets wat niet weggegooide tijd is. "Drugs" als hobby is puur consumeren. De voldoening is er meestal enkel tijdens het consumeren. En daarna ben je leeg en voel je de verveling nog des te meer. Je hebt jezelf in de meeste gevallen niet ontwikkeld. Zoals anderen al zeiden: verveling is een slechte reden om drugs te doen en vragen om problemen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Over TO, ik herken zijn manier van reageren, wat ik heb meegemaakt met andere personen met zijn stoornis..ik zie dat hij echt zijn best doet. Het is niet alleen koppigheid. Er is wat meer info nodig om te overtuigen. Dat word hier gelukkig gegeven.

Daarnaast is er drugs in het spel. Ik kan er ook niet tegen als iemand niets.met adviezen doet. Maar dit doet hij op zijn tempo wel. Dan maar wat meer vragen als hem dat helpt .
Dan dat iemand netjes ja en amen zegt en het alsnog doet.

Geduld en duidelijkheid is belangrijk. Zolang ik merk dat TO niet alles in de prullenbak flikkert.en uiteindelijk tot dezelfde conclusie als ons komt.blijf ik nog even reageren.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mrloverdj zei:
Waarom ben je snel verveeld.
Is je dag te leeg. Weinig vrienden geen baan of wat anders?
Klik om te vergroten...
Ah ja dit wilde ik zelf nog toevoegen aan mijn comment maar was ik vergeten door de plottwist! 😅
Gebruik alleen drugs tijdens verveling als je ook voor ogen hebt hoe je van die verveling afkomt. Gebruiken is een slecht idee als je niet ook binnen voorzienbare tijd een andere oplossing hebt voor je verveling. Mijn verveling is ontstaan nadat ik binnen korte tijd gedag heb gezegd tegen mijn groep ‘vaste chillmatties’ & het stoppen met de opleiding waaraan ik was begonnen. Dan heb je plotseling geen dagbesteding meer 😅… Maar na enkele weken ben ik die verveling nu gewoon weer aan het opvullen met dingen waar ik uiteindelijk nog gelukkiger van wordt dan drugs.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mrloverdj zei:
Eens.ooo met originele SPOILER. hou het bij wiet. En zoek geen drugsopties om verveling te doden maar andere opties, sport? Meer structuur? Nieuwe mensen leren kennen hoe zit je qua geld..weleens instrument leren spelen.
Lukt uitgaan met jouw stoornis wel? Aan 1 x mdma op een feest voorzie ik weinig problemen. Je ontmoet er mensen en kan op zo'n ervaring, dagen, weken, teren ( en ff bijkomen van de mdma)

Wat vind je van de sportschool nu die open is?
Weleens een hobby thuis gedaan.gamen? Of iets creatiefs?

Probeer iets.. 't kan je alleen maar wat opleveren en ook tijdens proberen verveel je je niet.


Blijf je rusteloos..ga je verdiepen in verveling in normale vorm te accepteren. Verveling kan je met de nodige kennis en oefening transformeren tot een aangename rust.
Klik om te vergroten...

Ik heb hobby's gezocht en beoefend, maar niks bleef ik doen. Duurde amper 2 weken voordat de verveling weer kwam opdagen en ik dat gevoel van 'Yes!! Ik ga weer voetballen'' miste...

Sportschool: Goed idee!! Ik heb nog een abonnement waar ik niet van af kwam, ik ga vandaag wel ff lekker sporten!

Gamen: als je leuke tips hebt voor de laptop of ps4 hoor ik het graag! Ik hou van spelletjes als GTA en Call of Duty.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Mensen zijn niet boos, ze zien alle tekenen van iemand waarbij zijn gebruik op deze manier waarschijnlijk uit de hand gaat lopen en waarschuwen daarvoor.

Eerder verbaasd waarschijnlijk, dat je het zelf niet ziet. Je staat er heel erg naïef in als ik eerlijk ben.
Klik om te vergroten...
Ik weet dat het erg naïef klinkt, maar ik ben echt niet (mentaal) verslavingsgevoelig. Ik denk dan oprecht ook niet dat ik verslaafd kan raken & als ik wel verslaafd ben, met mijn zelfdiscipline (die ik onder het regime van mijn stiefvader gedwongen moest opbouwen in mijn jeugd) wel van de verslaving afkom.

Alleen de lichamelijke afhankelijkheid houdt mij tegen, mijn lichaam is namelijk precies hetzelfde (qua werking etc.) als andere mensen en dan ben ik dus ook lichamelijk verslavingsgevoelig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Avoicc zei:
Ik weet dat het erg naïef klinkt, maar ik ben echt niet (mentaal) verslavingsgevoelig. Ik denk dan oprecht ook niet dat ik verslaafd kan raken & als ik wel verslaafd ben, met mijn zelfdiscipline (die ik onder het regime van mijn stiefvader gedwongen moest opbouwen in mijn jeugd) wel van de verslaving afkom.

Alleen de lichamelijke afhankelijkheid houdt mij tegen, mijn lichaam is namelijk precies hetzelfde (qua werking etc.) als andere mensen en dan ben ik dus ook lichamelijk verslavingsgevoelig.
Klik om te vergroten...
Hoe oud ben je?

Ik blijf erbij: drugs doen tegen verveling is vragen om problemen.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Hoe oud ben je?

Ik blijf erbij: drugs doen tegen verveling is vragen om problemen.
Klik om te vergroten...
27 jaar

Drugs doen is in alle gevallen vragen om problemen, welke drugs het ook is.

Maar wat vind je wel een goede reden om drugs te doen? Alle drugs die ik heb gebruikt (incl. alcohol) was echt in meer of mindere mate tegen de verveling bij mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Avoicc zei:
27 jaar

Drugs doen is in alle gevallen vragen om problemen, welke drugs het ook is.

Maar wat vind je wel een goede reden om drugs te doen? Alle drugs die ik heb gebruikt (incl. alcohol) was echt in meer of mindere mate tegen de verveling bij mij.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het vanaf de verkeerde kant bekijkt. Drugs zou hier niet het doel moeten zijn. Zorg ervoor dat je eerst nuchter niet verveeld bent en eventueel dán kun je als aanvulling drugs doen.

Zie je het probleem hier? Dat als je je niet kunt vermaken zonder drugs, dat drugs dan makkelijk een afhankelijkheid worden?

Dat je dénkt dat je niet verslavingsgevoelig bent is niets waard. Zoveel dachten dat en geloofden dat écht.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mrloverdj zei:
Een goede reden om drugs te gebruiken is als je lekker in je vel zit. Een leuk leven leid met genoeg bezigheden. Dan gebruik je af en toe drugs om te genieten als toevoeging aan je leven. Als je het gaat gebruiken tegen de verveling en je wil niet verslaafd zijn. Wat doe je dan de dagen dat je niet gebruikt? Of de rest van de dag als het uitwerkt.
Het antwoord is bijna altijd..weer gebruiken.
Want je hebt jezelf aangeleerd dat je kan kiezen of je je verveelt of niet..dus dan maar weer die drugs.

Niet stress etc.
maar verveling en gewoonte is 1 vd meest voorkomende redenen dat gebruik/verslaving begon

Verslaafd raken heeft niets te maken met alleen wilskracht. Het hangt van de drugs en frequentie af, maar uiteindelijk beïnvloed de drugs je brein zodanig dat je verslaafd bent.

En wat je brein wil..wil jij ook..alles wat je wilt begint met een signaal vanuit je brein. Eenmaal onbedoeld verslaafd en je bent ook slaaf van je brein die wil gebruiken
Klik om te vergroten...
Mindless zei:
Kijk, zeer waardevol om jou hier te hebben. Iemand die deze stoornis herkent.
Klik om te vergroten...
idd zeer waardevol! Jij legt - in tegenstelling tot veel anderen - alles op een logische wijze uit zonder te oordelen over mijn situatie. Dankjewel!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Avoicc zei:
idd zeer waardevol! Jij legt - in tegenstelling tot veel anderen - alles op een logische wijze uit zonder te oordelen over mijn situatie. Dankjewel!
Klik om te vergroten...
Jij bedankt voor je waardering. Je hebt het goed uitgelegd je post hierboven.
Is verveling dan wel het juiste woord?
Het komt eerder wat vlak en somber over.
Ik vraag me af wat je zoekt. Bij verveling denk ik als oplossing..tijdverdrijf.

Maar als ik je zo lees zou de oplossing eerder liggen in lekker in je vel zitten, enthousiast kunnen worden van dingen.

Wil je delen wat je zoekt? Zijn er momenten dat je je gelukkig voelt? En denkt..ja,zo zou ik me altijd wel willen voelen!

Speelt dit al lang? Ik ben geen arts. Je omschrijft uiteraard je eigen klachten. Maar ik lees het ook als depressieve klachten. Ik zeg niet dat je er last van hebt. Dat kan alleen jij. Maar het overlapt elkaar wel.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Jij bedankt voor je waardering. Je hebt het goed uitgelegd je post hierboven.
Is verveling dan wel het juiste woord?
Het komt eerder wat vlak en somber over.
Ik vraag me af wat je zoekt. Bij verveling denk ik als oplossing..tijdverdrijf.

Maar als ik je zo lees zou de oplossing eerder liggen in lekker in je vel zitten, enthousiast kunnen worden van dingen.

Wil je delen wat je zoekt? Zijn er momenten op de dag dat je je gelukkig voelt? En denkt..ja,zo zou ik me altijd wel willen voelen!
Klik om te vergroten...
Euhm... Ik voel me de gehele dag door een zombie/robot/leeg omhulsel die doet wat ie moet doen.
Als ik niet onder invloed ben, voelt het leven zo leeg en nutteloos, als je snapt wat ik bedoel.
Daarom ben ik benieuwd naar welke drugs ik gewoon door de dag heen kan gebruiken (en normaal functioneer) terwijl ik onder invloed ben en het leven zo ten minste interessant vind.

Momenten waarop ik me wel gelukkig voel:
1 onder invloed zijn
2 Ik merk dat ik (uit verveling denk ik dan) elke sociale situatie als een psychologisch spelletje met anderen (in negatieve zin) zie. Ik ga maar geen voorbeelden geven van wat ik allemaal doe omdat ik dan weer boze reacties krijg, maar als je benieuwd bent of een voorbeeld wil kan ik je wel een pb sturen.

De oplossing zie ik dan in drugs of meer mensen pijn doen.

Over drugs heb ik tegen de psycholoog niks gezegd, wel over de psychologische spelletjes met anderen. Mij werd geadviseerd om die spelletjes niet meer te doen omdat het mijn baan en sociale leven kan kosten (heb ik veel over nagedacht en het klopt wel dat er nadelen zijn; ik ben 4x van baan gewisseld in korte tijd en iedereen met wie ik ook maar een beetje te close word, verlaat mij uiteindelijk).

Dus dan blijft drugs over... Of een andere manier waarop ik mezelf kan prikkelen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Avoicc zei:
Euhm... Ik voel me de gehele dag door een zombie/robot/leeg omhulsel die doet wat ie moet doen.
Als ik niet onder invloed ben, voelt het leven zo leeg en nutteloos, als je snapt wat ik bedoel.
Daarom ben ik benieuwd naar welke drugs ik gewoon door de dag heen kan gebruiken (en normaal functioneer) terwijl ik onder invloed ben en het leven zo ten minste interessant vind.

Momenten waarop ik me wel gelukkig voel:
1 onder invloed zijn
2 Ik merk dat ik (uit verveling denk ik dan) elke sociale situatie als een psychologisch spelletje met anderen (in negatieve zin) zie. Ik ga maar geen voorbeelden geven van wat ik allemaal doe omdat ik dan weer boze reacties krijg, maar als je benieuwd bent of een voorbeeld wil kan ik je wel een pb sturen.

De oplossing zie ik dan in drugs of meer mensen pijn doen.

Over drugs heb ik tegen de psycholoog niks gezegd, wel over de psychologische spelletjes met anderen. Mij werd geadviseerd om die spelletjes niet meer te doen omdat het mijn baan en sociale leven kan kosten (heb ik veel over nagedacht en het klopt wel dat er nadelen zijn; ik ben 4x van baan gewisseld in korte tijd en iedereen met wie ik ook maar een beetje te close word, verlaat mij uiteindelijk).

Dus dan blijft drugs over... Of een andere manier waarop ik mezelf kan prikkelen.
Klik om te vergroten...
Denk dat je het goed zegt. Je bent op zoek naar prikkels. En je mag me altijd pb'en geen probleem. Ook als ik hier een vraag stel die je niet openlijk wilt beantwoorden.
Als je die spelletjes speelt. Welk effect ervaar je dan. Is het een prettig effect of juist een soort prikkel dat je leeft, om uit die zombiestand te komen.

Heb je ervaring met antidepressiva of stemmingsstabilisator

En over de drugs. Heb je ervaring met truffels en kratom?
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mrloverdj zei:
Denk dat je het goed zegt. Je bent op zoek naar prikkels. En je mag me altijd pb'en geen probleem. Ook als ik hier een vraag stel die je niet openlijk wilt beantwoorden.
Als je die spelletjes speelt. Welk effect ervaar je dan. Is het een prettig effect of juist een soort prikkel dat je leeft, om uit die zombiestand te komen.

Heb je ervaring met antidepressiva of stemmingsstabilisator

En over de drugs. Heb je ervaring met truffels en kratom?
Klik om te vergroten...

Het effect dat ik ervaar: ik voel me echt intens gelukkig. Niet vergelijkbaar met onder invloed zijn o.i.d. maar ik voel wel dat ik geen zombie ben op dat moment. Het is dus een soort prikkel om uit de zombiestand te komen.

Antidepressiva werd mij voorgeschreven maar vond het maar niks, ik voelde me dan pas écht een zombie.

truffels zijn niks voor mij: https://drugsforum.nl/threads/truffels-nachtmerrie.69944/

Kratom werd mij inderdaad al aangeraden en ik ga dat deze week even kopen in de smartshop
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Heroine tegen de verveling gebruiken🤣 dat is net zo dom als cocaïne of welke drug dan ook tegen verveling te gaan gebruiken. Drug ervaringen horen leuk en/of therapeutisch te blijven naar mijn mening en iets uit verveling gaan gebruiken is vragen om problemen.

Je kunt beter hobby's gaan zoeken en andere bezigheden in plaats van je geld lichaam en ziel te gaan verpesten voor spaceavontuurtjes wat je nu al doet maar wilt verergeren door met de duivel te gaan spelen tot je verslaafd bent.
Denk een beetje na bij wat je gaat doen please.
F
FlualhamdulillamLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mrloverdj zei:
@benzzzy dat je jezelf expres naar de klote helpt. Tot daar aan toe..maar ga niet anderen naar de klote helpen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp je reactie en deel hem tot een bepaalde hoogte ook. Maar ik denk dat je hier de plank een beetje misslaat. @benzzzy doet zichzelf echt niet expres kapot maken… Zoals je zelf zegt, hij is gewoon enorm verslaafd en dat weet hij zelf ook donders goed… Zo uitvallen tegen iemand die duidelijk in een dikke knoop zit met een verslaving vind ik niet nodig, en lokt alleen agressie uit.

@benzzzy zou je misschien anders kunnen uitleggen hoe je je nu voelt bij de verslaving? Ik kan me alleen maar voorstellen hoe je dit niemand anders gunt.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
@benzzzy Wtf! Dat je zelf compleet doorgeslagen bent en ultiem verslaafd ben. Van zelfmoordgedachtes, roepen dat je wil stoppen en keihard door gebruiken alles.wat je maar kan bedenken.
Weet je..dat doe je jezelf nog aan.

Maat ik kan hier echt pissed om worden. TO is kwetsbaar(TO ik bedoel dit niet negatief..ik duid op je 1e drang naar hero vanuit verveling en dat je soms last kan hebben van impulsiviteit)

@benzzzy dat je jezelf expres naar de klote helpt. Tot daar aan toe..maar ga niet anderen naar de klote helpen. Als je wil reageren lees het hele topic. En heb iig voor een ander t hart op de juiste plaats man.
Klik om te vergroten...
Sinds wanneer is her geven van informatie en zijn kennis uitbrijden slecht?

Ik word er echt ziek van als mensen express informatie achterhouden of midinformeren voor "hun veiligheid"...
Echt een Nazi actie
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Sit is een harm reduction forum Dus...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Flualhamdulillam zei:
@benzzzy zou je misschien anders kunnen uitleggen hoe je je nu voelt bij de verslaving? Ik kan me alleen maar voorstellen hoe je dit niemand anders gunt.Een post elders dat verslaving cool is en opscheppen over je gebruik. Is dat iemand die worstelt? Opent een hulp topic..negeert alle adviezen en verhoogt zijn gebruik
Klik om te vergroten...


Flualhamdulillam zei:
. Als Benzzy echt worstelt dan heeft hij ons behoorlijk in de zeik genomen met z'n topic. Geloof ik het alleen als hij dat zelf eens verteld niet 1 zinnetje. Gewoon open en eerlijk. Normaal speel ik niet op de man af. Maar iemand met een stoornis en risicovolle redenen ga je geen hero advies geven. Df is voor humor, ervaringen, vragen,steun maar ook veiligheid.
Klik om te vergroten...
@Flualhamdulillam . Dit is mijn reactie geen idee waarom t in jouw quote staat
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#19
benzzzy zei:
Sinds wanneer is her geven van informatie en zijn kennis uitbrijden slecht?

Ik word er echt ziek van als mensen express informatie achterhouden of midinformeren voor "hun veiligheid"...
Echt een Nazi actie
Klik om te vergroten...
Omdat je duidelijk het hele topic niet heb gelezen. Want dan had je beseft dat je info hem had kunnen triggeren tot gebruik. Hij besloot na een tijd geen hero te doen. Juist door de info die we hem gaven.
Echt. Meer naast had je er niet kunnen zitten.
Je nazi opmerking had je niet moeten doen
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Flualhamdulillam zei:
@benzzzy zou je misschien anders kunnen uitleggen hoe je je nu voelt bij de verslaving? Ik kan me alleen maar voorstellen hoe je dit niemand anders gunt.
Klik om te vergroten...

Dit hebben we toch allemaal geprobeerd. Tot er maar een slotje op kwam. Ik hoop dat hij het doet. Ik reageer niet op hem zoal hij is. Maar onbegrijpelijk dat als je zelf zo gebukt gaat onder je verslaving. Je zonder het topic te lezen doodleuk hero tips deelt. TO wilde weten of het een goed idee was niet hoe te gebruiken in het begin. Daar gaat het mij om.

Maar ben benieuwd of hij nu wel gaat lezen en je vraag serieus beantwoord mijn reactie was mede op een andere posting waarin hij verslaving verheerlijk.

Heb echt m'n best gedaan ook hem te helpen maar als de ander niet wil en niet reageert.
Maar iemand aan de hero helpen terwijl die dat uiteindelijk niet wil. Dat wil. Je toch niet..niks tegen benzzzy maar laat dat iig stoppen.

Hier laat ik het bij..ziek worden van me.en associëren met Nazi 's:hand1:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."