Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerveling: coke, hero of iets anders?

Verveling: coke, hero of iets anders?

198 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik zou gewoon lekker de drugs onderzoeken als je je goed voelt en niet voor je verveling. Leer wat nieuwe substanties kennen, maar probeer jezelf ook te kunnen vermaken zonder. Voor je het weet zit je met een GHB/Hero verslaving en dat is alles behalve fijn kan ik je vertellen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je eenmaal drugs gaat koppelen aan verveling, ga je vrijwel alles wat je indirect koppelt aan de bezigheden tijdens je ‘verveling’ en zul je onnodig triggers gaan maken voor jezelf. Ik zie het vaak ook bijvoorbeeld bij mensen die gebruiken, en dan uren gaan gamen, als dat herhaaldelijk gedaan wordt creëren ze de indirecte verbinding tussen gamen en drugs, want zonder drugs is die videogame opeens saai geworden.

Zoveel andere redenen om drugs te gebruiken, en zoveel andere bezigheden om
tijd te doden. Waarom je eigen valkuilen willen graven om vervolgens met open ogen er in te gaan vallen?
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Drugs uit verveling is vragen om problemen… Be careful
Klik om te vergroten...

Zeehond zei:
Dit lijkt me geen verstandig uitgangspunt. Ik zou voorzichtig doen.
Gebruik het alleen bij bijzondere momenten, zoals een super feest, festival oid.
Om het als invulling voor verveling te gebruiken is gevaarlijk, je rolt zo een verslaving in.
Klik om te vergroten...
Normaliter drink/dronk ik alcohol uit verveling. Ik dronk het in periodes van maanden de hele dag door en kon gewoon normaal functioneren (werd zelfs gezelliger:grinning:).

Ik weet niet meer hoe/waarom ik stopte, maar van de een op andere dag dronk ik geen alcohol meer en had er letterlijk geen last van. Ik denk persoonlijk dat ik niet zo gevoelig ben voor verslavingen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Al begrijp ik je redenatie wel heel goed hoor. Het is ook een makkelijke opvulling… Maar echt niet de beste.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#5
PsyTekz zei:
Dit dus. Drugs tegen verveling gaat meer verveling brengen. Zoveel verveling dat het zonder drugs enkel nog vervelend zal zijn.
Klik om te vergroten...
Is dat het moment dat je verslaafd bent?
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Avoicc zei:
Normaliter drink/dronk ik alcohol uit verveling. Ik dronk het in periodes van maanden de hele dag door en kon gewoon normaal functioneren (werd zelfs gezelliger:grinning:).

Ik weet niet meer hoe/waarom ik stopte, maar van de een op andere dag dronk ik geen alcohol meer en had er letterlijk geen last van. Ik denk persoonlijk dat ik niet zo gevoelig ben voor verslavingen.
Klik om te vergroten...
Dat je niet verslaafd bent geraakt aan alcohol, wil niet zeggen dat je je drug of choice niet nog tegen gaat komen en dan ben je hooked. Onderschat het niet… Alle verslaafde dachten niet verslaafd te worden.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Avoicc zei:
Verslavingen etc gaan mij waarschijnlijk niet gemakkelijk overkomen. Indien ik een verslaving voel aankomen, stop ik uiteraard ook (koste wat kost) met het gebruik
Klik om te vergroten...
Mooie theorie en ik geloof dat je sterk bent.
De praktijk is toch echt anders.
En als ik jouw reacties lees onderschat je echt de gevaren. Sommige drugs bepalen je wil, dat ken je nog niet en wees blij.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#8
Avoicc zei:
Gefeliciteerd! Ik ga zo even googlen naar de effecten van ketamine en ghb
Klik om te vergroten...
Hahahaha… Goed inlezen is een goed begin. Kijk vooral naar de schade die Ketamine teweeg brengt bij langdurig gebruik… En de lichamelijke verslaving van GHB zit er ook zo in zonder dat je het door hebt en dan is het te laat.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Mooie theorie en ik geloof dat je sterk bent.
De praktijk is toch echt anders.
En als ik jouw reacties lees onderschat je echt de gevaren. Sommige drugs bepalen je wil, dat ken je nog niet en wees blij.
Klik om te vergroten...
Ik hoorde dat hero #1 verslavend is. Ik twijfel om een aantal keer hero te chinezen zodat ik (net niet) verslaafd raak en er dan voor de rest van mn leven mee stop. Dan weet ik van mezelf zeker dat ik ook niet aan andere drugs makkelijk verslaafd raak/ er snel van af kan komen
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Avoicc zei:
True, wiet helpt idd bij mij wel tegen de verveling maar ik merk dat ik wel echt neig naar andere drugs
Klik om te vergroten...
Zou het toch lekker laten bij wiet. Natuurlijk is af en toe keertje iets anders gebruiken geen ramp maar doe het alsjeblieft niet uit verveling want elke keer als je je dan verveeld denk je ach beetje coke/pep/heroïne/etc kan ik dan ook wel weer nemen.
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avoicc zei:
Ik geloof namelijk niet dat ik valkuilen heb. Ik functioneer gewoon prima, plezier in games etc maar ik mis dat 'extratje' wat mijn kijk op de wereld zo veranderd. Ik weet niet hoe ik 'dat extratje' moet beschrijven, maar na het gebruik van bijvoorbeeld wiet heb ik het gevoel dat de wereld voller/interessanter is oid. Heel lastig uit te leggen
Klik om te vergroten...
Het is niet zo zeer dat jij een echt extra’tje mist. Wat het eerste in mijn gedachten op komt is: “Okay, goed functioneren, heeft het stabiel onder controle” maar toch iets missen. Is dat perse een toevoeging nodig vanuit drugs, of is dit een bepaalde prikkels die teweeg blijven? Zo te horen wordt het niet genoeg geprikkeld als stimulans.

Maar mijn vraag is: heb je hier werkelijk een middel als GHB/Heroïne voor nodig? Vind het nogal vrij heftig dat je naar deze 2 specifieke substanties neigt. Terwijl voor deze zijn er genoeg andere middelen, en al helemaal met de designer drugs om (als je echt iets wilt gebruiken) iets laagdrempelig te gebruiken.

Het zit deels ook in het brein, en dan jezelf overtuigen dat GHB of Heroïne hier aan gaat toevoegen, is nog maar de vraag hoe je dit onder controle gaat houden.

Sound a bit like chasing the dragon.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
Avoicc zei:
Ik hoorde dat hero #1 verslavend is. Ik twijfel om een aantal keer hero te chinezen zodat ik (net niet) verslaafd raak en er dan voor de rest van mn leven mee stop. Dan weet ik van mezelf zeker dat ik ook niet aan andere drugs makkelijk verslaafd raak/ er snel van af kan komen
Klik om te vergroten...
Ik snap je gedachten gang… Maar aub, begin er niet aan. Je hebt echt geen idee van wat je je op de hals haalt
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Avoicc zei:
Ik twijfel om heroïne ook toe te voegen aan mijn boodschappenlijstje. Mensen met ervaring over hero? Helpt t tegen de verveling?
Klik om te vergroten...
Heroine tegen verveling? Slecht plan. Dat is nou juist het probleem. Heroine werkt misschien iets té goed tegen verveling.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
We zeggen je dit niet om te dwarsbomen… Maar we proberen wel op elkaar te letten hier en goede adviezen te verstrekken in de hoop dat mensen op z’n minst een beetje advies aannemen…

Maar het lijkt erop dat je je keuze toch al hebt gemaakt. Dan wil ik je heel veel succes wensen en dan duim ik voor je dat dit goed eindigt.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dirkjan zei:
Heroine tegen verveling? Slecht plan. Dat is nou juist het probleem. Heroine werkt misschien iets té goed tegen verveling.
Klik om te vergroten...
Hmm, welk middel is niet zo verslavend als hero maar wel goed tegen de verveling?

Nu ik al deze comments lees is het misschien inderdaad niet slim om hero te gebruiken
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Avoicc zei:
Ik word inderdaad niet genoeg geprikkeld als stimulans. Dat merk ik mijn hele leven al en komt volgens de psychiater ook door mijn anti sociale persoonlijkheidsstoornis (psychopathie). Zij vertelde me dat het normaal is dat ik constant naar prikkels neig en snel verveeld raak.

Wat betreft je vraag: het is niet per se ghb of heroïne, ik neig naar andere drugs die de verveling kunnen wegnemen. Cocaine ga ik zeker wel proberen. Ghb twijfel ik, maar het kwam spontaan in me op.

Hero wil ik gebruiken om te kijken of ik verslaafs raak/snel van verslaving afkom.
Klik om te vergroten...
Anti sociale persoonlijkheid stoornis in combinatie met psychopatie, zal ik al zelf niet eens gaan adviseren om cocaïne te gaan gebruiken. Juist andere middelen die niet zo agressief reageren op je menselijke inlevingsvermogen omtrent empathie. Jij wilt dus een reactie gaan uitlokken, die je beter met rust kan laten. Overigens zit er een hele dunne lijn tussen persoonlijkheidsstoornissen volgens DSM–III(R) en verslavingen aan substanties. Zoals al gezegd is: de verslaving vindt jou, en niet andersom. en met DSM-III aan psychopathie denk ik niet dat je die agressieve vorm van stimulans wilt riskeren.
A
AvoiccLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oke een andere (minder naieve hoop ik!) Vraag:
Welke middelen zijn niet heel verslavend (zoals hero) maar wel leuk tegen de verveling?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#18
Avoicc zei:
Hmm, welk middel is niet zo verslavend als hero maar wel goed tegen de verveling?
Klik om te vergroten...
Ik ga weer ff wat anders doen, want dit topic verveelt me 😉

Je blijft maar door gaan over invulling van je verveling, nogmaals daar zijn drugs niet voor !
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#19
Avoicc zei:
Oke een andere (minder naieve hoop ik!) Vraag:
Welke middelen zijn niet heel verslavend (zoals hero) maar wel leuk tegen de verveling?
Klik om te vergroten...
Plan een keer een tripje?
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Avoicc zei:
Thanks!
Klik om te vergroten...
WeAreThe99% zei:
Kratom is inderdaad lekker spul.
Klik om te vergroten...

disclaimer: je kan het beter niet teveel dagen achter elkaar doen want de afkickveschijnselen zijn best heftig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...678910
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."