#1
1. Nee gelukkig niet!Mijn vraag:
1 ervaringen met heroine?
2 tips voor andere drugs tegen verveling.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je het goed bedoelt en je praat zeker niet tegen een muur aan! Ik vraag om advies mbt mijn 2 vragen
2. Nee
1. Nee gelukkig niet!Mijn vraag:
1 ervaringen met heroine?
2 tips voor andere drugs tegen verveling.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap dat je het goed bedoelt en je praat zeker niet tegen een muur aan! Ik vraag om advies mbt mijn 2 vragen
Niet als je de strains afwisselt. Red, white en green.
Dit elke drie dagen steeds En geen tolerantie. Af en toe niet nemen is ook goed. Je merkt het effect volgende dag beter omdat het subtiel kan zijn.
Tolerantie voor je dosering is kwestie van discipline. Is vrij makkelijk ga je te hoog gaat alle fun weg..Dan neem je het alleen nog maar omdat je ernaar craved.
Geloof me, dit zijn een van de aardige berichten!Ik had er denk ik overheen gelezen omdat ik het niet echt kende, maar aan het eind van het typen van m’n reactie drong tot me door dat je een antisociale persoonlijkheidsstoornis hebt. Wederom, ik ben er niet echt inhoudelijk mee bekend maar kwam dit tegen als eerste zoekresultaat:
Bekijk bijlage 24935
Waar haal jij het idee dan vandaan dat je wel groter zal zijn dan een potentiële drugsverslaving? Ik denk namelijk dat dat idee eerder een product is van je APS dan van logisch beredeneren…
Ik hoop niet dat ik als een complete lul overkom, maar dit is echt wel een van de slechtste ideeën die ik hier op het forum voorbij heb zien komen… Sorry maar als ik kijk naar het rijtje hierboven en dat koppel met middelengebruik waar de kans op verslaving cht sterk aanwezig is… Ik denk dat je jezelf ongelofelijk overschat man.
Omdat het misschien handig kan zijn voor iemand anders (en het anders zonde vind van m’n tijd hahaha) gooi ik hieronder mijn originele reactie. Maar je moet weten, dat deze absoluuuut niet bedoelt was voor mensen met een APS. Jij moet gewoon uit zelfbescherming ver wegblijven van harddrugs om je verveling wat draaglijker te maken. Ik hoop dat je het niet opvat als aanval, maar de zorgen van mij en de rest wel begrijpt. Ik wilde je in eerste instantie (toen ik niet doorhad dat je een persoonlijkheidsstoornis hebt) bijstaan, er wordt naar mijn mening soms te snel een oordeel getrokken over een ietwat gewaagde vraagsteller. Iedereen weet dat drugs tegen verveling flink wat risico’s met zich meebrengt en dan nog moet het benadrukt worden! Maar wanneer het risico duidelijk en benadrukt is, lijkt het mij nuttiger als je gewoon de opvattingen krijgt waar je om vroeg… Maar ik vind het moeilijk om het forumleden kwalijk te nemen. Je moet weten dat hier veel mensen zitten die ervaring hebben met een verslaving en hoe je erin sluipt. Mensen geven aan dat dit soort gebruik hen nou precies richting een verschrikkelijke afhankelijkheid heeft gestuurd. Iedereen heeft het beste met je voor, know that! 😉
Spoiler: originele commentJe bent echt lang niet de enige die drugs gebruiken uit verveling, ik doe het zelf ook uit een (naar mijn idee gezonde) mix van interesse, en verveling. Als je jezelf goed kent, zoals ik denk dat ik mezelf aardig ken, dan denk ik niet dat dit per definitie een valkuil is. Alleen feit is, ik kan jouw zelfkennis en verslavingsgevoeligheis niet beoordelen vanaf m’n schermpje. Daarom laat ik het aan jou maar bekijk jezelf even kritisch, dat kan nooit kwaad 😋.
Zelf vind ik het heel belangrijk dat ik alleen drugs gebruik als ik me verveel en er zin in heb, ik moet me niet gaan vervelen om drugs te gebruiken. Dit houdt wederom in: ken jezelf goed, én de trucjes die drugs kunnen uithalen om je in een verslaving te lokken. Neem echt de tijd om de werking van een drug goed te onderzoeken, weet wat je naar binnen werkt en wat het binnen met je doet (voor zover bekend). Als je dit door desinteresse in zulke informatie (wat heel goed kan, niet iedereen is geïnteresseerd in de wetenschap erachter) niet doet, of als je de informatie niet begrijpt (wederom, zou ik goed snappen!), dan zou ik zelf 4 keer nadenken voor ik drugs zou gebruiken als invulling van verveling… Door onwetendheid ga je geheid inschattingsfouten maken, en die wil je vooral met iets gevoeligs en ingrijpends als drugsverslaving écht voorkomen man. Als je zelf al heroïne en coke voorstelt puur om te gebruiken als je je verveelt, betwijfel ik of je genoeg weet over de risico’s (maar again: oordeel hier zelf pas over nadat je kritisch hebt gekeken naar jezelf en je situatie). Ik zou iets minder leuks zoeken, prima om de verveling wat te sussen maar de effecten van heroïne lijken me echt overkill… Zoals je voor een blauwe plek geen morfine zou slikken, moet je voor simpele verveling ook niet zo’n intense drug met een hoge verslavingspotentie gaan doen. Onnodig risico.
Ik ben zelf niet echt onder de indruk van wat ik over de coke high heb gehoord van anderen, maar dat i.c.m. de korte werkingsduur en hoge prijs maakt het niet echt aantrekkelijk in mijn ogen. Ik zou het vast ‘wel leuk’ vinden, maar waarschijnlijk niet waard (al helemaal geen verslaving waardig 🥲).
Beter geen drugs en alles lekker natural natuurlijk, maar ik wijd ook verveling toe aan (eigenlijk voornamelijk de frequentie van) mijn drugsgebruik. Verveling is lang niet de grootste drijfveer voor mijn gebruik, als dit bij jou wel het geval is: hou het op een wietje ofzo want dat is echt een recept voor afhankelijkheid… Wiet is ook niet fijn om verslaafd aan te zijn, maar echt een ander kaliber dan heroïne! Onderschat het niet en doe niets uit opwelling, dat is vaak geen goed idee.
Hobby's hou ik helaas nooit lang vol door de verveling. Vraagje, wat zijn wel goede redenen om drugs te doen? Elke drugs die ik tot op heden heb gebruik (zelfs alcohol!) was in meer of mindere mate gericht tegen de verveling.Vast mosterd na de maaltijd, maar wat op de lange termijn helpt tegen verveling zijn creatieve, productieve hobby's. Iets waar je beter in wordt, iets waar je resultaat van hebt, iets wat niet weggegooide tijd is. "Drugs" als hobby is puur consumeren. De voldoening is er meestal enkel tijdens het consumeren. En daarna ben je leeg en voel je de verveling nog des te meer. Je hebt jezelf in de meeste gevallen niet ontwikkeld. Zoals anderen al zeiden: verveling is een slechte reden om drugs te doen en vragen om problemen.
Ik heb op zich wel een redelijk druk leven (part-time baan & part-time aan het studeren).Waarom ben je snel verveeld.
Kan je meer werken. Weinig vrienden geen baan of wat anders?
Misschien de juiste hobby niet gevonden? Of een meer fundamenteel probleem met niet content zijn.Hobby's hou ik helaas nooit lang vol door de verveling. Vraagje, wat zijn wel goede redenen om drugs te doen? Elke drugs die ik tot op heden heb gebruik (zelfs alcohol!) was in meer of mindere mate gericht tegen de verveling.
Ja ik snap ook dat iedereen goedbedoelde adviezen geeft, maar ik snap niet waarom iedereen zo boos doet.Over TO, ik herken zijn manier van reageren, wat ik heb meegemaakt met andere personen met zijn stoornis..ik zie dat hij echt zijn best doet. Het is niet alleen koppigheid. Er is wat meer info nodig om te overtuigen. Dat word hier gelukkig gegeven.
Daarnaast is er drugs in het spel. Ik kan er ook niet tegen als iemand niets.met adviezen doet. Maar dit doet hij op zijn tempo wel. Dan maar wat meer vragen als hem dat helpt .
Dan dat iemand netjes ja en amen zegt en het alsnog doet.
Geduld en duidelijkheid is belangrijk. Zolang ik merk dat TO niet alles in de prullenbak flikkert.en uiteindelijk tot dezelfde conclusie als ons komt.blijf ik nog even reageren.
Mensen zijn niet boos, ze zien alle tekenen van iemand waarbij zijn gebruik op deze manier waarschijnlijk uit de hand gaat lopen en waarschuwen daarvoor.Ja ik snap ook dat iedereen goedbedoelde adviezen geeft, maar ik snap niet waarom iedereen zo boos doet.
Eens.ooo met originele SPOILER. hou het bij wiet. En zoek geen drugsopties om verveling te doden maar andere opties, sport? Meer structuur? Nieuwe mensen leren kennen hoe zit je qua geld..weleens instrument leren spelen.
Lukt uitgaan met jouw stoornis wel? Aan 1 x mdma op een feest voorzie ik weinig problemen. Je ontmoet er mensen en kan op zo'n ervaring, dagen, weken, teren ( en ff bijkomen van de mdma)
Wat vind je van de sportschool nu die open is?
Weleens een hobby thuis gedaan.gamen? Of iets creatiefs?
Probeer iets.. 't kan je alleen maar wat opleveren en ook tijdens proberen verveel je je niet.
Blijf je rusteloos..ga je verdiepen in verveling in normale vorm te accepteren. Verveling kan je met de nodige kennis en oefening transformeren tot een aangename rust.
Ik weet dat het erg naïef klinkt, maar ik ben echt niet (mentaal) verslavingsgevoelig. Ik denk dan oprecht ook niet dat ik verslaafd kan raken & als ik wel verslaafd ben, met mijn zelfdiscipline (die ik onder het regime van mijn stiefvader gedwongen moest opbouwen in mijn jeugd) wel van de verslaving afkom.Mensen zijn niet boos, ze zien alle tekenen van iemand waarbij zijn gebruik op deze manier waarschijnlijk uit de hand gaat lopen en waarschuwen daarvoor.
Eerder verbaasd waarschijnlijk, dat je het zelf niet ziet. Je staat er heel erg naïef in als ik eerlijk ben.
Hoe oud ben je?Ik weet dat het erg naïef klinkt, maar ik ben echt niet (mentaal) verslavingsgevoelig. Ik denk dan oprecht ook niet dat ik verslaafd kan raken & als ik wel verslaafd ben, met mijn zelfdiscipline (die ik onder het regime van mijn stiefvader gedwongen moest opbouwen in mijn jeugd) wel van de verslaving afkom.
Alleen de lichamelijke afhankelijkheid houdt mij tegen, mijn lichaam is namelijk precies hetzelfde (qua werking etc.) als andere mensen en dan ben ik dus ook lichamelijk verslavingsgevoelig.
27 jaarHoe oud ben je?
Ik blijf erbij: drugs doen tegen verveling is vragen om problemen.
Ik denk dat je het vanaf de verkeerde kant bekijkt. Drugs zou hier niet het doel moeten zijn. Zorg ervoor dat je eerst nuchter niet verveeld bent en eventueel dán kun je als aanvulling drugs doen.27 jaar
Drugs doen is in alle gevallen vragen om problemen, welke drugs het ook is.
Maar wat vind je wel een goede reden om drugs te doen? Alle drugs die ik heb gebruikt (incl. alcohol) was echt in meer of mindere mate tegen de verveling bij mij.
Het is naïef. Ik denk vanuit zijn stoornis de impulsiviteit helpt dus ook naïviteit in de hand. Ben blij dat TO dus niet meteen is gaan gebruiken maar een topic opent.Mensen zijn niet boos, ze zien alle tekenen van iemand waarbij zijn gebruik op deze manier waarschijnlijk uit de hand gaat lopen en waarschuwen daarvoor.
Eerder verbaasd waarschijnlijk, dat je het zelf niet ziet. Je staat er heel erg naïef in als ik eerlijk ben.
Kijk, zeer waardevol om jou hier te hebben. Iemand die deze stoornis herkent.Het is naïef. Ik denk vanuit zijn stoornis de impulsiviteit helpt dus ook naïviteit in de hand. Ben blij dat TO dus niet meteen is gaan gebruiken maar een topic opent.
Hoe meer hij vraagt hoe koppiger het lijkt.maar over het algemeen met deze stoornis zorgt veel informatie of een herhaling van dat het kwartje valt. De vragen zijn ook niet altijd bedoeld onder het mom van "wat jullie ook zeggen ik blijf eigenwijs' het is ook een impulsiviteit van (twijfelende) gedachtes delen.
Het zou fantastisch zijn als hij na 3 post had gezegd. Oke duidelijk ik doe het niet. Maar ik zie wel beweging in het topic. Ipv drugsgebruik gaat het nu over de oorzaak. Vind ik een positieve ontwikkeling
Dit is mijn kijk op het topic en mijn ervaring met die stoornis. TO, als ik iets heb ingevuld waarin jij je niet herkent excuus alvast.
Hoe vaak game je en hoe vaak blow je.
Heb je trouwens hulp of begeleiding?
Een goede reden om drugs te gebruiken is als je lekker in je vel zit. Een leuk leven leid met genoeg bezigheden. Dan gebruik je af en toe drugs om te genieten als toevoeging aan je leven. Als je het gaat gebruiken tegen de verveling en je wil niet verslaafd zijn. Wat doe je dan de dagen dat je niet gebruikt? Of de rest van de dag als het uitwerkt.27 jaar
Drugs doen is in alle gevallen vragen om problemen, welke drugs het ook is.
Maar wat vind je wel een goede reden om drugs te doen? Alle drugs die ik heb gebruikt (incl. alcohol) was echt in meer of mindere mate tegen de verveling bij mij.
Dank je dat is zeldzaam om te horen te krijgen. Fijn dat ik iets kan betekenenKijk, zeer waardevol om jou hier te hebben. Iemand die deze stoornis herkent.
Drugs die je stimuleren.Wat zijn stims?
Ook ik steek hier iets van op en geeft mij stof tot nadenken. Thanks!!Een goede reden om drugs te gebruiken is als je lekker in je vel zit. Een leuk leven leid met genoeg bezigheden. Dan gebruik je af en toe drugs om te genieten als toevoeging aan je leven. Als je het gaat gebruiken tegen de verveling en je wil niet verslaafd zijn. Wat doe je dan de dagen dat je niet gebruikt? Of de rest van de dag als het uitwerkt.
Het antwoord is bijna altijd..weer gebruiken.
Want je hebt jezelf aangeleerd dat je kan kiezen of je je verveelt of niet..dus dan maar weer die drugs.
Niet stress etc.
maar verveling en gewoonte is 1 vd meest voorkomende redenen dat gebruik/verslaving begon
Verslaafd raken heeft niets te maken met alleen wilskracht. Het hangt van de drugs en frequentie af, maar uiteindelijk beïnvloed de drugs je brein zodanig dat je verslaafd bent.
En wat je brein wil..wil jij ook..alles wat je wilt begint met een signaal vanuit je brein. Eenmaal onbedoeld verslaafd en je bent ook slaaf van je brein die wil gebruiken
Het is naïef. Ik denk vanuit zijn stoornis de impulsiviteit helpt dus ook naïviteit in de hand. Ben blij dat TO dus niet meteen is gaan gebruiken maar een topic opent.
Hoe meer hij vraagt hoe koppiger het lijkt.maar over het algemeen met deze stoornis zorgt veel informatie of een herhaling van dat het kwartje valt. De vragen zijn ook niet altijd bedoeld onder het mom van "wat jullie ook zeggen ik blijf eigenwijs' het is ook een impulsiviteit van (twijfelende) gedachtes delen.
Het zou fantastisch zijn als hij na 3 post had gezegd. Oke duidelijk ik doe het niet. Maar ik zie wel beweging in het topic. Ipv drugsgebruik gaat het nu over de oorzaak. Vind ik een positieve ontwikkeling
Dit is mijn kijk op het topic en mijn ervaring met die stoornis. TO, als ik iets heb ingevuld waarin jij je niet herkent excuus alvast.
Hoe vaak game je en hoe vaak blow je.
Heb je trouwens hulp of begeleiding?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."