#1
Ik denk er denk ik hetzelfde over. Als er dingen bestaan als bijvoorbeeld LSD die je hart verder openen en je soms ook tonen hoe verwoestend het ego kan zijn en je mogelijk helpen te zien hoe je dat overkomt, dan heb ik echt zoiets van: ik wil geen drugs die enorm egoboosting zijn en me dus juist de slechte kant op laten gaan.@Mindless ,dat is het ook zoals je zegt, heb het 2 maal gedaan. Het sterkt je ego enorm aan. Je vind jezelf geweldig. Je snuift je geld weg om in een egocentrische wereld te zitten. Altijd jagend naar het volgende lijntje. Not my cup of tea.
Ik vind drugs waar je iets van bijleert interessanter, die je geest en je hart openen, waar je liefdevol/empathisch en geconnecteerd van word. Drugs die je leven rijker maken ipv armer.
Dus ook mijn advies is om het nooit te proberen, het is een zogenaamd gelukspotje zonder inhoud
Ja speed... Ik zou niet zeggen dat ik daar loom van werd, dat zeker niet. Maar wel ontspannen (maar dan weer zeker niet hangend, ik zat vol met energie maar dat vertaalde zich niet in lichamelijk actief zijn, maar dus ook niet in hangen/liggen, eerder rechtop zitten op de grond vaak. Zeer vergelijkbaar met entactogenen, waarop ik vaak ook rustig ben maar niet loom) en daarnaast dus ook extreem praatgraag.Je mist niks, maar dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk (ik herhaal: persoonlijk) het ‘gevaarlijke en enge karakter’ van coke juist weer zwaar, zwaar overrated. Ik word - net als van speed - van coke gewoon een beetje loom, relaxt bankhangend, en ik ga ervan lullen. Meer is het niet. Alleen dan heel erg kortdurend en nog iets ‘hangeriger’ en minder duidelijk in effect dan pep. Vind het ook totaal niet verslavend.
Zoals je weet heb ik ook problemen gehad met een minderwaardigheidscomplex en in mindere mate komt dat nog weleens iets terug.Die ego-vergroting herken ik dus niet op coke. Überhaupt bij geen enkel middel eigenlijk. Nu heb ik een vrij serieus minderwaardigheidscomplex (als in letterlijk, mijn dagelijks leven beïnvloedend, ook jarenlang therapie voor gehad) dus ik hoopte juist dat coke een keer zoiets zou veroorzaken, zodat ik een soort van paradoxaal therapeutisch effect zou krijgen om een keer iets als vergroot ego te ervaren, maar zo werkt het dus niet. :’)
Wel heb ik coke de keren dat ik het gebruikte echt maar in bescheiden doseringen gebruikt, ik kan me voorstellen dat dit anders wordt als je het veel en vaak gebruikt. Daar kan ik niks over zeggen.
Imo zijn een inferioriteitscomplex en superioriteitscomplex nauw verbonden, maar schieten ze beide een heel andere kant uit. Beide zijn ze het extern zoeken van eigenwaarde omdat het niet van binnenuit gevonden lijkt te kunnen worden.
Door mijn lage zelfbeeld eerder, zorgde drank ervoor dat dat tijdelijk even weg ging en werd mijn ego zo geboost. Ik hield niet van de persoon die ik soms werd op drank. Ik kan me voorstellen dat iets als coke mij wel echt een vergroot ego zou geven. Al hangt dat ook nog samen met of iemand zijn/haar eigenwaarde uit zichzelf haalt of niet denk ik. Nu ik dat tegenwoordig veel makkelijker doe, is er misschien minder sprake van een sterk geboost ego, maar ik ga het niet uittesten.