Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

Wat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

68 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
mandragora zei:
@Mindless ,dat is het ook zoals je zegt, heb het 2 maal gedaan. Het sterkt je ego enorm aan. Je vind jezelf geweldig. Je snuift je geld weg om in een egocentrische wereld te zitten. Altijd jagend naar het volgende lijntje. Not my cup of tea.

Ik vind drugs waar je iets van bijleert interessanter, die je geest en je hart openen, waar je liefdevol/empathisch en geconnecteerd van word. Drugs die je leven rijker maken ipv armer.

Dus ook mijn advies is om het nooit te proberen, het is een zogenaamd gelukspotje zonder inhoud
Klik om te vergroten...
Ik denk er denk ik hetzelfde over. Als er dingen bestaan als bijvoorbeeld LSD die je hart verder openen en je soms ook tonen hoe verwoestend het ego kan zijn en je mogelijk helpen te zien hoe je dat overkomt, dan heb ik echt zoiets van: ik wil geen drugs die enorm egoboosting zijn en me dus juist de slechte kant op laten gaan.


Roze Olifant zei:
Je mist niks, maar dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk (ik herhaal: persoonlijk) het ‘gevaarlijke en enge karakter’ van coke juist weer zwaar, zwaar overrated. Ik word - net als van speed - van coke gewoon een beetje loom, relaxt bankhangend, en ik ga ervan lullen. Meer is het niet. Alleen dan heel erg kortdurend en nog iets ‘hangeriger’ en minder duidelijk in effect dan pep. Vind het ook totaal niet verslavend.
Klik om te vergroten...
Ja speed... Ik zou niet zeggen dat ik daar loom van werd, dat zeker niet. Maar wel ontspannen (maar dan weer zeker niet hangend, ik zat vol met energie maar dat vertaalde zich niet in lichamelijk actief zijn, maar dus ook niet in hangen/liggen, eerder rechtop zitten op de grond vaak. Zeer vergelijkbaar met entactogenen, waarop ik vaak ook rustig ben maar niet loom) en daarnaast dus ook extreem praatgraag.

Roze Olifant zei:
Die ego-vergroting herken ik dus niet op coke. Überhaupt bij geen enkel middel eigenlijk. Nu heb ik een vrij serieus minderwaardigheidscomplex (als in letterlijk, mijn dagelijks leven beïnvloedend, ook jarenlang therapie voor gehad) dus ik hoopte juist dat coke een keer zoiets zou veroorzaken, zodat ik een soort van paradoxaal therapeutisch effect zou krijgen om een keer iets als vergroot ego te ervaren, maar zo werkt het dus niet. :’)

Wel heb ik coke de keren dat ik het gebruikte echt maar in bescheiden doseringen gebruikt, ik kan me voorstellen dat dit anders wordt als je het veel en vaak gebruikt. Daar kan ik niks over zeggen.
Klik om te vergroten...
Zoals je weet heb ik ook problemen gehad met een minderwaardigheidscomplex en in mindere mate komt dat nog weleens iets terug.

Imo zijn een inferioriteitscomplex en superioriteitscomplex nauw verbonden, maar schieten ze beide een heel andere kant uit. Beide zijn ze het extern zoeken van eigenwaarde omdat het niet van binnenuit gevonden lijkt te kunnen worden.

Door mijn lage zelfbeeld eerder, zorgde drank ervoor dat dat tijdelijk even weg ging en werd mijn ego zo geboost. Ik hield niet van de persoon die ik soms werd op drank. Ik kan me voorstellen dat iets als coke mij wel echt een vergroot ego zou geven. Al hangt dat ook nog samen met of iemand zijn/haar eigenwaarde uit zichzelf haalt of niet denk ik. Nu ik dat tegenwoordig veel makkelijker doe, is er misschien minder sprake van een sterk geboost ego, maar ik ga het niet uittesten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Speed..
Op zich was het effect leuk maar..
niet geslapen en zoooo depressief de dag nadien dat ik op het werk naar huis ben gestuurd
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Pyrolidines
Klik om te vergroten...
Nicotine is ook een pyrrolidine. Knowledge 👈
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dirkjan zei:
Nicotine is ook een pyrrolidine. Knowledge 👈
Klik om te vergroten...
I know, included.


LucidLucy zei:
In principe alle pyros wel ja. Maar met een aantal heb (had) ik een haat/liefdeverhouding.

Dus de absolute winnaar(s):

a-D2PV of MF-PVP

De een was nog smeriger dan de ander.
Klik om te vergroten...
A-D2PV was ergens nog wat uniek met z’n disso gevoel. MF-PVP was bunk. A-pcyp en 4-cl-pvp waren ook rampzalig.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5
Op eenzame hoogte met stip op nummer 1: cocaïne.
Ik kan maar 1 voordeel opnoemen en dat is dat het een korte werkingsduur heeft.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
A-D2PV was ergens nog wat uniek met z’n disso gevoel. MF-PVP was bunk. A-pcyp en 4-cl-pvp waren ook rampzalig.
Klik om te vergroten...

a-pcyp was ik bijna vergeten. Maar zie ik inderdaad als dezelfde rotzooi 😂

En ja ook nicotine zou ik bestempelen als grafzooi.
P
PotvizLid
01-01-2024, 00:00
#7
junk666 zei:
Zelf heb ik best wat substanties gebruikt. Door xtc misbruik (wat eigen schuld is) haat ik xtc het meeste. Word misselijk bij de gedachte. Keta geeft me vaak paniek dus ik denk deze 2. Ben benieuwd naar jullie reacties!
- Joyce
Klik om te vergroten...
Barbituraten
s
snuifkundigekkrLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mdma en wiet....bah kk troep!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#9
snuifkundigekkr zei:
Mdma en wiet....bah kk troep!
Klik om te vergroten...
Let ff op je taalgebruik alsjeblieft?😩
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sowieso keta of coke
j
junk666Lid
01-01-2024, 00:00
#11
snuifkundigekkr zei:
Mdma en wiet....bah kk troep!
Klik om te vergroten...
Mee eens
j
junk666Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Lemmy zei:
Speed
Klik om te vergroten...
walgelijk idd
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moeilijke. Ik heb maar 2 ervaringen met XTC, eerste was leuk, de tweede ging flink mis, heel waarschijnlijk een (veel) te hoge dosis. Ik was al knetter high toen ik 'm in nam, aangenomen van iemand die ik (toen nog) vertrouwde.
Na een uurtje ging het van lekker gaan naar een nachtmerrie. Meermaals out gegaan, begon onverwacht en ongewild te hallucineren, dit duurde tot en met de volgende middag. Inname was rond 4 of 5u in de ochtend.
Impulsieve actie om die pil zo in één keer naar binnen te gooien zonder ook maar wat te vragen over de dosering. Was veel te waus toen ik 'm naar binnen gooide. Ik dacht 'oh, leuk!'. Hele ochtend gehallucineerd, mensen en gedaantes gezien die er niet waren. Tussen out gaan, half bijkomen en weer out gaan zijn er erg vervelende dingen gebeurt. Eigen schuld, wel een heel harde les.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#14
Roze Olifant zei:
* Edit: wacht, ik verplaats deze reactie even naar het off-topic-topic, lijkt me beter. :)
Klik om te vergroten...
Tag me daar is 🫣🫠
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dit is mijn bottom 5:

1. LSA
  • extreem misselijkmakend en daardoor een uur moeten overgeven
  • een paniekaanval die oneindig leek te duren
  • extreem saaie/niet eens mooie visuals
  • geen nuttige inzichten o.i.d.
  • heeft echt niks weg van LSD, terwijl het wel zo geadverteerd wordt
0/10, dit kan ik echt oprecht niemand aanbevelen. Salvia beveel ik nog eerder aan dan deze troep, dat duurt tenminste niet uren en is even (niet) leuk. Dat ik al ervaring had met LSD, voordat ik LSA gebruikt had, draagt ook zeker bij aan hoe verschrikkelijk ik deze hele ervaring vond. Het had er letterlijk niks van weg, terwijl ik wel helemaal daarop geanticipeerd had.

2. Bupropion
  • meerdere keren per dag intense paniekaanvallen
  • hartkloppingen
0/10, letterlijk geen enkel positief effect heb ik hiervan ervaren. Ik heb het volgens mij iets langer dan een week geprobeerd, maar op een gegeven moment weigerde ik om het nog te blijven slikken en ben ik er abrupt mee gestopt, omdat de bijwerkingen zo heftig waren.

3. Poppers
  • hoofdpijn voor de rest van de avond, echt letterlijk alleen dat
1/10, misschien nuttig als je een excuus nodig hebt om een afspraak af te zeggen en daarbij geloofwaardig over moet komen als je zegt dat je extreme hoofdpijn hebt, maar voor de rest snap ik de hype écht niet.

4. DCK
  • onprettig lichamelijk gevoel
  • beangstigend gevoel
  • totaal oninteressant gevoel van vaagheid voor uren lang
1/10, dit is echt gewoon de AliExpressversie van ketamine. Alle fencyclidineanalogen op ketamine na vond ik geen drol aan, maar deze was wel echt bijzonder gaar.

5. O-DSMT
  • extreem slaapverwekkend
  • misselijkmakend
  • totaal niet te vergelijken met tramadol
1/10, maar deze rate ik heel laag, omdat ik de verwachting had dat het zou lijken op tramadol, wat mijn favoriete opioïde is door de euforie en extreem levendige en lucide dromen die ik ervan krijg. Hier was helemaal niets recreatiefs aan. Misschien dat het wel een goed alternatief is als je niet aan tramadol zelf kan komen voor pijnklachten, maar daarnaast kan ik jullie verzekeren dat jullie niets boeiends missen in jullie leven als je dit nog nooit geprobeerd hebt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#16
de toch wel ergste drug die ik heb gebruikt is aMT (tripmiddel blijkt) ik kreeg dit van een vendor ipv de bestelde mdphp (waarbij ik dus normaal 3 pellets pak van 25mg each ) en dat kan ik nog managen, maar van de aMT pakte ik dus ook 3 pellets puur omdat de vendor zei dat het op mdphp leek
yeh
not

by far not what a hell that was
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Nee, wel een vermoeden op ADD (ook medicatie voor) en zou me niet verbazen als ik ook ergens - mild - op het spectrum van ASS zou zitten. Dat rustige herken ik dus wel, maar dat geldt in lage doseringen stims in principe ook voor mensen zonder AD(H)D en ASS.
Klik om te vergroten...
Ja, het is een misvatting dat dit meteen zou duiden op AD(H)D of ASS. Vrijwel iedereen krijgt een boost in focus van stims en wordt waarschijnlijk daardoor ook rustiger (energie wordt in goede banen geleid als het ware). Dit is ook waarom het op grote schaal wordt ge/misbruikt door studenten om "beter" te kunnen leren. Die mensen hebben echt niet allemaal AD(H)D. De meeste mensen hebben dat niet.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cocaïne. Vaak gebruikt maar inmiddels een behoorlijke afkeer tegen ontwikkeld. Het arrogante randje dat dat spul je geeft is echt vreselijk, en het gevoel dat je de hele wereld aan kan geeft alleen maar verkeerde inzichten. Verder moet je veel te vaak bijnemen om het effect te blijven voelen en is de prijs tevens niet mals. Mensen worden vaak niet bepaald gezelliger onder invloed van coke. Door de relatief milde kater ben je ook sneller geneigd om het te gebruiken op onnodige momenten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat zijn er wel een paar. Laat ik beginnen met duidelijk maken dat ik met de meeste drugs (vooral stims) geen maat kon houden, dus dat mijn dosering een grote rol speelt, zowel in frequentie als kwantiteit - ik behandelde het allemaal als coke.

- Cocaine: te lekker, maar hoe veel ik ook nam het was nooit genoeg en tegelijkertijd steeds meer en veel te veel. Dit heeft me veel geld gekost, heeft me depressief gemaakt, in een psychose laten belanden, en ueberhaupt meer kapot gemaakt dan me lief is;
- Ketamine: het effect deed me vaag denken aan wagenziekte / zeeziekte etc. Erg onprettig voor mij dat dizzy gevoel. Zowel racemisch als R-Ket geprobeerd - allebei niet voor mij;
- Isopropylphenidate: maakte me compleet emotieloos / gevoelloos, en ik had een vreselijke kater hiervan nadat ik 1gr op een avond wegwerkte;
- Ethylphenidate: ik ging tijdens gebruik hallucineren doordat ik te veel en te vaak nam. Voelde heel giftig gestimuleerd. Kater uit de hel, ik hield niets meer binnen de dag erna;
- Benzo's: puur omdat de ontwenning één grote hel voor me was. Onrust, akathisie, angst, depressie, suïcidaliteit, derealisatie. Wens ik niemand toe;
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#20
Coke. Altijd maar bijpakken. Eerste keer dat ik het nam dacht ik: "is dit het nou?" en na een uurtje dacht ik: "ik wil meer". Cravings voor een effect wat ik zelf zou omschrijven als je-lekker-voelen. En voor je omgeving ben je ook nog eens vaak een eikel.

Mijn mening natuurlijk, maar ik ben blij dat ik die troep al zo'n 20 jaar niet heb aangeraakt.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."