Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

Wat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

68 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dat zijn er wel een paar. Laat ik beginnen met duidelijk maken dat ik met de meeste drugs (vooral stims) geen maat kon houden, dus dat mijn dosering een grote rol speelt, zowel in frequentie als kwantiteit - ik behandelde het allemaal als coke.

- Cocaine: te lekker, maar hoe veel ik ook nam het was nooit genoeg en tegelijkertijd steeds meer en veel te veel. Dit heeft me veel geld gekost, heeft me depressief gemaakt, in een psychose laten belanden, en ueberhaupt meer kapot gemaakt dan me lief is;
- Ketamine: het effect deed me vaag denken aan wagenziekte / zeeziekte etc. Erg onprettig voor mij dat dizzy gevoel. Zowel racemisch als R-Ket geprobeerd - allebei niet voor mij;
- Isopropylphenidate: maakte me compleet emotieloos / gevoelloos, en ik had een vreselijke kater hiervan nadat ik 1gr op een avond wegwerkte;
- Ethylphenidate: ik ging tijdens gebruik hallucineren doordat ik te veel en te vaak nam. Voelde heel giftig gestimuleerd. Kater uit de hel, ik hield niets meer binnen de dag erna;
- Benzo's: puur omdat de ontwenning één grote hel voor me was. Onrust, akathisie, angst, depressie, suïcidaliteit, derealisatie. Wens ik niemand toe;

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Coke. Altijd maar bijpakken. Eerste keer dat ik het nam dacht ik: "is dit het nou?" en na een uurtje dacht ik: "ik wil meer". Cravings voor een effect wat ik zelf zou omschrijven als je-lekker-voelen. En voor je omgeving ben je ook nog eens vaak een eikel.

Mijn mening natuurlijk, maar ik ben blij dat ik die troep al zo'n 20 jaar niet heb aangeraakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Heel veel mensen die coke kiezen als minst gewaardeerde drug...

Ik vind het fenomeen wel erg interessant: iets dat op zoveel vlakken zo onaantrekkelijk lijkt, maar toch zo enorm populair is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ja, het is een misvatting dat dit meteen zou duiden op AD(H)D of ASS. Vrijwel iedereen krijgt een boost in focus van stims en wordt waarschijnlijk daardoor ook rustiger (energie wordt in goede banen geleid als het ware). Dit is ook waarom het op grote schaal wordt ge/misbruikt door studenten om "beter" te kunnen leren. Die mensen hebben echt niet allemaal AD(H)D. De meeste mensen hebben dat niet.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal, voor zover nu geweten. De drempel voor bepaalde effecten ligt anders (disbalans in neurotransmitters); verder reageert het biologisch systeem in de basis hetzelfde.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Heel veel mensen die coke kiezen als minst gewaardeerde drug...

Ik vind het fenomeen wel erg interessant: iets dat op zoveel vlakken zo onaantrekkelijk lijkt, maar toch zo enorm populair is.
Klik om te vergroten...
Het komt zoveel voor, dat statistisch gezien er ook meer mensen negatieve ervaring mee hebben. Ook positieve natuurlijk, maar die worden hier niet gevraagd :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dick_van_Leeuwen zei:
Het komt zoveel voor, dat statistisch gezien er ook meer mensen negatieve ervaring mee hebben. Ook positieve natuurlijk, maar die worden hier niet gevraagd :)
Klik om te vergroten...

Zit wat in, maar het is blijkbaar ook wel gewoon een heel toxische drug voor velen. Je kunt geen grote conclusies trekken op basis van een klein topic, maar het wordt inderdaad opvallend vaak genoemd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Zit zeker wat in, herken me vooral in het psychedelica verhaal maar dat zul je wel snappen :wink: Imo blijft staan wat dat betreft: "Beware of unearned wisdom." Het ego smult van dergelijke dingen en kan het zo verdraaien om zichzelf in stand te houden of zelfs te versterken. Half-waarheden is wat het ego hier vaak bij/voor gebruikt.

Maar inderdaad, andere middelen hebben weer andere gevaren.


Nee zeker niet, de meeste mensen hebben in mijn ervaring geen kwade dronk, ik ook niet. Maar je bent jong, je onzekerheid en remmingen zijn ineens weg en je zegt of doet dan misschien domme dingen.

Precies ja, soms denk ik dat ook: jullie zouden eens moeten weten wat bijvoorbeeld een goede MDMA of 6-APB roll is. Dan zie je nog meer hoe ontzettend lomp dat hele drank uitgaan cultuurtje is.

"Grappig" trouwens: de vriend van mijn zusje (begin tot midden 30) had laatst een vrijgezellenfeest. Was dus weer ouderwets wezen drinken met de oude vriendenclub. Hij zegt dat hij helemaal niet wist hoe hij het zover heeft laten komen, maar hij was ouderwets bezopen. Waren ze in die staat wezen kanovaren: jas kwijtgeraakt, mobiel kwijtgeraakt. En thuis bij de muur op lopen kotsen in de slaapkamer...

Mijn zusje was PISSED. Die moest alles schoonmaken terwijl hij de volgende dag nog dronken was en daarna een vreselijke kater had (tja, je bent geen 20 meer...)

Hij had wel echt enorm spijt: tig keren verontschuldigd. Denk niet dat dit nu nog gauw gaat gebeuren. Hij heeft (terecht) de volle lading gekregen van mijn zusje.

Maar het geeft wel aan hoe erg dat drank cultuurtje leeft op veel plekken in ons land. Het wordt als zo normaal gezien om jezelf letterlijk ziek te zuipen. Ook hier bij mij in de stad: mensen in bootjes te schreeuwen en dom en lomp te doen. Soms echt beschamend.
Klik om te vergroten...

Aiaiai, ja, dat is de (herkenbare) vroegere ordinaire drankellende… Kan nog eens per ongeluk gebeuren. Maar toch liever niet. 😂 Beetje aangeschoten is leuk. Dronken per definitie niet. Word zelf ook heel snel te misselijk ervan, vroeger echt heel regelmatig over m’n nek gegaan inderdaad ook. :’)

Heb dat met carnaval hier in het zuiden: echt een enorm zuipfeest. Niet meer voor mij.

Maar een wijntje en (speciaal)biertje hier en daar is wel erg lekker!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Aiaiai, ja, dat is de (herkenbare) vroegere ordinaire drankellende… Kan nog eens per ongeluk gebeuren. Maar toch liever niet. 😂 Beetje aangeschoten is leuk. Dronken per definitie niet. Word zelf ook heel snel te misselijk ervan, vroeger echt heel regelmatig over m’n nek gegaan inderdaad ook. :’)

Heb dat met carnaval hier in het zuiden: echt een enorm zuipfeest. Niet meer voor mij.

Maar een wijntje en (speciaal)biertje hier en daar is wel erg lekker!
Klik om te vergroten...
Yup, we've all been there!

Ik heb ergens rond mijn 25ste tegen mezelf gezegd tijdens een flinke kater: dit. nooit. weer. En heb me daar ook aan gehouden. Nooit weer dronken geweest sindsdien. Niet dat dat moeilijk was. Op mijn 25ste werden mijn katers al verschrikkelijk vergeleken bij begin 20. Laat staan nu met 38 :fearscream: Ik wil echt niet weten hoe het voelt om nu een kater te hebben... En dat voor zo'n dom avondje lomp doen. Plezier kan ik het niet eens noemen.

Er zijn zoooo veel leukere middelen met veeeeel minder heftige katers. :wink:

En inderdaad, eens 1 (speciaal)biertje kan best lekker zijn!
L
LucidNightmareLid
01-01-2024, 00:00
#9
Speed.. de eerste paar keren voelde ik er wat van maar al snel bij dagelijks gebruik merkte ik enkel dat ik kon doorgaan qua energie. Verder als ik ging zitten voelde ik een fijn licht gevoel in mijn hoofd en dat was het. Dit is dan de speed zonder caff en de speed met caff maakte me naar een paar uurtjes zwaar opgefokt en geirriteerd, de speed zonder caff totaal geen last van.

Dus is speed het waard om je neus erdoor te laten vergallen? Nee, of het moet op mij een ander effect hebben aangezien ik ook psychische diagnoses heb en bepaalde dingen lijken op adhd/add.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Coke. Al komt dat waarschijnlijk omdat ik er hogere verwachtingen van had door mijn eerdere 4mmc gebruik. Ik verlangde naar het 4mmc gevoel en dat zorgde ervoor dat ik er onrustig en wat spichtig door werd. Daarna heb ik coke nog een aantal keer geprobeerd met het zelfde resultaat. Als ik het combineer met (veel) alcohol word ik er kotsmisselijk van. Geen drug voor mij dus.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Salvia, ze zeggen dat je daar van gaat trippen maar bij mij begint gewoon alles rond te draaien gecombineerd met een onaangenaam gevoel, ik krijg het er ook zeer warm van.

Cocaïne heb ik enkele keren geprobeerd maar ik merk daar niks van.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#12
Pyrolidines, that’s all.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Venlafaxine wat een rot medicijn was dat
G
GirlysogroovyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Speed..
Op zich was het effect leuk maar..
niet geslapen en zoooo depressief de dag nadien dat ik op het werk naar huis ben gestuurd
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Speed
s
snuifkundigekkrLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mdma en wiet....bah kk troep!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#17
snuifkundigekkr zei:
Mdma en wiet....bah kk troep!
Klik om te vergroten...
Let ff op je taalgebruik alsjeblieft?😩
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sowieso keta of coke
j
junk666Lid
01-01-2024, 00:00
#19
snuifkundigekkr zei:
Mdma en wiet....bah kk troep!
Klik om te vergroten...
Mee eens
j
junk666Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Lemmy zei:
Speed
Klik om te vergroten...
walgelijk idd
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."