Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

Wat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

68 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voor mij…. Salvia denk ik,… 1x gedaan, waande me in de simpsons. Ik raakte iemand voor me aan m, aan de schouder, die deed dat ook en dat was precies een cirkel… telkens die schouder aangetikt werd, herbegon dat beeld..

En salvia als tripsitter (dus zelf niets)… ben bovenop die persoon moeten gaan zitten… echt creepy 🥴

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
R
Roze Olifant
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
PinkFluffyUnicorn zei:
Voor mij…. Salvia denk ik,… 1x gedaan, waande me in de simpsons. Ik raakte iemand voor me aan m, aan de schouder, die deed dat ook en dat was precies een cirkel… telkens die schouder aangetikt werd, herbegon dat beeld..

En salvia als tripsitter (dus zelf niets)… ben bovenop die persoon moeten gaan zitten… echt creepy 🥴
Klik om te vergroten...

Salvia is precies om deze reden (inderdaad meestal ervaren als dysforisch, duister, creepy) een van de drugs die ik waarschijnlijk nooit durf te doen.

Vind de reports erover wel altijd super interessant.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
ik geloof best dat ik er ook ego-vergroting van zou krijgen boven een bepaalde drempel van gebruik… het is alleen dat ik dit zelf niet ervaren heb).
Klik om te vergroten...
@Roze Olifant ,Misschien ook maar goed dat je dat niet ervaren hebt vanuit jou minderwaardigheidscomplex gekeken, als hierdoor je complex verdwijnt als sneeuw voor de zon was je mss geneigd dat middel meer te gebruiken....

Om een minderwaardigheidscomplex te analyseren lijkt me een tripmiddel beter om te doorgronden vanwaar dit complex komt en of het er überhaupt hoeft te zijn. Meestal kom je tot de conclusie dat het een complex is dat je in de weg zit en er eigenlijk niet hoeft te zijn, kan best zijn dat je het tijdens of na de trip overboord kan gooien.

Ik weet niet of dit goed advies is, ik ken je niet. Ik weet niet wat tripmiddelen met je doen...hoe je mindset is... . Ik zeg maar wat een tripmiddel kan bieden. Niet dat je het moet nemen om je probleem op te lossen.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Gek dat dit tegelijk zo algemeen bekend, maar in bepaald opzicht dan toch ook deels persoonlijk is.
Klik om te vergroten...
Nog een factor die niet vergeten mag worden, de combinatie met alcohol. Veruit de meeste mensen die coke gebruiken doen dit in combinatie met alcohol. De mogelijke effecten daarvan zijn handig om mee te nemen als je het hebt over gebruikers die een opgeblazen ego (of een ander effect zoals agressie) ervaren. Bovendien maakt je lever bij de aanwezigheid van cocaïne én alcohol een derde stof, coca-ethyleen. Dit is ook psychoactief en kent ook zijn eigen effecten.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mondkapje zei:
Nog een factor die niet vergeten mag worden, de combinatie met alcohol. Veruit de meeste mensen die coke gebruiken doen dit in combinatie met alcohol. De mogelijke effecten daarvan zijn handig om mee te nemen als je het hebt over gebruikers die een opgeblazen ego (of een ander effect zoals agressie) ervaren. Bovendien maakt je lever bij de aanwezigheid van cocaïne én alcohol een derde stof, coca-ethyleen. Dit is ook psychoactief en kent ook zijn eigen effecten.
Klik om te vergroten...

Klopt. Overigens heb ik de combi ook een paar keer gedaan, maar heb niet echt een extra effect ervaren, wat waarschijnlijk betekent dat ik relatief te weinig alcohol heb gebruikt. Dus ook daar valt voor mij wellicht nog weinig over te melden.
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Klopt. Overigens heb ik de combi ook een paar keer gedaan, maar heb niet echt een extra effect ervaren, wat waarschijnlijk betekent dat ik relatief te weinig alcohol heb gebruikt. Dus ook daar valt voor mij wellicht nog weinig over te melden.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik de combinatie ook niet als denderend ervaren, maar ik kan me voorstellen dat je het anders ervaart als je stomdronken, bijna immobiel, een flinke lijn neemt en minuten later helemaal helder en opgepept bent én door kan drinken (gevoelsmatig). In zo’n setting is coke vast geniaal.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
Nu heb ik een vrij serieus minderwaardigheidscomplex (als in letterlijk, mijn dagelijks leven beïnvloedend, ook jarenlang therapie voor gehad)
Klik om te vergroten...
Wat naar zeg. Dit wetende wil ik zeggen dat ik vind dat je het écht heel erg goed doet als moderator hier. Dat je hier last van zou hebben had ik echt nooit kunnen raden in ieder geval. Ik hoop dat therapie je veel goeds heeft kunnen brengen en dat je er steeds meer profijt van mag ervaren.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze Olifant zei:
Salvia is precies om deze reden (inderdaad meestal ervaren als dysforisch, duister, creepy) een van de drugs die ik waarschijnlijk nooit durf te doen.

Vind de reports erover wel altijd super interessant.
Klik om te vergroten...
Ja de reports lezen ja, zelf nog eens doen? No thank you 🤪
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zweevteev zei:
Wat naar zeg. Dit wetende wil ik zeggen dat ik bind dat je het écht heel erg goed doet als moderator hier. Dat je hier last van zou hebben had ik echt nooit kunnen raden in ieder geval. Ik hoop dat therapie je veel goeds heeft kunnen brengen en dat je er steeds meer profijt van mag ervaren.
Klik om te vergroten...

Dat is super lief. ❤️ Ik heb er in werkcontext wel echt last van, het leidt steeds weer tot problemen (als in angsten, depressie, burn-out). Als ik erover nadenk, is en wordt elk vlak van mijn leven er gewoon vrijwel continu door beïnvloed. Ik weet niet echt beter dan dat dit zo is, van kinds af aan. Dit ondanks de therapie die ik er dus al voor gehad heb. Het zit erg ingebakken in mijn algemene zelfbeeld. Ik noem nu werk, maar het is iets dat veel dieper gaat dan dat. Ik werk eraan!

Hier op het forum ben ik minder onzeker, de sfeer is open minded, mensen zijn dus ruimdenkend, het werk hier is vrijwilligerswerk, dit is mijn hobby, dat voelt anders. Al ben ik vaak ook bepaald niet de meest besluitvaardige mod hoor, maar goed, daar hebben we ander talent in ons team voor. 😁

[ / off-topic, sorry! ]
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."