Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

Wat is je minst gewaardeerde drugs die je zelf hebt gebruikt?

68 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mondkapje zei:
Nog een factor die niet vergeten mag worden, de combinatie met alcohol. Veruit de meeste mensen die coke gebruiken doen dit in combinatie met alcohol. De mogelijke effecten daarvan zijn handig om mee te nemen als je het hebt over gebruikers die een opgeblazen ego (of een ander effect zoals agressie) ervaren. Bovendien maakt je lever bij de aanwezigheid van cocaïne én alcohol een derde stof, coca-ethyleen. Dit is ook psychoactief en kent ook zijn eigen effecten.
Klik om te vergroten...

Klopt. Overigens heb ik de combi ook een paar keer gedaan, maar heb niet echt een extra effect ervaren, wat waarschijnlijk betekent dat ik relatief te weinig alcohol heb gebruikt. Dus ook daar valt voor mij wellicht nog weinig over te melden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
M
MondkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Roze Olifant zei:
Klopt. Overigens heb ik de combi ook een paar keer gedaan, maar heb niet echt een extra effect ervaren, wat waarschijnlijk betekent dat ik relatief te weinig alcohol heb gebruikt. Dus ook daar valt voor mij wellicht nog weinig over te melden.
Klik om te vergroten...
Persoonlijk heb ik de combinatie ook niet als denderend ervaren, maar ik kan me voorstellen dat je het anders ervaart als je stomdronken, bijna immobiel, een flinke lijn neemt en minuten later helemaal helder en opgepept bent én door kan drinken (gevoelsmatig). In zo’n setting is coke vast geniaal.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#3
Roze Olifant zei:
Nu heb ik een vrij serieus minderwaardigheidscomplex (als in letterlijk, mijn dagelijks leven beïnvloedend, ook jarenlang therapie voor gehad)
Klik om te vergroten...
Wat naar zeg. Dit wetende wil ik zeggen dat ik vind dat je het écht heel erg goed doet als moderator hier. Dat je hier last van zou hebben had ik echt nooit kunnen raden in ieder geval. Ik hoop dat therapie je veel goeds heeft kunnen brengen en dat je er steeds meer profijt van mag ervaren.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#4
Roze Olifant zei:
Salvia is precies om deze reden (inderdaad meestal ervaren als dysforisch, duister, creepy) een van de drugs die ik waarschijnlijk nooit durf te doen.

Vind de reports erover wel altijd super interessant.
Klik om te vergroten...
Ja de reports lezen ja, zelf nog eens doen? No thank you 🤪
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zweevteev zei:
Wat naar zeg. Dit wetende wil ik zeggen dat ik bind dat je het écht heel erg goed doet als moderator hier. Dat je hier last van zou hebben had ik echt nooit kunnen raden in ieder geval. Ik hoop dat therapie je veel goeds heeft kunnen brengen en dat je er steeds meer profijt van mag ervaren.
Klik om te vergroten...

Dat is super lief. ❤️ Ik heb er in werkcontext wel echt last van, het leidt steeds weer tot problemen (als in angsten, depressie, burn-out). Als ik erover nadenk, is en wordt elk vlak van mijn leven er gewoon vrijwel continu door beïnvloed. Ik weet niet echt beter dan dat dit zo is, van kinds af aan. Dit ondanks de therapie die ik er dus al voor gehad heb. Het zit erg ingebakken in mijn algemene zelfbeeld. Ik noem nu werk, maar het is iets dat veel dieper gaat dan dat. Ik werk eraan!

Hier op het forum ben ik minder onzeker, de sfeer is open minded, mensen zijn dus ruimdenkend, het werk hier is vrijwilligerswerk, dit is mijn hobby, dat voelt anders. Al ben ik vaak ook bepaald niet de meest besluitvaardige mod hoor, maar goed, daar hebben we ander talent in ons team voor. 😁

[ / off-topic, sorry! ]
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Dat is super lief. ❤️ Ik heb er in werkcontext wel echt last van, het leidt steeds weer tot problemen (als in angsten, depressie, burn-out). Als ik erover nadenk, is en wordt elk vlak van mijn leven er gewoon vrijwel continu door beïnvloed. Ik weet niet echt beter dan dat dit zo is, van kinds af aan. Dit ondanks de therapie die ik er dus al voor gehad heb. Het zit erg ingebakken in mijn algemene zelfbeeld. Ik noem nu werk, maar het is iets dat veel dieper gaat dan dat. Ik werk eraan!

Hier op het forum ben ik minder onzeker, de sfeer is open minded, mensen zijn dus ruimdenkend, het werk hier is vrijwilligerswerk, dit is mijn hobby, dat voelt anders. Al ben ik vaak ook bepaald niet de meest besluitvaardige mod hoor, maar goed, daar hebben we ander talent in ons team voor. 😁

[ / off-topic, sorry! ]
Klik om te vergroten...
Is dat onzeker zijn niet typisch voor ons type werk? (genuine question)
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
* Edit: wacht, ik verplaats deze reactie even naar het off-topic-topic, lijkt me beter. :)
Klik om te vergroten...
Tag me daar is 🫣🫠
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dit is mijn bottom 5:

1. LSA
  • extreem misselijkmakend en daardoor een uur moeten overgeven
  • een paniekaanval die oneindig leek te duren
  • extreem saaie/niet eens mooie visuals
  • geen nuttige inzichten o.i.d.
  • heeft echt niks weg van LSD, terwijl het wel zo geadverteerd wordt
0/10, dit kan ik echt oprecht niemand aanbevelen. Salvia beveel ik nog eerder aan dan deze troep, dat duurt tenminste niet uren en is even (niet) leuk. Dat ik al ervaring had met LSD, voordat ik LSA gebruikt had, draagt ook zeker bij aan hoe verschrikkelijk ik deze hele ervaring vond. Het had er letterlijk niks van weg, terwijl ik wel helemaal daarop geanticipeerd had.

2. Bupropion
  • meerdere keren per dag intense paniekaanvallen
  • hartkloppingen
0/10, letterlijk geen enkel positief effect heb ik hiervan ervaren. Ik heb het volgens mij iets langer dan een week geprobeerd, maar op een gegeven moment weigerde ik om het nog te blijven slikken en ben ik er abrupt mee gestopt, omdat de bijwerkingen zo heftig waren.

3. Poppers
  • hoofdpijn voor de rest van de avond, echt letterlijk alleen dat
1/10, misschien nuttig als je een excuus nodig hebt om een afspraak af te zeggen en daarbij geloofwaardig over moet komen als je zegt dat je extreme hoofdpijn hebt, maar voor de rest snap ik de hype écht niet.

4. DCK
  • onprettig lichamelijk gevoel
  • beangstigend gevoel
  • totaal oninteressant gevoel van vaagheid voor uren lang
1/10, dit is echt gewoon de AliExpressversie van ketamine. Alle fencyclidineanalogen op ketamine na vond ik geen drol aan, maar deze was wel echt bijzonder gaar.

5. O-DSMT
  • extreem slaapverwekkend
  • misselijkmakend
  • totaal niet te vergelijken met tramadol
1/10, maar deze rate ik heel laag, omdat ik de verwachting had dat het zou lijken op tramadol, wat mijn favoriete opioïde is door de euforie en extreem levendige en lucide dromen die ik ervan krijg. Hier was helemaal niets recreatiefs aan. Misschien dat het wel een goed alternatief is als je niet aan tramadol zelf kan komen voor pijnklachten, maar daarnaast kan ik jullie verzekeren dat jullie niets boeiends missen in jullie leven als je dit nog nooit geprobeerd hebt.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
de toch wel ergste drug die ik heb gebruikt is aMT (tripmiddel blijkt) ik kreeg dit van een vendor ipv de bestelde mdphp (waarbij ik dus normaal 3 pellets pak van 25mg each ) en dat kan ik nog managen, maar van de aMT pakte ik dus ook 3 pellets puur omdat de vendor zei dat het op mdphp leek
yeh
not

by far not what a hell that was
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze Olifant zei:
Nee, wel een vermoeden op ADD (ook medicatie voor) en zou me niet verbazen als ik ook ergens - mild - op het spectrum van ASS zou zitten. Dat rustige herken ik dus wel, maar dat geldt in lage doseringen stims in principe ook voor mensen zonder AD(H)D en ASS.
Klik om te vergroten...
Ja, het is een misvatting dat dit meteen zou duiden op AD(H)D of ASS. Vrijwel iedereen krijgt een boost in focus van stims en wordt waarschijnlijk daardoor ook rustiger (energie wordt in goede banen geleid als het ware). Dit is ook waarom het op grote schaal wordt ge/misbruikt door studenten om "beter" te kunnen leren. Die mensen hebben echt niet allemaal AD(H)D. De meeste mensen hebben dat niet.
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Cocaïne. Vaak gebruikt maar inmiddels een behoorlijke afkeer tegen ontwikkeld. Het arrogante randje dat dat spul je geeft is echt vreselijk, en het gevoel dat je de hele wereld aan kan geeft alleen maar verkeerde inzichten. Verder moet je veel te vaak bijnemen om het effect te blijven voelen en is de prijs tevens niet mals. Mensen worden vaak niet bepaald gezelliger onder invloed van coke. Door de relatief milde kater ben je ook sneller geneigd om het te gebruiken op onnodige momenten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat zijn er wel een paar. Laat ik beginnen met duidelijk maken dat ik met de meeste drugs (vooral stims) geen maat kon houden, dus dat mijn dosering een grote rol speelt, zowel in frequentie als kwantiteit - ik behandelde het allemaal als coke.

- Cocaine: te lekker, maar hoe veel ik ook nam het was nooit genoeg en tegelijkertijd steeds meer en veel te veel. Dit heeft me veel geld gekost, heeft me depressief gemaakt, in een psychose laten belanden, en ueberhaupt meer kapot gemaakt dan me lief is;
- Ketamine: het effect deed me vaag denken aan wagenziekte / zeeziekte etc. Erg onprettig voor mij dat dizzy gevoel. Zowel racemisch als R-Ket geprobeerd - allebei niet voor mij;
- Isopropylphenidate: maakte me compleet emotieloos / gevoelloos, en ik had een vreselijke kater hiervan nadat ik 1gr op een avond wegwerkte;
- Ethylphenidate: ik ging tijdens gebruik hallucineren doordat ik te veel en te vaak nam. Voelde heel giftig gestimuleerd. Kater uit de hel, ik hield niets meer binnen de dag erna;
- Benzo's: puur omdat de ontwenning één grote hel voor me was. Onrust, akathisie, angst, depressie, suïcidaliteit, derealisatie. Wens ik niemand toe;
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Coke. Altijd maar bijpakken. Eerste keer dat ik het nam dacht ik: "is dit het nou?" en na een uurtje dacht ik: "ik wil meer". Cravings voor een effect wat ik zelf zou omschrijven als je-lekker-voelen. En voor je omgeving ben je ook nog eens vaak een eikel.

Mijn mening natuurlijk, maar ik ben blij dat ik die troep al zo'n 20 jaar niet heb aangeraakt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Heel veel mensen die coke kiezen als minst gewaardeerde drug...

Ik vind het fenomeen wel erg interessant: iets dat op zoveel vlakken zo onaantrekkelijk lijkt, maar toch zo enorm populair is.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
Ja, het is een misvatting dat dit meteen zou duiden op AD(H)D of ASS. Vrijwel iedereen krijgt een boost in focus van stims en wordt waarschijnlijk daardoor ook rustiger (energie wordt in goede banen geleid als het ware). Dit is ook waarom het op grote schaal wordt ge/misbruikt door studenten om "beter" te kunnen leren. Die mensen hebben echt niet allemaal AD(H)D. De meeste mensen hebben dat niet.
Klik om te vergroten...

Klopt helemaal, voor zover nu geweten. De drempel voor bepaalde effecten ligt anders (disbalans in neurotransmitters); verder reageert het biologisch systeem in de basis hetzelfde.
D
Dick_van_LeeuwenLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Heel veel mensen die coke kiezen als minst gewaardeerde drug...

Ik vind het fenomeen wel erg interessant: iets dat op zoveel vlakken zo onaantrekkelijk lijkt, maar toch zo enorm populair is.
Klik om te vergroten...
Het komt zoveel voor, dat statistisch gezien er ook meer mensen negatieve ervaring mee hebben. Ook positieve natuurlijk, maar die worden hier niet gevraagd :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dick_van_Leeuwen zei:
Het komt zoveel voor, dat statistisch gezien er ook meer mensen negatieve ervaring mee hebben. Ook positieve natuurlijk, maar die worden hier niet gevraagd :)
Klik om te vergroten...

Zit wat in, maar het is blijkbaar ook wel gewoon een heel toxische drug voor velen. Je kunt geen grote conclusies trekken op basis van een klein topic, maar het wordt inderdaad opvallend vaak genoemd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Ik denk er denk ik hetzelfde over. Als er dingen bestaan als bijvoorbeeld LSD die je hart verder openen en je soms ook tonen hoe verwoestend het ego kan zijn en je mogelijk helpen te zien hoe je dat overkomt, dan heb ik echt zoiets van: ik wil geen drugs die enorm egoboosting zijn en me dus juist de slechte kant op laten gaan.



Ja speed... Ik zou niet zeggen dat ik daar loom van werd, dat zeker niet. Maar wel ontspannen (maar dan weer zeker niet hangend, ik zat vol met energie maar dat vertaalde zich niet in lichamelijk actief zijn, maar dus ook niet in hangen/liggen, eerder rechtop zitten op de grond vaak. Zeer vergelijkbaar met entactogenen, waarop ik vaak ook rustig ben maar niet loom) en daarnaast dus ook extreem praatgraag.


Zoals je weet heb ik ook problemen gehad met een minderwaardigheidscomplex en in mindere mate komt dat nog weleens iets terug.

Imo zijn een inferioriteitscomplex en superioriteitscomplex nauw verbonden, maar schieten ze beide een heel andere kant uit. Beide zijn ze het extern zoeken van eigenwaarde omdat het niet van binnenuit gevonden lijkt te kunnen worden.

Door mijn lage zelfbeeld eerder, zorgde drank ervoor dat dat tijdelijk even weg ging en werd mijn ego zo geboost. Ik hield niet van de persoon die ik soms werd op drank. Ik kan me voorstellen dat iets als coke mij wel echt een vergroot ego zou geven. Al hangt dat ook nog samen met of iemand zijn/haar eigenwaarde uit zichzelf haalt of niet denk ik. Nu ik dat tegenwoordig veel makkelijker doe, is er misschien minder sprake van een sterk geboost ego, maar ik ga het niet uittesten.
Klik om te vergroten...

Ik zit in de auto (niet achter het stuur hehe ^^) dus even korte reactie, maar ik kan me wel in je beschrijving vinden, misschien was ‘loom’ niet het goede woord. Maar meer mentaal actief dan fysiek actief inderdaad!

Wat je aan het einde zegt over minderwaardigheidscomplex en superioriteitscomplex die dicht bij elkaar liggen, dat is in bepaalde zin zeker waar (zie narcisme - ‘onzeker narcisme’ komt vaak voort uit gevoelens van minderwaardigheid), maar ikzelf herken me gewoon echt niet in die uiting ervan. Ik vind narcisme ook een eindeloos fascinerend fenomeen (psychologisch gezien, niet om met narcisten om te gaan 😂) omdat ik de ondergrond achter het gedrag ergens begrijp, maar de uiting van dat gevoel op die manier totaal niet. Dat is zo volslagen alien voor mij, dat ik het gewoon wel eens zou willen voelen of meemaken, op coke ofzo, maar zo simpel ligt het dus niet. :’)

Later misschien nog een meer samenhangende reactie!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Roze Olifant zei:
Ik zit in de auto (niet achter het stuur hehe ^^) dus even korte reactie, maar ik kan me wel in je beschrijving vinden, misschien was ‘loom’ niet het goede woord. Maar meer mentaal actief dan fysiek actief inderdaad!

Wat je aan het einde zegt over minderwaardigheidscomplex en superioriteitscomplex die dicht bij elkaar liggen, dat is in bepaalde zin zeker waar (zie narcisme - ‘onzeker narcisme’ komt vaak voort uit gevoelens van minderwaardigheid), maar ikzelf herken me gewoon echt niet in die uiting ervan. Ik vind narcisme ook een eindeloos fascinerend fenomeen (psychologisch gezien, niet om met narcisten om te gaan 😂) omdat ik de ondergrond achter het gedrag ergens begrijp, maar de uiting van dat gevoel op die manier totaal niet. Dat is zo volslagen alien voor mij, dat ik het gewoon wel eens zou willen voelen of meemaken, op coke ofzo, maar zo simpel ligt het dus niet. :’)

Later misschien nog een meer samenhangende reactie!
Klik om te vergroten...
Nee ik zou van jou ook nooit denken dat je een narcist bent, laat dat duidelijk zijn. :)

Maar wat betreft mezelf en ook heel veel mensen om me heen in het uitgaansleven vroeger (wat voor mij bestond uit naar de kroeg en discotheek gaan), drank zorgde voor dat minder mooie kanten van mezelf en ook van anderen naar boven kwamen. Een hele zaal vol met mensen die nou niet bepaald op een hoge liefdevolle vibe zaten. Hetzelfde of vergelijkbaar zal ongetwijfeld ook gebeuren met coke, al heb ik dat nooit (bewust) meegemaakt dat dat gedaan werd hier. Het was altijd drank. Ik denk niet dat dit erop duidt dat al deze mensen en ook ikzelf narcistisch zouden zijn (niet dat ik wil zeggen dat jij dit impliceert hoor, ik wil gewoon even dit punt maken), maar dat we (althans de meesten toch) een schaduwzijde hebben die meer aanwezig kan worden door bepaalde middelen.

Ik weet zeker dat in ieder geval ikzelf in mijn jongere jaren een klootzakje zou worden onder invloed van coke. Ik hoop nu niet meer, maar zoals gezegd: ik ga het niet eens testen. :wink:

Ook nu heb ik nog zeker kanten aan mezelf waar ik aandacht aan moet geven: gebieden waarop ik kan groeien. Middelen als bijvoorbeeld LSD, psilo en ook MDMA en 6-APB hebben soms geholpen om die dingen juist te belichten op een constructieve wijze. Meer een "egodrug" zoals je coke misschien zou kunnen noemen, zou wellicht voor een achteruitgang kunnen zorgen hierin.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#20
Alcohol, het effect is de kater nooit waard. 98% van alle domme shit in mijn leven onder invloed van drank. Denk altijd aan Bill Hicks zijn uitstpraak:

“If you want to understand a society, take a good look at the drugs it uses. And what can this tell you about American culture? Well, look at the drugs we use. Except for pharmaceutical poison, there are essentially only two drugs that Western civilization tolerates: Caffeine from Monday to Friday to energize you enough to make you a productive member of society, and alcohol from Friday to Monday to keep you too stupid to figure out the prison that you are living in.”​


Typisch dat het drinken zo populair is, en dat je scheef wordt aangekeken als je bv. paddo's neemt, die geestverruimend en zo goed als niet toxisch voor het lichaam.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."