Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik op het werk

Drugsgebruik op het werk

44 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een lage dosering Amfetamine (denk aan 6-15mg).
S
SjappiewappieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik gebruikte speed op het werk (dagelijks), werkte in een magazijn. Ik haalde plots bijna 3 keer zoveel stuks als het gemiddelde van de andere medewerkers en hadden ze me uiteindelijk betrapt XD . Zonde zo'n goede werkkracht buiten te gooien, 3 voor de prijs van 1!
g
genk123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik lees hier weleens dat er leden zijn die gebruiken op of voor het werk? Wie doet dit weleens en wat voor drug? Ik zelf doe dit niet en vindt het eerlijk gezegd ook te ver gaan. Ik ben erg benieuwd!
Q
QwertyuiopaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb dit in mijn slechte periode van verslaving dagelijks gedaan. (helaas)
Het heeft me dan ook uiteindelijk mijn (bij)baan gekost destijds.

Ik gebruikte toen een combinatie van speed, ghb en clonazolam. Ik weet het, niet best! Maar ik ben er vanaf en gebruik nu alleen nog maar op feestjes!

Mijn werk (met name collega's, mijn baas had niets door) begon na een half jaar dagelijks gebruik een gedragsverandering te merken. Ik kreeg overal schijnt aan, melde me te pas en te onpas ziek en ga zo door.

Een sterke afrader wel te vertellen!!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet soms internetdiensten draaien die best wel saai zijn en dan rook ik daar bijna altijd cannabis bij. Ik kijk ondertussen series, luister radio, zit een beetje op sociale media, of Drugsforum, dat soort dingen. Ik moet dan om de zoveel tijd even op een paar schermen klikken en checken of ik nog wat moet doen, maar meestal niet.

Je hebt denk ik de perfecte opvatting dat je drugs niet moet gebruiken op werk en dat je er ook voor moet zorgen dat je op je werk geen last hebt van de na-effecten (kater) van drugs.

Voor mij is cannabis alleen zo genormaliseerd dat ik nog best redelijk kan functioneren als ik stoned ben. Dus die ene keer dat ik toch even moet opletten en echt iets moet doen tijdens die internetdiensten dan gaat dat wel; alleen misschien iets trager. Ik zou alleen niet willen adviseren om het zo ver te laten komen.

Gebruik van drugs is meestal een glijdende schaal naar steeds iets meer, iets heftiger, iets spannender, totdat je bijna alles onder invloed hebt gedaan en je het een onprettig idee begint te vinden om iets te doen zonder.

Je kan jezelf tegen die glijdende schaal van steeds vaker en heftiger gebruik beschermen door jezelf strenge regels op te leggen, en die regels ook na te komen. 'Ik wil nooit op mijn werk minder goed presteren door drugs' is een van de belangrijkste regels die je jezelf kunt opleggen. Dan alleen nog nakomen :wink:
I
Incubi666Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Vroeger gebruikte op mijn werk speed xtc
Ging naar de wc pm bij te pakken. Vergat vaak waar ik mijn fiets neer gezet had. Welke pauzes we hadden
g
gekkeikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb wel eens 3mmc gebruikt in de horeca.
Dit was dan ik het weekend dat ik bijv savonds moest werken en overdag al had gedaan dat ik het savonds ook door deed op werk. Of na doorhalen op drugs en dan de volgende dag die dienst onder invloed werken.

Ik werkte hier nog maar net dus wisten ze nog niet echt hoe ik er “normaal” uit zag.
Nooit gesnapt wel complimenten gekregen voor mijn harde werk
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Echt een no go voor mij (en eigk sowieso wel).
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#9
Als ik eerlijk moet zijn ook jarenlang dagelijks. Tis wel is bijna fout gegaan met G,echt een strijd op leven en dood om niet voorover te kukelen maar met uppers nooit zon probleem gehad. Heb ook ADD dus de achterliggende reden zal ook wel daar iets mee te maken hebben.

Eenmaal in die routine (ben nooit "van de kaart" geweest op werk overigens. Ben ook nog in een jaar of 8 tijd dat ik dat (laatste jaar stuk minder, het wordt tijd om af te ronden)veel slechter wordt van slaapgebrek. Dat fuckt enorm met je denkvermogen en valt op. Om deze specifieke reden heb ik besloten er ook langzaam naartoe te bewegen dat het gewoon afgelopen is. Op een gegeven moment is het ook wel mooi geweest toch, en ik voel dat ik steeds dichter bij dat "gevoel" kom. Zal nog wel ff duren though

Verder ga je na een tijdje natuurlijk je gewoontes ontwikkelen of bepaalde ritueeltjes of handelingen. Dat maakt het natuurlijk nog extra leuk want alles wat ik niet mag ik gelijk extra leuk.
Weet niet of dit antwoord is op je vraag maar voel je vrij me de goede kant op te sturen als het niet zo is.


Even een zijdelingse opmerking, ik ben natuurlijk het eens met je dat het te ver gaat.

Maar wat is te ver? Het idee niet regelmatig iets te nemen maar als het dan gebeurd dat ik bijv geen remmen meer heb of compleet een ander persoon wordt vind ik een heel stuk beangstigender. Hoewel er natuurlijk meningen mogen zijn en is op je werk gebruiken natuurlijk gewoon niet goed, maar toch hebben vooral gebruikers zelf heel erg de neiging om zich te vergelijken met anderen.

Leef en Laat leven, zou een mooie tattoo zijn voor in de nek ofzo. Streepjescode erbij:wink:
Buenos noches im out
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@Zwijgrecht
Eerlijk verhaal en goede voornemens!

Zelf ben ik nog nooit verder gekomen dan een microdosering pep met het idee de ADD wat uit te vlakken, hoewel ik denk ik wel eens nog onder invloed van alcohol ben geweest na een avond flink zuipen maar dat is weer een ander verhaal. Wat voor werktijden je hebt lijkt me ook wel van invloed hebben, opstaan en meteen aan het werk en dan heb je na je werk alle tijd om lekker te ontspannen en is er ook geen behoefte om te gebruiken OP het werk of er voor.

Zichtbare nektatoeages... Het zou zo maar kunnen dat je dan minder kansen gaat krijgen in je leven, niet iedereen vind dat een goede uitstraling hebben en als dat net een eventuele toekomstige werkgever is...
Zelf associeer ik gezichtstatoeages vooral met Amerikaanse gangleden en mocht ik ooit werkgever zijn dan zit ik ook niet echt te wachten op personeel met gezichtstatoeages.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je koffie en cbd-olie meetelt, ben ik altijd wel van iets onder invloed, dus ook tijdens het werk. :tearsofjoy:
Nu dus ook weer (lager dan voorgeschreven dosis dexamfetamine, cbd-olie, koffie, na de middag gooien we er nog wat Kratom bij), maar ach, ik zit slechts aan de administratie.
Regelmatig onder invloed v. ADD(zelf)-medicatie dus: microdosering amfetamine, methylfenidaat analoogjes op functionele dosis, dexamfetamine op voorschrift, Kratom, cbd-olie. Altijd microdoseringen.

'n Paar maanden geleden ben ik eens gaan werken in de naweeën van een rits aan psychedelica, dissociatief en amfetamine. Concreet: 4-ho-met, 2c-b, 25i-nBone, 3-meo-pcp en ongeveer 300mg amfetamine.
Moet er wel bij zeggen dat ik vaak alleen werk in een soort loods en dat was dus ook die dag het geval, dat wist ik al op voorhand. Ik doe ook geen fysiek gevaarlijk werk en was al voor ik op het werk arriveerde zeker helder genoeg (dankzij de amfetamine) om zonder risico m'n werkzaamheden te kunnen doen.
Toch was dit de eerste en de laatste keer, dat kan ik jullie wel verzekeren!

En vooral: neem hier geen voorbeeld aan!
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou moet ik ook zeggen dat ik in een sector werk waarin het jammer genoeg vrij "normaal" is. Drinken snuiven whatever tijdens werktijd wordt redelijk gedoogd want tja, er doen aardig wat het
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Meer dan 10 jaar geleden gebruikte ik weleens pep op maandag om naar m'n werk te kunnen na een weekend doortrekken. Werk zonder verantwoordelijkheden gelukkig, maar alsnog superdom.

Laatst een hele nacht wakker gelegen na teveel alcohol op een festival, eerlijk opgebiecht op werk en taken gewisseld met een collega. Ik voelde me echt een stomme puber, nooit meer!
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja tijdens projecten thuis alcohol, microdoses LSD voor naar kantoor gaan, soms benzo, een keer pep om wakker te worden.

En ohja als ik t had oxy en tramadol. Ik hoef niet te rijden. Als ik dat wel moest zou ik het niet doen.
P
PortobelloLid
01-01-2024, 00:00
#15
En weleens met een kater gezeten ja maar heeeel sporadisch.
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik herinner me in 2012 op het werk (callcenter) een hele nare ervaring gehad te hebben met coke op het werk. Ik had nog een goeie kwart gram over en had deze dus gebruikt, nu ja als het op was zat ik wel in een paranoïde angstige sfeer en vroeg ik me steeds af wie het door zou hebben.
De gesprekken gingen overigens ook voor geen meter...
Niet voor herhaling vatbaar
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Een keertje 2 punten 4-MMC genomen op een vroege maandag om wakker te worden van je kater het afgelopen heftige weekend.
Daarna ook gelijk alles weggegooid omdat je anders door blijft pakken, ben hier normaal helemaal niet van maar overwoog die dag echt mezelf ziek te melden, dus je zou het verstandig bij een onverstandige situatie kunnen noemen omdat ik die dag toch weer wat centen bij elkaar heb gesprokkeld
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#18
Onder invloed zijn op werk heb ik wel een paar keer meegemaakt, maar tegenwoordig gaat dat niet meer gebeuren. Ben een tijd verslaafd geweest aan cannabis en ging af en toe als ik in de avond moest werken overdag een paar hasj jointjes roken in de hoop dat het 's avonds wel uitgewerkt was. Bij mij werkt hasj pas uit als ik ga slapen en als ik dan moet werken ben ik heel erg afwezig.
Een keer zo apestoned op werk gekomen omdat ik vergeten was dat ik ingeroosterd stond. Werd gebeld toen ik net de coffeeshop uit kwam lopen of ik nog kwam opdagen. Erg interessante werkdag was dat, maar ondanks het stoned zijn wel goed mij best geprobeerd te doen.
Ik werk in de detailhandel waar ik veel met klanten om moet gaan, maar de paar keer dat ik stoned op werk was ging dat me wel goed af.

Inmiddels heb ik ruim een maand niet meer geblowd en heb ik de neiging er ook niet zo meer naar. Ik ga nu een jaar voltijd werken en ga mijn ritme weer goed proberen op te pakken. :) Blowen alleen nog in het weekend.

Met harddrugs ben ik sowieso heel netjes als het gaat om gebruik, dus dat zou mij op werk nooit overkomen.
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#19
In mijn donkere dagen jaren terug gebruikte ik ketamine onder het werk. De baas kwam erachter en ik was ontslagen :upsidedown:
L
LunaMilaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Heb wel eens gehad dat je de avond er voor gebruikt hebt iets te lang door gaat niet kunnen slapen en dan met grote schotels op je werk komen .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."