Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugsgebruik op het werk

Drugsgebruik op het werk

44 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
B
BaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik werk elke zaterdag ochtend van 7:00-16:00 in een kippen & salade fabriek. Ik heb wel eens met een vriend die hier ook werkt geblowed voor werk. Dit is leuk tot het uitwerkt, dan wil je alleen maar naar huis toe. Dit doe ik tegenwoordig ook niet meer.

Wanneer ik de vrijdag avond een nacht doorhaal (vaak 3-mmc) dan neem ik onder werk in elke pauze behalve de laatste pauze 2 nakkies. Dit vooral om wakker te blijven en de kater van een nacht doorhalen te verschuiven na werk. Ik gebruik bewust niet in de laatste pauze zodat ik na werk meteen naar bed kan
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jaren lang geblowd..
Elke dag stoned van s'ochtends tot s'avonds.
Ik was stoned bij elke baan die ik had.
Maar dan functioneer je gewoon omdat je altijd stoned bent.
Denk dat de meeste blowers dit wel herkennen.

Net zoiets als auto rijden.
Als iemand altijd blowed dan kan diegene gewoon goed rijden.
Een blower is juist rustig en minder gehaast.
Op de heftruck gezeten en dan was ik altijd het best als ik blowde.
Meer intenser en preciezer.

Ben wel blij dat ik die verslaving al jaren achter me heb gelaten...
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Revolutionair zei:
Nu wachten opeen reactie van iemand die gaat vertellen dat blowen je reactievermogen vertraagd.
Klik om te vergroten...
Blowen vertraagd je reactievermogen.
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#4
gekkeik zei:
Heb wel eens 3mmc gebruikt in de horeca.
Dit was dan ik het weekend dat ik bijv savonds moest werken en overdag al had gedaan dat ik het savonds ook door deed op werk. Of na doorhalen op drugs en dan de volgende dag die dienst onder invloed werken.

Ik werkte hier nog maar net dus wisten ze nog niet echt hoe ik er “normaal” uit zag.
Nooit gesnapt wel complimenten gekregen voor mijn harde werk
Klik om te vergroten...

Zag een keer een quote in een film: "always show up high on your first day of work so people don't know what you're really like and think you're always like this"
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boromeij zei:
en raad het ook eigenlijk af tenzij je in de muziek industrie werkt,
Klik om te vergroten...

Die snap ik even niet. Als je in de muziekindustrie werkt, werk je toch ook?
B
BoromeijLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Die snap ik even niet. Als je in de muziekindustrie werkt, werk je toch ook?
Klik om te vergroten...

correct maar ik vind bijvoorbeeld als je drugs neemt en je werkt in een winkel of in de horeca dat dat heel anders is dan als je in de muziekindustrie werkt, ook omdat vaak waar het gedraaid word ook veel drugs gebruikt word, tevens zit een goede vriend van mij vaak in de studio en dan neemt hij ook een pilletje xtc, zo kan hij zich beter concentreren en is hij meer euforisch
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zou het zelden eens laten gebeuren als ik de late heb op vrijdag.
Goed house setje ( niet sletje 😜 ) en helemaal alleen 😎
M
MdmjaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Als DJ heb ik de afspraak met mezelf dat ik alleen tijdens informele/illegale/huis feestjes mag gebruiken. Niet bij ‘officiele’ gigs (m.u.v. Alcohol)

Nu is het wel eens voorgekomen dat ik de vrijdag de hele nacht zelf op een feest was aan de xtc en ketamine. Die avond erna moest ik op een illegaal feest draaien en was zo kapot dat ik wat (te veel) punten speed had gepakt om m’n set door te komen.

ik was alleen even vergeten dat ik diezelfde nacht nog in een club in de stad moest draaien en kwam daar hyperactief en met grote dopen binnen. Eigenaar kon er gelukkig wel om lachen.
Q
QwertyuiopaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb dit in mijn slechte periode van verslaving dagelijks gedaan. (helaas)
Het heeft me dan ook uiteindelijk mijn (bij)baan gekost destijds.

Ik gebruikte toen een combinatie van speed, ghb en clonazolam. Ik weet het, niet best! Maar ik ben er vanaf en gebruik nu alleen nog maar op feestjes!

Mijn werk (met name collega's, mijn baas had niets door) begon na een half jaar dagelijks gebruik een gedragsverandering te merken. Ik kreeg overal schijnt aan, melde me te pas en te onpas ziek en ga zo door.

Een sterke afrader wel te vertellen!!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik moet soms internetdiensten draaien die best wel saai zijn en dan rook ik daar bijna altijd cannabis bij. Ik kijk ondertussen series, luister radio, zit een beetje op sociale media, of Drugsforum, dat soort dingen. Ik moet dan om de zoveel tijd even op een paar schermen klikken en checken of ik nog wat moet doen, maar meestal niet.

Je hebt denk ik de perfecte opvatting dat je drugs niet moet gebruiken op werk en dat je er ook voor moet zorgen dat je op je werk geen last hebt van de na-effecten (kater) van drugs.

Voor mij is cannabis alleen zo genormaliseerd dat ik nog best redelijk kan functioneren als ik stoned ben. Dus die ene keer dat ik toch even moet opletten en echt iets moet doen tijdens die internetdiensten dan gaat dat wel; alleen misschien iets trager. Ik zou alleen niet willen adviseren om het zo ver te laten komen.

Gebruik van drugs is meestal een glijdende schaal naar steeds iets meer, iets heftiger, iets spannender, totdat je bijna alles onder invloed hebt gedaan en je het een onprettig idee begint te vinden om iets te doen zonder.

Je kan jezelf tegen die glijdende schaal van steeds vaker en heftiger gebruik beschermen door jezelf strenge regels op te leggen, en die regels ook na te komen. 'Ik wil nooit op mijn werk minder goed presteren door drugs' is een van de belangrijkste regels die je jezelf kunt opleggen. Dan alleen nog nakomen :wink:
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je koffie en cbd-olie meetelt, ben ik altijd wel van iets onder invloed, dus ook tijdens het werk. :tearsofjoy:
Nu dus ook weer (lager dan voorgeschreven dosis dexamfetamine, cbd-olie, koffie, na de middag gooien we er nog wat Kratom bij), maar ach, ik zit slechts aan de administratie.
Regelmatig onder invloed v. ADD(zelf)-medicatie dus: microdosering amfetamine, methylfenidaat analoogjes op functionele dosis, dexamfetamine op voorschrift, Kratom, cbd-olie. Altijd microdoseringen.

'n Paar maanden geleden ben ik eens gaan werken in de naweeën van een rits aan psychedelica, dissociatief en amfetamine. Concreet: 4-ho-met, 2c-b, 25i-nBone, 3-meo-pcp en ongeveer 300mg amfetamine.
Moet er wel bij zeggen dat ik vaak alleen werk in een soort loods en dat was dus ook die dag het geval, dat wist ik al op voorhand. Ik doe ook geen fysiek gevaarlijk werk en was al voor ik op het werk arriveerde zeker helder genoeg (dankzij de amfetamine) om zonder risico m'n werkzaamheden te kunnen doen.
Toch was dit de eerste en de laatste keer, dat kan ik jullie wel verzekeren!

En vooral: neem hier geen voorbeeld aan!
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nou moet ik ook zeggen dat ik in een sector werk waarin het jammer genoeg vrij "normaal" is. Drinken snuiven whatever tijdens werktijd wordt redelijk gedoogd want tja, er doen aardig wat het
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#13
Meer dan 10 jaar geleden gebruikte ik weleens pep op maandag om naar m'n werk te kunnen na een weekend doortrekken. Werk zonder verantwoordelijkheden gelukkig, maar alsnog superdom.

Laatst een hele nacht wakker gelegen na teveel alcohol op een festival, eerlijk opgebiecht op werk en taken gewisseld met een collega. Ik voelde me echt een stomme puber, nooit meer!
S
Sammeke47Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik herinner me in 2012 op het werk (callcenter) een hele nare ervaring gehad te hebben met coke op het werk. Ik had nog een goeie kwart gram over en had deze dus gebruikt, nu ja als het op was zat ik wel in een paranoïde angstige sfeer en vroeg ik me steeds af wie het door zou hebben.
De gesprekken gingen overigens ook voor geen meter...
Niet voor herhaling vatbaar
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een keertje 2 punten 4-MMC genomen op een vroege maandag om wakker te worden van je kater het afgelopen heftige weekend.
Daarna ook gelijk alles weggegooid omdat je anders door blijft pakken, ben hier normaal helemaal niet van maar overwoog die dag echt mezelf ziek te melden, dus je zou het verstandig bij een onverstandige situatie kunnen noemen omdat ik die dag toch weer wat centen bij elkaar heb gesprokkeld
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#16
In mijn donkere dagen jaren terug gebruikte ik ketamine onder het werk. De baas kwam erachter en ik was ontslagen :upsidedown:
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nu wachten opeen reactie van iemand die gaat vertellen dat blowen je reactievermogen vertraagd.
B
BadassPsychoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mezelf zei:
Hoe kwamen ze er achter dan?
Klik om te vergroten...
Dat blijft nog altijd een raadsel. Waarschijnlijk zag iemand het en heeft diegene het gemeldt bij de baas. Gelukkig was het toch maar een flutbaantje maar dat maakt het niet minder lomp!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#19
BadassPsycho zei:
Gelukkig was het toch maar een flutbaantje maar dat maakt het niet minder lomp!
Klik om te vergroten...
Hahaha, waarom zou je een flutbaan willen hebben en hier blijven werken? lol
R
RalouLid
01-01-2024, 00:00
#20
Vroeger toen ik stage liep, wilde het nog wel eens lukken dat ik de avond voordien wiet had gerookt maar in die mate dat ik de dag nadien me nog niet nuchter voelde. Welke opzich geen ramp is ... Ware het niet dat ik stage liep op de drugsafhankelijkheidsafdeling in de psychiatrie..:sweatsmile:. Ik was geslaagd. Maar vermits ik algehele interesse in verpleegkunde verloren was, was het slagen op zich een verwaarloosbaar gegeven :upsidedown:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."