Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, Ik ben verslaafd. Ik ben verslaafd aan 3mmc gebruik. Ik gebruik nu ongeveer een jaartje en gebruik regelmatig. Ik gebruik elk weekend samen met mijn vriend (ook verslaafd). In zo’n weekend gaat er meestal 2 gram door heen en soms zelfs iets meer (2 gram deel ik dan samen met mijn vriend dus +- 1 gram p.p.) Nu wilden ik en mijn vriend al een paar weekjes ECHT stoppen met gebruiken, maar is dit nog niet gelukt. We hebben al wel meerdere serieuze pogingen gedaan om te stoppen. Maar telkens was er weer iets wat ons triggerde. - verwijderd nummer dat die ons appt dat die weer had of aanbieding ofzo. - wel vaker is het dat we op de gekste plekken in eens een zakje vinden met nog wat er in. (Vakjes van tassen/jaszakken/vis tas/ portemonnee) ect. En dan gaan we dit gebruiken en moeten daarna meer halen. - dat collega’s van mijn vriend ook in eens bij zich hebben en gebruiken op werk. Wat hij dan ook gaat gebruiken. En ik dus ook als hij daarna heeft gehaald. - of dat we een dealer tegen komen. Veel mensen praten over dat je het probleem moet weten waarom je gebruikt. Maar dit weet ik dus niet! We zijn er mee begonnen op feestjes en daarna in het weekend met vrienden. Voor mijn gevoel heb ik geen onderliggend probleem voor mijn gebruik, maar is het bij mij van feestjes naar vrienden naar verslaafd gegaan. Gewoon eerst voor het lekkere gevoel van 3mmc maar nu meer nodig hebben en drang naar. Als er wel een onderliggend probleem is voor mijn gebruik wil ik dit graag weten zodat ik hier aan kan werken. Weten jullie hoe je kan uitvogelen of het gebruik “dieper” zit dan alleen voor de leuk? Ik schrijf dit bericht omdat ik tips nodig heb wat wel helpt. Het is nu zondag ochtend en ik zit met mijn vriend te chillen na een nacht door gehaald op 3mmc. We gebruiken nu nog maar besef nu weer even wat voor domme koe ik ben. Ik ben het weekend in gegaan met de volle overtuiging dat ik dit weekend niet ging gebruiken.... Maar nu zit ik hier toch... Ik heb wel een site gevonden waar je je gratis en anoniem kan aanmelden voor zelfhulp. https://www.jellinek.nl/zelfhulp/ Enigste is dat cocaïne het enigste is wat er het meeste op lijkt. Ik heb hun benaderd en gevraagd welke ik moet doen. Jellinek raad mij aan om de cocaïne zelfhulp te kiezen. Ik heb mij inmiddels sinds gister avond hier voor aangemeld. Maar ik weet dus niet of dit helpt bij 3mmc. Ik en mijn vriend zijn onderhand wel klaar met het gebruik en deze verslaving, en willen ook graag stoppen. Maar zo makkelijk is dit niet heb ik al gemerkt! Hoop dat jullie goede tips hebben voor mij en mijn vriend en hopen dat het vanaf volgend weekend WEL gaat werken. (Ik dacht er aan om een Pathé bioscoop abonnement te nemen zodat we dit als afleiding kunnen gebruiken). Groetjes Gekkeik"
"Bedankt voor je tips hier ga ik zeker wat mee proberen te doen! Er is wel een periode geweest dat we ook door de weeks gebruikten. Soms op school en ook op werk. Gelukkig doen we dit niet meer! Weekendjes op stap gaat denk ik niet lukken. Ik werk in het weekend in de horeca en ben veel ingedeeld in het weekend ook ivm school. Groetjes, Gekkeik acht.zes zei: Ik zou dit een weekendverslaving willen noemen. Beetje wat ik in de jaren 90 had met XTC. Wekelijks gebruik is er ingeslopen en een echte gewoonte geworden. Lichamelijk ben je nog niet echt verslaafd, anders zou je door de week ook gaan gebruiken en dat is (nog) niet het geval. Je moet het patroon doorbreken, ga eens een paar weken wat anders doen in het weekend. Ga er wat weekendjes op uit, bezoek wat (buitenlandse) steden met een hotelovernachting of zo , gewoon even de situatie vermijden waarin gebruikt wordt (in jou geval dus thuis in het weekend), dan heb je al een goeie start gemaakt. Denk eens na over een andere hobby voor als je weer thuis zit in het weekend, iets om handen hebben werkt ook wel in je voordeel. Zoiets zou ik het aanpakken. Wat zeg ik, zo heb ik het in de jaren 90 aangepakt om van elk weekend drugs en feestjes af te komen in ieder geval, en voor mij heeft dat wel gewerkt. Succes! Klik om te vergroten..."
"Hoi, Ja ik weet dat het niet goed is voor elk weekend gebruik. Toen ik hier mee begon wist ik dit echter nog niet. Ook later ben ik er achter gekomen dat het een ‘nieuwe drug’ is dus weinig over bekend en wellicht gevaarlijk. Brain zaps heb ik afgelopen jaar veel gehad maar heb ik afgelopen 3 maanden geen last meer van gehad. De dag daarna voel ik me gewoon fut loos zonder energie en zin in iets te hebben. Geen depressie gevoelens. Mijn vriend en ik vissen al vaak op karpers maar Hebben ook vaak gebruikt tijdens het vissen dus ben bang dat we dan ook weer zin krijgen. Groetjes gekkeik acht.zes zei: @gekkeik Je weet trouwens dat 3mmc een serotonineslurper is die je eigenlijk maar eens in de 2 a 3 maanden zou moeten gebruiken? Al klachten aan het ontwikkelen als brainzapps (elektrische schokjes in je hersenen, vooral als je gaat slapen), depri en dergelijke? Want je serotoninesysteem is snel van slag en aanvulling van je serotoninevoorraad duurt best lang. Dit soort misbruik vraagt om problemen, dus probeer dit weekendgebruik zo snel mogelijk te keren! Ik geef overigens ook zo maar een voorbeeld om het patroon te doorbreken. Zelf ben ik indertijd gaan karpervissen, wat voor mij goed gewerkt heeft. Klik om te vergroten..."
"Hoi, Ja ik snap wat je bedoelt. We gaan even brainstormen. Super bedankt voor je tips ik denk dat we hier echt iets aan hebben!! Groetjes, Gekkeik acht.zes zei: Karpervissen valt dus ook af lol! Maar goed, ik denk dat wel duidelijk is wat ik wil zeggen, het patroon moet doorbroken worden en dat gaat het beste als je zorgt voor een andere setting als die waar standaard gebruikt wordt. Waar, hoe en wat zal je zelf invulling aan moeten geven, succes in ieder geval! Klik om te vergroten..."
"Wat houd dat beloningscentrum in? ketakoekjes zei: Het goede nieuws: afkicken van serotonineslurpers is normaal gezien best makkelijk zolang je alles ontwijkt wat ervoor zorgt dat je aan de drug denkt. Het slechte nieuws: je beloningscentrum is permanent beschadigd, maar hier zal je weinig van merken. Klik om te vergroten..."
"Ja, jij begrijpt mij! Precies wat jij allemaal zegt klopt en heb ik ook, enige dat ik geen zelfdiscipline heb. Heb afgelopen weekend wel gebruikt weer. Helaas. Ga mijn geld aan de kant zetten zodat ik niet opnieuw kan halen. Ook denk ik er over om een Pathé abonnement te nemen omdat ik laatst het naar de film gaan met mijn vriend toch wel erg leuk vond. Die avond hadden wij (zaterdag) niet gehaald pf gebruikt. Hoop hier meer dat we meer bezig zijn met andere dingen en elkaar en elkaar hier bij kunnen helpen niet weer te gebruiken. Heb 3 katten kan die ook wel mee nemen op een rondje lopen al denk ik niet dat ze daar zo’n zin in hebben . Bedankt voor je bericht dit steunt mij enorm en geeft mij wat extra kracht in het stoppen ❤️ Groetjes, Sp3tterpik zei: Ik ben ook echt dol op 3-MMC, het is de enige drug die ik echt leuk vind qua effect, betrouwbaarheid daarvan en ook de duur van het effect. Ik snap heel goed dat je hier (weekend)verslaafd aan kan raken door die absoluut verrukkelijke piek die opiaat achtig aanvoelt met een dikke zweem van het leukste van MDMA. Ik waak er voor om elk weekend te gaan gebruiken. Ik doe wat ik vroeger ook deed met mijn sos maatje. Ik plan van te voren een dag in waarop ik los mag gaan en ook meteen ook hoeveel. Een week voordat het zover is bestel ik. Pas als meneer Grapperhaus een algemeen verbod op de RC voor elkaar heeft en de ingangsdatum zo goed als bekend is koop ik ineens een grote voorraad van enkele tientallen grammen en reken ik op zelfdiscipline of breng ik die voorraad bij iemand onder. Dit spul is te lekker, te goedkoop en te makkelijk verkrijgbaar om er casual mee om te gaan. Het enige wat je weerhoud om maar door te blijven gaan (vooral als je snuift) is je gelimiteerde voorraad en de gelukkig snel opbouwende tolerantie. Ik heb wel al gemerkt dat je de tolerantie ook weer vrij vlot kwijt raakt waardoor je na een paar dagen weer heerlijk kan pieken. Verraderlijk dus en als je zelf al in de gaten krijgt dat je te vaak gebruikt, dan ben je goed bezig en is het wellicht een goed idee om pas op de plaats te zetten en een tijdje droog te gaan staan al is dat natuurlijk makkelijk gezegd. Toen ik stopte met roken na 24 jaar zware shag, ging ik met de honden een flink eind op pad als de drang weer eens op kwam. Ik weet niet of dat voor jou ook maar iets kan helpen. Ik gebruik 3-mmc om mezelf op sommige dagen te positief reflecteren en mij ook te vermaken. Vooral na een nachtdienst als mijn weekend begint met een duffe dag die toch weggegooid is aan slaperigheid. Dit spul trekt mij daar fit doorheen en als ik op tijd de laatste bump neem, slaap ik om 00.00 uur en zit ik meteen in het normale ritme. Vermaak en enigzins nut al gooi ik mijn gebruik ook omlaag naar eens per maand omdat ik ook merk hoe fijn en verleidelijk het is om het hele weekend er mee te vullen. Sterkte en zet m op! Klik om te vergroten..."
"Heb wel eens 3mmc gebruikt in de horeca. Dit was dan ik het weekend dat ik bijv savonds moest werken en overdag al had gedaan dat ik het savonds ook door deed op werk. Of na doorhalen op drugs en dan de volgende dag die dienst onder invloed werken. Ik werkte hier nog maar net dus wisten ze nog niet echt hoe ik er “normaal” uit zag. Nooit gesnapt wel complimenten gekregen voor mijn harde werk"
"Wiet en hasj was het eerste wat ik uitprobeerde. Eerst veel wiet gerookt toen ik klaar was met wiet begon ik met hasj roken. Als ik soms één pof wiet nam was ik zo stoned en van de kaart dat ik het gewoon niet meer een chille space vond. Ik ging niet slecht maar was te heftig effect voor 1 pof voor mij. Na tijd hasj te hebben gerookt was ik dit ook zat en was ik hier mee gestopt. XTC heb ik een periode veel gebruikt en vond ik erg leuk. Tot op een gegeven moment de brakheid de dag er na niet normaal meer was. Ben op de verjaardag van mijn vriend met alle visite en familie er bij in slaap gevallen op de bank. Lange tijd gestopt met XTC. Als ik later weer eens XTC deed vond ik het ook niet meer zo leuk als ik het toen vond. Tijd lang alleen alcohol genuttigd en geen drugs. Tot ik vorig jaar naar het weekend festival decibel ging. Mijn vriend had 3mmc mee die gebruikte dit al even. Ik had nog nooit gesnoven maar dat was mijn 1e keer. 1e avond 3mmc gedaan en een beetje alcohol gedronken. Volgende dag niet normaal brak, ook door dat ik bijna geen ook dicht heb gedaan. Dus halve dag voor pampus in de tent gelegen. Zaterdag avond gingen we weer een keer XTC doen. Waren farao’s. Had weinig op en mijn vriend ook toen we allebei begonnen te hallucineren. Wat gegeten en rustig gezeten. Maar ging niet weg. Bij mijn vriend was het zelfs zo erg dat we de avond vroeg tijdig hebben afgesloten en naar de tent zijn gegaan. Hij zag ALLE bomen (heel veel dus we zaten in een bos) bewegen heen en weer op en neer zwaaiend ect. Bij de weg terug hem aan de arm moeten houden het leek wel alsof hij padje af was van de alcohol. En hij snapte niks van wat er om zich heen gebeurde en waar die was en waarom ect. Bij de tent lekker gaan slapen ook de enige nacht dat we GOED door hebben geslapen. Wel heel wat gemist volgens de buren de volgende dag. Hadden Duitsers (vrienden van elkaar) ruzie gekregen. Blijkt dat 1 van hun de tent van de ander in de fik had gestoken waar hij in lag. Geen gewonden maar duurde erg lang voor een brandblusser er was om de boel te doven. *NIKS van gemerkt!* Zelfs tot 11 uur uitgeslapen aan 1 stuk door. Wij hadden geen zin meer in XTC maar nog wel om 3mmc te doen. Probleem was dat dit op was, dus wij gingen opzoek naar mensen die misschien wat kwijt wilde. Zagen we een jongen snuiven dus wij vragen wat hij had hij had speed. Had ik nog nooit gehad. Hij verteld dat hij geen speed meer wilde omdat hij 2CB had en dit veel leuker vind. Dus wij onderhandelen voor hoeveel we het over kochten. We gaven * modknip geen prijzen noemen * voor iets minder als een grammetje wat hij nog als enige had. Zegt hij kom anders maar even mee... Naar zijn vrienden groep, zegt die ja als je je speed niet meer wilt geef maar aan hun. Dus wij kregen van stuk of 5 man al hun speed Laatste avond (zondag) aan de speed. HEERLIJK spul. Zacht voor de neus. Je blijft je zelf alleen meer energie. Lekker los gaan op de muziek. 5 uur naar de tent gegaan (niet meer geslapen ) volgende dag 10 uur van de camping en uiteindelijk pas om 3 uur moed verzameld om naar huis te gaan rijden. Was de accu leeg van de auto, pas om half 6 vertrokken. ZO... Heel verhaal. Maar waar het forum nou over gaat; Wat vind ik de leukste drugs om te doen? 3mmc. Heeft het wakkere van pep, je bent ook euforisch wat weer een beetje lijkt op XTC. Ik vind het een heerlijke drug. Als je hebt gesnoven (of oraal) en hij kickt in... Nouuuu Gewoon heerlijk gevoel."
"Wat ik ooit heb gebruikt/geprobeerd: Wiet Hasj Truffel cake (voelde ik helaas niks van) XTC speed 3mmc Alcohol 1x klein stukje truffel gegeten om de smaak te proeven verder niks mee gedaan"
"Hallo allemaal, Ik ben nieuw op dit forum en had een vraag aan jullie. Ik en mijn vriend gebruiken regelmatig 3mmc. Ik snuif en hij slikt bolletjes. Hij snuift niet meer omdat hij al volledige perforatie in zijn neusschotje heeft. Nu vragen wij ons af wat nou echt schadelijker is? - slikken of snuiven Ik denk dat snuiven schadelijker is op kort termijn, maar hoe zit dit met bolletjes? Ook vroegen wij ons af of je echt serieuze maag problemen kan krijgen van bommetjes slikken. Ik lees op forums veel verschillende dingen van maagzweren naar maagvlies ontsteking. Ook gelezen over gaten in de maag. En dan ook de vraag wanneer krijg je dit? Hoeveel moet je dan genomen hebben dat je maag kuren gaat geven. Hoe merk je dat het niet goed zit? Hebben mensen hier ervaring mee? Wij doen al een langere tijd 3mmc denk rond een jaar en dan bijna wel elk weekend of meer. We hebben al meerdere keren geprobeerd aan de handrem te trekken en te stoppen. Echter is dit helaas tot nu toe elke keer mislukt. Hebben jullie tips om te stoppen of te minderen met drugs? We weten wat het snuiven kan doen met je neus uit ervaring, maar het lijkt ons ook niet heel goed voor je maag. Hoor graag van jullie!"