Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

Wat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

106 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#1
En ook lekker allemaal last van hartkloppingen en stoornissen?
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn hartslag is in rust meestal rond de 70. Als ik mdma op heb, zit ik meestal op de 140, meestal ook omdat ik dan op een feestje ben en veel dans. Laatste keer had ik mijn hartslag gemeten na een paar lijntjes coke, dat was ook iets van 140.

Van andere drugs weet ik het eigenlijk niet, of nooit gemeten.

Ik merk vaak dat mijn hartslag al omhoog gaat als ik gezond gespannen ben wanneer ik weer iets leuks ga gebruiken :)
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik haal misschien een oud topic boven, maar ik vind dit wel opmerkelijk en kan misschien iets bijdragen;

Ik heb pas voor de eerste keer speed gebruikt en mijn hartslag bijgehouden; in combo met cbd wiet (in rust) kom ik op een 57bpm (lager dan gewoonlijk, tenzij ik geen koffie heb gedronken). Vanaf ik er wat thc wiet bijnam steeg dit naar 120-130!.

Zonder hard drugs lijkt wiet mijn hartslag te versnellen met 20-30 bpm.

Wel met de smartphone gemeten, dus niet uiterst betrouwbaar.
R
Rupsen God ā¤Lid
01-01-2024, 00:00
#4
In rust ligt mijn hartslag meestal rond de 75 bpm.
Vannacht tijdens 2C-B en LSD zat ik op 89 bpm.
Op dit moment zit ik op 102 bpm maaaar ik ben nu niet in rust en aan het rondlopen, dus eigenlijk telt dat niet :wink:
Op uppers nog nooit gemeten, maar zeker interessant om eens te doen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn hartslag ligt altijd rond de 100bpm in rust stand.
Laatste tijd 92 en af en toe 104 ik was er al onderzoek naar aan het doen.
Het is erg hoog en mijn lichaam moet harder werker dan normaal.
Dat is als ik nuchter ben.
Met diazepam is hij rond de 60 a 70
Moet ik mij hierom druk maken?
R
RosieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zeker interessant hoe hoog je hartslag is.
Zat er laatst nog aan te denken, wat het verschil zou zijn met een upper en een downer. Was er heel benieuwd naar.
Misschien toch maar eens keer meten.
O
OrbitLid
01-01-2024, 00:00
#7
65 bpm in rust en nuchter:openmouth:. (Maar dat is al heel erg lang zo.)
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#8
45/55 in rustige stand. ( ik hardloop super veel.. ben super fit. ) Me huisarts vind het te laag, maar ik ervaar geen klachten. En zeker rond de 170/190 onder invloed.
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#9
MDMAZING zei:
45/55 in rustige stand. ( ik hardloop super veel.. ben super fit. ) Me huisarts vind het te laag, maar ik ervaar geen klachten. En zeker rond de 170/190 onder invloed.
Klik om te vergroten...

Normale waarden voor een (top) sporter.
Wie weet het nu beter je gestudeerde huisarts of ik lul de behanger :nerd:
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#10
TripJess zei:
En ook lekker allemaal last van hartkloppingen en stoornissen?
Klik om te vergroten...
Nee, ik niet.
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zonder drugs ca 55/60 in rust op de bank of zo.

Met fors hoger uiteraard. Wel leuk om eens te checken binnenkort..
H
HoxyzLid
01-01-2024, 00:00
#12
+-60 in rust. Dit was op Snakepit, avondje 4f, g en pep.

00 = 00:00, toen de 4f ongeveer wel in klapte.
Y
Yort55Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Onder de X vaak 180 tot 200 tijdens het dansen (hardstyle). Afgelopen keer bij emporium op 204 uitgekomen.
Ben 25 dus mijn maximale hartslag zou rond de 195 liggen (met een marge van 10-15 slagen meer/minder).

Normaal gesproken in 'rust' tijdens X rond de 80-90.
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had een tijd geleden iets geks. Ik was aan het trippen en zou een hippy flip doen. Ik nam de MDMA in, en toen dacht ik shit... mijn hart klopt al snel.

Ik helemaal stressen dat ik een 120bpm had zonder de MDMA... vervolgens kickt de MDMA in en heb ik 90bpm. Wtf. Bij wiet haal ik de 140 makkelijk.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mijn laagste ooit gemeten was 31 in rust dacht ik tijdens een medicijn onderzoek. Was wel in een periode dat ik aan topsport deed dus zal nu ongetwijfeld wat hoger liggen.

Hoogste wat ik ooit gemeten heb zonder drugs tijdens een high intensity training was rond de 195.

Met drugs op heb ik het nog nooit gemeten.
R
Rupsen God ā¤Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Roze Olifant zei:
Bij pep valt het me op dat mijn hartslag in eerste instantie, in de piek, meestal lager wordt dan baseline en pas in de late piek of beginnende come down echt omhoog gaat. Eigenlijk zoals alle bijwerkingen van amfetamine pas veel later in de run op de voorgrond gaan treden. Maar gezien de naam ā€˜speed’ zou je het hierbij niet denken. Ik heb een keer zitten googelen waar dit fenomeen vandaan kan komen en vond toen dat die afremming mogelijk een soort initiĆ«le compensatiereactie van het systeem/lichaam op de stressor (dus de stimulant) is. Hoe het er precies stond weet ik niet meer, maar het kwam daarop neer. Best interessant. :)
Klik om te vergroten...

Interessant, heb je dat artikel nog toevallig? Ik heb twee weken geleden mijn hartslag gemeten op speed, en ik merkte dat mijn hartslag eigenlijk heel normaal klopte op de piek. Ik zat heel netjes op 69 BPM. Pas later als je merkt dat de speed begint uit te werken sloeg mijn hartslag ineens omhoog. Ik kreeg een vervelende druk op de borst, en ik ging heel erg zweten (hoge lichaamstemperatuur) en mijn hartslag zat toen ineens rond de 105 BPM. Na een stuk gefietst te hebben zelfs 168 BPM en hij bleef tot 2 dagen erna nog vrij hoog, samen met een hoge bloeddruk. Ik vroeg me ook al af waar dit nou aan ligt.. Ik vond het erg apart in ieder geval, die hoge hartslag zou je juist verwachten tijdens de piek.
B
BraboFLid
01-01-2024, 00:00
#17
Had nog wat sos over. Geen idee hoeveel, maar begon het aardig te voelen. Toen even de bloeddruk/hartslagmeter (gewoon een goede en niet via mobiel) erbij gepakt en hartslag was toch 167. Ik zat toen rustig op de bank.

In rust zonder drugs is mijn hartslag rond de 65.
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#18
Met pep enzo best wel hoog. Rond de 160/170. Schrik ik best van, zo hoog is me hartslag ook als ik hardloop. 10/15km.

In rust op de bank rond de 50/55.
Als ik slaap of smorgens wakker word is me hartslag rond de 35/45.

Heb een uitstekend sporters hart. Super fit ben ik
B
BlyatmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Gemiddeld ergens rond de 70/80
In goede ruststand soms wel eens rond de 62/65
Met oppeppende middelen ergens grof geschat tussen de 115/130, soms zit daar wel een piek in.

momenteel 101 met een lage dosis G op maar tijdens het wandelen dus intensief bezig.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
In rust rond de 80-90 en met oppeppende middelen makkelijk tegen de 200 aan. Krijg het altijd spaans benauwd als ik dat meet tijdens drugs... Vind het echt vreselijk eng.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."