Ik haal mijn hoogste hartslag, door alledaagse dingen, nu al ferm gebeterd, maar vroeger (paar jaar terug), ging den deze in hyperventilatie, van gewoon nr de winkel te gaan, in de cafetaria op twerk, gewoon thuis in de zetel...dan ging ie nr 200 en da wilt eruit bonzen en bloeddruk 16/11, zwarte vr u ogen, duizelig, pijnlijke steken in borststreek, zeer benauwd, zweten, trillen...Eerste keren wasda zeer beangstigend, kdacht dat mn hart tging begeven n door angst word ge nog meer insane...
Ik heb van mezelf wel een relatief hoge hartslag, veronderstel enerzijds doordak stressy ben v mn eigen en anderzijds dak geen conditie heb, niks sport doe, recent fietsritje van n nr werk (4.5km enkel) is mn minimale beweging.
In ruststand zit ie tussen 70-90, waark weet dat andere met gemak onder de 60, rond de 50 zitten.
Bij de minste inspanning, trap op en af en ie schiet al de 120 voorbij.
Bij goed doorfietsen, voelk mn hart letterlijk bonzen, dak er soms misselijk v word en zit die tussen de 180-200.
Bloeddruk is los van een hyperventilatie, een periode gemiddeld hoog tot hoog geweest, 14/9, 15/9, daar waar dit nu vrij continue 13/8 is.
Dus onder invloed van drugs, afhankelijk van welke soort, denk ik niet dat mn hart harder tekeer kan gaan.
Ik weet natuurlijk dat, wanneer ik MDMA, 4fa,...nam op feestjes en vollenbak stond te dansen, springen, iedereen graag zie of paranoia word (in geval v MDMA), dat mnn tikker en bloeddruk highest level ging.
Maar wanneer ik stims, zoals MDMA, 4fma, 6apb, 3fa, 2fma,...in rustigere, cosy setting (thuis, bij vriendin,...) neem, dan gaat mn hart nzo helemaal niet zo te keer, dat voel je zo al, maar is ook werkelijk zo wanneer ik hartslag meet, heb thuis zo'n digitale hartslag en bloeddrukmeter en in chille houding, zit die regelmatig rond de 100-120 en tijdens dansen, ravotten of andere moves, stijgt deze uiteraard en soms ga ik express nog wat harder door, als ik het erna wil meten en ja ik ben zo iemand die out of the blue denkt, kwil mn hartslag en bloeddruk meten, maja bij tminste da ik denk dak wa warmer aanvoel, het wa kouwelijk heb, anytime, dan pak ik den thermometer en letterlijk 9.9999/10 ist nada en meet ik zelfs, wanneer kdenk dak koorts heb, regelmatig juist een normale lage temperatuur van 35.8 fzo...
Met andere drugs kan ik da moeilijker zeggen, omdat ik dat gewoonweg amper tot niet mn hartslag meet of aandacht aan schenk.
Ik kan er alcohol wel bijnemen, je zou denken, een disso, verdovend middel, dus alles gaat versnellingske lager, maar als we lam zuipen (overal in slaap valt) en comazuipen ff achterwege laten, weet ik dat alcohol je ook, heftiger, emotioneler, irrationeel, opgefokt, lichtgeraakt, remloos kan maken en daar hoort volgens mij juist een serieus verhoogde hartslag en bloeddruk bij.
Bij psychedelica ist zeer afhankelijk vd soort en intentie vd trip, heb toch al trips ervaren, die zoveel met je geest n ook lichaam doen n waarbij een vriendin dan ook bevestigd als ze me erna vertelt, dat zowat alle emoties in alle hevigheid de revue passeerde n van mij af te lezen waren, ik intens huilde en dan giga smile, om dan weer in pure doodsangst ineen te kruipen...dus hoe gaat u hartslag n bloeddruk dan, gaat deze mee in de intentie en alle hevigheid vd trip of draaid u lichaam juist op een laag pitje, omdat het vooral iets from the mind is of verder daarbuiten.
Afronden hier zekerπ