Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

Wat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

106 antwoorden
33 weergaven
18-5-2026
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deurklappert123 zei:
Nou ik heb meerdere grammen 3mmc weggewerkt laatste 2 dagen en lig nu heerlijk na te spacen met een film en straks wat muziek. Mn hartslag zit op 102 nu, maar gemiddeld tijdens mn gebruik zit ik tussen de 90 en 110max. Gewoon chillend op de bank he geen dansen springen etc. Normaal zit ik tussen de 70 en 80. Last van mn hart heb ik niet, wel beetje vaag in mn kop maar thats it daar stoor ik me niet aan. En een verkrampt gevoel een beetje. Ik eet en drink kleine beetjes tussendoor tegen het hongergevoel. Het relaxede is dat k nu zo vaag ben dat ik de film wel kijk maar snap er geen moer van🤣🤣

Ik heb me ondertussen aangemeld bij tactus en de intake gehad omdat ik wel wil stoppen. Het is niet goed gewoon en de hoeveelheden en regelmaat waarin ik het gebruik al helemaal niet. En ik heb geen zin om me zelf misschien dood te snuiven omdat ik geen maat kan houden.

Dus als t op is dan is het klaar voor mij wat mij betreft, zal wel heavy worden maar er moet echt wat veranderen nu...
Klik om te vergroten...
hoe gaat ie tot nu toe?
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bij mij komt mijn hartslag altijd wel vrij hoog,
Alles is vanuit rust gemeten
Nuchter 70 / 90
Cocaine 155 / 180
LSD 100 / 120
4-FMA 120 / 165
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
Deed m’n horloge altijd af. Sowieso door de alcohol al hoger en in combinatie met sos alleen maar hoger. En dan trip je daar weer van 😂
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Met mij oxycodon en clonazepam zit ik altijd laag rond de 40-50 bpm. Met LSD wat hoger maar door mijn sporthart is het altijd erg laag.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
Tijdloos zei:
Met mij oxycodon en clonazepam zit ik altijd laag rond de 40-50 bpm. Met LSD wat hoger maar door mijn sporthart is het altijd erg laag.
Klik om te vergroten...
Wow, ik heb ongeveer drie keer jouw hartslag in rust. Ben uitgebreid lichamelijk onderzocht, heb meerdere hartfilmpjes laten maken, maar alles was volgens hen helemaal prima en gezond. Heb verder ook geen last van m'n hart, 't is alleen gewoon altijd heel hoog. Ding is wel dat ik geen idee heb hoe hoog mijn hartslag is zonder alle medicatie die ik slik. 't Was in de kliniek met 400mg quetiapine en 75mg venlafaxine vaak tussen de 110bpm en 140bpm. Heb om 08:00 mijn lisdexamfetamine genomen en nu is het 115bpm, terwijl ik gewoon in bed lig. Kan me echt niet voorstellen dat dit geen kwaad kan en nu ik dit aan het typen ben ga ik ook maar eens mijn lang uitgestelde huisartsafspraak maar eens inplannen. :grimacing:

1000019846.jpg
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zweevteev zei:
Wow, ik heb ongeveer drie keer jouw hartslag in rust. Ben uitgebreid lichamelijk onderzocht, heb meerdere hartfilmpjes laten maken, maar alles was volgens hen helemaal prima en gezond. Heb verder ook geen last van m'n hart, 't is alleen gewoon altijd heel hoog. Ding is wel dat ik geen idee heb hoe hoog mijn hartslag is zonder alle medicatie die ik slik. 't Was in de kliniek met 400mg quetiapine en 75mg venlafaxine vaak tussen de 110bpm en 140bpm. Heb om 08:00 mijn lisdexamfetamine genomen en nu is het 115bpm, terwijl ik gewoon in bed lig. Kan me echt niet voorstellen dat dit geen kwaad kan en nu ik dit aan het typen ben ga ik ook maar eens mijn lang uitgestelde huisartsafspraak maar eens inplannen. :grimacing:

Bekijk bijlage 53104
Klik om te vergroten...
Poh dat is best wel aan de hoge kant voor een rustgartslag. Meet je hetzelfde als je zelf je pols meet? Cardio gaan doen dat verlaagt je hartslag ook.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
annihilation zei:
Poh dat is best wel aan de hoge kant voor een rustgartslag. Meet je hetzelfde als je zelf je pols meet?
Klik om te vergroten...
Ik kom uit op ongeveer 20 slagen per iedere 10 seconden (× 6 = 120bpm), dus het klopt wel. Heb volgens mij altijd wel een hartslag gehad aan de hogere kant, maar het is de afgelopen jaren wel iets hoger geworden, naar mijn idee. Heb ook in de kliniek ivabradine (bètablokker) voorgeschreven gekregen om m'n hartslag iets lager te krijgen en toen zat ik rond de 95-105bpm.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#8
IMG_7163.jpeg
Meten is weten ✌️ gelijk na het wakker worden gemeten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#9
LucidLucy zei:
Normaal in rust 70-80bpm.

Onder invloed van wiet nam m'n hartslag volgens mij ook altijd flink toe. Al heb ik het nooit gemeten.

Op speed bleef mijn hartslag relatief verassend laag. Weleens gemeten, tussen 60 en 70 was dat dan in rust. Ook al voelde ik mn hart dan wel kloppen en had ik zelf het idee dat het hoger moest zijn haha

Aan de pyro's was het op z'n ergst. Met pieken van 170bpm.
Op OD is het dan weer helemaal de andere kant op en is het ook weleens 15bpm geweest (spoiler: da's nie best....)

In de maanden voor de kliniek was het eigenlijk standaard om een hartslag van 130-150bpm te hebben. Van geen wonder dat ik altijd zo moe en futloos was. Dat krijg je als je hart altijd in de sportstand staat en vrijwel nauwelijks rust krijgt.
Klik om te vergroten...
hmm pieken van 190bpm voelt ook niet fijn dat had ik vaak
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
4
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casaan zei:
4
Klik om te vergroten...
Das nie best hoor. Ben zelf nooit lager gekomen dan 15.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om 22.30 uur en 01.00 uur 50 mg (nasaal) NEP gehad. Ik heb sindskort een activity tracker, dus kon nou goed zien wat voor invloed zoiets heeft.
Foto's van onder naar boven lezen. Maar mn max lag dus rond de 170.
En vandaag nog heel lang rond de 135 gezeten in rust.

Screenshot_20250329_195908_Samsung Health.jpgScreenshot_20250329_195759_Samsung Health.jpg
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
MyLittlePonyPack zei:
Om 22.30 uur en 01.00 uur 50 mg (nasaal) NEP gehad. Ik heb sindskort een activity tracker, dus kon nou goed zien wat voor invloed zoiets heeft.
Foto's van onder naar boven lezen. Maar mn max lag dus rond de 170.
En vandaag nog heel lang rond de 135 gezeten in rust.

Bekijk bijlage 64814Bekijk bijlage 64815
Klik om te vergroten...
Dat is vrij hoog in rust
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Dat is vrij hoog in rust
Klik om te vergroten...

Ja ik heb dit horloge pas een maand ofzo, dus nog niet echt kunnen meten hoe het is met pep of coke ofzo op. Met 2-CB-fly viel het vorige week wel mee qua hartslag. Toen was mijn hoogste juist rond de 135. Maar die NEP was wel vrij hoog. Maar ik had er gelukkig geen last van ofzo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
MyLittlePonyPack zei:
Maar die NEP was wel vrij hoog.
Klik om te vergroten...

Behoorlijk hoog idd tussen 1 en 3. Maar mogelijk in dit tijdsblok ook actieve seks gehad? Bij klaarkomen en de rit daar naar toe kan de hartslag ook skyhigh gaan
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Behoorlijk hoog idd tussen 1 en 3. Maar mogelijk in dit tijdsblok ook actieve seks gehad? Bij klaarkomen en de rit daar naar toe kan de hartslag ook skyhigh gaan
Klik om te vergroten...

Ja dat hebben we ook wel gehad😅
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
MyLittlePonyPack zei:
Ja dat hebben we ook wel gehad😅
Klik om te vergroten...

Als het in die tijd is dan is dat ook de verklaring van de hoge bloeddruk
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Als het in die tijd is dan is dat ook de verklaring van de hoge bloeddruk
Klik om te vergroten...

Ja dat zal het dan wel zijn
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Zolang ik uberhaupt een hartslag heb vind ik het wel best. :sunglasses:
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ligt er maar net aan welke drugs ook he.

Naarmate ik ouder ben geworden is hij wel enorm veel gestegen als ik onder invloed ben. (Naar mijn gevoelsmatige ervaring dan)
Bij stimulerende drugs in rust rond de 110. Laatste keer speed was circa 160 in rust was ook meteen de laatste keer dat ik speed heb genomen. Want dat is niet echt gezond. (EDIT want dan gaat dat uren -of dagen!- lang door misschien en is het alsof je marathons aan het lopen bent, geen probleem op zich als dat kortdurend is of als je een goede conditie hebt, maar wel als je daar niet voor getraind bent of als je een slechte conditie hebt !!)
Dex was ook enorm hoog, vergeten hoe hoog. Ook maar 1 keer gedaan, dacht is een mooie vervanging voor mijn favo drugs speed. (Hoewel ghb ook mijn favo is en coke ook lol maar op alles terugkijkend qwa gevoel is voor mij speed toch wel de leukste drug maar ik heb met alle drugs wel pluspunten en nadelen. Speed however over het algemeen favo vanwege de enorme toename van concentratie en onuitputtendheid. Nadeel natuurlijk de kater)
Heb er vroeger nooit op gelet maar laatste decennia wel vandaar dat ik alleen over die ene keer speed kan vertellen omdat ik toen in de ambulance lag.
Vanaf daarna, coke. Meestal dus 110, maar zonder alcohol en een te grote hoeveelheid in 1 keer heb ik daar ook de 150 mee aangetikt. Met voldoende alcohol blijft het meestal wel redelijk stabiel rond de 110.
Ook te hoog natuurlijk.
Edit:dit was circa 0,15 gr en ik weet nog op mijn 18e verjaardag snoof ik 1 hele gram , 1.0 dus in 1 keer weg en toen had ik nergens last van, alleen even beetje licht nerveus haha en dat was onversneden spul en zover ik weet 89% zuiver, kwaliteit die je nu niet meer snel ziet iig. Ongetest want dat was toen nog niet maar ik steek er mijn hand voor in het vuur.

Deze vraag geeft wel een beetje vertekend beeld want een accurate meting en resultaat kun je alleen krijgen met accuraat apparatuur.
En het zijn ook momentopnamens. Een minuut later kan het 35% lager zijn. Of hoger. En natuurlijk zoals je zelf al aangaf, na dansen of in rust.
Tijdens of kort na dansen is een hartslag van 150+ normaal. Dat is ook nuchter bij intensieve inspanning.

Ook best wel informatief zou zijn om de gehele meting te vragen, hartslag en bloeddruk, boven en onderdruk dus.
Maar ook dit kan per persoon zoveel schelen. 120/80 is het gemiddelde, wilt niet zeggen dat iedereen dat heeft en dat als dat niet zo is het meteen slecht is. Genoeg mensen hebben een lage bloeddruk, waar de dokteren niets aan doen verder.
Zelfde met hartslag, sporters hebben een lagere hartslag in rust dan niet sporters. Het hart is een spier he, spieren kun je trainen.

Wat ik wel wil meegeven, als je dit soort dingen gaat meten, zorg voor goede apparatuur. Een meter van de Lidl (die vaak om je pols zit en dat is onbetrouwbaar!) zal een andere uitslag geven dan een Omron M6. En zelfs dan geld weer, zelfs je zitpositie kan een andere uitslag geven.
Zelfs de huisarts geeft niet altijd accurate resultaten als het om hartslag gaat omdat zij slechts een paar seconden meten en dan vermenigvuldigen tot 60 seconden. Klopt in 99% vd gevallen wel maar sommige meten maar 5 seconden, heb je een hartritmestoornis dan krijg je dus als een valse uitslag. Maar dat mag je niet zeggen want huisartsen hebben altijd gelijk en zitten nooit fout uhum!!

Misschien kun je even toelichten vanwaar je interesse in dit onderwerp? Dan kan er ook gericht antwoord gegeven worden ipv enkel meetresultaten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."