Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

Wat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

106 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Volgensmij is die ook overleden rip1654857911938692715762900724074.jpg
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Volgens mij ben ik nog nooit boven de 100 per minuut gegaan. Met 3mmc misschien wat hoger.
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#3
Normale doordeweekse dag: tussen 70-80 en als ik slaap: 40-60

onder 3 cmc: na eerste 2 dosissen spikes tot 150, daarna rond de 90
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#4
annihilation zei:
Poh dat is best wel aan de hoge kant voor een rustgartslag. Meet je hetzelfde als je zelf je pols meet?
Klik om te vergroten...
Ik kom uit op ongeveer 20 slagen per iedere 10 seconden (× 6 = 120bpm), dus het klopt wel. Heb volgens mij altijd wel een hartslag gehad aan de hogere kant, maar het is de afgelopen jaren wel iets hoger geworden, naar mijn idee. Heb ook in de kliniek ivabradine (bètablokker) voorgeschreven gekregen om m'n hartslag iets lager te krijgen en toen zat ik rond de 95-105bpm.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#5
IMG_7163.jpeg
Meten is weten ✌️ gelijk na het wakker worden gemeten.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
LucidLucy zei:
Normaal in rust 70-80bpm.

Onder invloed van wiet nam m'n hartslag volgens mij ook altijd flink toe. Al heb ik het nooit gemeten.

Op speed bleef mijn hartslag relatief verassend laag. Weleens gemeten, tussen 60 en 70 was dat dan in rust. Ook al voelde ik mn hart dan wel kloppen en had ik zelf het idee dat het hoger moest zijn haha

Aan de pyro's was het op z'n ergst. Met pieken van 170bpm.
Op OD is het dan weer helemaal de andere kant op en is het ook weleens 15bpm geweest (spoiler: da's nie best....)

In de maanden voor de kliniek was het eigenlijk standaard om een hartslag van 130-150bpm te hebben. Van geen wonder dat ik altijd zo moe en futloos was. Dat krijg je als je hart altijd in de sportstand staat en vrijwel nauwelijks rust krijgt.
Klik om te vergroten...
hmm pieken van 190bpm voelt ook niet fijn dat had ik vaak
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#7
4
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
4
Klik om te vergroten...
Das nie best hoor. Ben zelf nooit lager gekomen dan 15.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om 22.30 uur en 01.00 uur 50 mg (nasaal) NEP gehad. Ik heb sindskort een activity tracker, dus kon nou goed zien wat voor invloed zoiets heeft.
Foto's van onder naar boven lezen. Maar mn max lag dus rond de 170.
En vandaag nog heel lang rond de 135 gezeten in rust.

Screenshot_20250329_195908_Samsung Health.jpgScreenshot_20250329_195759_Samsung Health.jpg
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
MyLittlePonyPack zei:
Om 22.30 uur en 01.00 uur 50 mg (nasaal) NEP gehad. Ik heb sindskort een activity tracker, dus kon nou goed zien wat voor invloed zoiets heeft.
Foto's van onder naar boven lezen. Maar mn max lag dus rond de 170.
En vandaag nog heel lang rond de 135 gezeten in rust.

Bekijk bijlage 64814Bekijk bijlage 64815
Klik om te vergroten...
Dat is vrij hoog in rust
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#11
FredKroket zei:
Dat is vrij hoog in rust
Klik om te vergroten...

Ja ik heb dit horloge pas een maand ofzo, dus nog niet echt kunnen meten hoe het is met pep of coke ofzo op. Met 2-CB-fly viel het vorige week wel mee qua hartslag. Toen was mijn hoogste juist rond de 135. Maar die NEP was wel vrij hoog. Maar ik had er gelukkig geen last van ofzo.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#12
MyLittlePonyPack zei:
Maar die NEP was wel vrij hoog.
Klik om te vergroten...

Behoorlijk hoog idd tussen 1 en 3. Maar mogelijk in dit tijdsblok ook actieve seks gehad? Bij klaarkomen en de rit daar naar toe kan de hartslag ook skyhigh gaan
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Behoorlijk hoog idd tussen 1 en 3. Maar mogelijk in dit tijdsblok ook actieve seks gehad? Bij klaarkomen en de rit daar naar toe kan de hartslag ook skyhigh gaan
Klik om te vergroten...

Ja dat hebben we ook wel gehad😅
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#14
MyLittlePonyPack zei:
Ja dat hebben we ook wel gehad😅
Klik om te vergroten...

Als het in die tijd is dan is dat ook de verklaring van de hoge bloeddruk
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
Kordie zei:
Als het in die tijd is dan is dat ook de verklaring van de hoge bloeddruk
Klik om te vergroten...

Ja dat zal het dan wel zijn
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Onder invloed van benzo’s en opiaten tussen de 45 en 50 in rust. Als ik helemaal niets gebruik rond de 80 a 90 uitschieter naar 120 in rust (heb dan het gevoel gigantische hartkloppingen te hebben die alleen maar erger worden als ik me erop focus).
M
Mr. StarterLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoihoi, ben een beetje ervaren qua drugsgebruik heb hier echter nog nooit zoveel gedeeld. Een stille genieter😉 mijn hartslag op een festival onder invloed van drugs zit wel tussen 170-205 . In rust miss 150. Maak me er soms beetje zorgen om als mn Apple Watch dit aangeeft maar goed😝
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Zolang ik uberhaupt een hartslag heb vind ik het wel best. :sunglasses:
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ligt er maar net aan welke drugs ook he.

Naarmate ik ouder ben geworden is hij wel enorm veel gestegen als ik onder invloed ben. (Naar mijn gevoelsmatige ervaring dan)
Bij stimulerende drugs in rust rond de 110. Laatste keer speed was circa 160 in rust was ook meteen de laatste keer dat ik speed heb genomen. Want dat is niet echt gezond. (EDIT want dan gaat dat uren -of dagen!- lang door misschien en is het alsof je marathons aan het lopen bent, geen probleem op zich als dat kortdurend is of als je een goede conditie hebt, maar wel als je daar niet voor getraind bent of als je een slechte conditie hebt !!)
Dex was ook enorm hoog, vergeten hoe hoog. Ook maar 1 keer gedaan, dacht is een mooie vervanging voor mijn favo drugs speed. (Hoewel ghb ook mijn favo is en coke ook lol maar op alles terugkijkend qwa gevoel is voor mij speed toch wel de leukste drug maar ik heb met alle drugs wel pluspunten en nadelen. Speed however over het algemeen favo vanwege de enorme toename van concentratie en onuitputtendheid. Nadeel natuurlijk de kater)
Heb er vroeger nooit op gelet maar laatste decennia wel vandaar dat ik alleen over die ene keer speed kan vertellen omdat ik toen in de ambulance lag.
Vanaf daarna, coke. Meestal dus 110, maar zonder alcohol en een te grote hoeveelheid in 1 keer heb ik daar ook de 150 mee aangetikt. Met voldoende alcohol blijft het meestal wel redelijk stabiel rond de 110.
Ook te hoog natuurlijk.
Edit:dit was circa 0,15 gr en ik weet nog op mijn 18e verjaardag snoof ik 1 hele gram , 1.0 dus in 1 keer weg en toen had ik nergens last van, alleen even beetje licht nerveus haha en dat was onversneden spul en zover ik weet 89% zuiver, kwaliteit die je nu niet meer snel ziet iig. Ongetest want dat was toen nog niet maar ik steek er mijn hand voor in het vuur.

Deze vraag geeft wel een beetje vertekend beeld want een accurate meting en resultaat kun je alleen krijgen met accuraat apparatuur.
En het zijn ook momentopnamens. Een minuut later kan het 35% lager zijn. Of hoger. En natuurlijk zoals je zelf al aangaf, na dansen of in rust.
Tijdens of kort na dansen is een hartslag van 150+ normaal. Dat is ook nuchter bij intensieve inspanning.

Ook best wel informatief zou zijn om de gehele meting te vragen, hartslag en bloeddruk, boven en onderdruk dus.
Maar ook dit kan per persoon zoveel schelen. 120/80 is het gemiddelde, wilt niet zeggen dat iedereen dat heeft en dat als dat niet zo is het meteen slecht is. Genoeg mensen hebben een lage bloeddruk, waar de dokteren niets aan doen verder.
Zelfde met hartslag, sporters hebben een lagere hartslag in rust dan niet sporters. Het hart is een spier he, spieren kun je trainen.

Wat ik wel wil meegeven, als je dit soort dingen gaat meten, zorg voor goede apparatuur. Een meter van de Lidl (die vaak om je pols zit en dat is onbetrouwbaar!) zal een andere uitslag geven dan een Omron M6. En zelfs dan geld weer, zelfs je zitpositie kan een andere uitslag geven.
Zelfs de huisarts geeft niet altijd accurate resultaten als het om hartslag gaat omdat zij slechts een paar seconden meten en dan vermenigvuldigen tot 60 seconden. Klopt in 99% vd gevallen wel maar sommige meten maar 5 seconden, heb je een hartritmestoornis dan krijg je dus als een valse uitslag. Maar dat mag je niet zeggen want huisartsen hebben altijd gelijk en zitten nooit fout uhum!!

Misschien kun je even toelichten vanwaar je interesse in dit onderwerp? Dan kan er ook gericht antwoord gegeven worden ipv enkel meetresultaten.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geen drugs maar een zinnetje als 'goed gefilterd gezuiverd en hexagonaal super gestructureerd geremineraliseerd water' jaagt de boel flink omhoog. :flushed:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."