Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

Wat is jouw hartslag onder invloed van drugs?

106 antwoorden
27 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Zolang ik uberhaupt een hartslag heb vind ik het wel best. :sunglasses:
U
Undercover BusterLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ligt er maar net aan welke drugs ook he.

Naarmate ik ouder ben geworden is hij wel enorm veel gestegen als ik onder invloed ben. (Naar mijn gevoelsmatige ervaring dan)
Bij stimulerende drugs in rust rond de 110. Laatste keer speed was circa 160 in rust was ook meteen de laatste keer dat ik speed heb genomen. Want dat is niet echt gezond. (EDIT want dan gaat dat uren -of dagen!- lang door misschien en is het alsof je marathons aan het lopen bent, geen probleem op zich als dat kortdurend is of als je een goede conditie hebt, maar wel als je daar niet voor getraind bent of als je een slechte conditie hebt !!)
Dex was ook enorm hoog, vergeten hoe hoog. Ook maar 1 keer gedaan, dacht is een mooie vervanging voor mijn favo drugs speed. (Hoewel ghb ook mijn favo is en coke ook lol maar op alles terugkijkend qwa gevoel is voor mij speed toch wel de leukste drug maar ik heb met alle drugs wel pluspunten en nadelen. Speed however over het algemeen favo vanwege de enorme toename van concentratie en onuitputtendheid. Nadeel natuurlijk de kater)
Heb er vroeger nooit op gelet maar laatste decennia wel vandaar dat ik alleen over die ene keer speed kan vertellen omdat ik toen in de ambulance lag.
Vanaf daarna, coke. Meestal dus 110, maar zonder alcohol en een te grote hoeveelheid in 1 keer heb ik daar ook de 150 mee aangetikt. Met voldoende alcohol blijft het meestal wel redelijk stabiel rond de 110.
Ook te hoog natuurlijk.
Edit:dit was circa 0,15 gr en ik weet nog op mijn 18e verjaardag snoof ik 1 hele gram , 1.0 dus in 1 keer weg en toen had ik nergens last van, alleen even beetje licht nerveus haha en dat was onversneden spul en zover ik weet 89% zuiver, kwaliteit die je nu niet meer snel ziet iig. Ongetest want dat was toen nog niet maar ik steek er mijn hand voor in het vuur.

Deze vraag geeft wel een beetje vertekend beeld want een accurate meting en resultaat kun je alleen krijgen met accuraat apparatuur.
En het zijn ook momentopnamens. Een minuut later kan het 35% lager zijn. Of hoger. En natuurlijk zoals je zelf al aangaf, na dansen of in rust.
Tijdens of kort na dansen is een hartslag van 150+ normaal. Dat is ook nuchter bij intensieve inspanning.

Ook best wel informatief zou zijn om de gehele meting te vragen, hartslag en bloeddruk, boven en onderdruk dus.
Maar ook dit kan per persoon zoveel schelen. 120/80 is het gemiddelde, wilt niet zeggen dat iedereen dat heeft en dat als dat niet zo is het meteen slecht is. Genoeg mensen hebben een lage bloeddruk, waar de dokteren niets aan doen verder.
Zelfde met hartslag, sporters hebben een lagere hartslag in rust dan niet sporters. Het hart is een spier he, spieren kun je trainen.

Wat ik wel wil meegeven, als je dit soort dingen gaat meten, zorg voor goede apparatuur. Een meter van de Lidl (die vaak om je pols zit en dat is onbetrouwbaar!) zal een andere uitslag geven dan een Omron M6. En zelfs dan geld weer, zelfs je zitpositie kan een andere uitslag geven.
Zelfs de huisarts geeft niet altijd accurate resultaten als het om hartslag gaat omdat zij slechts een paar seconden meten en dan vermenigvuldigen tot 60 seconden. Klopt in 99% vd gevallen wel maar sommige meten maar 5 seconden, heb je een hartritmestoornis dan krijg je dus als een valse uitslag. Maar dat mag je niet zeggen want huisartsen hebben altijd gelijk en zitten nooit fout uhum!!

Misschien kun je even toelichten vanwaar je interesse in dit onderwerp? Dan kan er ook gericht antwoord gegeven worden ipv enkel meetresultaten.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Geen drugs maar een zinnetje als 'goed gefilterd gezuiverd en hexagonaal super gestructureerd geremineraliseerd water' jaagt de boel flink omhoog. :flushed:
M
Mr. StarterLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hoihoi, ben een beetje ervaren qua drugsgebruik heb hier echter nog nooit zoveel gedeeld. Een stille genieter😉 mijn hartslag op een festival onder invloed van drugs zit wel tussen 170-205 . In rust miss 150. Maak me er soms beetje zorgen om als mn Apple Watch dit aangeeft maar goed😝
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je vast weet wanneer je een feestje gaat doen, zet vast een herinnering in je telefoon! Haha! Leuk om te meten dan inderdaad!
L
LiquidFrogLid
01-01-2024, 00:00
#6
In rust rond de 65 - 70
Wiet net gemeten, 80
Coke 80-90
Mdma 120+
Speed 170 gemeten na dansen
Truffels, geen idee, kon t niet meten
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Medicatie zijn ook drugs , drugsstore in Amerika right?

Normaal met mijn dosering 3mg clonazepam en 30-40mg oxycodon zit het rond de 30-40 in het ziekenhuis moet ik altijd vragen of ze het alarm op 30bpm willen zetten. Anders kan ik niet slapen.
Met nog een benzo meer is het rond de 30 in rust/slaap.

Tijdens trippen op nbome's was het rond de 50-60
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nuchter in rust 75bpm
Nuchter tijdens wandelen 109bpm
Met speed in rust 78bpm
Met speed tijdens wandelen 107bpm

Niet veel verschil dus na 250 Mg 37% pep.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een betrouwbare bloeddrukmeter gekocht een hele tijd terug, niet omdat ik graag de hypochonder uit wil hangen :tongueout: maar omdat ik het wel boeiend vind. Ik heb echter nooit mijn precieze waarden opgeschreven op verschillende middelen, zal dat eens gaan doen.

Bij pep valt het me op dat mijn hartslag in eerste instantie, in de piek, meestal lager wordt dan baseline en pas in de late piek of beginnende come down echt omhoog gaat. Eigenlijk zoals alle bijwerkingen van amfetamine pas veel later in de run op de voorgrond gaan treden. Maar gezien de naam ‘speed’ zou je het hierbij niet denken. Ik heb een keer zitten googelen waar dit fenomeen vandaan kan komen en vond toen dat die afremming mogelijk een soort initiële compensatiereactie van het systeem/lichaam op de stressor (dus de stimulant) is. Hoe het er precies stond weet ik niet meer, maar het kwam daarop neer. Best interessant. :)
L
LemonadeLid
01-01-2024, 00:00
#10
In rust 53, bij gebruik van uppers 106.
s
spongecolaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben best benieuwd naar de hartslag van andere mensen onder invloed van drugs.

Wat is je gemiddelde hartslag zonder drugs?
Bij welke drugs heb je deze hartslag?
Wat is je hartslag in rust en met beweging onder invloed van ... ? (Mocht je van beide het weten)

Gemiddelde: 80-90

4-mmc: 130-140 in rust. 170-180 met veel beweging.
XTC: 100 in rust. 155-165 met veel beweging.
4-FMP: 115 in rust. 160-170 met veel beweging.

Gemeten met een Samsung Galaxy S8+ (infrarood). Meet zo'n 10 seconden. Het is nooit accuraat maar geeft wel een goede indicatie :)
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heb wel m'n hartslag gemeten tijdens GHB ontwenning. Die was 134 bpm.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb het nooit precies gemeten, maar de drie drugs waarvan ik ooit een verhoogde hartslag heb gevoeld zijn speed, MDMA en 6-apb. Allemaal uppers, dus niet raar natuurlijk.

Bij speed verschilt het vaak. Soms verandert het nauwelijks, en soms wel. Meerdere keren gehad bij redelijk vervuilde speed dat mijn hartslag gewoon zo hard aan het kloppen was, dat ik dacht dat ik dat hij zowat uit mijn lijf zou knallen. Als Tom uit Tom & Jerry, wanneer hij verliefd is, weetjewel.

Raver zei:
Heb wel m'n hartslag gemeten tijdens GHB ontwenning. Die was 134 bpm.
Klik om te vergroten...

Heb dit nooit gebruikt. Wat ik me afvraag, uit pure nieuwsgierigheid, is het dus zo dat als downer de GHB je hartslag in eerste instantie verlaagt, maar bij het ontwennen de hartslag dus wat verhoogd?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Niet perse bij het ontwennen. Ook bij kleine doses kan het je hartslag verhogen. Als ik 3 biertjes drink is m'n hartslag ook hoger dan nuchter en bij GHB wordt mijn hartslag indd ook hoger.

Mijn rusthartslag is tussen de 55 en 65, met drugs op al gauw over de 100
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
BasvanHoven zei:
Heb dit nooit gebruikt. Wat ik me afvraag, uit pure nieuwsgierigheid, is het dus zo dat als downer de GHB je hartslag in eerste instantie verlaagt, maar bij het ontwennen de hartslag dus wat verhoogd?
Klik om te vergroten...

Wat precies de oorzaak is van de verhoogde hartslag weet ik niet.

Maar GHB is een drug die je zenuwstelsel verdoofd. Dat heeft natuurlijk invloed op je vitale functies zoals je hartslag en bloeddruk.
Een GHB verslaafde is constant onder invloed van het spul, waardoor je vitale functies altijd beinvloed worden.

Als je de GHB dan ineens weghaald krijg je in je hersenen ineens een tekort aan GHB waardoor je ineens niet meer verdoofd bent. Daarop krijg je gewoon lichamelijke en mentale reacties. Zoals een hoge bloeddruk en hoge hartslag. Overprikkeld zenuwstelsel wellicht? Je lichaam en GABA in je hersenen zijn bij verslaving gewoon gewend geraakt aan het verdovende effect van GHB. Ik kan het allemaal niet medisch onderbouwen maar denk dat het wel zo werkt.

Mijn bloeddruk was in de detox tijdens ontwennen 167/98. Vlak voor m'n eerste gift na binnenkomst. Normaal zit hij rond de 125/70.
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#16
En ook lekker allemaal last van hartkloppingen en stoornissen?
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn hartslag is in rust meestal rond de 70. Als ik mdma op heb, zit ik meestal op de 140, meestal ook omdat ik dan op een feestje ben en veel dans. Laatste keer had ik mijn hartslag gemeten na een paar lijntjes coke, dat was ook iets van 140.

Van andere drugs weet ik het eigenlijk niet, of nooit gemeten.

Ik merk vaak dat mijn hartslag al omhoog gaat als ik gezond gespannen ben wanneer ik weer iets leuks ga gebruiken :)
c
chipmunkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik haal misschien een oud topic boven, maar ik vind dit wel opmerkelijk en kan misschien iets bijdragen;

Ik heb pas voor de eerste keer speed gebruikt en mijn hartslag bijgehouden; in combo met cbd wiet (in rust) kom ik op een 57bpm (lager dan gewoonlijk, tenzij ik geen koffie heb gedronken). Vanaf ik er wat thc wiet bijnam steeg dit naar 120-130!.

Zonder hard drugs lijkt wiet mijn hartslag te versnellen met 20-30 bpm.

Wel met de smartphone gemeten, dus niet uiterst betrouwbaar.
R
Rupsen God ❤Lid
01-01-2024, 00:00
#19
In rust ligt mijn hartslag meestal rond de 75 bpm.
Vannacht tijdens 2C-B en LSD zat ik op 89 bpm.
Op dit moment zit ik op 102 bpm maaaar ik ben nu niet in rust en aan het rondlopen, dus eigenlijk telt dat niet :wink:
Op uppers nog nooit gemeten, maar zeker interessant om eens te doen.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn hartslag ligt altijd rond de 100bpm in rust stand.
Laatste tijd 92 en af en toe 104 ik was er al onderzoek naar aan het doen.
Het is erg hoog en mijn lichaam moet harder werker dan normaal.
Dat is als ik nuchter ben.
Met diazepam is hij rond de 60 a 70
Moet ik mij hierom druk maken?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."