Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik heb een aantal jaren methylfenidaat gebruikt op doktersrecept voor mijn ADD en ik heb ook veel ervaring met amfetamine. Dat sommige mensen speed en ritalin op elkaar vinden lijken, of ze zelfs "in één adem" noemen vind ik raar. Misschien ligt het aan mijn ADD, maar ik vind beide drugs écht heel verschillend. Speed geeft mij een geforceerde bom van energie, waarin ik zoveel mogelijk fysieke activiteiten zo snel mogelijk en zo lang mogelijk wil uitvoeren. Het feit dat het bij mij zo geforceerd is maakt het soms wat ongemakkelijk en oncomfortabel. Zeker in hoge dosissen. Methylfenidaat geeft mij geen geforceerde energie bom. Het zorgt er bij mij voor dat de ruis in mijn hoofd, het piekeren, verstoorde focus, afdwalen in gedachtes, moeite met concentreren etc. als sneeuw voor de zon verdwijnt. Tegelijkertijd geeft het mij enorm veel motivatie. Het is alsof ik plotseling zie "wat ik moet doen, en hoe." Qua bijwerkingen is speed vele male heftiger, maar die van ritalin vond ik ook zwaar onprettig. Sorry, ik heb geen alternatieven voor methylfenidaat. Ik verwacht ook dat je er weinig gaat vinden. En als je ze gaat vinden moet je goed zoeken. Methylfenidaat is natuurlijk grondig onderzocht. En als er een alternatief bestaat verwacht ik niet dat er veel over bekend is."
"Susanne zei: Wat betekent gesubstitueerd in deze context? Klik om te vergroten... Gesubstitueerd betekent in deze context dat er stoffen zijn bijgevoegd of afgehaald, of dat er door chemische processen veranderingen hebben plaatsgevonden."
"Psychedelibee zei: De chemische structuur van amfetamine zit verweven in methylfenidaat, dus dat maakt methylfenidaat een gesubtitueerde amfetamine. Klik om te vergroten... Volgens mij heb ik Amfetamine met rode stift aangegeven. Technisch gesproken is het dus blijkbaar een substituted amphetamine, maar is dat niet misleidend? Want er zit wel amfetamine in, maar door de toevoegingen heeft het toch een heel ander effect? Los van de definitie is het toch heel anders dan amfetamine in alle opzichten?"
"Ben het met je eens Yaizer, en wil ook niet de discussie laten exploderen. Één klein puntje waar ik op wil reageren is het volgende: Yaizer zei: Nogmaals, andere in gevaar brengen is not done maar denk dat een groot aantal hier wel ergere dingen heeft meegemaakt / gehoord (+400 mg mdma, drug combi's die not done zijn, overdosering, verslaving, alcohol combineren met welke drug dan ook). Allemaal ook "not done". Klik om te vergroten... Dat is natuurlijk geen argument. Er is altijd wel iemand die iets ergers doet. Is dat een reden om het niet over de fout van lotske te hebben? En aan Lotske, het is nog steeds een domme fout en ik ben me net als anderen aan het opwinden hierover, maar volgens mij is het voor jou nu wel duidelijk wat een risico's het met zich meebrengt. Ik stel voor dat we deze persoon alleen niet gaan natrappen."
"Psychedelibee zei: Je hebt methamfetamine aangegeven. Ja dat was mijn punt ook inderdaad dat het niks zegt over het effect dat het een gesubstitueerde amfetamine is. Klik om te vergroten... Oh ik wist niet dat ik Methamfetamine heb ingekleurd. En ik snap verder ook wat je bedoelt."
"Ik heb een tijdje geleden een iets te heftige trip van 6-apb gehad waardoor ik lang niet kon slapen. Ik kreeg 10 stuks oxazepam mee van de huisart. Mijn ervaring met het spul is dat er wel degelijk een hele duidelijke intoxicatie optreedt. Je wordt duidelijk slomer en kan minder snel denken, je wordt moe enzovoorts. Je zult gewenning krijgen aan het middel en ik heb gehoord dat de benzo ontwenningen pretty bad zijn. Daarom zou ik als ik jou was terughoudender zijn met het gebruik van deze middelen. Toen de strip op was voelde ik mezelf een smoes proberen te verzinnen om een nieuwe strip te krijgen. Dit junkiegedrag met smoezen schrok mij even wakker. Het is eigenlijk ook gewoon heerlijk spul omdat het je angsten wegneemt en je een kalmerend effect geeft. Best een heftig effect ook. Ik vond het jammer dat ze op waren, maar stiekem was ik wel blij dat ik ervan af was. Ik durf zelfs te beweren dat er mensen zijn die dit middel recreatief gebruiken. Als je namelijk onder invloed de slaap probeert tegen te houden krijg je een beetje een trippy effect heb ik gemerkt."
"Jmths zei: Beta-methoxyoXo-Alpha-Pipedrine-Amfetamine Klik om te vergroten... Dat klinkt echt super sexy"
"Ik heb ooit eens oxazepam gehad van de dokter, en toen ik er 2 (20mg) van nam voelde ik het zeker wel effect hebben. Erg sterk zelfs. Dit was volgens mij de eerste keer dat ik een benzo nam, en ik ging erin met de gedachte: "zou het subtiel zijn?" Nee. Alles behalve subtiel. Ik vond het best een sterk drogerend effect. Een soort moe-achtige dom-makende roes waarbij ik gewoon "even mijn ogen dicht moest doen". Ik vrees dat je tolerantie gewoon te hoog is."
"Heb me ook wel flink in moeten houden niet helemaal los te gaan op dit topic, maar uiteindelijk niet gedaan. Wat was uberhaupt de reden om dit topic te openen? Dat is toch wel regel nummer 1 lijkt me, NIET ONDER INVLOED RIJDEN. Dit is niet een kwestie van een foutje of ongelukje, dit is gewoon fucking stupid, sorry hoor."
"Mindless zei: Het spijt me dat je niet de depressie kreeg waar je naar op zoek was. Misschien heb je geluk en komt het nog? Klik om te vergroten... Prachtig. Dit is het soort humor waar ik van houd. Mijn buikspieren zijn weer goed getraind. Maar OP, waar ben je eigenlijk mee bezig? Wat is het doel wat je wilt bereiken? Ik snap er niets van."