Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik jij drugs?

Waarom gebruik jij drugs?

161 antwoorden
26 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
knikkeboller zei:
Ik ben al bijna twee jaar clean en vind het nuchter zijn maar niks. Nog steeds niet. Mocht ik ooit van de zorgmachtiging afkomen, dan ga ik weer verder met gebruiken. Poppers, xtc, heroïne, wiet... Het leven zonder drugs is voor mij niks, ook al heb ik liefdevolle relaties, vriendschappen, leuk werk, een kat als huisdier, etc. Dan ga ik juist gebruiken om dat gevoel van geluk te versterken, omdat mij gelukkig voelen zeldzaam is.
Klik om te vergroten...
Dit gevoel heb ik ook vaak, dat ik in nuchterheid te weinig dat warme contente geluksgevoel mis. Maar het lijken te ontbreken van dat is in echte zin de intelligentie van het lichaam om echt inwaarts te kijken: wat scheelt er? En belangrijker: te voelen: wat is er in mij dat - hoewel pijnlijk of comfortabel - verlangt om gevoeld te worden? Door mij.

Elke keer in plaats daarvan iets nemen om dat uit de weg te gaan is eigenlijk alleen maar uitstel van dat. En dat niet alleen. Dat wat je wegstopt komt er later nog extra bij om gevoeld te worden. Het gaat niet vanzelf weg, totdat je het onder ogen komt.

Dat gezegd hebbende, ik doe hetzelfde ook vaak hoor. Want zonder dat warme contente geluksgevoel lijken te zijn is op zijn zachtst gezegd niet fijn. Dus dan vaak tegen beter weten in: toch maar even die uitvlucht in dit of dat, terwijl ik heel goed weet dat het maar tijdelijk is en er ook een dal komt na die piek.
K
Ketamingo23Lid
01-01-2024, 00:00
#2
alcohol gebruik ik vooral gewoon zodat ik me blijer voel denk ik en verdoofd ben.
3mmc omdat ik dan niet geleid wordt door mijn gevoelens en impulsen, kom dan eindelijk toe aan de was doen, familiebanden onderhouden en andere dingen die moeten gebeuren wat ik normaal niet zou doen.
Voordat iedereen er weer op springt dat ik niet moet zelf medicaten: dat weet ik en ik ben met mijn psycholoog hierover in conclaaf wat een goed alternatief zou zijn
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
MvV zei:
alcohol gebruik ik vooral gewoon zodat ik me blijer voel denk ik en verdoofd ben.
3mmc omdat ik dan niet geleid wordt door mijn gevoelens en impulsen, kom dan eindelijk toe aan de was doen, familiebanden onderhouden en andere dingen die moeten gebeuren wat ik normaal niet zou doen.
Voordat iedereen er weer op springt dat ik niet moet zelf medicaten: dat weet ik en ik ben met mijn psycholoog hierover in conclaaf wat een goed alternatief zou zijn
Klik om te vergroten...
Ik stuurde aanvankelijk ook aan op therapie met een psycholoog. Enigszins vergelijkbare redenen om drugs te gebruiken als door jou geschetst. Realiteit is dat je inderdaad een psycholoog nodig gaat hebben, maar vanuit verslavingszorg.
D
DutchversaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik gebruik het om lekker te ontspannen, lekker los te worden en daardoor ook uren ongeremd geile seks te kunnen hebben.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nu.

Tijdelijke ontspanning uit een vervelende situatie* en verhoogd spannende seks.

En ook empathie en verbinding met sekspartners waar ik mee gebruik en met mensen die ook weleens gebruikt hebben.

Begrip met wat het is dat anderen precies door/meemaken.


*) Is mis aan het gaan al een aantal weken.
p
pinda92Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ontspanning.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nieuwsgierigheid en verandering van bewustzijn
t
theacidwizardLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alcohol vind ik niet tof, en af en toe eens gek doen en de wereld en mijn gedachten anders zien is heeerlijk.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Vandaag wilde ik een beetje trippen en blijkbaar was 42 mg MAL niet genoeg. 3 uit later maar een 100 mcg 1P LSD erbij genomen. Mocht dit niet werken, dan doen we het in de lente op een andere manier.
Klik om te vergroten...

Bij mij werkt 63 MG pas.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Om even te ontsnappen van mezelf/mijn gedachten/gevoelens.


Bedenk je dat je die ondraaglijke gevoelens wel draagt. Niet dat ze niet heel pijnlijk of oncomfortabel zijn, maar je hebt dat waarvan je zegt dat het ondraaglijk is gedragen.
Klik om te vergroten...
In eerst instantie vond ik het gewoon lekker , later wer het meer een leefstijl, dat het uiteindelijk uitkwam dat het vooral om verdoven en symptoom bestrijding ging, was nooit mijn eerst gedachte.

Maar nu na 10 jaar nuchter en vrijgezel , merk ik dat het vooral zelfmedicatie is voor alledaagse chronisch issues waar ik last van heb. maar ook door die issues als ik nuchter ben, lijkt het wel also ik niet echt lief, ik isoleer , anti social, dissocieer, leef in me hoofd, veel geen positive shit meer bij just alles wat eigenlijk mooi is in het leven.

en ik wet als ik zelf medicatie regel heb ik al teveel, neem ik meer, drempels weg wil ik wat anders die spiral.
Maar ik weet weekend middelen mijngoed helpen en die worden gebruikt, ook voor mensen met mijn problematiek, maar ik krijg ze noontime zover om de juste dosering, regelmaat, veiligheidsafspraken en ritme te crieen . x is he gelukt maar noble verkeerde doses en combi en daarna door wisseling vanzorg, alles else keer opnieuw weer uitleggen , overtuigen , proberen. Ben nu nog bezig, maar zit bijn een goeie instantie denk ik.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#11
maar iknben ff los geslagen dezen week en die terugvallen, die gebeueren, maar als ik ze heb haal ik er meestal het uiterste uit.

Deze week starten me praat sessies vooral aan de therapieen en lifestyle plannen beginner.... vorige week mijn grote liefde te misbruiken nog 1 keer voor werken aan mezelf. mentally kracht en motivatie en help die ik gabgebruiken en opeisen
Is dat laatste keer is dat ik dat ga doen als eindig waar ik begon.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Morgen maandag , maar ik zou me fiets ruilen voor een paar dingen van me lijstje. die staat ben ik nu.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Vandaag wilde ik een beetje trippen en blijkbaar was 42 mg MAL niet genoeg. 3 uit later maar een 100 mcg 1P LSD erbij genomen. Mocht dit niet werken, dan doen we het in de lente op een andere manier.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn excuus was dan om een keer goed te kunnen slapen.
Wiet,phenibut,benzos,alcohol.

Of om hobby's langer vol te houden en daar bij meer focus te hebben.
Uppers.

Als er ook maar een kans bestaat dat ik het deed, onbewust om nare gevoelens te onderdrukken, vluchtgedrag voor de realiteit, dan erken ik dat.

Gebruik werd wel steeds minder en nu al een tijdje niks.

Ik ben juist goed mijn best aan doen om onderliggende problemen aan te pakken.
Een probleem is ptss, dat krijg ik zelf niet opgelost, therapie daar voor is onderweg.
Voor de rest moet ik rust nemen, en dat helpt ook wel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Fisherman's friend zei:
Een probleem is ptss, dat krijg ik zelf niet opgelost, therapie daar voor is onderweg.
Klik om te vergroten...
Goed bezig jij!
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#16
I slaapnook slecht door me issues krijg iknniet genoeg diepe slaap. alsnikn3nx in de week een goeie nacht heb, trek ik de rest wel, maar tot nu toe luktn dat alleen met een goeie combi pam 1 voor zenuwstelsel chill en een inslaper. werkte perfect haalde ikn3 x in de week op bijn de apptheek. pam 3x want dan ga je ook niet meer of afhankelijkheid krijgen.


pluspunt is dat alsnik niet wakker lig, ik geen zucht krijg in speed. Niksnerger als bagger in bed I.m.m. en de energies extra kon iknook verdelen over de rest vande week
Overdag graag een stimulant zodat ok ook nog leef .
mijn autisme zorgen ervoor dat mijnninformatie verwerking zo ongeregeldbis dat ik onmogelijk alles kan managen maar opstappeling is nhetbergst want dan komt me coping zelfmedicatie ongezien tussendoor geglipt
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Casrus zei:
Bij mij werkt 63 MG pas.
Klik om te vergroten...
Ja, bij mij waarschijnlijk ook. Vandaag is verder wel een mooie dag, maar van het trippen hoef ik niet teveel te verwachten. Bij mij werkt 1P LSD ook alleen optimaal na enkele maanden niet trippen, dus dat heb ik ook weer geleerd.
Ik heb nog netjes 63 mg MAL voor een leuk moment deze (na) zomer met mijn vrouw erbij.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#18
ik heb nog nooit van Mal gehoord eigenlijk. ff Google
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Nicotriprenner zei:
ik heb nog nooit van Mal gehoord eigenlijk. ff Google
Klik om te vergroten...
"Methallylescaline" levert eerder een resultaat via Google.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is van de cactus toch.

geinig op wiki stond een lijst met vergelijkbare dingen

Is mal heel natuurlijk zoals paddo of truffels in het lief of net als lsd en andere chemische trippen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."