Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik jij drugs?

Waarom gebruik jij drugs?

161 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
k
klxaasxLid
01-01-2024, 00:00
#1
eerlijk waarom? Het leven is gewoon een bitch toch.....
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Om even te ontsnappen van mezelf/mijn gedachten/gevoelens.


Bedenk je dat je die ondraaglijke gevoelens wel draagt. Niet dat ze niet heel pijnlijk of oncomfortabel zijn, maar je hebt dat waarvan je zegt dat het ondraaglijk is gedragen.
Klik om te vergroten...
In eerst instantie vond ik het gewoon lekker , later wer het meer een leefstijl, dat het uiteindelijk uitkwam dat het vooral om verdoven en symptoom bestrijding ging, was nooit mijn eerst gedachte.

Maar nu na 10 jaar nuchter en vrijgezel , merk ik dat het vooral zelfmedicatie is voor alledaagse chronisch issues waar ik last van heb. maar ook door die issues als ik nuchter ben, lijkt het wel also ik niet echt lief, ik isoleer , anti social, dissocieer, leef in me hoofd, veel geen positive shit meer bij just alles wat eigenlijk mooi is in het leven.

en ik wet als ik zelf medicatie regel heb ik al teveel, neem ik meer, drempels weg wil ik wat anders die spiral.
Maar ik weet weekend middelen mijngoed helpen en die worden gebruikt, ook voor mensen met mijn problematiek, maar ik krijg ze noontime zover om de juste dosering, regelmaat, veiligheidsafspraken en ritme te crieen . x is he gelukt maar noble verkeerde doses en combi en daarna door wisseling vanzorg, alles else keer opnieuw weer uitleggen , overtuigen , proberen. Ben nu nog bezig, maar zit bijn een goeie instantie denk ik.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#3
maar iknben ff los geslagen dezen week en die terugvallen, die gebeueren, maar als ik ze heb haal ik er meestal het uiterste uit.

Deze week starten me praat sessies vooral aan de therapieen en lifestyle plannen beginner.... vorige week mijn grote liefde te misbruiken nog 1 keer voor werken aan mezelf. mentally kracht en motivatie en help die ik gabgebruiken en opeisen
Is dat laatste keer is dat ik dat ga doen als eindig waar ik begon.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Morgen maandag , maar ik zou me fiets ruilen voor een paar dingen van me lijstje. die staat ben ik nu.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Vandaag wilde ik een beetje trippen en blijkbaar was 42 mg MAL niet genoeg. 3 uit later maar een 100 mcg 1P LSD erbij genomen. Mocht dit niet werken, dan doen we het in de lente op een andere manier.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn excuus was dan om een keer goed te kunnen slapen.
Wiet,phenibut,benzos,alcohol.

Of om hobby's langer vol te houden en daar bij meer focus te hebben.
Uppers.

Als er ook maar een kans bestaat dat ik het deed, onbewust om nare gevoelens te onderdrukken, vluchtgedrag voor de realiteit, dan erken ik dat.

Gebruik werd wel steeds minder en nu al een tijdje niks.

Ik ben juist goed mijn best aan doen om onderliggende problemen aan te pakken.
Een probleem is ptss, dat krijg ik zelf niet opgelost, therapie daar voor is onderweg.
Voor de rest moet ik rust nemen, en dat helpt ook wel.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Fisherman's friend zei:
Een probleem is ptss, dat krijg ik zelf niet opgelost, therapie daar voor is onderweg.
Klik om te vergroten...
Goed bezig jij!
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#8
I slaapnook slecht door me issues krijg iknniet genoeg diepe slaap. alsnikn3nx in de week een goeie nacht heb, trek ik de rest wel, maar tot nu toe luktn dat alleen met een goeie combi pam 1 voor zenuwstelsel chill en een inslaper. werkte perfect haalde ikn3 x in de week op bijn de apptheek. pam 3x want dan ga je ook niet meer of afhankelijkheid krijgen.


pluspunt is dat alsnik niet wakker lig, ik geen zucht krijg in speed. Niksnerger als bagger in bed I.m.m. en de energies extra kon iknook verdelen over de rest vande week
Overdag graag een stimulant zodat ok ook nog leef .
mijn autisme zorgen ervoor dat mijnninformatie verwerking zo ongeregeldbis dat ik onmogelijk alles kan managen maar opstappeling is nhetbergst want dan komt me coping zelfmedicatie ongezien tussendoor geglipt
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Bij mij werkt 63 MG pas.
Klik om te vergroten...
Ja, bij mij waarschijnlijk ook. Vandaag is verder wel een mooie dag, maar van het trippen hoef ik niet teveel te verwachten. Bij mij werkt 1P LSD ook alleen optimaal na enkele maanden niet trippen, dus dat heb ik ook weer geleerd.
Ik heb nog netjes 63 mg MAL voor een leuk moment deze (na) zomer met mijn vrouw erbij.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb nog nooit van Mal gehoord eigenlijk. ff Google
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Nicotriprenner zei:
ik heb nog nooit van Mal gehoord eigenlijk. ff Google
Klik om te vergroten...
"Methallylescaline" levert eerder een resultaat via Google.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dat is van de cactus toch.

geinig op wiki stond een lijst met vergelijkbare dingen

Is mal heel natuurlijk zoals paddo of truffels in het lief of net als lsd en andere chemische trippen?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Nicotriprenner zei:
Dat is van de cactus toch.

geinig op wiki stond een lijst met vergelijkbare dingen

Is mal heel natuurlijk zoals paddo of truffels in het lief of net als lsd en andere chemische trippen?
Klik om te vergroten...
Nee de MAL is een chemisch pilletje die het effect van de cactus probeert na te bootsen volgens mij.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#14
ik Las het net. klinkt heel erg interesant I.i.g
D
DanteLid
01-01-2024, 00:00
#15
Xtc ongeveer 4 x per jaar op een feestje of thuis gewoon voor de lol en de verdieping die t geeft (m'n vriend is geen goede prater en met xtc praat hij veel makkelijker). Daarbij op feestjes een beetje CK want heb m'n rug gebroken gehad en die is sindsdien a bit F*. Als ik thuis xtc doe dsn eindigen we altijd met ketamine erbij. Truffels gebruik ik alleen als ik soulsearching nodig heb (hoge dosissen, altijd in mn eentje) dit gebeurd zelden. Lsd samen met m'n partner, op vakantie in de natuur zonder NPC's (voor de niet gamer nerds, non playable character, oftewel nuchtere mensen) of lekker thuis (heb een hele psychedelische zolder gehad maar ben 2 weken geleden verhuisd en is niet mogelijk in het nieuwe huis, maar als we trippen kan ik die doeken altijd ophangen) en 2cb doe ik heel soms op feestjes als k geen zin heb in een kater vd xtc of ook in de natuur (60 mg) of een simpelere/kortere trip wil dan lsd.
P
Piet ZahutLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik vind het heerlijk om lekker space te zijn in mijn drukke leven gezien werk en het sporten. Even heerlijk samen met mijn vrouw samen naar wat feesten te gaan (techno en trance) en lekker los te gaan. Beide van ons praten niet veel tijdens gebruik, gaan lekker spacen op de muziek. Heerlijke ontspanning samen (gebruiken alleen XTC)
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Om de gezelligheid. Na een gezellig weekend ben ik wel gauw geneigd om de kater weg te drinken. De pijn niet te voelen
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ga nagenoeg nooit uit het huis als ik iets neem. Heb eigenlijk vooral ervaring met allerhande pychedelica. Mijn eerste ervaring was truffels en dat was zo gieren en buikpijn van het lachen. Later leerde ik syrian rue kennen en kon de ervaring niet diep genoeg gaan. Daarna een hele tijd veel van RC pyschedelica willen proberen, maar dit was meer de "wat zou het verschil zijn tussen 2C-x en 25E-NBOH en bvb het verschil tussen LSZ, AL-LAD, 1cP-LSD etc etc. Uiteindelijk lijken de meeste van die dingen wel op elkaar. Ik hou enkel bij dewelke meer introspectief zijn en welke mij geen minduck gaven (zoals 2C-E, AL-LAD, 25E-NBOH of 2C-B-Fly, 4-HO-MET, etc). Of welke echt vooral recreationeel zijn, actief of passief, binnen of buiten, sociaal of niet.

Heel uitzonderlijk neem ik een hogere dosis LSD (1 of 2x/jaar, rond 300mcg) en daarvan weet ik dat ik helemaal alleen moet zijn, geen gsm of internet en vooral mezelf er goed aanvoelen op voorhand. En ik heb het vaak nodig om dan eerst goed te gaan wandelen, totdat het helemaal inkickt en dan zwetend thuis te komen en dan te douchen. Dan voelt het alsof ik er klaar voor ben om er helemaal aan over te geven. Ik groeide laatst Copelandia Cyanescens en die ervaring van 2g was zo mooi dat ik die niet durf meer durf nemen uit respect voor die ervaring.

En voor de rest es heel af en toe (2 of 3x op een jaar) iets van de serotonine slurpers zoals Borax combo of NewPhoria of puur 3-FEA.

En extreem uitzonderlijk, maar ik moest es op een zaterdag werken na 3u slaap omdat ik niet was thuis geraakt en toen nam ik 60mg 2-FEA om de dag door te komen. Of die keer dat ik een gram 2-MMC had opgebruikt in 4 capsules op 3 dagen tijd.

Voor de rest is mijn therapeutische soulsearch drug van keuze 25mg o-pce, ongeveer elke 2 maand in een capsule. Deze trips gaan op een of andere manier dieper dan psychedelica tegenwoordig. De visuals en de muzikale vervorming zijn zo anders dan klassieke psychedelica en toch voelt het allemaal een beetje hetzelfde, moeilijk te beschrijven sowieso. Maar dit geeft me steeds een gevoel dat alles gewoon goed is, ik zelf de schepper van het universum ben, en op een rare manier klopt alles even en valt alles op zijn plek en is het bevattelijk. Dus helemaal geen loops of paradoxen hier voor mij. Je lichaam is wel 6u lang dronken en daarna kon je de moeilijk de slaap vatten dus tis eentje die je best niet te laat aan begint. En dan na 6u loop je nog steeds rond alsof je gezopen hebt en knijp je een oog dicht om een bericht te typen. Vorige huisgenoot snoof hier eens tussen tussen 5 a 10mg van, die kende straat keta maar dit niet en viel omver van hoe krachtig dit was voor hem.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Metalcored00d zei:
Ik groeide laatst Copelandia Cyanescens en die ervaring van 2g was zo mooi dat ik die niet durf meer durf nemen uit respect voor die ervaring.
Klik om te vergroten...
Dat is toch ook een hele sterke soort?

Ik zou ook lekker niet meer nemen dan dat als dit beviel. Dat steeds meer nemen gaat geheid een keer uitlopen op dat het als teveel wordt ervaren en man, psilo is dan onvergeeflijk.

Beter er respect voor hebben ja.
M
Metalcored00dLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Dat is toch ook een hele sterke soort?

Ik zou ook lekker niet meer nemen dan dat als dit beviel. Dat steeds meer nemen gaat geheid een keer uitlopen op dat het als teveel wordt ervaren en man, psilo is dan onvergeeflijk.

Beter er respect voor hebben ja.
Klik om te vergroten...
Exact. Dit is niet de soort waar ik nog es wijnruit bij zou nemen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik al heel wat ervaringen had op hoge dosissen psilo (met of zonder wijnruit) en ik heb (althans voorlopig) nooit dat onvergeeflijke ervaren. Het is te zeggen, het voelt alsof zelfs de moeilijke thema's mij aangereikt werden op een manier dat ik er mee om kon. Dat heb ik dan met LSD weer veel minder en merk ik van mezelf dat ik het moeilijker heb om me helemaal over te geven aan de ervaring.

Maar onze breintjes zijn allemaal een beetje anders en we zullen allemaal wel dat ene middel hebben dat best correspondeert met wat we willen ervaren :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."