Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik jij drugs?

Waarom gebruik jij drugs?

161 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Guapo Temudgin zei:
Pff Harvard :nerd:
Klik om te vergroten...
Het is niet alles goud wat er blinkt in educatie-land.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Waarom ik gebruikte?
Omdat ik onbewust niet gelukkig was.
Tuurlijk was ik gelukkig, IK LEEK GELUKKIG, door de drugs offcourse.

Gisteren een interesant programma gezien, waar ze "the rat park" bespraken.
Iedereen kent wel het experiment waar men een rat alleen in een kooi zowel een fles water als een fles met cocaïne/opiaten geeft.
De rat verkiest natuurlijk degene met drugs erin.

Maar in een ander experiment was de set up hetzelfde, met dat verschil dat de rat nu speeltjes had gekregen, lekker eten, en een partner.

Wat bleek? De rat ging uit zijn eigen niet meer impulsief naar het flesje waar de drugs in zaten, maar naar het normale water.

Om een lang verhaal kort te maken, ik miste gewoon die afleiding in de periode dat in drugs nam.
Nu sport ik, ga ik naar parenclubs, leef ik volgens een voedingsschema.
Allerlei zaken die mij op het goede,en weg van het slechte pad houden. 🙌🙌
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Casrus zei:
Het is volgens mij de MAL zelf.
Klik om te vergroten...
Wat was de dosering dan die je hebt gebruikt?
Ik heb er druppels van liggen en wil er ook eens mee gaan testen.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Het is volgens mij de MAL zelf.
Klik om te vergroten...
Mallerd
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Stratora zei:
Wat was de dosering dan die je hebt gebruikt?
Ik heb er druppels van liggen en wil er ook eens mee gaan testen.
Klik om te vergroten...
63 MG
s
snuifdruif050Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Energie, zelfvertrouwen, erbij horen
m
m00seLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vroeger om te ontsnappen aan de realiteit. Tegenwoordig om uit mijn bol te gaan op een feest, fantastische nacht te hebben met mijn meisje en vrolijker door het leven kan gaan met microdosing.
Ik zou de topic-starter ook aan willen raden om te zoeken naar 1 middel waarmee alles dragelijk maar stabiel wordt en pas later te experimenteren met de rest. Zoek een goede psychiater die kennis heeft van medicatie (=zijn beroep) en ervaring heeft met zelfmedicatie/middelen (zijn er meer dan je denkt!) Dan kan je op zoek gaan naar een fijne formule. Sterkte.
D
DoorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Leuke vraag!

Ik denk grotendeels een prachtige healingjourney. Ik ben nog steeds verbaasd over de wijsheid die er in zit (of in mijn onderbewuste :wink:) Ik heb best complexe dingen met veel lagen en hoe het daar doorheen werkt, oorsprongen laat zien, operaties uitvoert, verharde dingen vloeibaar maakt, verbindingen creeert met source, mezelf, anderen, me helpt van binnen compleetheid te ervaren, de pijnlijkste dingen met zoveel liefdevolle aanwezigheid aanstipt. De lessen en het inzicht. Zo fijn van binnenuit en het stelt me nooit teleur.

Daarnaast nooit echt jong geweest en losgegaan. Dus af en toe beetje stout en lekker lachen in mezelf dat ik dt nu als 42-jarige doe, met hopelijk wel de wijsheid van nu. Ik ben zelf IFS therapeut en werk hierin met mijn 'innerlijke student' deel die het ervaringen gunt en ook af en toe nee zegt.
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ooit begonnen uit pure nieuwsgierigheid en waarschijnlijk ook wel wat willen rebellen. Ging al vrij snel over naar gebruiken om te ontsnappen en dat ging natuurlijk heel snel bergafwaarts. Toen cold Turkey gestopt met me pep verslaving (ook nooit meer aangeraakt sinds) jaren gestopt geweest met drugs door school, carrière and all that good stuff. Tot April 2023 toen ik met me verloofde een pilletje deed op Rebirth😍❤️ sindsdien rustig wat aan het experimenteren. Sta nu ik een goede 10 jaar ouder ben gelukkig veel steviger in me schoenen en kan het nu gelukkig recreationeel houden😄 gebruik nu alleen nog om me dag/avond te verbeteren en niet omdat ik voel dat ik moet. Als een ex verslaafde voelt dat best verdomd lekker tbh💙
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#10
De meeste mensen beginnen met experimenteren, gaan dan recreatief gebruiken en worden dan verslaafd.
Bij mij gaat het in omgekeerde volgorde.
Toen ik begon met gebruiken raakte ik meteen zwaar verslaafd aan pep en gebruikte ik dat dagelijks. Ik gebruikte het ook functioneel als een soort antidepressiva om meer energie te hebben en me beter in mijn vel te voelen. Dat kreeg ik gelukkig wel wat meer onder controle, maar ik bleef dat vaak gebruiken in het weekend of op feesten. En om af en toe speciale nachten met mijn vriend te hebben 😇

Verder gebruikte ik af en toe dan wel wat andere dingen zoals 3mmc, coke, keta, xtc, disso's gewoon recreatief of in het geval van coke sociaal samen met vrienden. Toen mijn vader overleed en ik een dikke erfenis kreeg heb ik wel een tijdje heel veel coke gebruikt omdat ik daar toen het geld voor had. Maar toen dat op was ben ik wel weer overgestapt naar pep en gelukkig niet in de problemen gekomen door toch door te gaan met coke👍

Ik slikte al wel jarenlang benzo's op recept om beter te kunnen slapen. Maar eind vorig jaar raakte ik zwaar verslaafd aan Bromozolam omdat ik Corona had en dat niet wilde voelen. Van alle drugs die ik gebruikt heb is dat echt wel iets waar ik bijna alles door ben kwijtgeraakt. Dat heeft zelfs voor een opname in een afkickkliniek gezorgd omdat het zo slecht ging. Daar overgezet op Diazepam en inmiddels helemaal clean van de benzo's💪

En nu met het aankomende RC-verbod kom ik een beetje in de experimenteerfase. Bepaalde soorten amfetamine-achtige RC's had ik bewust nooit eerder besteld omdat ik bang was dat ik daar dan aan verslaafd zou raken. Maar nu binnenkort toch alles verboden wordt durf ik het wel aan om gewoon een kleine hoeveelheid uit te proberen. Omdat ik toch een beetje nieuwsgierig ben hoe het nou is. Sommige mensen zeggen dat je beter niet kunt weten wat je mist straks, maar ik wil het toch weten 🙈
Dus de afgelopen maand 3 nieuwe dingen geprobeerd uit nieuwsgierigheid.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#11
MyLittlePonyPack zei:
Maar nu binnenkort toch alles verboden wordt
Klik om te vergroten...
hheel leuk hoe iedereen daar van uit gaat
maar overheid kennende gaat het op een of andere reden toch niet door
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
hheel leuk hoe iedereen daar van uit gaat
maar overheid kennende gaat het op een of andere reden toch niet door
Klik om te vergroten...

Nou met dit kabinet verwacht ik dat echt niet hoor dat het niet doorgaat.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#13
Omdat het toch op moet he. En dan is het net weer te weinig dus moet ik ff bijhalen. En dan blijft er wat over maar moet toch op he.
w
wilwelgraag69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Rook het al een jaartje of 35 het heeft ook heel lang geduurd voordat ik er mee om kon gaan.meer mensen met de zelfde ervaring?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alcohol combineren met andere GABA is echt nice. Zelf nooit GHB gedurfd te proberen omdat ik er een zwak voor heb.

Maar benzo's, lyrica, alcohol is echt een lekkere cocktail
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ei-Salade zei:
Alcohol combineren met andere GABA is echt nice. Zelf nooit GHB gedurfd te proberen omdat ik er een zwak voor heb.

Maar benzo's, lyrica, alcohol is echt een lekkere cocktail
Klik om te vergroten...
Kheb ghb voor het eerst op toen ik 18 was.. had nieuwe collega zwaar verslaafd aan g en zij savonds na me verjaardag gevierd te hebben met minimaal krat bier.... Als je dit neemt heb je morgen geen kater.. ik weigerde hij heeft 3 uur lang volgehouden dat ik er niet dood aan zou gaan met die hoeveelheid alcohol en ghb..snachts tog genomen was de eerste x en heel de dag gewerkt met heem en gtjes genomen voelden superman.... Nouja als je je zo elke dag voel word je verslaafd.. maar deed met hem heel de dag g op werk na werktijd coke halen en heel veel drank ja dronk gewoon 20 pils naast de g en daarna slaappil om te slapen... Dat 5 jaar lang gedaan....
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#17
hansie24 zei:
Echt te erg voor woorden maar die combinaties wooden ben ik bang x vitaal... Dronken ghb nemen.... Al heb ik grote alcohol tolerantie...g tolerantie 10 jaar misbruikt.... Dus ga denk maar huisarts en aanmelden....want ben bang dat x verkeerd gaat
Klik om te vergroten...
Ongetwijfeld weet je dit al wel maar maak de afspraak vast als je dat online kan of plan een moment in dat je wil gaan bellen naar de huisarts zodat het niet een 'doe ik straks' dingetje wordt.
h
hansie24Lid
01-01-2024, 00:00
#18
hansie24 zei:
Kheb ghb voor het eerst op toen ik 18 was.. had nieuwe collega zwaar verslaafd aan g en zij savonds na me verjaardag gevierd te hebben met minimaal krat bier.... Als je dit neemt heb je morgen geen kater.. ik weigerde hij heeft 3 uur lang volgehouden dat ik er niet dood aan zou gaan met die hoeveelheid alcohol en ghb..snachts tog genomen was de eerste x en heel de dag gewerkt met heem en gtjes genomen voelden superman.... Nouja als je je zo elke dag voel word je verslaafd.. maar deed met hem heel de dag g op werk na werktijd coke halen en heel veel drank ja dronk gewoon 20 pils naast de g en daarna slaappil om te slapen... Dat 5 jaar lang gedaan....
Klik om te vergroten...
Toen nog jong geen zorgen me collega was 35 en dacht hij doet dit altijd wat kan er mis gaan.... Als ik de laatste jaren alles zo lees o drugs forum ben ik dankbaar dat ik nog leef..... Krat bier elke 1,5 uur 5 ml g en snachts nog 50 oxazepam om te slapen..... Wel met coke gebruik erbij dan ..
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#19
hansie24 zei:
Toen nog jong geen zorgen me collega was 35 en dacht hij doet dit altijd wat kan er mis gaan.... Als ik de laatste jaren alles zo lees o drugs forum ben ik dankbaar dat ik nog leef..... Krat bier elke 1,5 uur 5 ml g en snachts nog 50 oxazepam om te slapen..... Wel met coke gebruik erbij dan ..
Klik om te vergroten...

Pfftt nou mag je zeker blij om zijn als ik dit zo lees. Ik heb eind vorig jaar echt geluk gehad, combi benzo's, xtc en ghb was mij bijna fataal geworden toen. Uppers en downers zo combineren raakt je lichaam echt van in de war.

Hier staat kort mijn verhaal wat ik vanmiddag nog gepost had erover:
https://drugsforum.nl/threads/van-welke-drug-die-je-genomen-hebt-heb-je-het-meeste-spijt.75577/page-4#post-2009599
s
snuifdruif050Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik jaag naar dat gevoel dat je maag tintelt alsof je een koude rilling krijgt zegmaar

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."