"Een goed zonnig maar toch wel fris weekend afgesloten met een bezoek aan Elektrum met een pretpil.
Eerder stelde ik de vraag hoe om te gaan met eten tijdens en voorafgaand aan gebruik XTC op een festival en lle adviezen in acht genomen hebbende was het een top avond.
Nu ben ik met mijn bijna 64 nog steeds jong van geest en gebruik sinds 2 jaar met pauzes wel eens wat XTC in thuis setting en de laatste tijd op een festivalleke omdat me dat wel leerzaam en leuk leek.
Normaal ga ik op een Zondag omdat de kans op wat meer oudere jongeren groter is en ik van mening ben dat de Zaterdag overeenkomt met een stapavond en waar een ouwe als ik eigenlijk niets te zoeken heeft.Maar deze keer besloot ik eens op een Zaterdag te gaan en ik wilde eens ervaren hoe de sfeer is.
Nu ben ik al een erg empatisch persoon van mezelf dus dat kon wel eens interessant gaan worden.......en dat werdt het..
Rond 17.00 gelijk de max ingenomen en dat is in mijn geval 120 mg die rond 18.00 begon aan te slaan en toen werdt het leuk.
Buiten was het frisjes dus maar met de aanwezige kennissen de Mainstage tent waar het dus behaaglijk warm was en de muziek en lichtshow behoorlijk binnen kwamen.
lekker hoor!!
Tijd leek haast wel te vertragen want ik keek met enige regelmaat op de klok omdat ik na 2 uur ongeveer 50 mg bij wilde nemen, had ik nog nooit gedaan dus ik wilde deze keer eens voor mijn doen volle bak gaan.
Ondertussen heel leuke gesprekken gehad met mensen waarvan ik de vader had kunnen zijn waarvan sommige haast verlegen me nauwelijks durfden aan te spreken en toch wel eens wilde weten wat die "ouwe" daar deed.
Ik kom met XTC altijd in een soort ZEN toestand en ben altijd zeer relaxed, al ga ik in mijn gevoel en hoofd wel lekker op Hardstyle maar om met mijn armen mee te beuken past niet zo bij me.
Heel veel leuke gasten ontmoet die ik wat gerust probeerde te stellen door heel open te vertellen waarom ik zo'n feestje zo leuk vind en dat ik ook een verleden heb, oude hippie tijd, en van mening ben dat meer ouderen zich open zouden moeten stellen voor zo'n feestje met een pilletje, zou de wereld misschien wel beter van worden.
Ondertussen was het rond 20.30 en nam ik zoals gepland 50 mg bij die naar mijn verwachting mijn happy time wat zou verlengen ..
Ondertussen ging de show verder, ik veel plezier, weer leuke gesprekken en mijn leerproces ging ook verder toen ik iedereen in de "mood " bezig zag.
Mooi om te zien hoe iedereen op elkaar reageert, als een familie, samen zoals het hoort en toen ik dat zoal allemaal eens aankeek realiseerde ik me dat ondanks de geweldige sfeer dat ik nooit dezelfde connectie kan maken en dat werdt me nog eens extra duidelijk toen ik in gesprek raakte met een heel toffe gast die met u aan sprak, corrigeerde ik gelijk in het is JIJ, en het te gek vond wat ik aan het doen was en toch jong bleef. Hij zei op een moment van : cool dat je dit doet en ook XTC pakt op jouw leeftijd , ouder en ook wijzer nu. En toen dacht ik, Yep....ouder klopt, wijzer dat weet ik niet maar wel meer levenservaring en dat maakte het verschil.
Ondanks mijn roes en de roes van de mede feestganger keek ik bij sommige door hun roesje heen en zag de onzekerheid , de angst waarmee ze worstelden en ze dat met de dope probeerden op te lossen.
Been there done that en dat werkt niet..
Dope is fijn om een extraatje toe te voegen maar mag geen vlucht worden .
Tja dat is dan de levenservaring die opspeelt en bedoel dit zeker niet arrogant en betweterig, ik zag en voelde het nu eenmaal zo.
Oke, ondertussen ging de show verder, de beuken werden harder, de klok tikte verder en ik ging maar eens een ommetje maken, frisse neus halen.
Ik trof een mede oudere die alleen met een pilsje ( ik blijf de hele tijd braaf aan het water) bij de buiten stage stond te kijken.
Ik sprak de man aan en vroeg wat hij er zoal van vond en hij vertelde dat hij achter het terrein woonde en dus voor niets nar binnen mocht en eens kwam kijken.
Hij zei dat hij het idee dat hij de oudste op het hele feestje was met zijn 58 en toen kon ik het toch niet laten om hem enigszins gerust te stellen en hem te vertellen dat die eer mij waarschijnlijk toe kwam...verbaasde blik tot gevolg.
Ik flink aan de XTC en hij duidelijk een geval van een oudere die niet open staat voor de sfeer van een Hardstyle festival maar wel nieuwsgierig was dat is oke..
Oke, inmiddels 22.30 en ik merkte dat ik al weer op de weg terug was en de heerlijke euforie aan het verdwijnen was, moet zeggen dat dat bij meestal erg snel gaat en wat dan overblijft is erg actief. Hard fietsen is dan trouwens wel leuk ...
De klok tikte door en rond 23.45 vond ik het tijd om op huis aan te gaan en op weg naar mijn fiets weer leuke gesprekken, een bezorgde dame die wilde weten of ik niet teveel gedronken had toen ik op mijn fiets wilde stappen en toen ik zei dat ik geen alcohol op had wel lachend zei " maar je hebt wel grote pupillen baas".
Geweldig.....!!!
Al met al een topavond gehad , mooi feestje, lang niet alles gezien , en moet wel toegeven dat ik de volgende dag een beetje brak was wat nu nog wat na ebt...
Ach goed eten, extra vitamines en de eerste 6 maanden niets en dan zien we wel weer...maar zomer feestje zijn toch aangenamer......"
In: Prima festival gehad..met versnappering
1-1-2024