Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarom gebruik jij drugs?

Waarom gebruik jij drugs?

161 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
40mg oxy met 2 mg clonazepam
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeebats zei:
Iets wat goor is kan ook heel lekker zijn
Klik om te vergroten...

Pindasaus lijkt me nu toch niet zo lekker. :thinking:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stratora zei:
uhh leeftijd misschien... :wink:
Klik om te vergroten...
De katers werden juist steeds erger met de leeftijd, vandaar de verbazing dat er geen kater kwam. :wink:
M
MckomerrrLid
01-01-2024, 00:00
#4
Om niet te hoeven voelen.... eerst dacht ik dat ik gebruikte omdat ik het leuk vond maar het blijkt dat ik alle negatieve gevoelens wil onderdrukken met drugs...
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Vroeger omdat ik aan zelfmedicatie deed, ik heb adhd.
Nu om de 3 maanden XTC omdat ook eens rust in mijn hoofd wil.

Nu verkies ik MDMA om de 3 maanden met vrouw lief .. Ben 53 jaar. Dat brengt onze relatie niet in gevaar integendeel zelf.
Maar mijn favoriete drug is sport geworden.. iedere dag een uurtje.


groetjes
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
De katers werden juist steeds erger met de leeftijd, vandaar de verbazing dat er geen kater kwam. :wink:
Klik om te vergroten...

Heb dit ook gehad.

Eerst gestopt met drinken omdat de katers op een gegeven moment drie dagen duurden en later kon ik niet voldoende drank bestellen om échte katers te krijgen voor de bars dichtgingen.

Of dit nu door de drugs komt, de leeftijd of dat mijn lever zich zonder alcohol een beetje hersteld heeft weet ik niet.

De laatste tijd gebruik ik alcohol voornamelijk tegen de na-stimulatie van de NEP.

Ook niet brilliant, maar sterke drank helpt soms een beetje.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik begon uit nieuwsgierigheid, later met tripmiddelen vanwege de diepe inzichten die het me gaf. de ervaringen met drugs zijn intenser en daar hou ik van. er zijn middelen die je helpen je trauma en angst te verwerken, maar ook middelen die de angst onderdrukken. in het laatste geval zul je last blijven houden van angst en raak je afhankelijk van onderdrukkers, die over tijd je hersenen dermate beinvloeden dat je compleet afvlakt en stoppen zal resulteren in het terugkomen van je klachten, bovendien kun je niet cold turkey stoppen omdat vitale lichaamsfuncties nu afhankelijk zijn geworden van de kunstmatige aanvoer van serotonine releasers die onder andere je autonome ademhaling reguleert. dus als je stopt en je lichaam te weinig serotonine released dan kun je stoppen met ademen
D
DruggersLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik gebruik als leuk extraatje op een huis(feest) of festival.
j
jimcpLid
01-01-2024, 00:00
#9
Soulassasins zei:
Er vanzelf ingerold ,het begon met speed op me 14e en jointjes en dat heb ik tot me 17e gedaan tot ik nog maar een paar ons woog haha.
Daarna een stop gehad en verder op wiet wat ik nu al 40 jaar rook
Ik verstopte me eigen achter de PTSS waar ik toen nog geen erg in had dus ik begon met heroine in 1990 ,waarom weet ik niet maar dat liep al aardig snel uit de hand.
Speedballing kwam kijken en een OD lag altijd op de loer,ik was ook indd bezig aan zelfdestructie,ik was toen een jaar of 22 geloof ik.
Ik dealde coke en bruin en soms wat speed om me habit in stand te houden,op een of andere manier was me haat groter dan ooit door de PTSS ( nog steeds een ziekte waar weinig tot geen begrip of verstand van is)
Daarom heb ik ook huisgehouden in me stad Roosendaal en veel mensen pijn gedaan om het netjes te houden hier.
In 1997 was het klaar met spitten naar meerdere malen te zijn neergestoken en 3 maal op me geschoten (raak!) slechte schutter trouwens haha,de maat was vol en ben gevlucht en afgekickt van alle rommel behalve me trouwe wietje waar ik nog steeds geen probleem mee heb.
Nu vecht ik tegen staatsdrugs ,excitalopram en olanzapine en zo kan ik er nog genoeg opnoemen waar je bijna niet van af komt zo verslavend!
Maar ik ben opnieuw aan het winnen van deze gevaarlijk drugs en ben me een beetje aan het inzetten voor de jeugd ,beetje de straat dealertjes aanspreken op hun gedrag en wat ze veroorzaken ,vaak laat ik mijn oorlogs trofee's zien en dat schrikt de meeste wel af.
Mijn acties werpt wel vruchten af want waar altijd de jonge dealertjes stonden is het nu leeg ,of ze geluisterd hebben weet ik niet maar ze zijn verdwenen uit me wijk!
Klik om te vergroten...

"Nu vecht ik tegen staatsdrugs ,excitalopram en olanzapine (...)" - Heftig, vooral olanzapine. Ik hoop dat je van deze verslavende troep af kunt komen. Sterkte!
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb autisme en drugs laat me voelen als een normaal persoon.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jesse Pinkvrouw zei:
Ik heb autisme en drugs laat me voelen als een normaal persoon.
Klik om te vergroten...
Tsja, wat is normaal 😉
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze Herbs Mang zei:
Tsja, wat is normaal 😉
Klik om te vergroten...
Iedereen die meedoet aan het “sociaalwenselijkgedrag circus”


Voor mij betekent dat gevoel van @Jesse Pinkvrouw : beschikken over sociale vaardigheden
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
alles gaat voorbij zei:
Iedereen die meedoet aan het “sociaalwenselijkgedrag circus”


Voor mij betekent dat gevoel van @Jesse Pinkvrouw : beschikken over sociale vaardigheden
Klik om te vergroten...

Er zit iets in mij dat de boel af een toe flink saboteert.

Mensen worden dan héél boos en het klopt zogenaamd allemaal niet, maar vervolgens worden veel dingen toch wel goed geregeld.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Sociale vaardigheden leer je doordat dingen mislukken die wel waren gelukt als je die sociale vaardigheden om te beginnen al had gehad.
Klik om te vergroten...


De aantrekelijksten onder ons ontwikkelen betere sociaalvaardigen omdat ze meer gelegenheid krijgen om te oefenen
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
Casrus zei:
Er zit iets in mij dat de boel af een toe flink saboteert.

Mensen worden dan héél boos en het klopt zogenaamd allemaal niet, maar vervolgens worden veel dingen toch wel goed geregeld.
Klik om te vergroten...
Heb je een voorbeeld?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
Heb je een voorbeeld?
Klik om te vergroten...

Als dingen me echt tegenstaan verlies ik soms mijn beheersing.

Bijv. vorig jaar na Antwerp Pride met die conductrice... of in januari in de Flixbus met de buschauffeur.

Écht goed ben ik niet in voor mezelf opkomen, dan laat ik over me heenlopen, maar vervolgens pakt de deurmat je dan van onder.

...in de 'normale' burgerlijke wereld (niet in die van bendeleden etc.).
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
Ik heb autisme en drugs laat me voelen als een normaal persoon.
Klik om te vergroten...
Ik heb dit eigenlijk alleen met XTC/MDMA. Een enkele keer heb ik het in de comedown van een paddo trip gehad. En met een stevige dosering 2f Ketamine. Met de meeste stims heb ik dit niet. Hoe zit dat bij jou?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
alles gaat voorbij zei:
Trip je nooit meer dan?
Klik om te vergroten...

Niet veel.

Mysteryland was MAL.

Wat ik nu neem is meest stims en benzo's.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#19
Casrus zei:
Er zit iets in mij dat de boel af een toe flink saboteert.

Mensen worden dan héél boos en het klopt zogenaamd allemaal niet, maar vervolgens worden veel dingen toch wel goed geregeld.
Klik om te vergroten...
En wat word er dan goed geregeld?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oeps ik dacht dat dit het welke drugs gebruik je nu topic was.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."