Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beginnende verslaving

Mijn beginnende verslaving

178 antwoorden
35 weergaven
18-5-2026
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ikweetgeennaam zei:
ik ben vanavond zelf wel gefaald πŸ€’
mijn dealer had nieuwe 3mmc en ik kon het niet laten, heb 1grammetje opgemaakt net achter mn computer, net een joint gerookt nu teleurstelling
Klik om te vergroten...
Kan gebeuren. Ik vind dat je nog vrij op tijd stopt. Maar ik ga dan ook altijd veel te lang door. πŸ˜… Die teleurstelling is begrijpelijk, vooral als het niet je plan was.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ikweetgeennaam zei:
ik ben vanavond zelf wel gefaald πŸ€’
mijn dealer had nieuwe 3mmc en ik kon het niet laten, heb 1grammetje opgemaakt net achter mn computer, net een joint gerookt nu teleurstelling
Klik om te vergroten...
Ik zal je wat verklappen - hij had helemaal geen nieuwe 3-MMC, hij had gewoon even klandizie nodig. En waarschijnlijk is het sowieso 3-CMC.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Ik zal je wat verklappen - hij had helemaal geen nieuwe 3-MMC, hij had gewoon even klandizie nodig. En waarschijnlijk is het sowieso 3-CMC.
Klik om te vergroten...
zijn we er toch ingetuind.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
annihilation zei:
zijn we er toch ingetuind.
Klik om te vergroten...
Story of my life πŸ˜…
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Ik zal je wat verklappen - hij had helemaal geen nieuwe 3-MMC, hij had gewoon even klandizie nodig. En waarschijnlijk is het sowieso 3-CMC.
Klik om te vergroten...
dat is een heel goed punt, alleen normaal kocht ik bij hem grote brokken kristal, en nu was het meer poederige brokjes, heb het idd niet getest dus grote kans dat het geen zuivere 3mmc was ja
maar wel heel euforisch, meer euforie dan dat ik van 3-Cmc krijg normaal
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Ik zal je wat verklappen - hij had helemaal geen nieuwe 3-MMC, hij had gewoon even klandizie nodig. En waarschijnlijk is het sowieso 3-CMC.
Klik om te vergroten...
En dat verschil merk je toch duidelijk? Nog easy en goedgelovig v je e, als een dealer mij een rc/drug zou aanbieden dat reeds op de rc-ban is gegaan, zou ik dat ni geloven.

Mja, hier na XTC, LSD, magic truffs en 2-cb, ook voornamelijk de rc 4-FA, dat mn favo werd.
Na de 4-FA 'BAN', had ik nog wat in stock.
Maar wat later ontdekte ik 4-FMA, wat algeheel beter en potenter was dan 4-FA, snel ook 6-APB nzo leren kennen, waardoor ik 4-FA volledig vergeten was.
Dus 2 potentere rc's erbij en met 3-FA ook nog fijn energy rc'tje erbij, geen klagen.

Maar na 4-MMC op de opiumlijst, had je de rc 3-MMC, waar velen dol op waren...maar nadat deze op de ban ging, kwamen er enkel maar softere en zwakkere rc's uit de cathinongroep.
Dus dat je je dan ff tΓ© happy voelt als mn je zogezegd 3-MMC kan aanbieden n daar net ni tegoei over nadenkt, naΓ―ef, maar niet geheel onlogisch.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neusje zei:
Ik vraag mij de laatste dagen iets af. Hoe is het ΓΌberhaupt mogelijk dat mensen voor een hele lange tijd dagelijks 3MMC gebruiken zonder dat ze dood neervallen? Ik merkte de laatste tijd regelmatig negatieve bijwerkingen: hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. Druk op de borst en kortademigheid ook nog wel eens de dagen na gebruik. Dat ik dat met mijn gebruik al als zeer schadelijk ervaar (ik moet wel zeggen dat ik zo'n 1 tot 3 gram weg kon snuiven tijdens een binge), hoe moet dat dan zijn voor mensen die pakweg een heel jaar dagelijks die zooi zitten te snuiven? Tolerantie wordt ook steeds hoger dus heb je steeds meer nodig. Dat kan toch niet goed gaan? Dit is trouwens het allerbelangrijkste voor mij waarom ik niet meer wil gebruiken. Ik snuif mijzelf anders nog een keer m'n graf in namelijk.
Klik om te vergroten...
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit zeker voor een half jaar mogelijk is. Ik kocht 3-MMC per ons en deed daar 1 Γ‘ 2 maanden mee.. Nooit echt hartkloppingen, blauwe handen of andere klachten gehad. Waarschijnlijk ben ik gezegend met een goed hart en vatenstelsel.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#8
RnB_fan zei:
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit zeker voor een half jaar mogelijk is. Ik kocht 3-MMC per ons en deed daar 1 Γ‘ 2 maanden mee.. Nooit echt hartkloppingen, blauwe handen of andere klachten gehad. Waarschijnlijk ben ik gezegend met een goed hart en vatenstelsel.
Klik om te vergroten...
Dat is een hoop geld.

Hoelang gaf dit middel jou nog positieve effecten met dit gebruik? Gaf het uberhaupt nog positieve effecten?

Had je geen mentale katers?
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed dat je je verhaal deelt! Daar begint het! Als je de volgende dag nog steeds cravings hebt, zijn het geen cravings meer, maar de ontwenning en afhankelijkheid van je middel. Dus tja... Dat is wel een indicator dat je verslaafd bent. Kijk alsjeblieft uit met 3-mmc, 4-mmc, 3cmc. Al die "coke" vervangers. Ik ben in 2021 7 weken opgenomen geweest bij Brijder Alkmaar. Daar was een jongen (jaar of 25 ofzo?) Die had door miauw een "zuurstof-stop" naar z'n hart heeft gekregen. 2 weken in coma in het ziekenhuis gelegen. Hij mag echt in zn handen knijpen dat hij nog leeft en geen hersenschade heeft opgelopen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
RnB_fan zei:
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit zeker voor een half jaar mogelijk is. Ik kocht 3-MMC per ons en deed daar 1 Γ‘ 2 maanden mee.. Nooit echt hartkloppingen, blauwe handen of andere klachten gehad. Waarschijnlijk ben ik gezegend met een goed hart en vatenstelsel.
Klik om te vergroten...
Haha een ons! Tering πŸ˜…
Had ik dat gedaan dan leefde ik niet meer.
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neusje zei:
Wat dat gisteren nou was weet ik niet. Vandaag, vanaf dat ik wakker ben denk ik er weer heel anders over dan gisteren. Nu heb ik totaal geen behoefte om maandag na het werk te snuiven. Daarom voelt de "need" om nu al hulp te zoeken ook niet zo groot.

Ik waardeer jullie tips en reacties, het is niet dat ik niet naar jullie wil luisteren of jullie tips niet serieus neem. Als ik echt blijf struggelen ga ik wat doen met jullie tips en hulp zoeken.
Klik om te vergroten...
Ok, dit is dus typisch verslaving en ontkenning. De ene dag denk je: oh gaat wel prima!, de dag erna kan je kapot gaan van de ontwenning. Je bent tot niets verplicht, maar een detox zou je echt goed doen. :) Hoop dat het goed met je gaat
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#12
op mijn hoogtepunt waren dosering van 4x 180mg in capsules niet ondenkbaar de rush die dat gaf was echt te mind blowing
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Koffieb00n zei:
Dat is een hoop geld.

Hoelang gaf dit middel jou nog positieve effecten met dit gebruik? Gaf het uberhaupt nog positieve effecten?

Had je geen mentale katers?
Klik om te vergroten...
Dat valt wel mee hoor met dat geld. Grote hoeveelheden 3-MMC kostten destijds, toen het nog legaal was, niet zoveel.

Dat half jaar was gewoon continue doorsnuiven en slikken. Met 3-MMC zijn dat al snel megalijnen van 0,3 gram of bommetjes van 0,5 gram per keer. Ik leefde in een constante roes en sliep nog best aardig door gewenning en grote hoeveelheden benzo’s. Gevoelsmatig was ik nog best in orde in die tijd. Maar in feite was ik natuurlijk gewoon een wandelend lijk..
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#14
dupont zei:
Haha een ons! Tering πŸ˜…
Had ik dat gedaan dan leefde ik niet meer.
Klik om te vergroten...
Ja, soms denk ik dat ik mijn rock-bottom destijds lang en breed heb bereikt, maar daar alsnog overheen ben weten te gaan..
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
RnB_fan zei:
Dat half jaar was gewoon continue doorsnuiven en slikken. Met 3-MMC zijn dat al snel megalijnen van 0,3 gram of bommetjes van 0,5 gram per keer. Ik leefde in een constante roes en sliep nog best aardig door gewenning en grote hoeveelheden benzo’s. Gevoelsmatig was ik nog best in orde in die tijd. Maar in feite was ik natuurlijk gewoon een wandelend lijk..
Klik om te vergroten...
Zeker heftig verhaal heb je. Zat er vaak veel tijd tussen bij jou met bijnemen omdat je zo veel in een keer nam. Ik was meer van elke 10-15 min een puntje erin. Juist om niet een te grote klapper als binnenkomer krijgen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
MR_CHIP zei:
de rush die dat gaf was echt te mind blowing
Klik om te vergroten...
Uiteindelijk is nuchter zijn nog lekkerder πŸ˜‰
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Koffieb00n zei:
Zeker heftig verhaal heb je. Zat er vaak veel tijd tussen bij jou met bijnemen omdat je zo veel in een keer nam. Ik was meer van elke 10-15 min een puntje erin. Juist om niet een te grote klapper als binnenkomer krijgen.
Klik om te vergroten...
Die klappers, daar deed ik het juist voor. De rush die 3-MMC geeft en de mogelijkheid om die zo vaak te herhalen (waar andere drugs stoppen met werken), maakte 3-MMC voor mij zo verslavend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#18
OtherShore zei:
Uiteindelijk is nuchter zijn nog lekkerder πŸ˜‰
Klik om te vergroten...
Nuchterheid geeft een voldoening die dieper is, beter op een heel andere manier: lange termijn levensvreugde, trots op wat bereikt is, toekomstperspectief. Inderdaad veel beter dan elke drugsrush, maar lekkerder zou ik persoonlijk niet zeggen. Ik voel me nuchter niet lekkerder dan op de piek van mdma bijvoorbeeld. Kan ook niet. What comes up, must go down. :wink:
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
OtherShore zei:
Uiteindelijk is nuchter zijn nog lekkerder πŸ˜‰
Klik om te vergroten...
Herstel heeft me gebracht wat de drugs hadden beloofd.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
De laatste keer dat ik drugs heb gebruikt, had ik in de comedown flink last van hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. De dagen erna had ik, op de hartkloppingen na hier nog steeds een beetje last van. Dit werd steeds minder dus ik dacht: "Dit komt wel goed."

Gisteren op het werk had ik dit opeens heel heftig: druk op de borst, kortademig, zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw. Dit was even goed schrikken. Eerste hulp van het ziekenhuis gebeld en verteld wat er was gebeurd. Ook dat dit begonnen is sinds de laatste keer drugsgebruik, en dat ik in die weken daarvoor ook vaak gebruikt heb. Ik mocht langskomen bij de huisartsenpost van het ziekenhuis. Alles even laten nakijken en het was gewoon allemaal in orde.

Wat blijkt nou? Ik heb mijzelf sinds de laatste keer drugsgebruik een verkeerde ademhaling aangeleerd. Ik adem te veel en te diep, waardoor ik te veel zuurstof in mijn lichaam heb wat voor klachten kan zorgen. Op de momenten dat ik daarvan in paniek raakte, ging ik nog sneller en dieper ademen: hyperventilatie. Dat verergert alles nog eens, wat dus de verklaring is voor dit alles.

Sinds het bezoekje aan de ha post heb ik geen druk op mijn borst meer gehad. Wel soms nog een steek/lichte pijn, maar nu ik weet dat het niets ernstigs is raak ik er niet meer van in paniek. Een hele geruststelling.

Wel raadde mevrouw mij aan ademhalingsoefeningen te doen, zodat ik weer op de juiste manier ga ademhalen.

Belangrijkste les van dit alles? Geen snuif meer voor mij! πŸ’ͺ

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."