Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey all, dus ik ben al een tijdje een fucked up mens. Ik heb 6 maanden in de verslavingszorg doorgebracht, lijdt aan chronische depressie en een gegeneraliseerde angststoornis. Na jaren proberen ben ik eindelijk ambulant bij een psychiater terecht gekomen, die ik via mijn psycholoog heb kunnen vastklampen (om het zo te zeggen). ADHD kwam vrij snel ter sprake en hij schreef me Wellbutrin voor. Dit neem ik intussen 4 dagen. Ik wil hier wel aan toevoegen dat ik al een hele tijd hervallen ben met alcoholgebruik, en ook stevig drugs aan het gebruiken was. Alcohol drink ik nog dagelijks, de drugs heb ik on hold gezet gezien de opstart van die nieuwe medicatie. Wat verrassend is voor mij, is dat ik dacht dat ik eerder wat opgepept zou raken door de Wellbutrin, maar de afgelopen 4 dagen heb ik zo goed als weggeslapen, en de nachten ook terwijl ik altijd een vreselijke slaper ben geweest. Zeker overdag slapen zat er nooit in voor mij. Heeft nog iemand hier ervaring mee? En wil dit zeggen dat in medicamenteus eindelijk op het juiste pad zit? Ik heb het gevoel dat mijn lijf jaren aan constante stres en hypersensitiviteit aan het inhalen is, maar ik ben wel doodmoe. Ik neem ook een lage dosis escitalopram, die niet veel voor me doet (ja ik weet dat alcohol daar zeker invloed op heeft). Alvast bedankt!"
"_shikantaza zei: Lijkt me niet raar dat je na stevig drugsgebruik in een dip komt als je stopt. Dat zal weinig met Wellbutrin te maken hebben. Alcohol en depressie is een slechte combi, en alcohol en Wellbutrin ook. Klik om te vergroten... Uhu. Hoedanook is de combi van anything en everything niet ideaal. Nu dit is een dansje dat al jaren en jaaaaren bezig is bij mij (gebruik bedoel ik dan). Alcohol, drugs included dus dat dipje ken ik zeker. Vroeger heb ik met periodes veel harder gebruikt en gestopt. Dit heb ik echter nog nooit meegemaakt (de arts wist bovendien van alles he, die werkt in een ziekenhuis en is specifiek geïnteresseerd in mensen en middelengebruik. Ik neem dus aan dat die niet onwetend die medicatie voorgeschreven heeft). Maar ja misschien toch een dip het is echt moeilijk te zeggen, maar deze vermoeidheid is mij totaal onbekend... bedankt voor de reactie! 🙂"
"Hi iedereen, Ik weet dat er al redelijk wat verteld is geweest over de schadelijkheid van 3CMC, maar aangezien ik nog niet direct iets gelezen heb over wat ik zelf heb meegemaakt wou ik dit toch even delen. In een zware periode van gebruik, vooral voor een langere periode dagelijks, maar geen gigantische hoeveelheden dagelijks, heeft 3CMC toch wel wat angstaanjagende effecten gehad voor mij. Het is algemeen geweten dat het zeer zwaar voor de neus is, maar het is ook enorm irriterend voor neus-keel-en oorkanalen. Ik ben namelijk na een periode van keelpijn en opkomende pijn naar de oren toe beginnen bloeden uit mijn oor. En ik weet zeker dat het door de irritatie van dit middel kwam. Hiervoor heb ik antibiotica moeten nemen, en toch enkele ochtenden wakker geworden met gedroogd bloed dat van uit mijn oor kwam aan mijn oor en hoofdkussen. Ik kan geen exacte dosissen en lengte van gebruiksperiode bepalen aangezien ik op dat moment ook zeer diep vast zat in een alcoholverslaving. Maar ik ga nooit meer dan een 0.4 a 0.5 gram per dag gesnoven hebben. Eerder minder maarja, zoals ik zei ik kan het niet zeker zeggen. Het gebruik zal wel dagelijks geweest zijn zo een 2 weken lang denk ik, mogelijk wat langer dan dat. (Ik gebruikte dit middel on/off naast alcohol). Ik ben toen gestopt met het gebruik van 3cmc, maar ik ben later toch nog terug getrokken naar dit middel zelfs na die ervaring. Ik wil benadrukken, ook al is het geweten, dat dit zeer verslavend kan zijn (zeker voor mensen met een verslavingsproblematiek), maar vooral dat van alle middelen die ik tot nu toe gebruikt heb (waarvan sommige middelen ook voor lange periodes dagelijks) dat deze op relatief korte tijd enorme schade aanricht. Ook als je jouw neus na spoelt met steriele zoutoplossing. Ik heb nooit zo acuut zulke lichamelijke problemen ervaren door het gebruik van een middel. Nooit last gehad van bloedneuzen of dergelijke zaken (behalve wat korstjes bij het snuiten enz.), dus dit was wel schokkend voor me. Bij deze dus opnieuw een waarschuwing. Wees voorzichtig. Zorg goed voor jezelf. En als je weet dat je verslavingsgevoelig bent, blijf er van weg als dat lukt."
"Perenijsje zei: Vervelend dat je zoveel klachten hebt ervaren door het snuiven. Door deze verhalen ben ik het ook alleen oraal gaan gebruiken. Dus ik vul gewoon bommetjes met 200mg die ik slik. Klik om te vergroten... Puur omdat ik daar weinig ervaring mee heb bij rc's (ze als bommetje nemen) even een vraagje: zet dat ook niet aan tot meer gebruiken? En geeft het geen zin om het toch te gaan snuiven?"
"Perenijsje zei: 3cmc heb ik pas 2 keer gehad, 1x een bommetje van 150mg toen ik alleen overdag thuis was. Dat deed niet zo heel veel op ff een kleine energiepiek van max 1.5 uur ofzo. Maar dat was ff om te testen en verder niet bijgenomen. En van het weekend heb ik een bommetje van 200mg genomen toen de coke opeens sneller op was dan verwacht. Toen werkte het een beetje hetzelfde als een pep-bommetje (energiek/geil), alleen dan dus korter. Maar toen hebben we het ook alleen bij 1 bommetje gehouden omdat we de hele nacht al waren doorgegaan op coke en naar bed wilden na de Formule 1 race. Pep neem ik ook vooral in bommetjes (begin meestal met snuiven) en dan gaan we door de bommetjes wel langer door dan wanneer we alleen zouden snuiven denk ik ja. Klik om te vergroten... Oke bedankt voor de info. Zoals ik zei let op voor afhankelijkheid, zeker ook met pep en coke in de mix. Luister ook naar je lijf. Het beste verder!"
"LucidLucy zei: Goed dat je dit deelt en waarschuwt. 3cmc is ook naar mijn ervaring behoorlijk corrosief. Bijzondere keuze wel van de arts om daarvoor antibiotica voor te schrijven 😅😂 Ben je eventueel ook bij een KNO arts geweest om eens te checken? Bloed uit een oor lijkt me best wel serieus als het niet door een letsel komt. En het KNO deel is toch iets waar ik zelf wel zuinig op zou zijn. Klik om te vergroten... Dit kwam omdat het uiteindelijk een midden oor ontsteking veroorzaakt had. De antibiotica heeft geholpen. Was ook nodig. Edit: of nee het was een infectie, ja sorry zoals ik zei het was een slechte periode voor mij. Ik heb in mijn leven bijna nooit antibiotica moeten nemen. Deze keer voelde ik dat het wel echt nodig was. Wellicht wel midden oorontsteking, maar omdat mijn keel ook aangetast was en het aanhoudend was is de keuze voor antibiotica gemaakt. Nuja whatever, ik ben geholpen geweest en de pijn en het bloeden stopte dat is het belangrijkste."
"PsyTekz zei: Dagen na elkaar gebruiken is sowieso om problemen vragen. Het kan specifiek aan de schadelijkheid van 3-cmc liggen of ook aan jou gezondheid en lichaam. Ik persoonlijk ben ook niet te vinden voor de toxiciteit van 3-cmc op het lichaam en blij dat het verbannen is. Maar ook met coke of andere snuifbare middelen kan je best lastig klachten krijgen zoals kapotte neusslijmvliezen, bijholte ontstekingen,... noem maar op. Klik om te vergroten... Inderdaad klopt. Maar, ik wou het toch benadrukken want de middelen die je opnoemt heb ik in het verleden ook voor langere periodes gebruikt (sommige bijna een paar maanden dagelijks). Dat is ondertussen wel een paar jaar geleden. Altijd zoutspoeling gebruikt en bladiebla. Ik heb daarvan nooit zo een keel en oor irritatie van ervaren (pep, coke). Dit middel....ja voelde lichamelijk anders, kort gezegd fucked up gewoon."
"Tino73 zei: Goedemorgen, Bedankt om jouw berichtje te delen. Ikzelf kan alleen maar zeggen dat 3mmc snuiven echt niet prettig is. Ik deed het "in het begin" (ondertussen dus 2mmc). Maar ik koos uiteindelijk voor bommetjes. Wanneer je de discipline hebt het bij een avondje/nachtje te houden, kan deze drug wel aangenaam werken, vind ik. Da´s mijn mening! Maar het heeft geen zin uren door te gaan, want de werking neemt af en je voelt je - en da´s het belangrijkste - echt slecht erna. Enkele uurtjes vind ik ok, Ik kan erna zelfs echt goed slapen. Heel veel succes, beterschap en volharding voor jou! Klik om te vergroten... Tja helaas ben ik niet de soort mens die het 'op 1 avondje' kan houden. Dat is het probleem. Maar bedankt 🙂"
"Neusje zei: De laatste keer dat ik drugs heb gebruikt, had ik in de comedown flink last van hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. De dagen erna had ik, op de hartkloppingen na hier nog steeds een beetje last van. Dit werd steeds minder dus ik dacht: "Dit komt wel goed." Gisteren op het werk had ik dit opeens heel heftig: druk op de borst, kortademig, zwart voor mijn ogen en viel ik bijna flauw. Dit was even goed schrikken. Eerste hulp van het ziekenhuis gebeld en verteld wat er was gebeurd. Ook dat dit begonnen is sinds de laatste keer drugsgebruik, en dat ik in die weken daarvoor ook vaak gebruikt heb. Ik mocht langskomen bij de huisartsenpost van het ziekenhuis. Alles even laten nakijken en het was gewoon allemaal in orde. Wat blijkt nou? Ik heb mijzelf sinds de laatste keer drugsgebruik een verkeerde ademhaling aangeleerd. Ik adem te veel en te diep, waardoor ik te veel zuurstof in mijn lichaam heb wat voor klachten kan zorgen. Op de momenten dat ik daarvan in paniek raakte, ging ik nog sneller en dieper ademen: hyperventilatie. Dat verergert alles nog eens, wat dus de verklaring is voor dit alles. Sinds het bezoekje aan de ha post heb ik geen druk op mijn borst meer gehad. Wel soms nog een steek/lichte pijn, maar nu ik weet dat het niets ernstigs is raak ik er niet meer van in paniek. Een hele geruststelling. Wel raadde mevrouw mij aan ademhalingsoefeningen te doen, zodat ik weer op de juiste manier ga ademhalen. Belangrijkste les van dit alles? Geen snuif meer voor mij! 💪 Klik om te vergroten... Yup, Gegeneraliseerde angststornis hier. Angstaanval, als je niet weet wat er gebeurt, voelt alsof je doodgaat. Hyperventilatie voelt alsof je ni kan ademen, druk op de borst etc. Kan ook spasmen veroorzaken. Als het echt heel erg is verkrampen mijn handen zo hard dat ik m'n gsm nog amper kan gebruiken. Ook doorslikken lukt dan niet meer... Als je gebruikt werk je angstigheid ook wat in de hand, net door die verhoogde hartslag ook en dan de afkick. Als je het dan even geeft en door je brakke afkick heen bent kan dit terug beteren voor je. (Tenzei je blessed bent met zo'n leuk beestje dat een angst of paniekstoornis is). Vermoeidheid heeft daar ook heel veel invloed op trouwens. Best afblijven dus, zeker omdat je uiteindelijk bij het gebruik van grote hoeveelheden nog niet meer gaat kunnen uitmaken of je wel of niet de ambulance moet bellen. En omdat je zoiets ook echt niet wil ontwikkelen...of in de hand werken... EDIT: oops ja weet dat dit al een ouder bericht is maar wat je beschreef kwam me verdacht bekend voor 🙃"
"Diamant zei: Okeee ik heb nu al ff mn eerste test. Ik heb vanavond een event, en ik heb vanmorgen m’n laatste lijn coke genomen. Ik merk dat mijn hele lijf onder spanning staat, normaal ging ik dan verdoven met alcohol of een pammetje maar dat kan nu dus niet. Hoe zorg ik dat die spanning in m’n lijf afneemt? Eten, water drinken en heb net een paracetamol genomen. Kan ik verder nog iets doen? Voel me echt mega opgefokt maar weet dat dit gevoel tijdelijk is. Thanks Klik om te vergroten... De spanning in je lijf wegkrijgen lukt vaak (bij mij) door een repetitieve actie uit te voeren. Iets dat jij kan doen waar je helemaal in meegezogen wordt waardoor je hoofd de spanning ook 'vergeet'. Ik heb het over bijvoorbeeld: een game spelen, breien terwijl je een serie/film kijkt, een kleurprent heel mooi binnen de lijntjes inkleuren, iets met de hand beginnen schrijven en zo mooi mogelijk proberen schrijven... zo gek je het maar kan bedenken. Maar als je iets vindt dat werkt voor jou zou het je wel eens kunnen helpen om af te leiden van de spanning. Succes"