Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beginnende verslaving

Mijn beginnende verslaving

178 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neusje zei:
Wat dat gisteren nou was weet ik niet. Vandaag, vanaf dat ik wakker ben denk ik er weer heel anders over dan gisteren. Nu heb ik totaal geen behoefte om maandag na het werk te snuiven. Daarom voelt de "need" om nu al hulp te zoeken ook niet zo groot.

Ik waardeer jullie tips en reacties, het is niet dat ik niet naar jullie wil luisteren of jullie tips niet serieus neem. Als ik echt blijf struggelen ga ik wat doen met jullie tips en hulp zoeken.
Klik om te vergroten...
Ja dat is verslaving 101 voor je. De cravings variëren per dag. Als er wat kuts gebeurt krijg sneller cravings.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Neusje zei:
Daarom voelt de "need" om nu al hulp te zoeken ook niet zo groot.
Klik om te vergroten...
En wanneer wel dan? Als het verslavingspad nog dieper in is gesleten in het brein?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neusje zei:
Wat dat gisteren nou was weet ik niet. Vandaag, vanaf dat ik wakker ben denk ik er weer heel anders over dan gisteren. Nu heb ik totaal geen behoefte om maandag na het werk te snuiven. Daarom voelt de "need" om nu al hulp te zoeken ook niet zo groot.

Ik waardeer jullie tips en reacties, het is niet dat ik niet naar jullie wil luisteren of jullie tips niet serieus neem. Als ik echt blijf struggelen ga ik wat doen met jullie tips en hulp zoeken.
Klik om te vergroten...
Dat is je verslaving die je voor de gek houdt. Luister naar de mensen hier, die zijn allemaal geweest waar jij nu bent, en de meeste zijn ook doorgegaan en hebben daar vrijwel zonder uitzondering spijt van. Hoe langer je wacht des te moeilijker wordt het. Ga maandag maar naar je huisarts toe. 😘
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
N3K0 zei:
Jij weet, you are not The Fool 😁
Klik om te vergroten...
Er kan er maar 1 Fool (met hoofdletter) zijn, maar die zie ik nooit meer online.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Meestal hoe het gaat hè.
Klik om te vergroten...
Soms met de juiste kennis kun je dingen eerder veranderen enof aanpakken.

Men hoeft niet perse altijd eerst rock bottom te komen. En ook daarin zijn natuurlijk verschillende gradaties.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
N3K0 zei:
Soms met de juiste kennis kun je dingen eerder veranderen enof aanpakken.

Men hoeft niet perse altijd eerst rock bottom te komen. En ook daarin zijn natuurlijk verschillende gradaties.
Klik om te vergroten...
Klopt:

only-a-fool-learns-from-his-own-mistakes-the-wise-man-learns-from-the-mistakes-of-others.jpg

Ik ben blijkbaar een fool op meerdere gebieden. :wink:

Then again:

quote-the-fool-who-persists-in-his-folly-will-become-wise-william-blake-2-88-72.jpg


Dus uiteindelijk komen we er allemaal wel. De "fool's path" is alleen vaak een stuk pijnlijker, spijtig genoeg ook voor de mensen om je heen. :(
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Klopt:

Bekijk bijlage 53082

Ik ben blijkbaar een fool op meerdere gebieden. :wink:

Then again:

Bekijk bijlage 53083


Dus uiteindelijk komen we er allemaal wel. De "fool's path" is alleen vaak een stuk pijnlijker, spijtig genoeg ook voor de mensen om je heen. :(
Klik om te vergroten...
Jij weet, you are not The Fool 😁
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Then again:
Klik om te vergroten...
Die quote van William Blake staat onder het kopje “Proverbs of Hell”. Dus een beetje de vraag of hij het serieus bedoelde 😅

Edit: hoe dan ook toepasselijk 🙂
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Die quote van William Blake staat onder het kopje “Proverbs of Hell”. Dus een beetje de vraag of hij het serieus bedoelde 😅
Klik om te vergroten...
Ken William Blake wel (niet persoonlijk, heb hem niet op de app ofzo) en die was serieus hoor.

Prachtige inzichten had die man.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maar eigenlijk zie je hier talloze voorbeelden van, alleen al op DF:

Mensen denken: Ik kan nog wel even doorgaan zo, het valt wel mee. Absoluut niet denigrerend bedoeld, want ik ken het en heb het zelf ook gedaan met meerdere dingen, maar dat is the fool's path. En ja, je zult ook zo (uiteindelijk) wijs worden, maar op de harde manier, mogelijk jezelf (en anderen) kwetsend en mogelijk zelfs in gevaar brengend. En hopelijk wordt je dan dus wijs, vóórdat er iets gebeurt.

Altijd beter en wijzer om wél te luisteren naar anderen met recht van spreken (ervaringsdeskundigen vooral).

En zo niet, dan ga je het sowieso een keer leren, the hard way.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Altijd beter en wijzer om wél te luisteren naar anderen met recht van spreken (ervaringsdeskundigen vooral).
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of dat altijd beter is 🤣 Voor mij werkt dat sowieso niet. Omdat ik graag dingen op mijn eigen manier doe. 😇
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
N3K0 zei:
Ik weet niet of dat altijd beter is 🤣 Voor mij werkt dat sowieso niet. Omdat ik graag dingen op mijn eigen manier doe. 😇
Klik om te vergroten...
ba-baracus.jpg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Maar eigenlijk zie je hier talloze voorbeelden van, alleen al op DF:

Mensen denken: Ik kan nog wel even doorgaan zo, het valt wel mee. Absoluut niet denigrerend bedoeld, want ik ken het en heb het zelf ook gedaan met meerdere dingen, maar dat is the fool's path. En ja, je zult ook zo (uiteindelijk) wijs worden, maar op de harde manier, mogelijk jezelf (en anderen) kwetsend en mogelijk zelfs in gevaar brengend. En hopelijk wordt je dan dus wijs, vóórdat er iets gebeurt.

Altijd beter en wijzer om wél te luisteren naar anderen met recht van spreken (ervaringsdeskundigen vooral).

En zo niet, dan ga je het sowieso een keer leren, the hard way.
Klik om te vergroten...
Hier ook zo één. Mezelf jarenlang voor de gek houden. 5 gram coke in een weekend wegwerken en dan denken "ja, ik heb eigenlijk wel een probleem" en het dan volgend weekend zoetjes over doen, en jarenlang geheim houden voor iedereen. Tering man. Had ik maar geluisterd en was ik er maar nooit aan begonnen. Maar ik kan niet meer terug, en wil dat eigenlijk ook niet want m'n herstel heeft me zo veel gebracht. Dus soms is de harde route de enige, zeker als je zo eigenwijs bent als ik was 😅. Woei!
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jullie drukken mij allemaal met mn "Neusje" op de feiten. En dat doet pijn. Pijn om te beseffen dat ik echt een probleem begin te ontwikkelen. De stap om naar de huisarts te gaan vind ik zó ontzettend groot. Een beetje schaamte en ik ben ook altijd al iemand geweest die niet snel naar de huisarts gaat. Maar ik begin mij er zeer zeker bewust van te worden dat dat het beste is voor mij. Iets in mij zegt dat ik het zelf kan (ik ben ook vrij eigenwijs), al weet ik dat dat ontzettend moeilijk gaat worden. Ik ben nu serieus aan het overwegen om één dezer dagen mijn huisarts te bellen. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
dupont zei:
Hier ook zo één. Mezelf jarenlang voor de gek houden. 5 gram coke in een weekend wegwerken en dan denken "ja, ik heb eigenlijk wel een probleem" en het dan volgend weekend zoetjes over doen, en jarenlang geheim houden voor iedereen. Tering man. Had ik maar geluisterd en was ik er maar nooit aan begonnen. Maar ik kan niet meer terug, en wil dat eigenlijk ook niet want m'n herstel heeft me zo veel gebracht. Dus soms is de harde route de enige, zeker als je zo eigenwijs bent als ik was 😅. Woei!
Klik om te vergroten...
Yup...

Er zijn mij eerder ook wel dingen verteld, maar ik was gewoon niet op die "plek" om het te horen. En hindsight is altijd 20/20.

Ik heb mijn vingers wel gebrand op zo'n manier dat ik nu meer open sta voor advies wat betreft verschillende dingen. Maar ik begrijp dus erg goed waarom mensen vaak koppig denken "ik weet wel wat ik doe", want die koppigheid zit ook erg in mezelf.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neusje zei:
Jullie drukken mij allemaal met mn "Neusje" op de feiten. En dat doet pijn. Pijn om te beseffen dat ik echt een probleem begin te ontwikkelen. De stap om naar de huisarts te gaan vind ik zó ontzettend groot. Een beetje schaamte en ik ben ook altijd al iemand geweest die niet snel naar de huisarts gaat. Maar ik begin mij er zeer zeker bewust van te worden dat dat het beste is voor mij. Iets in mij zegt dat ik het zelf kan (ik ben ook vrij eigenwijs), al weet ik dat dat ontzettend moeilijk gaat worden. Ik ben nu serieus aan het overwegen om één dezer dagen mijn huisarts te bellen. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet zeggen...
Klik om te vergroten...
Als ik het zo hoor sta je al best open voor andere standpunten. :)

En ja, het is wel een moeilijk iets om dingen aan jezelf toe te geven (altijd makkelijker om ze bij anderen te zien/aan te wijzen).

Wat betreft het huisarts gedeelte: daar zou ik me écht geen zorgen om maken. Die is ervoor om naar jou te luisteren en heeft al zoveel dergelijke dingen gehoord joh. Ik begrijp het schaamte gedeelte ook wel weer. Ik heb met een fysieke kwaal 10+ jaar rondgelopen uit schaamte om er met mijn huisarts over te praten... Dat is ook iets dat kan groeien, zolang je het niet doet. Maar als je er dan even bij stilstaat, zul je zien dat het eigenlijk best irrationeel is om je over bepaalde dingen te schamen. We zijn mensen, we hebben fysieke én geestelijke kwalen. Vrijwel iedereen zal eens met iets dergelijks zitten. Dat wetende maakt het misschien makkelijker om gewoon een afspraak te maken.

En ook wat mij de laatste jaren helpt met dergelijke dingen: verstand gewoon uit en beginnen te bellen. Just do it, go with the flow. Dan gaan dingen lopen en zie je dat 90% van al het moeilijke ervan door je hoofd bedacht is.

Succes :)
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neusje zei:
Ik vraag mij de laatste dagen iets af. Hoe is het überhaupt mogelijk dat mensen voor een hele lange tijd dagelijks 3MMC gebruiken zonder dat ze dood neervallen? Ik merkte de laatste tijd regelmatig negatieve bijwerkingen: hartkloppingen, druk op de borst en kortademigheid. Druk op de borst en kortademigheid ook nog wel eens de dagen na gebruik. Dat ik dat met mijn gebruik al als zeer schadelijk ervaar (ik moet wel zeggen dat ik zo'n 1 tot 3 gram weg kon snuiven tijdens een binge), hoe moet dat dan zijn voor mensen die pakweg een heel jaar dagelijks die zooi zitten te snuiven? Tolerantie wordt ook steeds hoger dus heb je steeds meer nodig. Dat kan toch niet goed gaan? Dit is trouwens het allerbelangrijkste voor mij waarom ik niet meer wil gebruiken. Ik snuif mijzelf anders nog een keer m'n graf in namelijk.
Klik om te vergroten...
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit zeker voor een half jaar mogelijk is. Ik kocht 3-MMC per ons en deed daar 1 á 2 maanden mee.. Nooit echt hartkloppingen, blauwe handen of andere klachten gehad. Waarschijnlijk ben ik gezegend met een goed hart en vatenstelsel.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
RnB_fan zei:
Uit ervaring kan ik zeggen dat dit zeker voor een half jaar mogelijk is. Ik kocht 3-MMC per ons en deed daar 1 á 2 maanden mee.. Nooit echt hartkloppingen, blauwe handen of andere klachten gehad. Waarschijnlijk ben ik gezegend met een goed hart en vatenstelsel.
Klik om te vergroten...
Dat is een hoop geld.

Hoelang gaf dit middel jou nog positieve effecten met dit gebruik? Gaf het uberhaupt nog positieve effecten?

Had je geen mentale katers?
m
mrorangeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Goed dat je je verhaal deelt! Daar begint het! Als je de volgende dag nog steeds cravings hebt, zijn het geen cravings meer, maar de ontwenning en afhankelijkheid van je middel. Dus tja... Dat is wel een indicator dat je verslaafd bent. Kijk alsjeblieft uit met 3-mmc, 4-mmc, 3cmc. Al die "coke" vervangers. Ik ben in 2021 7 weken opgenomen geweest bij Brijder Alkmaar. Daar was een jongen (jaar of 25 ofzo?) Die had door miauw een "zuurstof-stop" naar z'n hart heeft gekregen. 2 weken in coma in het ziekenhuis gelegen. Hij mag echt in zn handen knijpen dat hij nog leeft en geen hersenschade heeft opgelopen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
En wanneer wel dan? Als het verslavingspad nog dieper in is gesleten in het brein?
Klik om te vergroten...
Meestal hoe het gaat hè.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."