Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn beginnende verslaving

Mijn beginnende verslaving

178 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neusje zei:
Dat heb ik nog niet gedaan. Maar weet ook niet hoeveel zin dat gaat hebben, ik ken genoeg mensen die ook zijn nummer hebben, dus als ik écht wil kan ik het hoe dan ook regelen.
Klik om te vergroten...
Je schiet er wel degelijk wat mee op om te blokkeren, namelijk dat je niet op een voor jou onvoorspelbaar moment wordt getriggerd zoals gisteten gebeurde. Stel je voor dat je er al niet zo lekker bij zat, dan was je misschien wel voor de bijl gegaan. Als jij wil gebruiken vind je heus wel wat, maar daar gaat het niet om. Weten die andere mensen met zijn nummer wel van jouw probleem? Vraag ze om jou nooit meer het nummer te geven.

Je wordt er sowieso niet slechter van om te blokkeren, luister niet naar de kutsmoezen van je verslaving 💪

Ben je al naar de huisarts geweest?
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Reinier Zonneveld zei:
En wat ga je straks op dat feestje doen dan? Als je slim bent blijf je namelijk minimaal een paar maanden van de troep af. Je bent nog jong en die feestjes kun je makkelijk inhalen. Mocht je door zo'n uitschieter in de zeik komen zit je een stuk dieper in de put.
Klik om te vergroten...
RnB_fan zei:
Eens. En beter helemaal niet meer als je al merkt dat je verslavingsgevoelig bent.

Je bent jezelf een levenslange hersenziekte aan het geven. Dat is verslaving.
Klik om te vergroten...
De meest verstandige keuze zou zijn om geen drugs te gebruiken op het festival of het kaartje te verkopen. Dat laatste ben ik de laatste paar dagen dan ook aan het overwegen. Heel misschien ga ik op het festival XTC of MDMA doen. Hier ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik ben sowieso niet van plan om ooit nog 3-MMC te gebruiken. Naar mijn idee heb ik vrijdag echt een mentale knop omgezet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neusje zei:
De meest verstandige keuze zou zijn om geen drugs te gebruiken op het festival of het kaartje te verkopen. Dat laatste ben ik de laatste paar dagen dan ook aan het overwegen. Heel misschien ga ik op het festival XTC of MDMA doen. Hier ben ik nog niet helemaal over uit.

Ik ben sowieso niet van plan om ooit nog 3-MMC te gebruiken. Naar mijn idee heb ik vrijdag echt een mentale knop omgezet.
Klik om te vergroten...
Het feit dat je ueberhaupt MDMA overweegt geeft wat mij betreft aan dat je hoofd al op zoek is naar de volgende roes. Beter blijf je een paar maanden helemaal clean.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
Het feit dat je ueberhaupt MDMA overweegt geeft wat mij betreft aan dat je hoofd al op zoek is naar de volgende roes. Beter blijf je een paar maanden helemaal clean
Klik om te vergroten...
De harde waarheid
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Het feit dat je ueberhaupt MDMA overweegt geeft wat mij betreft aan dat je hoofd al op zoek is naar de volgende roes. Beter blijf je een paar maanden helemaal clean.
Klik om te vergroten...
Het probleem/gevaar zit hem bij mij in 3-MMC alleen thuis gebruiken. Mijn doel was tot afgelopen vrijdag dan ook om dat nooit meer alleen thuis te gebruiken, maar enkel nog op festivals. Dit doel heb ik nu bijgesteld naar nooit meer 3-MMC gebruiken.

Wel wil ik op festivals een roes ervaren. Op deze momenten wil ik een ander middel gebruiken, wat niet verslavend op mij werkt.

Opzich klopt het wel dat überhaupt iets gebruiken op 16 september wellicht wat te snel is. Nuchter naar het festival gaan gaat hem voor mij niet worden. Ik ken mijzelf te goed, dan ga ik uiteindelijk toch wel wat in mijn mik gooien. Daarom ben ik ook aan het overwegen om het kaartje te verkopen. Echter is dit wel een festival waar ik al langere tijd naar uitkijk, ook voor het ontwikkelen van dit probleem. Daarom dat ik dit wel een lastige keuze vind.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Neusje zei:
Wel wil ik op festivals een roes ervaren.
Klik om te vergroten...
Uitgangspunt zou moeten zijn dat je daar naar toe wilt voor de sfeer, de muziek en de mensen. Daar zit het genieten.
Ik weet heus wel dat er verschil is tussen wel en geen drugs gebruiken op zo’n moment.
Maar geloof me: daar genieten tussen de mensen van de muziek, je ogen dicht en je zit er in. Simpelweg omdat je hersenen een connectie maken naar eerdere ervaringen wel op drugs. Dat gevoel inclusief kaakspanning bij mij komt dan gewoon nuchter opzetten. Het is echt zo.
Geef het een kans.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neusje zei:
Het probleem/gevaar zit hem bij mij in 3-MMC alleen thuis gebruiken. Mijn doel was tot afgelopen vrijdag dan ook om dat nooit meer alleen thuis te gebruiken, maar enkel nog op festivals. Dit doel heb ik nu bijgesteld naar nooit meer 3-MMC gebruiken.

Wel wil ik op festivals een roes ervaren. Op deze momenten wil ik een ander middel gebruiken, wat niet verslavend op mij werkt.

Opzich klopt het wel dat überhaupt iets gebruiken op 16 september wellicht wat te snel is. Nuchter naar het festival gaan gaat hem voor mij niet worden. Ik ken mijzelf te goed, dan ga ik uiteindelijk toch wel wat in mijn mik gooien. Daarom ben ik ook aan het overwegen om het kaartje te verkopen. Echter is dit wel een festival waar ik al langere tijd naar uitkijk, ook voor het ontwikkelen van dit probleem. Daarom dat ik dit wel een lastige keuze vind.
Klik om te vergroten...
Heel begrijpelijk dat je uitkijkt na een festival. Maar als het goed is komt dat festival volgend jaar ook weer en kun je je nu even op jezelf focussen!🤗
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neusje zei:
Het probleem/gevaar zit hem bij mij in 3-MMC alleen thuis gebruiken. Mijn doel was tot afgelopen vrijdag dan ook om dat nooit meer alleen thuis te gebruiken, maar enkel nog op festivals. Dit doel heb ik nu bijgesteld naar nooit meer 3-MMC gebruiken.

Wel wil ik op festivals een roes ervaren. Op deze momenten wil ik een ander middel gebruiken, wat niet verslavend op mij werkt.

Opzich klopt het wel dat überhaupt iets gebruiken op 16 september wellicht wat te snel is. Nuchter naar het festival gaan gaat hem voor mij niet worden. Ik ken mijzelf te goed, dan ga ik uiteindelijk toch wel wat in mijn mik gooien. Daarom ben ik ook aan het overwegen om het kaartje te verkopen. Echter is dit wel een festival waar ik al langere tijd naar uitkijk, ook voor het ontwikkelen van dit probleem. Daarom dat ik dit wel een lastige keuze vind.
Klik om te vergroten...
Ja, lastig man. Ik moest ook altijd iets hebben als ik ging feesten, dus weet precies wat je bedoelt. Toch denk ik dat het onderscheid dat jij nog ziet tussen verschillende middelen niet zo groot is. Als je gaat gebruiken moet je ook weer nuchter worden. MDMA werkt niet zo heel lang, en bijnemen is niet zo slim, hoewel 1 redose vaak nog wel kan zonder dat je dinsdagdip heel diep wordt. Sta je sterk genoeg in je schoenen om te accepteren dat het over is of ga je toch op zoek naar meer in de vorm van 3-mmc (omdat MDMA niet meer werkt of dat je kater enorm wordt)?
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeehond zei:
Uitgangspunt zou moeten zijn dat je daar naar toe wilt voor de sfeer, de muziek en de mensen. Daar zit het genieten.
Ik weet heus wel dat er verschil is tussen wel en geen drugs gebruiken op zo’n moment.
Maar geloof me: daar genieten tussen de mensen van de muziek, je ogen dicht en je zit er in. Simpelweg omdat je hersenen een connectie maken naar eerdere ervaringen wel op drugs. Dat gevoel inclusief kaakspanning bij mij komt dan gewoon nuchter opzetten. Het is echt zo.
Geef het een kans.
Klik om te vergroten...
Ik kan het een kans geven, nuchter naar het festival gaan. Maar ik ga het heel moeilijk krijgen als iedereen om mij heen sleutels in hun neus aan het duwen zijn of met fikse doppen rondlopen. Ik wordt dan veel te veel getriggerd om ook drugs te gebruiken.
Torchic zei:
Heel begrijpelijk dat je uitkijkt na een festival. Maar als het goed is komt dat festival volgend jaar ook weer en kun je je nu even op jezelf focussen!🤗
Klik om te vergroten...
Dit lijkt mij dan voor mij een beter plan.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Ja, lastig man. Ik moest ook altijd iets hebben als ik ging feesten, dus weet precies wat je bedoelt. Toch denk ik dat het onderscheid dat jij nog ziet tussen verschillende middelen niet zo groot is. Als je gaat gebruiken moet je ook weer nuchter worden. MDMA werkt niet zo heel lang, en bijnemen is niet zo slim, hoewel 1 redose vaak nog wel kan zonder dat je dinsdagdip heel diep wordt. Sta je sterk genoeg in je schoenen om te accepteren dat het over is of ga je toch op zoek naar meer in de vorm van 3-mmc (omdat MDMA niet meer werkt of dat je kater enorm wordt)?
Klik om te vergroten...
Hier heb jij wel een heel erg goed punt. Helemaal nog niet zo over nagedacht eigenlijk. De laatste keren dat ik drugs heb gebruikt (alleen thuis, met anderen of op festivals) heb ik het niet op 4 uurtjes MDMA kunnen houden. Toen had ik 3-MMC nog niet in de ban gedaan, maar de vraag is of ik sterk genoeg ben om de uitwerking dan te accepteren inderdaad.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neusje zei:
Ik kan het een kans geven, nuchter naar het festival gaan. Maar ik ga het heel moeilijk krijgen als iedereen om mij heen sleutels in hun neus aan het duwen zijn of met fikse doppen rondlopen. Ik wordt dan veel te veel getriggerd om ook drugs te gebruiken.
Klik om te vergroten...
Je kunt het zeker. Ik snap je gevoel hoor. Ik heb het ook, maar ik kan het weerstaan. Ik heb het ervaren en het was evengoed top. Soms is het gewoon nodig vanwege pauzes. Het leven zit vol met keuzes en verleidingen. Je kunt niet overal aan toegeven. Juist als je dingen kunt weerstaan leer je nog beter te genieten als het wel kan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neusje zei:
Hier heb jij wel een heel erg goed punt. Helemaal nog niet zo over nagedacht eigenlijk. De laatste keren dat ik drugs heb gebruikt (alleen thuis, met anderen of op festivals) heb ik het niet op 4 uurtjes MDMA kunnen houden. Toen had ik 3-MMC nog niet in de ban gedaan, maar de vraag is of ik sterk genoeg ben om de uitwerking dan te accepteren inderdaad.
Klik om te vergroten...
Zo sneaky gaat het. Je hoofd sorteert voor op gebruik met tweede-keus middelen die je ongevaarlijk acht maar weet ook wel dat je voor de bijl gaat en je DOC scoort als je eenmaal onder invloed bent.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeehond zei:
Je kunt het zeker. Ik snap je gevoel hoor. Ik heb het ook, maar ik kan het weerstaan. Ik heb het ervaren en het was evengoed top. Soms is het gewoon nodig vanwege pauzes. Het leven zit vol met keuzes en verleidingen. Je kunt niet overal aan toegeven. Juist als je dingen kunt weerstaan leer je nog beter te genieten als het wel kan.
Klik om te vergroten...
Ik snap je punt. Op verschillende festivals zou ik er totaal geen moeite mee hebben, Rock am Ring bijvoorbeeld, omdat ik daar echt 100% voor de muziek heen ga.

Drum & Bass vind ik ook heerlijk, maar ik zie mijzelf, zeker tussen alle drugsgebruikende mensen op die feestjes, daar minder snel nuchter tussen staan. Op die feestjes ga ik niet 100% voor de muziek, toch zeker wel 50% voor de drugs, dat geef ik toe. Dat soort feestjes/festivals ga ik ook niet vaker heen dan 2-5x per jaar. Dat zou een prima aantal zijn om alleen dan drugs te gebruiken. Maar aangezien ik de afgelopen tijd veeeeeel vaker gebruikt heb, is het voor nu het beste om deze over te slaan.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Neusje zei:
Het probleem/gevaar zit hem bij mij in 3-MMC alleen thuis gebruiken. Mijn doel was tot afgelopen vrijdag dan ook om dat nooit meer alleen thuis te gebruiken, maar enkel nog op festivals. Dit doel heb ik nu bijgesteld naar nooit meer 3-MMC gebruiken.

Wel wil ik op festivals een roes ervaren. Op deze momenten wil ik een ander middel gebruiken, wat niet verslavend op mij werkt.

Opzich klopt het wel dat überhaupt iets gebruiken op 16 september wellicht wat te snel is. Nuchter naar het festival gaan gaat hem voor mij niet worden. Ik ken mijzelf te goed, dan ga ik uiteindelijk toch wel wat in mijn mik gooien. Daarom ben ik ook aan het overwegen om het kaartje te verkopen. Echter is dit wel een festival waar ik al langere tijd naar uitkijk, ook voor het ontwikkelen van dit probleem. Daarom dat ik dit wel een lastige keuze vind.
Klik om te vergroten...

Waarom wil je zo graag onder invloed zijn op een festival ? Omdat het anders niet leuk is ?

Misschien moet je jezelf dan eens afvragen of die festival nog wel toerekenend is jou kant op.

Kijk… ik was heel lang een liefhebber van de hardere stijlen, met name hardcore. En ik ging graag naar feestjes. Nu ik al een langere tijd clean ben, heb ik helemaal niet meer die drang om naar feestjes te gaan…

Tuurlijk hou ik wel van de muziek.. maar ik heb van mezelf geleerd dat ik naar “ een feestje gaan “ zag als een reden om te gebruiken.

Dit klinkt als oudewijvenpraat… maar als je een tijdje clean bent, dan weet je precies waar ik het over heb. Namelijk, excuses om te kunnen gebruiken
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Spatsen zei:
Waarom wil je zo graag onder invloed zijn op een festival ? Omdat het anders niet leuk is ?

Misschien moet je jezelf dan eens afvragen of die festival nog wel toerekenend is jou kant op.

Kijk… ik was heel lang een liefhebber van de hardere stijlen, met name hardcore. En ik ging graag naar feestjes. Nu ik al een langere tijd clean ben, heb ik helemaal niet meer die drang om naar feestjes te gaan…

Tuurlijk hou ik wel van de muziek.. maar ik heb van mezelf geleerd dat ik naar “ een feestje gaan “ zag als een reden om te gebruiken.

Dit klinkt als oudewijvenpraat… maar als je een tijdje clean bent, dan weet je precies waar ik het over heb. Namelijk, excuses om te kunnen gebruiken
Klik om te vergroten...
Dit is een festival die ik absoluut associeer met drugs gebruiken. Zie mijn vorige post:
Neusje zei:
Ik snap je punt. Op verschillende festivals zou ik er totaal geen moeite mee hebben, Rock am Ring bijvoorbeeld, omdat ik daar echt 100% voor de muziek heen ga.

Drum & Bass vind ik ook heerlijk, maar ik zie mijzelf, zeker tussen alle drugsgebruikende mensen op die feestjes, daar minder snel nuchter tussen staan. Op die feestjes ga ik niet 100% voor de muziek, toch zeker wel 50% voor de drugs, dat geef ik toe. Dat soort feestjes/festivals ga ik ook niet vaker heen dan 2-5x per jaar. Dat zou een prima aantal zijn om alleen dan drugs te gebruiken. Maar aangezien ik de afgelopen tijd veeeeeel vaker gebruikt heb, is het voor nu het beste om deze over te slaan.
Klik om te vergroten...
Dus ja, je hebt wel gelijk. Ik kan Drum & Bass ook zeker luisteren zonder drugs. Maar op die festivals daarvan moet ik drugs hebben.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Koffieb00n zei:
Ga je liquicity family day?
Klik om te vergroten...
Daar was ik van plan om naar toe te gaan ja en heb ik inderdaad een kaartje voor.
N
NeusjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Koffieb00n zei:
Ga je liquicity family day?
Klik om te vergroten...
Nu je dit zegt krijg ik er wel weer extra veel zin in.😅

Het is gewoon die combinatie wat het zo geweldig maakt. Drugs & Liquicity. Daar geniet ik echt veel meer van, en kijk ik sowieso met een veel beter gevoel op terug dan een pornsnuifbinge.

Goed idee om daar gewoon mijn standaard van te maken. Ongeveer 4 keer per jaar een festival met drugsgebruik, en het daarbij laten.

Maar de komende is het meest verstandig om even over te slaan.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#18
Liquicity feesten zijn absoluut leuk en heb er veel lol gehad en leuke mensen ontmoet. Je zou je er nuchter ook wel kunnen vermaken denk ik, omdat het publiek heel vriendelijk en open is.

Neusje zei:
Goed idee om daar gewoon mijn standaard van te maken. Ongeveer 4 keer per jaar een festival met drugsgebruik, en het daarbij laten.
Klik om te vergroten...
Opzich niks mee, alleen je woordkeuze 'mijn standaard van maken' en het 'ongeveer 4x per jaar'. Je moet het helemaal zelf weten, maar het overlaten aan het spontane i.p.v. het onbewust al plannen, houden feestjes magischer in mijn beleving :wink:.

Ik ben lange tijd iedere 4 weken festivals geweest, en dan wordt het toch een beetje van het zelfde ieder keer zoals @FredKroket zegt. En de nadelen wegen steeds zwaarder. Het is op het moment hardstikke duur, kost toch meer tijd en energie dan het plezier oplevert. En ik heb niet altijd goeie ervaringen gehad qua sfeer en publiek. Heb meer maals gehad dat ik er zelf niet lekker in kwam en het niet helemaal mijn publiek was en geen leuke mensen ontmoette. Toen dacht ik echt wat doe ik hier.

Maar dat heb ik op liquicity nooit gehad eigenlijk, altijd wel positieve ervaring op die feestjes en de organisatie denkt ook geweldig goed mee. Family day is wat kleinschaliger en heb je de mogelijkheid ook wat meer aan de kant te zitten en te connecten, of een artiest spreken. Die lopen vaak ook gewoon rond op het feest. Veel plezier in ieder geval :) !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Koffieb00n zei:
Liquicity feesten zijn absoluut leuk en heb er veel lol gehad en leuke mensen ontmoet. Je zou je er nuchter ook wel kunnen vermaken denk ik, omdat het publiek heel vriendelijk en open is.


Opzich niks mee, alleen je woordkeuze 'mijn standaard van maken' en het 'ongeveer 4x per jaar'. Je moet het helemaal zelf weten, maar het overlaten aan het spontane i.p.v. het onbewust al plannen, houden feestjes magischer in mijn beleving :wink:.

Ik ben lange tijd iedere 4 weken festivals geweest, en dan wordt het toch een beetje van het zelfde ieder keer zoals @FredKroket zegt. En de nadelen wegen steeds zwaarder. Het is op het moment hardstikke duur, kost toch meer tijd en energie dan het plezier oplevert. En ik heb niet altijd goeie ervaringen gehad qua sfeer en publiek. Heb meer maals gehad dat ik er zelf niet lekker in kwam en het niet helemaal mijn publiek was en geen leuke mensen ontmoette. Toen dacht ik echt wat doe ik hier.

Maar dat heb ik op liquicity nooit gehad eigenlijk, altijd wel positieve ervaring op die feestjes en de organisatie denkt ook geweldig goed mee. Family day is wat kleinschaliger en heb je de mogelijkheid ook wat meer aan de kant te zitten en te connecten, of een artiest spreken. Die lopen vaak ook gewoon rond op het feest. Veel plezier in ieder geval :) !
Klik om te vergroten...
Zeker! Mijn leukste feestjes waren die waar ik er hartstikke veel zin in had, geen flauw idee had welke DJs er kwamen en ik met goede vrienden was. Als ik allerlei verwachtingen had omdat er een favoriete artiest van mij achter de draaitafels stond, viel het meestal tegen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Koffieb00n zei:
Liquicity feesten zijn absoluut leuk en heb er veel lol gehad en leuke mensen ontmoet. Je zou je er nuchter ook wel kunnen vermaken denk ik, omdat het publiek heel vriendelijk en open is.
Klik om te vergroten...
Apart om te zien hoe er hier over liquicity wordt gepraat. Het lijkt al jarenlang dat ik de enigste persoon op DF ben die houdt van liquid dnb. :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."