Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
117 weergaven
18-5-2026
S
SnookyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Raver zei:
Vandaag met ontslag. Na 2 weken detox en 8 weken klinische opname.

Spannend!
Klik om te vergroten...
Hoe is het je deze dagen vergaan?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
Succes Raver, het begint pas als je weer buiten bent hoop dat je weer wat stappen verder bent en blijf vooral van je af schrijven hier 💪🏽🙏🏽
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Top, kerel! Ik denk echt dat je de beste stap hebt gemaakt door helemaal nuchter te gaan. Complimenten en ga zo door!
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#4
@Raver, heel veel sterkte en doorzettingsvermogen! Je kan het, maar alle verleidingen zijn weer gevaarlijk aanwezig, dus wees a.u.b. op je hoede. ❤️
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat knap van je! Diep respect. Dag voor dag is de enige manier. Zet 'm op vandaag! :kissingheart:
C
Coffeecup2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben ook heel benieuwd. Ik denk vaker aan je, dan dat ik nog over je lees…
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoe gaat het lieve @Raver ?
C
Coffeecup2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Fantastisch, en wat goed dat je even iets van je laat horen! Ga zo door, fijne zondag !
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Morgen ben ik alweer 2 weken thuis. Ik ben gelukkig nog steeds clean en ik realiseer me maar al te goed dat mijn nuchterheid momenteel m'n grootste rijkdom is.
Voor het eerst sinds het starten van dit topic ben ik écht bezig met herstellen. Hiervoor moest er altijd nog worden afgebouwd of lukte het me niet om clean te blijven. Vandaag de dag lukt het me goed om clean te blijven, maar daar ben ik hard voor aan het werk.

Ik ga elke week naar 4 of 5 NA meetings waar ik in de verbinding sta met mede verslaafden of fellows. Hier zie ik gelukkig weer fellows waar ik voor mijn terugval erg close mee was. 1 van deze fellows is nu ook mijn sponsor. Eerst liepen we gelijk qua cleantijd, hij is nu 7 jaar clean en ik bijna 90 dagen.
Ik probeer elke ochtend een stukje uit de Basis Tekst te lezen, en daarna een momentje om te bidden naar mijn hogere macht. Ik heb lang wrok gekend naar mijn HP omdat ik niet begreep hoe ik kon terugvallen terwijl ik er voor m'n gevoel alles aan had gedaan.

'S avonds pak ik een momentje voor reflectie dmv een korte stap 10 en ik probeer elke dag te bellen met fellows.
Zo pak ik dus het herstel aan.
Verder zorg ik dat ik thuis alles netjes houdt, en voor mezelf kook. Ik heb een whiteboard in mijn keuken gehangen om een klein beetje de week in te plannen. Zodat ik niet volledig in het duister tast hoe me dagen er verder uit gaan zien.

Tot slot over herstel, ik probeer erg in het moment te leven. Het klein te houden, zo maak ik de dagen overzichtelijk. Dat geeft me rust. Want ik heb ondanks dit alles gewoon nog steeds trek en soms beetje zoekende hoe ik het beste kan omgaan met de trek momenten. Trek komt en gaat, maar de momenten dat ik bijvoorbeeld thuis ben alleen kunnen best lang duren. Een soort nostalgisch lekkermakend gevoel van "het kan hé?". Terwijl ik helemaal niet wil gebruiken..

Waarom wil ik gebruiken, terwijl ik niet wil gebruiken?

Ach, daar ben ik een verslaafde voor.


Dan ga ik 's avonds weer naar een meeting, ik bel iemand of ik ga wat doen en het gaat weer weg. Dan heb ik er ook echt geen behoefte aan. Verslaving is dus soms gewoon nog erg actief en dat kan soms beangstigend zijn. Een uitdaging, best vermoeiend!
Ik ben dus ook redelijk vaak super moe! Slapen doe ik momenteel echt super goed, ik droom alleen mega intens. Merk dat ik flink aan het verwerken ben.

Tot slot, bijna 11 maanden clean van de Diazepam en Lorazepam. En ik kan eindelijk (zo fcking dankbaar!!) zeggen dat ik me zoveel beter voel. Ik word bijna emotioneel steeds als ik erbij stil sta, hoe fijn het voelt dat de rust is teruggekeerd in mijn lichaam. De vele THC had ook gewoon een mega slechte invloed op het herstel van deze klote benzo's.

Al met al, het gaat best goed hoor!!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wow, wat vind ik dít fijn om te lezen, lieve @Raver ! Wat heb je ongelofelijk veel doorzettingsvermogen en veerkracht getoond. Wat waren de dalen diep, de paden ruig en kronkelig en wat vind ik het bewonderenswaardig dat je hebt doorgezet, óók toen het zo donker was dat je eigenlijk geen uitweg meer zag. Er zullen vast nog pieken en dalen komen. Maar één ding staat voor mij als een paal boven water: jij bent zó sterk! Je gaat je vast nog heel veel beter voelen de komende tijd. Man, wat gun ik je dat! ♥️♥️♥️
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Screenshot_20251011_100128_I Am Sober.jpg

1 JAAR.

En ik kan echt zeggen dat ik van 95% van de paws klachten ben hersteld. Wat een reis was het.

Dankbaar as fuck!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Bekijk bijlage 67661

1 JAAR.

En ik kan echt zeggen dat ik van 95% van de paws klachten ben hersteld. Wat een reis was het.

Dankbaar as fuck!
Klik om te vergroten...

Wooow zijn we alweer een jaar verder?
Super knap Raver! ♥️
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wauw 1 jaar alweer, goed bezig hoor! 💪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Bekijk bijlage 67661

1 JAAR.

En ik kan echt zeggen dat ik van 95% van de paws klachten ben hersteld. Wat een reis was het.

Dankbaar as fuck!
Klik om te vergroten...
Respect!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Geweldig @Raver !! Woorden doen eigenlijk tekort maar ongelofelijk veel respect voor je doorzettingsvermogen! 🙏

Gelukkig kan ik ook zeggen dat ik van die duivelse benzooi af ben. Bijna 18 maanden voor mij ! al heb ik een kleine terugval gehad 2maandjes terug, al stelde dat niks voor (bijna drie weken lage dosis benzo gehad) in vergeleking met m'n eerste opname 18mnd terug. Ik was ook met 5 dagen die 2de detox uit gelukkig 💪

Dus kan die dankbaarheid naar nuchterheid me heel goed voorstellen ! Verademing is dat hé.. ongelofelijk.. voelt bij mij af en toe nog wel als een droom... drie jaar benzo, opiaten en spice elke dag, hele dagen non stop en nu... nagenoeg niks ! (hier en daar een stickie, maar minder dan 1x in de week)

Respect ook dat je vaak naar die NA meetings gaat. Mij deed dat niet veel goeds maar begrijp 100% dat mensen daar heel veel kracht en hulp uithalen. Echt echt ech heel goed bezig en nogmaals ongelofelijk veel respect en gefeliciteerd met je jaar benzovrij ! 🥳


Ps. Hoe zit het verder met slaap bij jou eigenlijk? Dat blijft bij mij namelijk nog wel echt een drama... en dat is zacht uitgedrukt helaas... vandaar toch nog om de week ongeveer een stickie...
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mezelf zei:
Ps. Hoe zit het verder met slaap bij jou eigenlijk? Dat blijft bij mij namelijk nog wel echt een drama... en dat is zacht uitgedrukt helaas... vandaar toch nog om de week ongeveer een stickie...
Klik om te vergroten...
Weet niet wat jou doel is wat betreft middelengebruik @Mezelf maar let wel op. Op deze manier gebruiken is voor een verslavend brein reden om vaker en meer te gebruiken. Gewoon een heads up 😉
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Super bedankt allemaal !! Snel gegaan !!

Echt al een jaar geleden @LucidLucy

Slapen gaat bij mij goed gelukkig. Alleen toen ik van de Quetiapine en wiet af ging was het echt dramatisch. Misschien is die ene keer wiet juist wel de rede dat je niet goed hersteld qua slaap. @Mezelf
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey raver je arts is echt een ei met zijn cold turky stoppen met benzos. Zoveel artsen kennen de Ashton Manual niet.
Met lorazepam saboteer je het afbouwen mijn advies ( maar ben geen arts ) is alle benzos vervangen door de juiste hoeveelheid diazepam. Is er geen rcvariant hier van of mag ik dat niet adviseren. Dan excuses.

Kan je als je de juiste dosis diazepam hebt je verzameling benzos niet bij een vriend in bewaring doen? Ben je ze niet kwijt maar liggen ze ook niet binnen handbereik.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Je kunt zeggen van benzo's wat je wilt, maar het heeft me nu écht even uit de put getrokken. Althans, het heeft me rust gegeven waardoor ik zelf tot rust ben gekomen. Zo enorm gespannen en angstig geweest de afgelopen weken.
Klik om te vergroten...
Goed punt. Het is niet zo zwart/wit als: benzo's zijn per definitie verkeerd. Het zijn hulpmiddelen die je snel uit heel erge stress (of in mijn geval ook nek/rug pijn) kunnen halen.

Raver zei:
Pff echt weer controle verlies over m'n verslaving. Nu precies wanneer ik bezig ben met m'n behandeling bij de ggz.

Slik elke dag meer benzo's dan het voorschrift. Beloof mezelf elke ochtend het niet te doen. Weggooien ga ik ze niet doen want stel je voor dat ik ze nog nodig heb. Kut verslavingsgedachtes.

Eenmaal gebruikt is die verslaving weer helemaal terug. Machteloosheid tegenover jezelf.

3 dagen geleden bad trip gehad van wiet, in plaats van dat ik denk laat ik dat maar niet nog een keer doen. Blow ik sindsdien elke dag. Meerdere joints gelijk, voor werk, rijden in het verkeer met medicatie en half stoned.

CONTROLEVERLIES verslaving echt!

Wat nu weet je wel. Mijn terugvallen lopen vaak snel uit de hand. Dus verslavingszorg is belangrijker nu dan ggz denk ik. Heb al 1 kliniek gebeld; die nemen me niet op vanwege dubbele diagnose.

Tot zo ver

Raver ):
Klik om te vergroten...
Heb je aan de andere kant ook dat wanneer je een keer niet gebruikt, dat je dan juist dat machtgevoel over jezelf hebt? Want zo simpel kan het soms zijn: focussen op de keren dat het wél goed gaat. Net zoals je jezelf programmeert met je verslavingsgedachtes, kun je jezelf herprogrammeren door een keer bewust niet te nemen en dan ook (terecht) jezelf een schouderklopje te geven. Elke keer dat je dit doet, wis je dat verslavingspatroon verder uit, maak je nieuwe neurale netwerken aan die gezond gedrag herproduceren.

Waarschijnlijk omschrijft dit het uit een benzo verslaving komen wat te makkelijk en heb je die verslavingszorg ook nodig, maar het geestelijke deel van verslaving komt hier in essentie wel op neer, op die switch maken naar focussen op de keren dat het goed gaat en zo langzaam overstappen op meer van dat gedrag en nog meer "macht over eigen handelingen" gevoel. Dat bouw je met herhaling namelijk steeds meer op. Je bent het ook niet meteen kwijt na 1 of 2 keer "terugvallen".

Zelfde geldt ook voor wiet of andere dingen...
b
buddha31Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Benzos en wiet zijn met respect totaal niet te vergelijken. De afkick en rebound van benzos is gruwelijk. Je helpt jezelf daar echt niet mee door te focussen op de keren dat je het kan weerstaan. De enige oplossing voor een echte stevige benzoverslaving is de spiegel geleidelijk naar beneden brengen.

Met wiet is de afkick wel in een tijdsframe te plaatsen. Hele zware benzoverslavingen de zwarte periode zeg maar kan 2 maanden of 2 jaar duren. 2 jaar met wiet een gitzwarte periode heb ik niet eerder gehoord.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...515253545556
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."