Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
118 weergaven
18-5-2026
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ze zeggen dat het minimaal een jaar duurt voordat alles een beetje is herstelt. In ieder geval bij volledige abstinentie. Als ik het goed heb val je ook vaak terug in blowen na clean worden van andere middelen. Heb je daar nu moeite mee of ben je daar ook wel vanaf nu? Anxiety en blowen is natuurlijk ook geen goede combi. Ik werd daar ook altijd verschrikkelijk angstig van, pleinvrees mensenvrees, eigenlijk alles vrees 😜
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ze Herbs Mang zei:
Als ik het goed heb val je ook vaak terug in blowen na clean worden van andere middelen. Heb je daar nu moeite mee of ben je daar ook wel vanaf nu?
Klik om te vergroten...

Dat was inderdaad wel vaak het geval. Gelukkig nu geen moeite mee. Wil lekker clean zijn!
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Dat was inderdaad wel vaak het geval. Gelukkig nu geen moeite mee. Wil lekker clean zijn!
Klik om te vergroten...
Gij bent goed bezig💪🏽🙏🏽
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Gruwelijk grillig. Maar fijn dat voor mij dat het iig herkenbaar is en ik niet gek word haha.

Ik zag je ooit beschrijven dat je bang was voor hersenschade. Ik snap nu echt volledig wat je bedoelde.

Soms is de brainfog zo intens. Het is net alsof ik mijn intelligentie ben verloren. Bizar.
Klik om te vergroten...
Gelukkig ben ik dat inmiddels niet meer!

Mijn koppie werkt weer zoals voorheen. Maar het heeft wel ruim een jaar van absitinentie, herstel en gezond leven gekost, voordat ik me weer normaal ging voelen. Inmiddels anderhalf jaar onderweg en nu wil ik nooit meer terug!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Klik om te vergroten...
Maar je houdt het goed vol, @Raver!
Met het verlopen van de tijd zal het beter gaan en dat weet jij ook
Sterkte!
Bij mij duurde het ook erg lang, de geestelijke ontwenning....
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Klik om te vergroten...

Sterkte kerel.
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
76 dagen. Wat een strijd is het nog. Windows and waves wisselen zich duidelijk af.
Klik om te vergroten...
Wat zíjn die windows en waves dan eigenlijk, @Raver ? Ik ken die termen niet in combinatie met benzo-afbouw?

Balen zeg, dat het nog steeds zo heftig is!! 🫂♥️😘
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kordie zei:
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
Klik om te vergroten...
Maar inderdaad zeg, wat ongelofelijk knap van jou @Raver !! ♥️
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Maar je houdt het goed vol, @Raver!
Met het verlopen van de tijd zal het beter gaan en dat weet jij ook
Sterkte!
Bij mij duurde het ook erg lang, de geestelijke ontwenning....
Klik om te vergroten...

Dankjewel. Ik vind vooral de fysieke vage klachten lastig. En de mentale depressie en uitzichtloosheid. Man wat zwaar inderdaad. Maar ben nog steeds even sterk tegenover benzo's, nooit meer.

Kordie zei:
Sterkte kerel.
Maar schouderklopje dat je toch al 76 dagen nee hebt kunnen zeggen!
Klik om te vergroten...

Dankjewel man. Dat is ook inderdaad veel waard.

Jazz35 zei:
Maar inderdaad zeg, wat ongelofelijk knap van jou @Raver !! ♥️
Klik om te vergroten...

🥰
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Welke fysieke vage klachten heb je momenteel? Zo klote voor je!! :kissingheart:
Maar wat goed dat je toch sterk blijft! Heel knap!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Jazz35 zei:
Welke fysieke vage klachten heb je momenteel? Zo klote voor je!! :kissingheart:
Maar wat goed dat je toch sterk blijft! Heel knap!
Klik om te vergroten...

Koude rillingen, pijn in me lichaam, algehele malaise (ziek voelen), stijve spieren en druk op borst, rug en schouders. En dit verschilt per dag of moment. Soms zo erg dat ik gewoon echt even moet liggen en ontprikkelen.

Bloedtest bij de huisarts heeft niks uitgewezen. Soms wel verwarrend om al klachten te hebben. Komt t nu echt nog door benzo paws? En telkens kom ik tot de conclusie dat dit inderdaad zo is.
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Pfoeh, dat klinkt écht pittig! Maar de aanhouder wint. En je hebt al zó veel stappen gezet. Jij gaat het moment écht beleven dat je los bent van deze paws!! ✨
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Komt t nu echt nog door benzo paws? En telkens kom ik tot de conclusie dat dit inderdaad zo is.
Klik om te vergroten...
Dit zijn idd ontwenning verschijnselen.
Dat gaat over met het verstrijken van veel tijd.
Ik had deze verschijnselen dus ook....
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Sterkte en je zit duidelijk in een negatieve spiraal waar je blowt om niet te voelen, maar steeds meer last gaat ondervinden door oplopende schulden en niet werken aan een toekomst en jezelf.
Je bent echt niet knetter verslaafd aan wiet denk ik, maar nu wel in een situatie dat je niets beters kunt verzinnen. Je vecht niet voor een betere toekomst, hebt geen visie (doel voor de toekomst) en de wiet lijkt ook niet meer te helpen momenteel.

Wat zou je over een aantal jaar willen bereiken ? Als dat geen veel mooiere toekomst is, dan gaat het lastig worden.

Zet hem op, zorg dat je dagelijks even in een dagboek schrijft en een duidelijke richting vindt en voor je het weet kun je weer genieten van de dagen.

Met en zonder wiet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt allemaal voor jullie reacties en steun.

Afgelopen dinsdag gesprek gehad bij mijn verslavingsarts. Was een erg moeizaam gesprek voor me gevoel omdat ik veel meer wilde zeggen dan me eigenlijk lukte. Wel gewoon kunnen vertellen hoe mijn dagelijkse leven er nu uit ziet, en hoeveel ik gebruik etc. Haar advies was eigenlijk vrijwel meteen om voor een langere opname te gaan kiezen. Detox en dan daarna direct een 12 stappen kliniek van bijna 2 maanden. Ik ben daar al eens geweest, dus zei in het gesprek wel van oke misschien is dat het beste. Dus nu heb ik 2 juni een intake.

Alleen ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om dat nu aan te gaan pakken. Ik wil eigenlijk echt niet weer een nieuwe start maken, ben zo bang om het dan weer kwijt te raken. Schaam me echt super erg naar me omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'. Terwijl ik de schijn juist al maandenlang ophou. Naar mijn beste kunnen maar nog steeds krijg ik de opmerking; je ziet er goed uit man! Daar put ik dan super veel kracht uit. Want ik probeer op de momenten dat ik iemand ga zien die om me geeft er zo goed en gezond mogelijk uit te zien.

Dit komt gewoon voort uit het niet onder ogen willen komen in welke situatie ik zit. Want je zou haast vergeten dat ik eigenlijk in een terugval zit.. Ik was immers al meerdere jaren in herstel bij NA met meerdere serviceposities toen ik langzaamaan ben teruggevallen.. Gewoon zo ongelofelijk moeilijk om weer terug te gaan. Ik heb daar eerlijk gezegd echt geen trek meer in. Maar blijven gebruiken is ook geen optie.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Bedankt allemaal voor jullie reacties en steun.

Afgelopen dinsdag gesprek gehad bij mijn verslavingsarts. Was een erg moeizaam gesprek voor me gevoel omdat ik veel meer wilde zeggen dan me eigenlijk lukte. Wel gewoon kunnen vertellen hoe mijn dagelijkse leven er nu uit ziet, en hoeveel ik gebruik etc. Haar advies was eigenlijk vrijwel meteen om voor een langere opname te gaan kiezen. Detox en dan daarna direct een 12 stappen kliniek van bijna 2 maanden. Ik ben daar al eens geweest, dus zei in het gesprek wel van oke misschien is dat het beste. Dus nu heb ik 2 juni een intake.

Alleen ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om dat nu aan te gaan pakken. Ik wil eigenlijk echt niet weer een nieuwe start maken, ben zo bang om het dan weer kwijt te raken. Schaam me echt super erg naar me omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'. Terwijl ik de schijn juist al maandenlang ophou. Naar mijn beste kunnen maar nog steeds krijg ik de opmerking; je ziet er goed uit man! Daar put ik dan super veel kracht uit. Want ik probeer op de momenten dat ik iemand ga zien die om me geeft er zo goed en gezond mogelijk uit te zien.

Dit komt gewoon voort uit het niet onder ogen willen komen in welke situatie ik zit. Want je zou haast vergeten dat ik eigenlijk in een terugval zit.. Ik was immers al meerdere jaren in herstel bij NA met meerdere serviceposities toen ik langzaamaan ben teruggevallen.. Gewoon zo ongelofelijk moeilijk om weer terug te gaan. Ik heb daar eerlijk gezegd echt geen trek meer in. Maar blijven gebruiken is ook geen optie.
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om hoe vaak je valt maar om hoe vaak je opstaat. Pak de kans en geef je over. De aanhouder wint 😘
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#18
Raver zei:
Schaam me echt super erg naar me omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'.
Klik om te vergroten...

Niks om je voor te schamen lijkt me.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Bedankt allemaal voor jullie reacties en steun.

Afgelopen dinsdag gesprek gehad bij mijn verslavingsarts. Was een erg moeizaam gesprek voor mij gevoel omdat ik veel meer wilde zeggen dan mij feitelijk lukte. Wel gewoon kunnen vertellen hoe mijn dagelijkse leven er nu uit ziet, en hoeveel ik gebruik etc. Haar advies was eigenlijk direct om voor een afgeleide opname te gaan kiezen. Detox en dan direct een 12 stappen kliniek van bijna 2 maanden. Ik ben daar al eens geweest, dus zei in het gesprek wel van oke misschien is dat het beste. Dus nu heb ik 2 juni een intake.

Alleen ik vind het echt verschrikkelijk moeilijk om nu aan te gaan pakken. Ik wil eigenlijk echt niet weer een nieuwe start maken, ben zo bang om het dan weer kwijt te raken. Schaam me echt super erg naar mij omgeving om dan met de boodschap aan te komen 'hey man ik ga naar de kliniek'. Terwijl ik de schijn juist al maanden lang ophou. Naar mijn beste kunnen maar nog steeds krijg ik de opmerking; je ziet er goed uit man! Daar zette ik dan super veel kracht uit. Wil ik proberen op de momenten dat ik iemand ga zien die om mij geeft er zo goed en gezond mogelijk uit te zien.

Dit komt gewoon voort uit het niet onder ogen willen komen in welke situatie ik zit. Want je zou haast vergeten dat ik eigenlijk in een terugval zit.. Ik was al meerdere jaren in herstel bij NA met meerdere serviceposities toen ik langzaamaan ben teruggevallen.. Gewoon zo lastig om weer terug te gaan. Ik heb daar eerlijk gezegd echt geen trek meer in. Maar blijven gebruiken is ook geen optie.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp je schaamte naar de buitenwereld. Maar dat is niet nodig. Als je open en eerlijk bent zal iedereen zien dat het nodig is.

Pak die kans
Die verdien je
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Mijn opname om met benzo's te kunnen stoppen vergeet ik mijn leven lang niet...
Ineens van 30 mg temazepam naar nul,
En van de andere te weten temesta, oxazepam onder andere ook een flink gedeelte eraf zonder daarvoor diazepam te krijgen, (dit werd gedaan door een plaatsvervangende arts die net van de opleiding afkwam) maakte dat ik niet meer sliep en van het padje raakte.
Het dagprogramma was zwaar, in de avond om 21.00 uur waren er nog gesprekken....
En je was de hele dag bezig. Huishouden, schoonmaken, groepstherapieen, eten verzorgen, koffie zetten en nog veel meer.
De dag vegon om 06.30 uur, je nest uit.
Dan een buitenwandeling, waarna er werd gegeten.
Gelukkig kwam de verslavings arts weer terug, die mij 70 mg diazepam voorschreef en deze werd rap afgebouwd.
Het is mij gelukt om in 6 weken van de benzo's af te raken.
Het was de hel, waarin ik zat en dat is maar goed ook, ik zal het wel nalaten om weer met die benzo's te beginnen alhoewel ik toch een kleine terugval heb gehad in etizolam. 1 week 1 tabletje was alweer voldoende om 4 dagen plafonddienst te krijgen....
Wat een rotzooi is die benzo troep!
En dan laat men straks met het rc verbod die benzo's buiten schot. Onbegrijpelijk deze regering!
Klik om te vergroten...

Even terugkomend hierop Zandman. Dat moet verschrikkelijk zijn geweest.... Dat alles tijdens een acute benzo ontwenning. 06.30 eruit en 21.00 nog gesprekken.. Ach je sliep toch al niet...

Nee maar man! Een hel! Vergeleken met je methadon en lyrica ellende van nu? Denk niet te vergelijken of wel?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5051525354...56
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."