Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTerugval in benzo's, controleverlies.

Terugval in benzo's, controleverlies.

1105 antwoorden
116 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Screenshot_20251011_100128_I Am Sober.jpg

1 JAAR.

En ik kan echt zeggen dat ik van 95% van de paws klachten ben hersteld. Wat een reis was het.

Dankbaar as fuck!
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Bekijk bijlage 67661

1 JAAR.

En ik kan echt zeggen dat ik van 95% van de paws klachten ben hersteld. Wat een reis was het.

Dankbaar as fuck!
Klik om te vergroten...

Wooow zijn we alweer een jaar verder?
Super knap Raver! ♥️
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wauw 1 jaar alweer, goed bezig hoor! 💪
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Bekijk bijlage 67661

1 JAAR.

En ik kan echt zeggen dat ik van 95% van de paws klachten ben hersteld. Wat een reis was het.

Dankbaar as fuck!
Klik om te vergroten...
Respect!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Geweldig @Raver !! Woorden doen eigenlijk tekort maar ongelofelijk veel respect voor je doorzettingsvermogen! 🙏

Gelukkig kan ik ook zeggen dat ik van die duivelse benzooi af ben. Bijna 18 maanden voor mij ! al heb ik een kleine terugval gehad 2maandjes terug, al stelde dat niks voor (bijna drie weken lage dosis benzo gehad) in vergeleking met m'n eerste opname 18mnd terug. Ik was ook met 5 dagen die 2de detox uit gelukkig 💪

Dus kan die dankbaarheid naar nuchterheid me heel goed voorstellen ! Verademing is dat hé.. ongelofelijk.. voelt bij mij af en toe nog wel als een droom... drie jaar benzo, opiaten en spice elke dag, hele dagen non stop en nu... nagenoeg niks ! (hier en daar een stickie, maar minder dan 1x in de week)

Respect ook dat je vaak naar die NA meetings gaat. Mij deed dat niet veel goeds maar begrijp 100% dat mensen daar heel veel kracht en hulp uithalen. Echt echt ech heel goed bezig en nogmaals ongelofelijk veel respect en gefeliciteerd met je jaar benzovrij ! 🥳


Ps. Hoe zit het verder met slaap bij jou eigenlijk? Dat blijft bij mij namelijk nog wel echt een drama... en dat is zacht uitgedrukt helaas... vandaar toch nog om de week ongeveer een stickie...
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Ps. Hoe zit het verder met slaap bij jou eigenlijk? Dat blijft bij mij namelijk nog wel echt een drama... en dat is zacht uitgedrukt helaas... vandaar toch nog om de week ongeveer een stickie...
Klik om te vergroten...
Weet niet wat jou doel is wat betreft middelengebruik @Mezelf maar let wel op. Op deze manier gebruiken is voor een verslavend brein reden om vaker en meer te gebruiken. Gewoon een heads up 😉
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Super bedankt allemaal !! Snel gegaan !!

Echt al een jaar geleden @LucidLucy

Slapen gaat bij mij goed gelukkig. Alleen toen ik van de Quetiapine en wiet af ging was het echt dramatisch. Misschien is die ene keer wiet juist wel de rede dat je niet goed hersteld qua slaap. @Mezelf
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Misschien is die ene keer wiet juist wel de rede dat je niet goed hersteld qua slaap.
Klik om te vergroten...
Goeie ja... Al ben ik ook van de wiet nagenoeg 11maanden clean geweest, maar slaap werd er toen niks beter op. Eigenlijk in tegendeel. Het zal met de adhd te maken hebben die behoorlijk meer aanwezig werd nu ik van dagelijks gebruik af ben. Kan me ook niet herinneren dat ik ooit zonder hulp goed heb geslapen heb in het verleden toen wiet nog geen rol speelde.

Want hoelang duurde het bij jou dat je slaap wat goed terugkwam na je van de quetiapine en of wiet af was? Dat zal behoorlijk korter zijn geweest dan 11 maanden schat ik.....?

Maar eerlijk gezegd de grootste trigger om zo nu en dan een stick te roken was het moment dat m'n verslavingsarts met mirtizapine oplossing kwam voor slaap. Ik zie dat niet zo zitten eigenlijk.
Mijn logica zegt dan (nog), dan wissel ik mijn wietgebruik in waarmee ik decenia lang goed functioneerde, naar twee middelen van de dokter. (Lis)Dex overdag voor adhd en avond voor slapen de mirtizapine. Ergens blow ik dan liever elke avond dan dat ik met twee pille van de dokter aan de gang ga. Maargoed eerst die adhd medicatie maar goed krijgen in hoop dat als ik wat meer in beweging kan komen, zodat ik misschien ook wat beter kan slapen en dat ene stickie niet meer nodig is .Dat is nog een beetje mijn hoop anders toch gericht therapie voor slaap ofzo 🤷‍♂️.. ik zou het anders ook niet weten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Mezelf zei:
Dat is nog een beetje mijn hoop anders toch gericht therapie voor slaap ofzo 🤷‍♂️.. ik zou het anders ook niet weten.
Klik om te vergroten...
Ben je iedere avond op ongeveer zelfde moment op bed? Gebruik je geen nicotine? Caffeïne? Sporten? Eetpatroon? Allemaal zaken waarvan ik niet weet of je die onder controle hebt.. Zeker hebben ze wel invloed op je slaappatroon.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Ben je iedere avond op ongeveer zelfde moment op bed? Gebruik je geen nicotine? Caffeïne? Sporten? Eetpatroon? Allemaal zaken waarvan ik niet weet of je die onder controle hebt.. Zeker hebben ze wel invloed op je slaappatroon.
Klik om te vergroten...
Ja heb vroeger ook al 2x slaaptherapie gehad (eerste keer was ik 12 en weet ik niet veel van en tweede keer was ik 23jaar bijna een maand lang) en weet dus aardig wat over de slaaphygiëne waar je het eigenlijk over hebt. Wat dat betreft heb ik dit dus al m'n hele leven en heb geen active herinneringen meer van probleemloos slapen.

Enige wat ik nu anders doe mbt slaaphygiene is nog even tv kijken (wel met de blauwfilter aan) want anders duurt het nog langer voor ik in slaap val.
Wel geprobeerd hoor bijna 8 maanden lang al die richtlijnen volgen en dus zonder tv.
Echter bleek voor mij een filmpie of serie kijken mij sneller laat inslapen.
Wel belangrijk hierin voor mij is dat ik die film of serie al (meerdere malen) gezien heb.

Oh en ik heb mijn waaier aan om zachte geluidjes te blokken want dit laat me minder snel wakker worden door geluiden denkende aan kachel die aan gaat, mensen die auto starten buiten, vogels.. etc... Hierdoor kom ik meestal voorbij de 4 uur wat min of meer mijn max was voordat ik deze twee dingen deed.

Valariaan voor het slapen, meditatie (doe ik nog steeds), Binaural beats, niet roken van te voren, caffeine neem ik sowieso niet vanaf de middag, eetpatronen aangepast, altijd precies dezelfde tijd naar bed, douche van te voren, melatonine, geen dutjes overdag enz etc en enz. Enkele helpen en enkele niet dus tweak dit wel hier en daar. Bijvoorbeeld niet vlak voor naar bed gaan tandenpoetsen maar minstens een half uur van te voren helpt mij iets sneller in te slapen. Moet namelijk zo min mogelijk activiteiten doen voor het slapen gaan want dan kan ik zonder nog dingen te hoeven doen direct naar bed zodra ik me duf voel worden.

Toch word ik wakker na 4 tot 5 uur slaap en ben dan vaak ook direct klaar wakker...

Misschien gaat adhd medicatie iets helpen als ik overdag wat activer ga worden zodat ik misschien wat lichamelijk vermoeider ben en dus beter slaap. Al ben ik al tijdje wel wat aan het sporten bijna dagelijks maar niet heel intensief (nog).

Maargoed morgen ga ik met dex beginnen dus even afwachten of dat wat verandering gaat brengen.

Wel heel erg bedankt voor het meedenken! Ik zal er, als dit nog lang aanhoudt, even een eigen topic hierover starten want wil niet deze kapen van Raver voor mijn slaapproblemen.

Fijne dag verder ieder ! 🙏
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Echter bleek voor mij een filmpie of serie kijken mij sneller laat inslapen.
Wel belangrijk hierin voor mij is dat ik die film of serie al (meerdere malen) gezien heb.
Klik om te vergroten...
Ik heb precies hetzelfde haha, het werkt wel 👌🏻

Mezelf zei:
Oh en ik heb mijn waaier aan om zachte geluidjes te blokken want dit laat me minder snel wakker worden door geluiden denkende aan kachel die aan gaat, mensen die auto starten buiten, vogels.. etc... Hierdoor kom ik meestal voorbij de 4 uur wat min of meer mijn max was voordat ik deze twee dingen deed.
Klik om te vergroten...
Ik doe dus mn raam dicht om geluiden van buiten te blokken en makkelijker in te slapen, maar het nadeel daaraan is dat ik dan midden in de nacht weer te warm heb en daardoor wakker word.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#12
Koffieb00n zei:
Ik doe dus mn raam dicht om geluiden van buiten te blokken en makkelijker in te slapen, maar het nadeel daaraan is dat ik dan midden in de nacht weer te warm heb en daardoor wakker word.
Klik om te vergroten...
Ja is dus niet de juiste oplossing haha.
Ik zou dan adviseren iets van een waaier of sommige gebruiken "pink noise" voor deze zelfde reden. Maar werkt voor mij niet zo goed als een waaier... 🤷‍♂️
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???

Edit : nadat ik besefte dat het alcohol bleek te bevatten direct glas terug gebracht uiteraard. Super naïef misschien dat ik in Duitsland uit ga van alcoholvrije cocktails. Dan zou het ook een mocktail heten toch.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???
Klik om te vergroten...
Dit soort dingen gebeuren. Het kan iets in gang zetten maar je kunt er niets aan doen. Het belangrijkste is dat je het herkent en
het drankje meteen weg zet en niet verder drinkt. Het wordt pas een terugval als je bewust (door) drinkt of gebruikt.

Maar wees op je hoede - alcoholvrij drinken nuttigen kan sowieso een trigger zijn. Alles is aanwezig behalve de alcohol zelf: de kleur, de geur, de verpakking, de sfeer, de smaak, het parapluutje op je cocktail, ga zo maar door. Op mijn werk hebben we wel eens gechargeerd de vergelijking gemaakt met lijntjes poedersuiker snuiven. Dat is toch geen drug? Maar in feite is het natuurlijk een soort drooggebruiken. Alleen is Alcohol voor velen mentaal toch iets anders :wink:
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Geen terugval hoor, lieve Raver!! Die hoef je echt niet mee te tellen. Domme fout van ze, en een wijze les voor jou. Het zal je écht niet nog eens overkomen.

Bijna acht maanden man!! Zo goed van je!!! 😎✨
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Alles is aanwezig behalve de alcohol zelf: de kleur, de geur, de verpakking, de sfeer, de smaak, het parapluutje op je cocktail, ga zo maar door.
Klik om te vergroten...
Indd zo gaat dat .heb het ook eens gezegd over 0,0% bier.
Zelfde setting zelfde probleem ,heel dat alcohol moet verboden worden ipv een sigaretje.

@Raver er is niets fout gegaan bij jou ,je heb het drankje keurig gedumpt.
Ik denk dat het wel even schrikken was ,maar je volle verstand heb het over genomen dus een ongevraagde overwinning!
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Raver zei:
Ik tel bijna 8 maanden cleantijd.

Vandaag was ik op een grote beurs in Duitsland voor zaken. Nadat de dag voorbij was gingen we even langs de gezelligheid voor wat gratis eten en wat drinken.

Er bleken alcoholfreie cocktails te zijn. Ik zeg tegen mijn collega prima hoor, als daar geen alcohol in zit.

Krijg het glas in mijn handen, neem een slok via het rietje en verrekte, alcohol!!!!!

Heb dus best een grote slok op, bleken ze de verkeerde aan me collega te hebben gegeven. Voel me er zo kut over maar ik was me echt van geen kwaad bewust gewoon. Is dit een terugval???

Edit : nadat ik besefte dat het alcohol bleek te bevatten direct glas terug gebracht uiteraard. Super naïef misschien dat ik in Duitsland uit ga van alcoholvrije cocktails. Dan zou het ook een mocktail heten toch.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat een terugval twee dingen moet bevatten; innemen van een middel EN dit bewust doen. Bij jou zeker geen sprake van. Jij dacht juist aan geen alcohol nemen.

Gefeliciteerd met je 8 maanden
R
RaverLid
-
#18
Is het mogelijk om 1.5 jaar na afkicken nog een wave te ervaren. Voel me momenteel zo wazig!
M
MezelfLid
-
#19
Raver zei:
Is het mogelijk om 1.5 jaar na afkicken nog een wave te ervaren. Voel me momenteel zo wazig!
Klik om te vergroten...
Yess... ik heb het minsten tot een jaar na afkicken nog ervaren dus klinkt niet onmogelijk.
R
RaverLid
-
#20
Mezelf zei:
Yess... ik heb het minsten tot een jaar na afkicken nog ervaren dus klinkt niet onmogelijk.
Klik om te vergroten...

Ik ben er al zo'n 6 maanden vanaf geweest. Momenteel kan ik niet stoppen met piekeren, rare fysieke tintelingen, bijna derealiseren, angstig, onrustig slapen, koude rillingen en die vreselijke onrust bij ontwaken. Alsof me hele zenuwstelsel weer van slag is.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...5253545556
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."